Erwin Halletz: muziek.
Er zijn 18 films gevonden.

Johann Strauss - Der König ohne Krone

1987 | Biografie, Muziek

Frankrijk​/​​Duitsland​/​​Oost Duitsland​/​​Hongarije​/​​Oostenrijk 1987. Biografie van Franz Antel. Met o.a. Oliver Tobias, Mary Crosby, Audrey Landers, Mathieu Carrière en Hugh Forster.

Een oppervlakkige biografie over de Oostenrijkse koning van de wals. Het scheppen van een nieuw beeld over Johann Strauss is in de film minder belangrijk dan het onderhouden van het publiek.

Der Pfarrer von St. Pauli

1970 | Misdaad

Spanje​/​​Duitsland 1970. Misdaad van Rolf Olsen. Met o.a. Curd Jürgens, Barbara Lass, Corny Collins, Heinz Reincke en Walter Buschoff.

Jürgens in de rol van dominee op de Reeperbahn, wordt geconfronteerd met een moord van een gerespecteerde advocaat in zijn gemeenschap. Bonin vertelt hem tijdens de biecht deze moord te hebben begaan. Daarna wordt ook hij vermoord. Als de commissaris de hulp inroept van Jürgens komt hij in gewetensnood vanwege zijn biechtgeheim, en brengt hem verder in de problemen. Jürgens komt geloofwaardig over in zijn rol. Zie: Reeperbahn-serie.

Das kann doch unseren Willi nicht erschüttern

1970 | Komedie

Duitsland 1970. Komedie van Rolf Olsen. Met o.a. Heinz Erhardt, Ruth Stephan, Günther Jerschke, Käthe Jaenicke en Irina von Bentheim.

Na het succes van WAS IST DENN BLOß MIT WILLI LOS een kluchtig vervolg: twee families - buren - steken elkaar van afgunst de ogen uit en logeren uitgerekend in hetzelfde hotel op hun 'sjieke' vakantiebestemming in Italië. Veel nonsens, pech onderweg, bedarende echtgenotes enz. Een wat late poging om nog eens een slaatje te slaan uit de populariteit van Heinz Erhardt, een gevierde ster uit de jaren 1950-1960. Het scenario is van regisseur Olsen. Het camerawerk is van Franz X. Lederle.

Der Arzt von St. Pauli

1968 | Drama

Duitsland 1968. Drama van Rolf Olsen. Met o.a. Curd Jürgens, Horst Naumann, Christiane Rücker, Heinz Reincke en Marianne Hoffmann.

Jürgens en Borsche lopen als resp. een nobele arts en een pastoor onbeholpen en vermoeid tussen de booswichten, de wellustelingen en de blote dametjes die de Reeperbahn-buurt in Hamburg bevolken. Bedenkelijk melodrama, waarvoor regisseur Olsen zelf het scenario schreef, kende in Duitsland en de Benelux een overweldigend succes. Beslist niet dank zij Jürgens, als een toegewijd en eerlijke dokter die de armen verzorgt in St. Pauli en die kunstmatig geconfronteerd wordt met zijn broer als een verdorven, gewetenloos heerschap, betrokken bij vuige intriges. Men vergaapte zich destijds wel aan prikkelend bedoelde, maar idioot uitvallende 'erotische' fragmenten met eerder een infantiel dan een pervers bijsmaakje. Zie: Reeperbahn-serie.

Wenn es Nacht wird auf der Reeperbahn

1967 | Documentaire, Actiefilm, Erotiek

Duitsland 1967. Documentaire van Rolf Olsen. Met o.a. Erik Schumann, Heinz Reincke, Marianne Hoffmann, Herbert Tiede en Fritz Wepper.

Zie: Reeperbahn-serie.

Heubodengeflüster

1967 | Drama

Duitsland 1967. Drama van Rolf Olsen. Met o.a. Peter Carsten, Elfie Pertramer en Renate von Holt.

Een satirische bewerking van het Heimat-genre waarin allerlei bezoekers van een boerderij van alles meemaken.

Maigret und sein größter Fall

1966 | Misdaad, Thriller

Oostenrijk​/​​Frankrijk​/​​Italië 1966. Misdaad van Alfred Weidenmann. Met o.a. Heinz Rühmann, Françoise Prévost, Günther Stoll, Günther Strack en Gerd Vespermann.

Rühmann, die al eerder voor politie-inspecteur speelde, stapt met het grootste gemak in de schoenen van commissaris Maigret, die de diefstal van een Van Gogh uit een galerie in Parijs moet oplossen. De zaak neemt een ernstige wending als een Engelse kunstverzamelaar wordt vermoord.

In Frankfurt sind die Nächte heiß

1966 | Mysterie, Erotiek

Oostenrijk 1966. Mysterie van Rolf Olsen. Met o.a. Vera Tschechowa, Erik Schumann, Barbara Valentin, Richard Münch en Harald Dietl.

In Frankfurt wordt een prostituée vermoord en een politie-inspecteur duikt onder in het nachtleven om de dader op te sporen. Deze redelijk snelle, onderhoudende film waarin goed geacteerd wordt, geeft een beeld van Frankfurts rosse buurt. Door een reeks van herkeuringen is de film thans nog maar 75m. Olsen schreef zijn eigen scenario en Karl Löb deed de fotografie.

Die Pyramide des Sonnengottes

1965 | Avonturenfilm

Duitsland​/​​Frankrijk​/​​Italië 1965. Avonturenfilm van Robert Siodmak. Met o.a. Lex Barker, Michèle Girardon, Rik Battaglia, Hans Nielsen en Gérard Barray.

Vervolg op Der Schatz der Azteken (1965). De Duitse wetenschapper Sternau (Barker) kent het geheim van de oude Aztekenschat. Femme fatale Josefa (Girardon), die elke smerige streek uit het boek kent, probeert gesteund door de meedogenloze rebellenleider van de Mexicaanse burgeroorlog (Battaglia) hem het geheim te ontfutselen. De misdaad loont echter niet. Een matige verfilming van een roman van Karl May.

Der Schatz der Azteken

1965 | Avonturenfilm, Actiefilm

Duitsland​/​​Frankrijk​/​​Italië 1965. Avonturenfilm van Robert Siodmak. Met o.a. Lex Barker, Rik Battaglia, Gérard Barray en Michèle Girardon.

Tijdens de Mexicaanse burgeroorlog van 1864 stuurt de Amerikaanse president Lincoln een Duitse arts (Barker) naar Juarez om te bemiddelen. Deze raakt verwikkeld in de strijd om een Aztekenschat en ontmoet afstammelingen van een oud koningsgeslacht. Gemiddelde actie, en een vleugje romantiek. Opgenomen in het voormalige Joegoslavië. Scenario van Ladislas Fodor, Robert A. Stemmle en Georg Marischka.

Fanny Hill

1964 | Erotiek, Komedie

Verenigde Staten​/​​Duitsland 1964. Erotiek van Russ Meyer. Met o.a. Letitia Roman, Miriam Hopkins, Walter Giller, Alexander D'Arcy en Chris Howland.

Een provinciaaltje komt in 1790 in Londen aan en wordt kamermeisje in een bordeel, zonder van de aard van het etablissement te weten. Ze is alleen maar verrukt over alle attenties van de `familieleden` voor de talrijke `nichtjes` van de madam. Zowel voor Meyer als vergeleken met John Clelands roman een uiterst tamme film, met op Duitse maat gesneden platte humor. (Na voltooiing van de Duitse versie laste Meyer nog tien minuten beelden met zijn rondborstige Amerikaanse 'sterren' in, die zo weinig geïntegreerd zijn, dat ze het resultaat niet pittiger maken). Veterane Hopkins als de hoerenmadam etaleert hautaine verveling.

Die Große Kür

1964 | Romantiek

Oostenrijk​/​​Duitsland 1964. Romantiek van Franz Antel. Met o.a. Marika Kilius, Hans-Jürgen Bäumler, Peter Kraus, Paul Hörbiger en Mady Rahl.

Hoofdrollen Marika en Hans-J[KA3]urgen werden in 1963 en 1964 wereldkampioen kunstschaatsen. Ze waren immens populair en daar moest een film van komen. Het werd een vage liefdesgeschiedenis vol misverstanden ondersteund door sterren. Marika engageert zich voor een Weense ijsrevue en Hans-J[KA3]urgen tekent een contract met een Amerikaanse show. Hun agenten stellen alles in het werk om ze weer bij elkaar te brengen. Het succes van toen is nu alleen nog leuk voor de nostalgiegangers. Antel maakte drie jaar later nog eens zo`n film met hetzelfde stel, DAS GRO[KL29]E GL[KA3]UCK, waarin ook het schaatsen (en daarbij behorende glitter) de voornaamste attractie vormt. Scenario van Kurt Nachmann en camerawerk van Siegfried Hold.

Stahlnetz - In jeder Stadt...

1962 | Misdaad

Duitsland 1962. Misdaad van Jürgen Roland. Met o.a. Heinz Engelmann, Karlheinz Gerdesmann, Ruth Hausmeister, Edgar Wenzel en Peter Ahrweiler.

In de haven van Hamburg wordt het stoffelijk overschot van een jonge vrouw opgedregd. De politie te water denkt dat er misdaad in het spel is en draagt de zaak over aan de moordbrigade. Kriminalkommissar Bade (Engelmann) en Kriminalsekret[KA3]ar Buchholz (Gerdesmann) zijn met het onderzoek belast. Als de identiteit van het slachtoffer is vastgesteld, leggen zij een bezoekje af bij de verdrietige ouders, die moeten toegeven dat zij van de handel en wandel van hun dochter niet op de hoogte waren. Een vriendin van het meisje geeft Bade en Buchholz een tip, die hen doen belanden in het wereldje van klatergoud en make-believe, waar jonge, goedgelovige vrouwen heen gelokt worden met valse beloftes om daarna als animeermeisje te worden uitgebuit. Wederom een aflevering over een afstotende, uit de hand gelopen misdaad met het realisme dat de tijdgeest van Duitsland midden in het Wirtschaftswunder nauwgezet weergeeft. Goed spel onder vaste regie van Roland. Het scenario is van Wolfgang Menge. Aflevering nummer 15. Gevolgd door een lange aflevering, getiteld SPUR.

Der Stern von Santa Clara

1958 | Komedie, Misdaad, Romantiek

Duitsland 1958. Komedie van Werner Jacobs. Met o.a. Vico Torriani, Ruth Stephan, Gerlinde Locker, Hubert von Meyerinck en Brigitte Mira.

De gevierde schlagerzanger Carlo del Ponte reist af naar zijn Italiaanse geboortestad Santa Clara, waar hij binnen de kortste keren verzeild raakt in een bloedige familievete tussen de Del Ponte's en de Tartini's.

Siebenmal in der Woche

1957 | Musical, Komedie

Duitsland 1957. Musical van Harald Philipp. Met o.a. Vico Torriani, Germaine Damar, Josef Egger, Hubert von Meyerinck en Ethel Reschke.

Een luchtige muzikale komedie rondom tenor Torriani. Hij doet voor de buitenwereld voorkomen alsof hij getrouwd is met Damar en in de finale huwt hij haar omdat zij op elkaar verliefd zijn geworden. Interessant voor Torriani-liefhebbers, maar als film stelt het weinig voor.

Liane, die weisze Sklavin

1957 |

Italië​/​​Duitsland 1957. Hermann Leitner. Met o.a. Marion Michael, Adrian Hoven, Rik Battaglia, Friedrich Joloff en Marisa Merlini.

Minder geslaagd dan de voorganger omdat het er ditmaal wat dik wordt opgelegd. Terug in Afrika wordt Liane door een blanke slavenhaler ontvoerd.

Liane, das Mädchen aus dem Urwald

1956 |

Duitsland 1956. Eduard von Borsody. Met o.a. Marion Michael, Hardy Krüger, Rudolf Forster, Peter Mosbacher en Irene Galter.

De charme van de Amerikaanse junglefilms uit de jaren 1940-50 wordt niet gehaald, maar de Liane-films waren populair bioscoopvoer. Een 'blanke godin' van een moordlustige Afrikaanse stam blijkt de verloren dochter van een rijke Hamburgse reder te zijn.

Der Letzte Akt

1955 | Drama, Oorlogsfilm

Oostenrijk 1955. Drama van Georg Wilhelm Pabst. Met o.a. Albin Skoda, Lotte Tobisch, Elga Dohrn, Willy Krauss en Oskar Werner.

Van minuut tot minuut worden Hitlers laatste dagen nagespeeld. Een uitstekende film in een zeer goede, documentair aandoende vorm, zoals Pabst dit eveneens met succes in ES GESCHAH AM 20. JULI had toegepast. De Duitsers zelf lusten deze prima films niet.