Ursula von Borsody: cast.
Er zijn 3 films gevonden.

"Erzähl" mir nichts!

1964 | Komedie

Duitsland 1964. Komedie van Dieter Haugk. Met o.a. Hindelinde Weis, Karl Michael Vogler, Georg Thomalla, Ursula von Borsody en Lothar Röhrig.

Een liefdeskomedie over een verstokt vrijgezel die advokaat is, gespecialiseerd in echtscheidingszaken. Hij pleegt zijn zomervakanties op aangename wijze door te brengen met een leuke, maar telkens weer een andere vriendin op het idylische kasteeltje van zijn tante aan de voet van de Noord-Italiaanse alpen. Hij raakt nu echter tijdens zijn vakantie onvermoed volledig verstrikt in een huwelijks-situatie, waar geen ontsnappen meer aan is. De film die vlot van start gaat met mooie beelden en gebaseerd is op een leuk idee, mondt echter al vlot uit op te veel gekibbel, waardoor de lust tot verder kijken wordt bedorven. Ook bekend als: LIEBESGRŸSSE AUS MERAN.

Der Brave Soldat Schwejk

1960 | Drama, Komedie, Oorlogsfilm

Duitsland 1960. Drama van Axel von Ambesser. Met o.a. Heinz Rühmann, Ernst Stankowski, Ursula von Borsody, Senta Berger en Erika von Thellmann.

Hoewel hondenfokker Josef Schwejk niet helemaal goed bij zijn hoofd is, wordt hij na het begin van WO I toch ingelijfd bij het Oostenrijkse leger. Doordat hij, uit domheid of juist uit berekening, bevelen meestal verkeerd interpreteert wordt zijn militaire loopbaan bepaald kleurrijk: op een gegeven moment komt hij zelfs voor een vuurpeloton te staan. Rühmann is een alleraardigste Schwejk, maar hij haalt wel de angel uit Jaroslav Haseks anti-oorlogsboek, doordat hij de balans tussen komische domheid en subversieve berekening iets te veel naar humor door laat slaan.

Wenn Frauen schwindeln

1957 | Komedie, Muziek

Duitsland 1957. Komedie van Paul Martin. Met o.a. Bibi Johns, Erik Schumann, Fita Benkhoff, Boy Gobert en Peer Schmidt.

Daisy Hellmann (Johns), de knappe dochter van een steenrijke fabrikant, is journaliste bij het damesblad Damenwelt. Ze schrijft snierende columns over het monster `man`. Om aan schrijfstof te komen haalt ze de dolste streken uit. Voor het artikel `Helpen Mannen alleen Knappe Meiden uit de Nood?` doet ze zich voor als juwelendievegge. Peter Kr[KA3]uger (Schuman) redt haar nog net uit de klauwen van het gerecht, maar is vast besloten om van haar net zoals in My Fair Lady een dame te maken en haar op het rechte pad te brengen. Daisy doet alsof ze in Peter gelooft, die bandleader is in de revue Montparnasse, maar ze bereidt in het geniep het artikel 'De Man als Vrouwentemmer' voor op haar luidruchtige schrijfmachine. Peter volgt haar op een avond. Als Daisy het merkt, is het bijna te laat. Ze zet snel een inbraak in scène, die haar haast fataal wordt. Wat Daisy echter werkelijk fataal wordt, is dat ze op Peter verliefd is geworden. Het scenario van J. von Vaszary en Tibor Yost eindigt heel voorspelbaar in de revue met een grote confrontatie en een goede afloop. Johns is in het midden van de jaren 1950 heel populair in eigen land. Zij probeert hier het publiek te verleiden met een muzikale film in navolging van de grote Amerikaanse musicals, die toen al over hun hoogtepunt heen waren. De rolprent heeft vooral curiositeitswaarde. Het camerawerk is van Karl Löb. Ook bekend als EUROPAS NEUE MUSIKPARADE 1958.