Constance Ford: cast.
Er zijn 13 films gevonden.

99 and 44/100% Dead

1974 | Misdaad, Thriller, Komedie

Verenigde Staten 1974. Misdaad van John Frankenheimer. Met o.a. Richard Harris, Chuck Connors, Edmond O'Brien, Bradford Dillman en Ann Turkel.

Vreselijke parodie op het gangsterfilm-genre, opgenomen in Seattle, L.A. en Silver Springs (Florida). De enige positieve noot is dat Harris in de actrice Turkel een levenspartner vond.

The Caretakers

1963 | Drama

Verenigde Staten 1963. Drama van Hall Bartlett. Met o.a. Robert Stack, Joan Crawford, Polly Bergen, Susan Oliver en Janis Paige.

Soms een beklemmende kijk op psychiatrisch ziekenhuis aan de westkust, bedorven door een zwak scenario en slechte montage. Goede karakterrollen van Crawford en Ford als verpleegsters en Bergen en Paige als patiënten.

Two Weeks in Another Town

1962 | Drama

Verenigde Staten 1962. Drama van Vincente Minnelli. Met o.a. Kirk Douglas, Edward G. Robinson, Cyd Charisse, George Hamilton en Claire Trevor.

Een te ambitieuze poging om de roman van Irwin Shaw, over de problemen van een filmploeg bij het maken van een film in Rome, op een intellectuele manier voor de camera te brengen. Scènes uit THE BAD AND THE BEAUTIFUL worden gebruikt als film in de film. Charles Schnee tekende voor het scenario en Milton Krasner verzorgde de fotografie.

Shoot Out at Big Sag

1962 | Western

Verenigde Staten 1962. Western van Roger Kay. Met o.a. Walter Brennan, Leif Erickson, Luana Patten, Chris Robinson en Constance Ford.

Brennan, een zelfbenoemde dominee, beheerst met zijn familie Big Sag, een streek in Montana. Erickson en zijn zoon Robinson komen, en de man Gods wil hen verjagen. Hij stuurt zijn dochter (Patten) naar de stad om hulp te halen maar die ontmoet onderweg Robinson. Ze worden verliefd op elkaar: dat wordt een huwelijk. Deze matige western heeft goed spel van Brennan, maar verder heeft het weinig om het lijf. De film werd in 1960 geproduceerd (door Walter A.Brennan en Bud Isaacs) als pilot voor een tv-serie BARB WIRE die nimmer gemaakt werd. Origineel heette deze afl. THE RAWHIDE HALO. Kay schreef zelf het scenario naar het boek BARB WIRE van Walt Coburn.

Rome Adventure

1962 | Drama

Verenigde Staten 1962. Drama van Delmer Daves. Met o.a. Troy Donahue, Angie Dickinson, Rossano Brazzi, Suzanne Pleshette en Constance Ford.

Luxe damesdrama met Pleshette als onderwijzeres op avontuur in Rome, heen en weer geslingerd tussen de door de wol geverfde Brazzi en de architect Donahue. Als maîtresse van Donahue heeft Dickinson enkele opmerkelijke opkomsten. Overdadige muziek.

House of Women

1962 | Drama

Verenigde Staten 1962. Drama van Walter Doniger. Met o.a. Shirley Knight, Andrew Duggan, Constance Ford, Barbara Nichols en Margaret Hayes.

Een afgezaagde weergave van de omstandigheden in een vrouwengevangenis, doch goed gemaakt met boeiende acteurs, in een snel tempo. Een van hen, Erica Hayden (Knight) zit, terwijl zij (min of meer) onschuldig is. Terwijl er van alles en nog wat om haar heen gebeurt (potige potten, een oproer), krijgt zij achter de tralies een baby. Wordt tegenwoordig als camp beschouwd. Nieuwe versie van CAGED (1950) van John Cromwell. Het scenario is van Crane Wilbur. Het camerawerk is van Harold E. Stine. RCA Sound Recording.

All Fall Down

1962 | Drama

Verenigde Staten 1962. Drama van John Frankenheimer. Met o.a. Warren Beatty, Eva Marie Saint, Karl Malden, Angela Lansbury en Brandon De Wilde.

Onwaarschijnlijk, maar boeiend scenario van William Inge over een narcistische jongeman (Beatty), zijn jongere broer (de Wilde) die hem bewondert, toegeeflijke ouders (Lansbury en Malden) en de oudere vrouw (Saint) die haar liefde voor hem met de dood moet bekopen. Prima spelprestaties. Camerawerk van Lionel Lindon.

Claudelle Inglish

1961 | Drama

Verenigde Staten 1961. Drama van Gordon Douglas. Met o.a. Diane McBain, Arthur Kennedy, Constance Ford, Chad Everett en Will Hutchins.

Alledaagse sentimentele film naar een verhaal van Erskine Caldwell over boerenmeisje uit het Zuiden dat alles wat ze tegenkomt opwindend vindt, met voorspelbaar tragisch einde.

Home from the Hill

1960 | Drama

Verenigde Staten 1960. Drama van Vincente Minnelli. Met o.a. Robert Mitchum, Eleanor Parker, George Peppard, George Hamilton en Everett Sloane.

Dit behoorlijk DALLAS-achtige drama gaat over een rijke, autoritaire grootgrondbezitter, die met zijn vrouw en hun zoon op hun chique landgoed wonen. Er is ook een bastaardzoon.

A Summer Place

1959 | Drama, Romantiek

Verenigde Staten 1959. Drama van Delmer Daves. Met o.a. Richard Egan, Dorothy McGuire, Sandra Dee, Arthur Kennedy en Troy Donahue.

Een sjiek voor de camera gebracht damesdrama over overspel en tienerliefde in een vakantiehuis aan de kust van Maine. Prima muziek.

The Iron Sheriff

1957 | Western

Verenigde Staten 1957. Western van Sidney Salkow. Met o.a. Sterling Hayden, Constance Ford, John Dehner, Kent Taylor en Darryl Hickman.

Het draaiboek van Seeleg Lester is matig, maar de uitwerking door Salkow en het goede werk van cameraman Kenneth Peach maken er toch een onderhoudende western van. Hayden, de sheriff, moet vaststellen dat de bewijzen tegen zijn zoon te zwaar wegen. Hij brengt zijn eigen zoon in de gevangenis. De jongen wordt ondanks advocaat Dehner (in een puike rol) veroordeeld, maar ondertussen begint Hayden te aarzelen. Hij duikt verder in de zaak en stelt vast dat Donovan de dader is en weet zijn zoon tijdig te redden. Hickman speelt de zoon.

Bailout at 43,000

1957 | Drama

Verenigde Staten 1957. Drama van Francis D. Lyon. Met o.a. John Payne, Karen Steele, Paul Kelly, Richard Eyer en Constance Ford.

Dilemma voor luchtmachtpiloot Payne: hij kan enerzijds opgelucht zijn dat hij een nieuw veiligheidssysteem niet hoeft uit te testen, maar anderzijds voelt hij zich een lafaard. Routinemateriaal wordt niet beter van de vliegscènes of de romantische onderbrekingen.

The Last Hunt

1956 | Western

Verenigde Staten 1956. Western van Richard Brooks. Met o.a. Robert Taylor, Stewart Granger, Lloyd Nolan, Debra Paget en Russ Tamblyn.

In deze grimmige western besluit een voormalige bizonjager (Granger) rond 1880 opnieuw op pad te gaan met ene Charlie (Taylor), die even graag bizons als Indianen neerschiet. Goed geacteerde, weinig romantische film ageert tegen de zinloze, massale slachting van de dieren waarvan er anderhalve eeuw geleden tientallen miljoenen rondliepen en enkele decennia later nog maar enkele tienduizenden. Maar tijdens de opnamen, die onder meer plaats vonden in de beeldschone Badlands in South Dakota, werden ironisch genoeg de dieren echt gedood - door overheidsvertegenwoordigers die de bizonpopulatie reguleerden.