Richard Cherwin: muziek.
Er zijn 2 films gevonden.

The Catman of Paris

1946 | Horror

Verenigde Staten 1946. Horror van Lesley Selander. Met o.a. Carl Esmond, Lenore Aubert, Douglas Dumbrille, Gerald Mohr en Fritz Feld.

Parijs 1896. De stad is in de greep van een reeks mysterieuze moorden die gepleegd lijken door een katachtig wezen. Charles Regouer (Esmond) is een jonge schrijver die zojuist een reis gemaakt heeft door het geheimzinnige oosten. Sinds zijn terugkeer is hij regelmatig het slachtoffer van blackouts en hij vreest dat hij de `catman` is, zoals de pers de moordenaar is gaan noemen. De mooie Marie Audet (Aubert), de dochter van zijn uitgever, is ervan overtuigd dat Charles niets met de moorden te maken heeft. Inspecteur Severin (Mohr) van de Sureté denkt er echter anders over. Een verwarrende griezelfilm uit 'poverty row', die een cocktail biedt van THE WOLFMAN en CAT PEOPLE, maar de generieken van die films waren spannender dan deze CATMAN. De sfeer van het Parijs tijdens de 'fin-de-siècle' van de 19e eeuw is zowat het beste dat deze film te bieden heeft. De acteurs hadden duidelijk geen aspiraties op het winnen van een Oscar. Sherman L. Lowe schreef het scenario. Fotografie is van Reggie Lanning.

The Vampire's Ghost

1945 | Horror

Verenigde Staten 1945. Horror van Lesley Selander. Met o.a. John Abbott, Charles Gordon, Peggy Stewart, Grant Withers en Adele Mara.

Voor iedereen is Webb Fallon (Abbott) de koning van de onderwereld in een stad aan de Westkust van Afrika. In werkelijkheid is hij echter een vampier die met een oogopslag een spiegel kan versplinteren. Vader Gilchrist (Withers) zit hem al een hele tijd op de hielen en het lijkt erop dat hij hem nu in het nauw heeft gedreven. Maar Fallon kan ontsnappen en neemt de mooie Julie Vance (Stewart) als gijzelaar met zich mee. Een van de zeldzame uitstappen in de griezelfilm van B-film-producenten Republic, maar ze waren op deze reis beter thuis gebleven. Een waardeloos onding dat, al duurt het amper een uur, eindeloos lang lijkt. De acteerprestaties zijn evenredig aan het ondermaatse scenario van Leigh Brackett en John K. Butler, naar een verhaal van Brackett. Fotografie is van Bud Thackery.