Leon Lai: cast.
Er zijn 5 films gevonden.

Seven Swords

2005 | Actiefilm

Hongkong SAR van China​/​​Zuid-Korea​/​​China 2005. Actiefilm van Tsui Hark. Met o.a. Donnie Yen, Leon Lai, Charlie Yeung, Sun Honglei en Liu Chia-Liang.

In het China van de 18de eeuw, komt er een strikt martial arts-verbod, op straffe van de dood. Een meedogeloze premiejager ziet daar wel brood in, want iedere gedode vechtkunstenaar levert geld op. Hij slacht in zijn geldlust ook onschuldige kinderen en vrouwen af. Zijn laatste doel is een grensdorpje, maar de oude man Fu Qingzhu wil een stokje voor dit bloederige onrecht steken. Hij vormt een groep van zeven zwaardvechters om de dorpsbewoners te redden van de dood. Ambitieus project van 'de Aziatische Spielberg' mislukte deels door een rommelig script en overdreven lengte.

Seung hung

2003 | Thriller, Mysterie, Misdaad

Hongkong SAR van China 2003. Thriller van Benny Chan. Met o.a. Leon Lai, Ekin Cheng, Francis Ng, Karena Lam en Xu Jinglei.

In het China van de 18de eeuw, komt er een strikt martial arts-verbod, op straffe van de dood. Een meedogeloze premiejager ziet daar wel brood in, want iedere gedode vechtkunstenaar levert geld op. Hij slacht in zijn geldlust ook onschuldige kinderen en vrouwen af. Zijn laatste doel is een grensdorpje, maar de oude man Fu Qingzhu wil een stokje voor dit bloederige onrecht steken. Hij vormt een groep van zeven zwaardvechters om de dorpsbewoners te redden van de dood. Ambitieus project van 'de Aziatische Spielberg' mislukte deels door een rommelig script en overdreven lengte.

Infernal Affairs III

2003 | Thriller, Misdaad, Drama, Actiefilm

Hongkong SAR van China​/​​China 2003. Thriller van Lau Wai-Keung en Alan Mak. Met o.a. Andy Lau, Tony Leung Chiu Wai, Kelly Chen, Leon Lai en Chen Daoming.

De Infernal Affairs-trilogie, over een kat-en-muisspel tussen een undercoveragent en een criminele infiltrant bij de politie, wordt wel het Hongkongse antwoord op de Godfather-films genoemd. Een vergelijking van de derde delen gaat in grote lijnen zeker op: beide films zijn vakkundig gemaakt, maar ook vrij overbodig. Aangezien Infernal Affairs II een prequel was, gaat deel drie verder waar deel één ophield. De hoofdpersoon die het origineel niet overleefde, keert terug via lange flashbacks. Dat geeft het verhaal wat meer achtergrond, maar is natuurlijk vooral leuk voor de fans. Zoals eigenlijk voor de hele film op gaat.

Tian mimi

1997 | Komedie

Hongkong SAR van China 1997. Komedie van Peter Chan. Met o.a. Leon Lai, Maggie Cheung, Kristy Yeung, Eric Tsang en Irene Tsu.

Op een winterochtend in 1986 arriveert Lai vanaf het vaste land in Hong Kong met het voornemen er genoeg te verdienen om met zijn achtergebleven verloofde te kunnen trouwen. Bij McDonald´s ontmoet hij de ambitieuze, door de wol geverfde Cheung. Ze worden minnaars, maar ze moeten heel wat obstakels overwinnen alvorens elkaar definitief in de armen te kunnen sluiten. Romantische saga tegen de achtergrond van de op handen zijnde overdracht van Hong Kong aan China, geeft inzicht in de jarenlange merkwaardige status van de wereldstad. `Hong Kong is een droom voor vastelanders, Hongkongers kijken elders,´ zegt iemand in de film. Niet voor niets belanden de twee geliefden tenslotte in New York. De film leunt op de beide, in eigen land zeer populaire hoofdrolspelers, die deze verantwoordelijkheid met zichtbaar gemak dragen. Regisseur Chan maakte afgelopen jaar zijn Amerikaanse debuut met The love letter.

Mutant City

1993 | Sciencefiction, Horror

Hongkong SAR van China 1993. Sciencefiction van Mak Tai Kit. Met o.a. Leon Lai, Jacky Cheung, Tatsuya Nakadai, Michele Li en Roy Cheung.

Roy Szeto en veteraan Tsui Hark bewerkten een Japans stripverhaaltje over repto[KA3]iden (monsters, die er uitzien als gewone stervelingen, maar in een ommezien kunnen muteren in bloeddorstige monsters), die een poging doen de macht op aarde te grijpen rond het jaar 2000. De reptoïden bedienen zich van een drug, Happiness, waaraan ze de mensheid proberen verslaafd te maken. Deze drug veroorzaakt verschrikkelijke pijnen en leidt tot een wisse dood. Dat kwaad begint in Hong Kong en politieman Lai bestrijdt het. Typisch produkt van de Hong Kong-cinema: het doet er niet toe of dit nu een mythologisch monsterverhaal uit het verleden is, of een nabije toekomst-thriller, want de smaak is hetzelfde.