Analia Gade: cast.
Er zijn 11 films gevonden.

Las Melancolicas

1971 | Horror, Historische film

Spanje 1971. Horror van Rafael Moreno Alba. Met o.a. Analia Gade, Espartaco Santoni, Francisco Rabal, Maria Asquerino en Jose Vivo.

Een arts wordt de nieuwe directeur van een 19e-eeuwse psychiatrische inrichting, waar het personeel sadistische en seksuele instincten op de pati[KA3]entes blijkt bot te vieren. Pogingen tot hervormingen en het invoeren van nieuwe therapie[KA3]en - waarmee hij door hypnose probeert een vrouw van haar jeugdtrauma te bevrijden - lijken ondanks alle tegenwerking te gaan slagen, tot hij van hogerhand wordt overgeplaatst. De poging om via deze ogenschijnlijke horrorfilm met duidelijke, aan `De duivels van Loudun` geleende elementen, kritiek te leveren op de Franco-bougeoisie is vanuit het inmiddels historisch perspectief interessant, maar valt tussen te veel verschillende stoelen in om als film echt te overtuigen en de al te voorbeeldige heldenrol van de geneesheer-directeur (die de regisseur-schrijver zijn eigen naam heeft gegeven) wordt nergens aannemelijk.

La historia negra de Peter P. Peter

1971 |

Spanje 1971. Pedro Lazaga. Met o.a. Maria Carmen Prendes, José Luis Lopéz Vázquez en Analia Gade.

Een arts wordt de nieuwe directeur van een 19e-eeuwse psychiatrische inrichting, waar het personeel sadistische en seksuele instincten op de pati[KA3]entes blijkt bot te vieren. Pogingen tot hervormingen en het invoeren van nieuwe therapie[KA3]en - waarmee hij door hypnose probeert een vrouw van haar jeugdtrauma te bevrijden - lijken ondanks alle tegenwerking te gaan slagen, tot hij van hogerhand wordt overgeplaatst. De poging om via deze ogenschijnlijke horrorfilm met duidelijke, aan `De duivels van Loudun` geleende elementen, kritiek te leveren op de Franco-bougeoisie is vanuit het inmiddels historisch perspectief interessant, maar valt tussen te veel verschillende stoelen in om als film echt te overtuigen en de al te voorbeeldige heldenrol van de geneesheer-directeur (die de regisseur-schrijver zijn eigen naam heeft gegeven) wordt nergens aannemelijk.

The Murder Mansion

1970 | Horror

Spanje 1970. Horror van F. Lara Polop. Met o.a. Analia Gade, Evelyn Stewart (Ida Calli), Andres Resino en Evelyn Stewart (Ida Galli).

Reizigers raken de weg kwijt in de mist en stranden in een griezelig oud huis met een vreemde eigenares en geesten. Een paar goede bangmakers.

Coqueluche

1970 | Komedie

Spanje 1970. Komedie van Germán Lorente en German Lorente. Met o.a. Analía Gadé, Juan Luis Galiardo, Silvia Dionisio, José Sazatornil en Analia Gade.

Een actrice die met haar minnaar samenwoont, moet ook een knap meisje onderbrengen. Vervolgens komt haar zoon haar opzoeken in deze flauwe komedie.

Maria y la otra

1967 | Komedie

Argentinië​/​​Spanje 1967. Komedie van Fernando Ayala. Met o.a. Analia Gade, Vicente Parra en Conchita Velasco.

Een actrice die met haar minnaar samenwoont, moet ook een knap meisje onderbrengen. Vervolgens komt haar zoon haar opzoeken in deze flauwe komedie.

La Mujer de otro

1967 | Romantiek

Spanje 1967. Romantiek van Rafael Gil. Met o.a. Martha Hyer, Analía Gadé, John Ronane, Ángel del Pozo en Analia Gade.

Een vrouw op rijpere leeftijd ontmoet op zekere dag haar vroegere, maar nu getrouwde, geliefde. Onuitstaanbaar, ondanks de sensuele aantrekkingskracht van Martha Hyer.

Par un beau matin d'été

1965 | Drama, Misdaad

Italië​/​​Spanje​/​​Frankrijk 1965. Drama van Jacques Deray. Met o.a. Jean-Paul Belmondo, Sophie Daumier, Geraldine Chaplin, Akim Tamiroff en Gabriele Ferzetti.

Een oude Amerikaanse gangster rekruteert uit de onderwereld van Nice twee gangsters voor de kidnapping van een miljonairsdochter. De vakbekwame regie van het standaard- misdaadverhaal blijft onderhoudend zonder ooit echt te boeien, ook omdat de acteurs in de typeringen nergens van hun overbekende personages afwijken. De debuterende Chaplin als ontvoerd meisje doet nog niets van later acteertalent vermoeden.

Madame Sans-Gêne

1961 | Komedie, Historische film

Frankrijk​/​​Spanje​/​​Italië 1961. Komedie van Christian-Jaque. Met o.a. Sophia Loren, Robert Hossein, Julien Bertheau, Marina Berti en Renaud Mary.

Wasvrouw Catherine Hubscher is nogal recht voor haar raap. Wanneer ze via haar huwelijk met een sergeant in de hogere kringen rond Napoleon belandt, zorgt haar temperament voor opgetrokken wenkbrauwen én gegniffel. Het luchtige theaterstuk Madame Sans-Gêne van Victorien Sardou en Émile Moreau uit 1893, gebaseerd op een historische Franse aristocrate, werd internationaal populair en is diverse keren verfilmd. De Italiaanse Christian-Jaque (Fanfan la Tulipe) regisseerde de Italiaanse Sophia Loren (1934) op een piek in haar lange carrière: was ze als tiener in eigen land al een ster, vanaf eind jaren vijftig vond ze ook veel werk in Hollywood.

Solo para hombres

1960 |

Spanje 1960. Fernando Fernán Gómez. Met o.a. Fernando Fernán Gómez, Elvira Quintilla en Analia Gade.

Wasvrouw Catherine Hubscher is nogal recht voor haar raap. Wanneer ze via haar huwelijk met een sergeant in de hogere kringen rond Napoleon belandt, zorgt haar temperament voor opgetrokken wenkbrauwen én gegniffel. Het luchtige theaterstuk Madame Sans-Gêne van Victorien Sardou en Émile Moreau uit 1893, gebaseerd op een historische Franse aristocrate, werd internationaal populair en is diverse keren verfilmd. De Italiaanse Christian-Jaque (Fanfan la Tulipe) regisseerde de Italiaanse Sophia Loren (1934) op een piek in haar lange carrière: was ze als tiener in eigen land al een ster, vanaf eind jaren vijftig vond ze ook veel werk in Hollywood.

Una Muchachita de Valladolid

1958 | Komedie, Romantiek

Spanje 1958. Komedie van Luis César Amadori en Luis Cesar Amadori. Met o.a. Alberto Closas, Analía Gadé, Lina Rosales, Alfredo Mayo en Analia Gade.

Twee vrouwen uit verschillende milieus wedijveren om de liefde van een minister. Zonder enige charme en bovendien stuntelig vertolkt.

La Frontera del miedo

1957 | Drama

Spanje 1957. Drama van Pedro Lazaga. Met o.a. Analía Gadé, Rubén Rojo, José María Rodero, Elvira Quintillá en José Maria Rodero.

Ten gevolge van een vliegtuigongeval ontdekken de passagiers elkaars ware aard. Alledaags en ouderwets, zeer paternalistisch.