Ton van der Lee: regie, scenario, productie en montage.
Er zijn 23 films gevonden.

Hemelse modder

2006 | Documentaire

Nederland 2006. Documentaire van Ton van der Lee.

Naar de klote!

1996 | Drama, Muziek, Misdaad

Nederland 1996. Drama van Ian Kerkhof (aka Aryan Kaganof). Met o.a. Fem van den Elzen, Afke Reijenga, Mike Libanon, Hugo Metsers en Thom Hoffman.

Memoria de lo desconocido

1996 | Drama, Experimenteel

Nederland 1996. Drama van Nathalie Alonso Casale. Met o.a. Barbara Barendrecht, José-Luis Alonso en Pepa Perez.

Conducting Mahler

1996 | Documentaire

Nederland 1996. Documentaire van Frank Scheffer.

All Visitors Must Be Announced

1996 | Documentaire

Nederland 1996. Documentaire van Dree Andrea.

Zintuigen zijn de voetjes van de ziel

1995 | Documentaire

Nederland 1995. Documentaire van Brigit Hillenius.

Helicopter string quartet

1995 | Documentaire, Muziek

Nederland 1995. Documentaire van Frank Scheffer.

Frank Scheffer (1956) transformeert de principes van muziek- (ofarchitectuur-) composities naar film. Scheffer weet muziek 'zichtbaar' te maken. Met behulp van belichting, cameravoering en montage verbeeldt hij de essentie ervan; zonder te interpreterenen zonder het beeld ondergeschikt te maken. Deze film is een muzikale documentaire rondom de opmerkelijke compositie Helicopter-Streichquartett van Karlheinz Stockhausen. Het muziektheaterstuk beleefde tijdens het Holland Festival van 1995 zijn wereldpremiere. Vier muzikanten van het vermaarde Arditti String Quartet stegen elk op in een helikopter voorzien van een zender. Beeld en geluid werden overgestraald naar een zaal waar componist Stockhuizen op ingenieuze wijze de binnenkomende geluiden van helikopters en strijkers mixte. Regisseur Frank Scheffer filmde het spektakel en plaatste beelden van de voorstelling naast fragmenten uit interviews met Stockhausen en opnamen van de voorbereidingen en repetities.

From Zero - the Documentary

1995 |

1995. Frank Scheffer.

Frank Scheffer (1956) transformeert de principes van muziek- (ofarchitectuur-) composities naar film. Scheffer weet muziek 'zichtbaar' te maken. Met behulp van belichting, cameravoering en montage verbeeldt hij de essentie ervan; zonder te interpreterenen zonder het beeld ondergeschikt te maken. Deze film is een muzikale documentaire rondom de opmerkelijke compositie Helicopter-Streichquartett van Karlheinz Stockhausen. Het muziektheaterstuk beleefde tijdens het Holland Festival van 1995 zijn wereldpremiere. Vier muzikanten van het vermaarde Arditti String Quartet stegen elk op in een helikopter voorzien van een zender. Beeld en geluid werden overgestraald naar een zaal waar componist Stockhuizen op ingenieuze wijze de binnenkomende geluiden van helikopters en strijkers mixte. Regisseur Frank Scheffer filmde het spektakel en plaatste beelden van de voorstelling naast fragmenten uit interviews met Stockhausen en opnamen van de voorbereidingen en repetities.

Rock 'n Roll Junkie

1994 | Biografie

Nederland 1994. Biografie van Jan Eilander, Eugene van den Bosch, Frenk van der Sterre en Ton van der Lee. Met o.a. Herman Brood en Nina Hagen.

De vier regisseurs (eigenlijk respectievelijk interviewer, cameraman, geluidsman en producent) volgden hun jeugdidool Herman Brood tussen 1990 en 1993. Uit dertig uur materiaal werd deze anderhalf uur durende docu samengesteld, met vier hoofdthema's: Brood als muzikant, als kunstschilder, privé, en door de ogen van zijn omgeving. Daarnaast zijn er concertopnamen en archiefmateriaal. Uiteindelijk zien we vooral Brood als junk, vaak meelijwekkend en onsympathiek, en valt de aandacht voor het rock-'n-rollfenomeen wat tegen. Evengoed erg onderhoudend en verplichte kost voor fans.

Hexagon - Time Machine

1994 |

Nederland 1994. Erik van Zuylen. Met o.a. Michiel Roodnat en Bas Roodnat.

De vier regisseurs (eigenlijk respectievelijk interviewer, cameraman, geluidsman en producent) volgden hun jeugdidool Herman Brood tussen 1990 en 1993. Uit dertig uur materiaal werd deze anderhalf uur durende docu samengesteld, met vier hoofdthema's: Brood als muzikant, als kunstschilder, privé, en door de ogen van zijn omgeving. Daarnaast zijn er concertopnamen en archiefmateriaal. Uiteindelijk zien we vooral Brood als junk, vaak meelijwekkend en onsympathiek, en valt de aandacht voor het rock-'n-rollfenomeen wat tegen. Evengoed erg onderhoudend en verplichte kost voor fans.

Hexagon - Tegenbeweging

1994 |

Nederland 1994. Alejandro Agresti.

De vier regisseurs (eigenlijk respectievelijk interviewer, cameraman, geluidsman en producent) volgden hun jeugdidool Herman Brood tussen 1990 en 1993. Uit dertig uur materiaal werd deze anderhalf uur durende docu samengesteld, met vier hoofdthema's: Brood als muzikant, als kunstschilder, privé, en door de ogen van zijn omgeving. Daarnaast zijn er concertopnamen en archiefmateriaal. Uiteindelijk zien we vooral Brood als junk, vaak meelijwekkend en onsympathiek, en valt de aandacht voor het rock-'n-rollfenomeen wat tegen. Evengoed erg onderhoudend en verplichte kost voor fans.

Hexagon - On Animal Location

1994 | Documentaire

Nederland 1994. Documentaire van Johan van der Keuken.

De vier regisseurs (eigenlijk respectievelijk interviewer, cameraman, geluidsman en producent) volgden hun jeugdidool Herman Brood tussen 1990 en 1993. Uit dertig uur materiaal werd deze anderhalf uur durende docu samengesteld, met vier hoofdthema's: Brood als muzikant, als kunstschilder, privé, en door de ogen van zijn omgeving. Daarnaast zijn er concertopnamen en archiefmateriaal. Uiteindelijk zien we vooral Brood als junk, vaak meelijwekkend en onsympathiek, en valt de aandacht voor het rock-'n-rollfenomeen wat tegen. Evengoed erg onderhoudend en verplichte kost voor fans.

Hexagon - Lent, Vague, Indecis

1994 |

Nederland 1994. Frank Scheffer.

De vier regisseurs (eigenlijk respectievelijk interviewer, cameraman, geluidsman en producent) volgden hun jeugdidool Herman Brood tussen 1990 en 1993. Uit dertig uur materiaal werd deze anderhalf uur durende docu samengesteld, met vier hoofdthema's: Brood als muzikant, als kunstschilder, privé, en door de ogen van zijn omgeving. Daarnaast zijn er concertopnamen en archiefmateriaal. Uiteindelijk zien we vooral Brood als junk, vaak meelijwekkend en onsympathiek, en valt de aandacht voor het rock-'n-rollfenomeen wat tegen. Evengoed erg onderhoudend en verplichte kost voor fans.

Hexagon - Bons

1994 |

Nederland 1994. Jelle Nesna. Met o.a. Frances van Boeckel en Bert Luppes.

De vier regisseurs (eigenlijk respectievelijk interviewer, cameraman, geluidsman en producent) volgden hun jeugdidool Herman Brood tussen 1990 en 1993. Uit dertig uur materiaal werd deze anderhalf uur durende docu samengesteld, met vier hoofdthema's: Brood als muzikant, als kunstschilder, privé, en door de ogen van zijn omgeving. Daarnaast zijn er concertopnamen en archiefmateriaal. Uiteindelijk zien we vooral Brood als junk, vaak meelijwekkend en onsympathiek, en valt de aandacht voor het rock-'n-rollfenomeen wat tegen. Evengoed erg onderhoudend en verplichte kost voor fans.

From Zero

1994 |

Nederland 1994. Andrew Culver en Frank Scheffer.

De vier regisseurs (eigenlijk respectievelijk interviewer, cameraman, geluidsman en producent) volgden hun jeugdidool Herman Brood tussen 1990 en 1993. Uit dertig uur materiaal werd deze anderhalf uur durende docu samengesteld, met vier hoofdthema's: Brood als muzikant, als kunstschilder, privé, en door de ogen van zijn omgeving. Daarnaast zijn er concertopnamen en archiefmateriaal. Uiteindelijk zien we vooral Brood als junk, vaak meelijwekkend en onsympathiek, en valt de aandacht voor het rock-'n-rollfenomeen wat tegen. Evengoed erg onderhoudend en verplichte kost voor fans.

Five Orcherstral Pieces

1994 |

1994. Frank Scheffer.

De vier regisseurs (eigenlijk respectievelijk interviewer, cameraman, geluidsman en producent) volgden hun jeugdidool Herman Brood tussen 1990 en 1993. Uit dertig uur materiaal werd deze anderhalf uur durende docu samengesteld, met vier hoofdthema's: Brood als muzikant, als kunstschilder, privé, en door de ogen van zijn omgeving. Daarnaast zijn er concertopnamen en archiefmateriaal. Uiteindelijk zien we vooral Brood als junk, vaak meelijwekkend en onsympathiek, en valt de aandacht voor het rock-'n-rollfenomeen wat tegen. Evengoed erg onderhoudend en verplichte kost voor fans.

Eclat

1994 | Muziek

Nederland 1994. Muziek van Frank Scheffer.

De vier regisseurs (eigenlijk respectievelijk interviewer, cameraman, geluidsman en producent) volgden hun jeugdidool Herman Brood tussen 1990 en 1993. Uit dertig uur materiaal werd deze anderhalf uur durende docu samengesteld, met vier hoofdthema's: Brood als muzikant, als kunstschilder, privé, en door de ogen van zijn omgeving. Daarnaast zijn er concertopnamen en archiefmateriaal. Uiteindelijk zien we vooral Brood als junk, vaak meelijwekkend en onsympathiek, en valt de aandacht voor het rock-'n-rollfenomeen wat tegen. Evengoed erg onderhoudend en verplichte kost voor fans.

Aischa

1993 |

Nederland 1993. Karim Traïdia. Met o.a. Sabry El-Hamus, Carine Crutzen en Ekra Jaallala.

De vier regisseurs (eigenlijk respectievelijk interviewer, cameraman, geluidsman en producent) volgden hun jeugdidool Herman Brood tussen 1990 en 1993. Uit dertig uur materiaal werd deze anderhalf uur durende docu samengesteld, met vier hoofdthema's: Brood als muzikant, als kunstschilder, privé, en door de ogen van zijn omgeving. Daarnaast zijn er concertopnamen en archiefmateriaal. Uiteindelijk zien we vooral Brood als junk, vaak meelijwekkend en onsympathiek, en valt de aandacht voor het rock-'n-rollfenomeen wat tegen. Evengoed erg onderhoudend en verplichte kost voor fans.

Edsa - End to End

1992 |

Nederland 1992. Eugene van den Bosch.

De vier regisseurs (eigenlijk respectievelijk interviewer, cameraman, geluidsman en producent) volgden hun jeugdidool Herman Brood tussen 1990 en 1993. Uit dertig uur materiaal werd deze anderhalf uur durende docu samengesteld, met vier hoofdthema's: Brood als muzikant, als kunstschilder, privé, en door de ogen van zijn omgeving. Daarnaast zijn er concertopnamen en archiefmateriaal. Uiteindelijk zien we vooral Brood als junk, vaak meelijwekkend en onsympathiek, en valt de aandacht voor het rock-'n-rollfenomeen wat tegen. Evengoed erg onderhoudend en verplichte kost voor fans.

De natuurlijke ruimte

1992 | Biografie

Nederland 1992. Biografie van Frank Scheffer.

De vier regisseurs (eigenlijk respectievelijk interviewer, cameraman, geluidsman en producent) volgden hun jeugdidool Herman Brood tussen 1990 en 1993. Uit dertig uur materiaal werd deze anderhalf uur durende docu samengesteld, met vier hoofdthema's: Brood als muzikant, als kunstschilder, privé, en door de ogen van zijn omgeving. Daarnaast zijn er concertopnamen en archiefmateriaal. Uiteindelijk zien we vooral Brood als junk, vaak meelijwekkend en onsympathiek, en valt de aandacht voor het rock-'n-rollfenomeen wat tegen. Evengoed erg onderhoudend en verplichte kost voor fans.

In het zweet uws aanschijns

1991 |

1991. Ton van der Lee, Alfred Bueno, Jan Dop, Francis Vrij en Guusje Prent.

De vier regisseurs (eigenlijk respectievelijk interviewer, cameraman, geluidsman en producent) volgden hun jeugdidool Herman Brood tussen 1990 en 1993. Uit dertig uur materiaal werd deze anderhalf uur durende docu samengesteld, met vier hoofdthema's: Brood als muzikant, als kunstschilder, privé, en door de ogen van zijn omgeving. Daarnaast zijn er concertopnamen en archiefmateriaal. Uiteindelijk zien we vooral Brood als junk, vaak meelijwekkend en onsympathiek, en valt de aandacht voor het rock-'n-rollfenomeen wat tegen. Evengoed erg onderhoudend en verplichte kost voor fans.

Afstand van de berg: Vertellingen uit de mijnstreek

1991 | Documentaire

Nederland 1991. Documentaire van Eugene van den Bosch.

De vier regisseurs (eigenlijk respectievelijk interviewer, cameraman, geluidsman en producent) volgden hun jeugdidool Herman Brood tussen 1990 en 1993. Uit dertig uur materiaal werd deze anderhalf uur durende docu samengesteld, met vier hoofdthema's: Brood als muzikant, als kunstschilder, privé, en door de ogen van zijn omgeving. Daarnaast zijn er concertopnamen en archiefmateriaal. Uiteindelijk zien we vooral Brood als junk, vaak meelijwekkend en onsympathiek, en valt de aandacht voor het rock-'n-rollfenomeen wat tegen. Evengoed erg onderhoudend en verplichte kost voor fans.

Lichtend pad

1990 |

Nederland 1990. Ton van der Lee.

De vier regisseurs (eigenlijk respectievelijk interviewer, cameraman, geluidsman en producent) volgden hun jeugdidool Herman Brood tussen 1990 en 1993. Uit dertig uur materiaal werd deze anderhalf uur durende docu samengesteld, met vier hoofdthema's: Brood als muzikant, als kunstschilder, privé, en door de ogen van zijn omgeving. Daarnaast zijn er concertopnamen en archiefmateriaal. Uiteindelijk zien we vooral Brood als junk, vaak meelijwekkend en onsympathiek, en valt de aandacht voor het rock-'n-rollfenomeen wat tegen. Evengoed erg onderhoudend en verplichte kost voor fans.