Phil Dunham: cast.
Er zijn 11 films gevonden.

Trailing Trouble

1937 | Western

Verenigde Staten 1937. Western van Arthur Rosson. Met o.a. Ken Maynard, Lona Andre, Vince Barnett, Roger Williams en Grace Woods.

Maynard op zijn slechtst, en dat is jammer. Hij komt hier Andre te hulp die een ranch bezit en er alleen voor staat. Samen houden ze Williams en de zijnen van haar gebied. Van Rosson, die vele actiefilms op zijn naam had staan, mocht iets beters verwacht worden.

The Idaho Kid

1936 | Western

Verenigde Staten 1936. Western van Robert Hill. Met o.a. Rex Bell, Marion Shilling, David Sharpe, Lane Chandler en Charles King.

Rex zit in een langdurige oorlog tussen zijn vader en een buurman. Hij wil - eenmaal volwassen geworden - dat de twee mannen hun strijd beëindigen. Er bestaat een vreemde relatie tussen vader en zoon: tijd, dus, om de zaken op te helderen. Helaas is het geen spannende western.

Romance Rides the Range

1936 | Western

Verenigde Staten 1936. Western van Harry Fraser. Met o.a. Fred Scott, Cliff Nazarro, Marion Shilling, Buzz Barton en Bob Kortman.

Het draaiboek van Tom Gibson heeft de gebruikelijke westerningrediënten: een begraven buit, outlaws die land in willen pikken en de held, zingend, met zijn paard White King. Dit was het westerndebuut van Scott, die als bijnaam 'The Silvery- Voices Buckaroo' kreeg. Van 1936 tot 1939 speelde hij in 12 westerns voor Spectrum, de eerste negen voor producer Jed Buell, de laatste drie voor C.C. Burr. In 1940 en 1942 volgden nog twee westerns, en daarmee was de carrière van Scott -een operazanger - voorbij. Al St.John ontwierp in deze serie zijn 'Fuzzy'-personage en was er in acht afleveringen bij. Sam Newfield zou de meeste films regisseren en voor het camerawerk werden mensen aangetrokken als Robert Cline, Bill Hyer en Mack Stengler.

Hair-Trigger Casey

1936 | Western

Verenigde Staten 1936. Western van Harry Fraser. Met o.a. Jack Perrin, Betty Mack, Wally Wales, Fred Toones en Phil Dunham.

Monroe Talbot schreef het routine-scenario voor deze redelijke western, waarin vooral het team Perrin/Wales schittert. Ze kwamen bij de fans goed over. Ondanks dat kon de serie van vier het niet bolwerken, en hoewel er eigenlijk zes westerns waren gepland door producent William Berke werden SONG OF THE GUN en BORDER RANGER nimmer gemaakt.

Gun Grit

1936 | Western

Verenigde Staten 1936. Western van William Berke. Met o.a. Jack Perrin, Ethel Beck, David Sharpe, Roger Williams en Ralph Peters.

Deze matige western werd door Berke onder de naam Lester Williams geregisseerd. Hij probeerde actie te laten ontbranden, maar dat lukte slechts gedeeltelijk. Perrin is goed, aan hem ligt het niet. Zijn paard Starlight en de hond Braveheart spelen eveneens hun rol in deze western - de eerste uit een serie van vier die Jack voor Berke, ook producent, en de filmmaatschappij Atlantic zou maken.

Ghost Town

1936 | Western

Verenigde Staten 1936. Western van Harry Fraser. Met o.a. Harry Carey, Ruth Findlay, Jane Novak, David Sharpe en Lee Shumway.

Carey en zijn paard Sonny rijden maar wat rond door deze western, die vrij tam en actieloos is. Monroe Talbots scenario draait om Carey`s vriend die, met veel geld op zak, een mijn gaat heropenen. De man wordt vermoord en Carey krijgt de schuld. Hij weet uit de gevangenis te ontsnappen en gaat achter de ware dader aan. Het was de zesde en daarmee de laatste western die Carey maakte, maar hij bleef filmen (ook westerns) tot aan zijn dood in 1947. RED RIVER kwam pas na zijn dood in de bioscopen. Zijn eerste westerns maakte Carey in 1912!

Cavalcade of the West

1936 | Western

Verenigde Staten 1936. Western van Harry Fraser. Met o.a. Hoot Gibson, Rex Lease, Marion Shilling, Adam Goodman en Nina Guilbert.

Voor het beschikbare budget was dit verhaal te hoog gegrepen; Fraser kon zich dus niet uitleven met het scenario van Norman Houston. De Pony Express-dagen leven weer op: Hoot zorgt ervoor dat de post er door komt. Verder wordt er een pioniersfamilie door bandieten overvallen, en wordt er een jongen ontvoerd. De film maakt dan een sprong in de tijd: we zien de uiteindelijke hereniging van het gezin.

Aces Wild

1936 | Western

Verenigde Staten 1936. Western van Harry Fraser. Met o.a. Harry Carey, Gertrude Messinger, Fred Toones, Phil Dunham en Edward Cassidy.

Het tamme scenario van Monroe Talbot gaf actieregisseur Fraser weinig mogelijkheden. Het gebruikelijke thema: een bandietenbende onder leiding van Lorch krijgt het aan de stok met de held, Carey, die hen met zijn paard Sonny bevecht. Carey behoorde tot de beste en meest authentieke westernhelden die er bestaan hebben. Toones maakte ook vaak gebruik van de naam Snowflake - maar het bleef dezelfde acteur.

The Fugitive

1933 | Western

Verenigde Staten 1933. Western van Harry Fraser. Met o.a. Rex Bell, Cecilia Parker, George 'Gabby' Hayes, Robert Kortman en Tom London.

De laatste van acht westerns die Rex Bell voor Monogram maakte in 1932/33, en geen slechte. Geschreven door Harry Fraser en met goed camerawerk van Archie Stout. Rex is een geheim-agent, die zich laat insluiten om met een outlaw uit te breken. Redelijke actie, had iets meer gekund maar blijft onderhoudend. Robert Kortman is zoals te doen gebruikelijk de outlaw. In 1935 startte Rex de derde westernserie van zijn carrière, maar toen voor Resolute; eerder had hij al een serie gemaakt voor Fox.

The Fighting Parson

1933 | Western

Verenigde Staten 1933. Western van Harry Fraser. Met o.a. Hoot Gibson, Marceline Day, Robert Frazer, Stanley Blystone en Skeeter Bill Robbins.

De laatste van een serie van elf westerns die Hoot Gibson maakte voor Allied Pictures en producent Max Hoffman Jr. Pas in 1935 zou Hoot weer filmen. In deze aflevering wordt hij in een western-stadje waar hij aankomt aangezien voor een dominee. Fraser schreef een zwak scenario maar de actie vergoedt veel, Hoot geeft een fijne rol weg en het camerawerk van Harry Munson is eveneens goed.

Rainbow Ranch

1933 | Western

Verenigde Staten 1933. Western van Harry Fraser. Met o.a. Rex Bell, Cecilia Parker, Bob Kortman, Henry Hall en George Nash.

Bell heeft een boel op te knappen nadat zijn oom vermoord is en diens waterrechten gestolen zijn. Harry Fraser schreef zelf het verhaal, dat door Phil Dunham werd bewerkt, maar het loopt niet. Bell als de held eng Kortman als de schurk zijn goed; het camerawerk van Archie Stout is uiterst matig. Fraser gebruikte als scenarist de schuilnaam Harry O. Jones.