Benito Perojo: regie.
Er zijn 17 films gevonden.

Yo no soy la Mata Hari

1950 |

Spanje 1950. Benito Perojo. Met o.a. Nani Marshall, Virgilio Teixeira, Roberto Font en Rosita Valero.

Een geheimzinnige organisatie dwingt een 'Music Hall'- artieste de heldendaden van de kort daarvoor gefusilleerde Mata Hari na te volgen. Een acceptabel blijspel dat de spionagefilms op de hak neemt door middel van een absurde humor die ver uitsteekt boven de middelmaat van de toenmalige Spaanse cinema.

Sangre en Castilla

1950 | Avonturenfilm

Spanje 1950. Avonturenfilm van Benito Perojo. Met o.a. Mecha Ortiz, Julio Peña, Susana Canales en Carlos Agosti.

Een groep boeren verzet zich tegen de Franse onderdrukker. Een conventionele avonturenfilm die zich tijdens de Spaanse onafhankelijkheidsoorlog afspeelt.

Olé, torero!

1948 | Komedie

Spanje 1948. Komedie van Benito Perojo. Met o.a. Luis Sandrini, Paquita Rico, Manolo Morán, Guillermo Marín en José Nieto.

De vriendschap tussen een Argentijnse taxichauffeur en een Spaanse stierenvechter leidt tot een film met een louter traditioneel karakter, niet van wezenlijk belang.

Goyescas

1942 | Muziek

Spanje 1942. Muziek van Benito Perojo. Met o.a. Imperio Argentina, Armando Calvo, Rafael Rivelles en Manolo Morán.

Een mooie Spaanse volksvrouw en de hertogin van Alba lijken sprekend op elkaar. Een operette die zich baseert op het principe van persoonsverwisseling en redelijk goed het Madrid van Goya weergeeft.

Héroe a la fuerza

1941 | Komedie

Spanje 1941. Komedie van Benito Perojo. Met o.a. Miguel Ligero, Antoñita Colomé, Alberto Romea en Lili Vicenti.

Nadat de simpele Rufino ten onrechte een heldhaftige redding voor zich heeft opgeëist verandert zijn hele leven. Een pretentieloze komedie zonder enige kwaliteit.

Marianela

1940 | Drama

Spanje 1940. Drama van Benito Perojo. Met o.a. Mari Carrillo, María Mercader, Julio Peña en Carlos Muñoz.

Een blind meisje raakt verliefd op een man uit een hoger sociaal milieu. Een aardige verfilming van de roman van Pérez Galdós.

Suspiros de España

1938 | Muziek

Duitsland​/​​Spanje 1938. Muziek van Benito Perojo. Met o.a. Estrellita Castro, Miguel Ligero en Alberto Romea.

Het amoureuze en artistieke leven van een jonge Spaanse zangeres in Cuba. Een film zonder enkel belang, die tijdens de Spaanse burgeroorlog werd opgenomen in Duitse studio's.

Mariquilla terremoto

1938 | Komedie, Musical

Spanje​/​​Duitsland 1938. Komedie van Benito Perojo. Met o.a. Estrellita Castro, Antonio Vico, Ricardo Merino en Vicente Soler.

De opkomst van de beroemde zangeres Mariquilla Terremoto. Een van de drie films die Benito Perojo tijdens de Spaanse burgeroorlog realiseerde als co-produktie met Nazi-Duitsland.

El Barbero de Sevilla

1938 | Komedie, Romantiek

Duitsland​/​​Spanje 1938. Komedie van Benito Perojo. Met o.a. Miguel Ligero, Raquel Rodrigo, Roberto Rey en Estrellita Castro.

Een graaf probeert de liefde te winnen van de schone Rosalinda. Tenslotte bereikt hij zijn doel dankzij de hulp van een barbier uit Sevilla. Een van de co-produkties gefilmd tijdens de Spaanse Burgeroorlog in de studios in nazi-Duitsland.

Nuestra Natacha

1936 | Drama

Spanje 1936. Drama van Benito Perojo. Met o.a. Ana María Custodio, Rafael Rivelles, Pastora Peña en Manuel Díaz González.

Een jong meisje dat haar puberteitsjaren in een tuchthuis heeft doorgebracht, wil haar leven wijden aan het vrijkrijgen van gevangenen, maar dan wel op een veel liberalere manier dan zij heeft meegemaakt. Geen slechte film.

La Verbena de la Paloma

1934 | Romantiek, Muziek

Spanje 1934. Romantiek van Benito Perojo. Met o.a. Raquel Rodrigo, Charito Leonís, Miguel Ligero en Roberto Rey.

De herverfilming van een gelijknamige film. De film is in overeenstemming met de populariteit die de [KL]Zarzuela[KLE] (de Spaanse operette) genoot in het republikeinse Spanje.

Es mi hombre

1934 | Komedie

Spanje 1934. Komedie van Benito Perojo. Met o.a. Valeriano León, María del Carmen Marino en Eva Arión.

Herverfilming onder dezelfde titel en de beste van de drie versies. Een van de grootste kassuccessen van de republikeinse Spaanse film.

El Negro que tenía el alma blanca

1934 | Drama, Musical

Spanje 1934. Drama van Benito Perojo. Met o.a. Antoñita Colomé, Angelillo, Marino Barreto en Ricardo Nuñez.

Een herverfilming van de gelijknamige klassieke zwijgende film. Eveneens geregisseerd door Benito Perojo maar deze keer aangevuld met wat muziek.

Se ha fugado un preso

1932 | Avonturenfilm

Spanje 1932. Avonturenfilm van Benito Perojo. Met o.a. Rosita Díaz Gimeno, Juan de Landa, Ricardo Núñez en Carmen Delgado.

Na zijn vlucht wordt een gevangene een belangrijk man nadat hij een opstand onderdrukt op het schip waarmee hij voor de politie gevlucht is. Een degelijke en belangrijke film, met een voor de hand liggend subversief karakter. Laten we niet vergeten dat dit een film uit het republikeinse Spanje is.

El Negro que tenía el alma blanca

1927 | Drama

Spanje 1927. Drama van Benito Perojo. Met o.a. Raymundo de Sarka, Conchita Piquer, Valentín Parera en José Agüera.

Een jonge neger, afstammeling van slaven, vestigt zich als balletdanser in Madrid en raakt op zijn danspartner verliefd. Het meisje kan haar afkeer voor de huidskleur van haar bewonderaar niet onderdrukken. Dit rassendrama oogstte toen zo'n groot succes dat er herverfilmingen volgden.

Boy

1925 | Drama

Spanje 1925. Drama van Benito Perojo. Met o.a. Juan de Orduña, Manuel San Germán, Suzy Vernon en Joaquín Carrasco.

Een jonge dromer wordt bedreigd door ernstige morele en materiële gevaren. Een moraliserend drama, dat echter door de cinematografische uitvoering een van de klassiekers van de Spaanse stomme film is geworden.

Más allá de la muerte

1923 | Horror

Spanje 1923. Horror van Benito Perojo. Met o.a. Andree Brabant, Georges Lannes, Frank Dane en Gaston Modot.

Een naïeveling is ervan overtuigd dat het hiernamaals werkelijk bestaat. Een zeer vreemde film uit de Spaanse zwijgende cinema, waarvan de interieurs in Parijs werden opgenomen en de invloed van de cubistische cinema van Marcel L'Herbier te ontdekken valt.