Jake Dengel: cast.
Er zijn 3 films gevonden.

Diary of a Hitman

1992 | Thriller, Actiefilm

Verenigde Staten 1992. Thriller van Roy London. Met o.a. Forest Whitaker, Sherilyn Fenn, James Belushi, Seymour Cassel en Lewis Smith.

Whitaker is een professionele killer die aan metaalmoeheid begint te lijden en die nog een laatste klus wil klaren. Zijn doelwit is Fenn met haar baby. Stone, de revelatie in 1992 van Paul Verhoevens film BASIC INSTINCT, is onherkenbaar als Fenns zuster. Belushi overtuigt als een dreigende klabak. Debuterend regisseur London (de acteerleraar van o.m. Fenn en Stone) draaide met een beperkt budget (van 2,5 miljoen dollar) een knap, klein filmpje, een echte acteursprent met knappe vertolkingen, dat niet van diepgang gespeend is. Het scenario van Kenneth Pressman is gebaseerd op zijn toneelstuk Insider's Price.

Bloodsucking Pharaohs in Pittsburgh

1991 | Komedie, Horror

Verenigde Staten 1991. Komedie van Dean Tschetter. Met o.a. Jake Dengel, Joe Sharkey, Susann Fletcher, Jane Esther Hamilton en Beverly Penberthy.

Deze van bloed doordrenkte persiflage op de slachtpartijen in horrorfilms (met name BLOOD FEAST uit 1963 van Herschell Gordon Lewis) is beslist niet ieders kopje thee. Producente/actrice Penberthy is nog het leukst als de ergste roker die je je kunt voorstellen. Het pseudoniem van Jane Esther Hamilton is Veronica Hart. Het scenario is van regisseur Tschetter, die op de aftiteling staat als Alan Smithee, naar een verhaal van Tom Tully. Het camerawerk is van Peter Reniers. In 1988 opgenomen als PICKING UP THE PIECES en kwam direct uit op video.

Ironweed

1987 | Drama

Verenigde Staten 1987. Drama van Hector Babenco. Met o.a. Jack Nicholson, Meryl Streep, Carroll Baker, Michael O'Keefe en Diane Venora.

Albany, New York tijdens de depressie in 1938. Nicholson verliet zijn gezin, nadat hij per ongeluk de dood veroorzaakte van hun jongste zoontje. 22 jaar lang zwierf hij rond en nu komt hij terug in zijn stad waar hij ooit zijn thuis had en trekt nu op met de zieke, aan lager wal geraakte zangeres Streep en de simpele Waits. Een bezoek aan zijn vrouw Baker wordt een fiasco. Zij wil hem wel terug, maar zijn twee andere kinderen willen niets van hem weten. William Kennedy schreef zelf de bewerking voor de film van zijn bestseller, waarmee hij de Pulitzer-prijs won en het is vooral de sterke vertolking van Nicholson en Streep, spelprestaties in rollen die je niet van ze verwacht zou hebben, die de film dynamisch laten voortbewegen, terwijl Waits een grootse rol weggeeft. De camera van Lauro Escorel registreert alles zonder veel warmte, maar met een groot gevoel voor dramatiek. Amerikaans regiedebuut van Babenco.