Phil Morris: cast.
Er zijn 10 films gevonden.

The Love Boat: The Next Wave

1998 | Komedie

Verenigde Staten 1998. Komedie van Dennis Dugan. Met o.a. Robert Urich, Joan Severance, Stacey Travis, Phil Morris en Randy Vasquez.

Jekyll Island

1998 | Misdaad

Verenigde Staten 1998. Misdaad van Ken Dupuis. Met o.a. Don Mogavero, Brion James, Olivia Burnette, Finola Hughes en Everett McGill.

Devil in the Flesh

1998 | Romantiek, Misdaad

Verenigde Staten 1998. Romantiek van Steve Cohen. Met o.a. Rose McGowan, Alex McArthur, Peg Shirley, J.C. Brandy en Phil Morris.

Clay Pigeons

1998 | Misdaad, Komedie, Thriller, Drama

Verenigde Staten​/​​Duitsland 1998. Misdaad van David Dobkin. Met o.a. Joaquin Phoenix, Vince Vaughn, Janeane Garofalo, Georgina Cates en Phil Morris.

"Het ene slachtoffer is je vriendinnetje, je hebt een affaire met een ander slachtoffer en je vindt het lichaam van een derde. Beetje toevallig, vind je niet?" zo houdt FBI-agente Shelby de verdachte Clay voor. Maar de zaken liggen gecompliceerder in deze hippe macabere komedie. De film kijkt aangenaam weg dankzij vlot camerawerk, modieuze muziek en vooral dankzij de talentvolle acteurs die verraad en naargeestigheid een warm teintje geven.

Legal Deceit

1997 | Misdaad, Drama, Thriller

Verenigde Staten 1997. Misdaad van Monika Harris. Met o.a. Lela Rochon, Jeffrey Dean Morgan, Phil Morris, Ed Beechner en Brian Wesley Thomas.

"Het ene slachtoffer is je vriendinnetje, je hebt een affaire met een ander slachtoffer en je vindt het lichaam van een derde. Beetje toevallig, vind je niet?" zo houdt FBI-agente Shelby de verdachte Clay voor. Maar de zaken liggen gecompliceerder in deze hippe macabere komedie. De film kijkt aangenaam weg dankzij vlot camerawerk, modieuze muziek en vooral dankzij de talentvolle acteurs die verraad en naargeestigheid een warm teintje geven.

Dark Planet

1997 | Sciencefiction

Verenigde Staten 1997. Sciencefiction van Albert Magnoli. Met o.a. Michael York, Paul Mercurio, Harley Jane Kozak, Maria Ford en John Beck.

Een van de scenaristen van Dark Planet, Bill Vallely, schreef over de strijd tussen de schrijvers en de filmmaatschappij die inhoudelijke wijzigingen voorstond: 'We lost, they won, film stunk.' Dark Planet is inderdaad een mislukking, maar wel een interessante. Naast losse eindjes in het verhaal, een te goedkoop ogende set en soms tenenkrommend acteerwerk, heeft de film ook spanning en goede dialogen. Afgevaardigden van twee oorlogvoerende partijen van de aarde gaan samen met loner Hawke (Mercurio, van Strictly ballroom!) op weg naar een verre planeet die bewoonbaar lijkt te zijn. (IdH/VPRO Gids)

Jackie Collins' Lady Boss

1992 | Drama

Verenigde Staten 1992. Drama van Charles Jarrott. Met o.a. Kim Delaney, Jack Scalia, Alan Rachins, Phil Morris en Yvette Mimieux.

Even ongeloofwaardig, deze vervolgfilm op JACKIE COLLINS' LUCKY/CHANCES ondanks nieuwe regisseur en nieuwe hoofdrolspeelster. Delaney als Lucky zwaait de scepter voor haar gangster-vader, maar zij is nu getrouwd met acteur Scalia. Stiekem onderhandelt zij om de filmstudio te kopen, die haar man onheus behandelt. Bovendien komt een schoft uit het eerste verhaal weer vrij en die wil zich uiteraard op haar wreken. Het overige is gefundenes Fressen voor liefhebbers van exotische locaties, sjieke auto's, huizen en kleding en Morris is er ook weer bij als Lucky's halfbroer - Vanity is zijn liefje. Enkele kleine rolletjes voor bekende namen kunnen de geforceerde en gekunstelde tv-film niet naar een gemiddeld peil tillen. Grote bek Rivers is een roddelblad-verslaggeefster en onroerendgoed speculant Trump, in de periode 1980-1990 zowat de belichaming van de hebzucht, mag even zichzelf zijn. Camerawerk van Chuck Arnold.

Tracks of Glory

1991 | Drama, Sportfilm, Actiefilm, Familiefilm

Australië​/​​Canada 1991. Drama van Marcus Cole. Met o.a. Phil Morris, Cameron Daddo, Richard Roxburgh, Nicolas Eadie en Justine Clarke.

De eerste zwarte wielerkampioen van Amerika Marshall W. `Major` Taylor (Morris) wordt in 1903 door Australische promotor Hugh McIntosh (Roxburgh) overgehaald om op het Vijfde Continent prof te worden. Als hij uitkomt tegen Walker (Daddo), trekt dat veel publiek en wordt er door iedereen een aardige cent opgestreken. In werkelijkheid gaat niet alles van een leien dakje: er worden smerige trucs gebruikt om te winnen en men houdt zich niet aan de regels van het spel waardoor wielrennen een levensgevaarlijke sport wordt. Ondanks het feit dat ze elkaars rivalen en tegenpolen zijn, strijden en racen Major en Walker in de finale tegen het onrecht. Major wint met een neuslengte. Een aardige, lange tv-film met oprecht spel. Het scenario is van Tony Morphett. Het camerawerk is van Ross Berryman en Julian Penney. Deze mini wordt meestal in twee delen uitgezonden. 1:33.1, Mono.

Jackie Collins' Lucky/Chances

1990 | Drama

Verenigde Staten 1990. Drama van Buzz Kulik. Met o.a. Nicollette Sheridan, Vincent Irizarry, Michael Nader, Anne-Marie Johnson en Eric Braeden.

Onweerstaanbare onzin gebaseerd op Jackie Collins' twee bestsellers Lucky en Chances. Sheridan is de titelpersonage Lucky, dochter van gangster Irizarry, die tijdens de depressiejaren als bootlegger en intrigant zijn fortuin opbouwde. Sheridan heeft het in haar hoofd gehaald om in Las Vegas even succesvol te worden als haar vader. Onverschillige acteerprestaties en een soort gecomputeriseerde intrige met schoften, intriganten, mooie vrouwen en Morris als onderzoeksrechter die warempel het onwettige kind is van Lucky's vader. Gekunstelde personages dwalen rond in bedenkelijke situaties waar zelfs een vindingrijk regisseur als Kulik geen raad mee weet. Camerawerk van Gayne Rescher. Kreeg warempel nog een vervolg: JACKIE COLLINS' LADY BOSS.

P.I. - Private Investigations

1987 | Thriller, Misdaad

Verenigde Staten 1987. Thriller van Nigel Dick. Met o.a. Clayton Rohner, Ray Sharkey, Paul Le Mat, Talia Balsam en Robert Ito.

Een wat uitgebluste thriller met Rohner als het volslagen onschuldige slachtoffer, waarop de politie een dodelijke jacht opent. De korte fragmenten uit THE MAN WHO KNEW TOO MUCH (1934) van Hitchcock die zijn ingelast helpen de toeschouwer er op pijnlijke wijze aan herinneren hoe een echte suspense-film behoort te zijn. Scenario van John Dahl en David Warfield.