Nane Germon

Acteur

Nane Germon is acteur.
Er zijn 12 films gevonden.

Quai no. 1 : Compagnons de la Loco

1996 | Misdaad

Frankrijk/België 1996. Misdaad van Patrick Jamain. Met o.a. Sophie Duez, Olivier Marchal, Raoul Billerey, François-Régis Marchasson en Marion Game.

Marie Saint-Georges (Duez) is commissaris bij de spoorwegpolitie. Destijds vormde ze met drie vrienden het groepje [KL]Les compagnons de la Loco[KLE], dat de dure eer zwoer om weer bijeen te komen bij het eerste huwelijk. Nu, vijftien jaar later, is het zover, maar juist die dag heeft ze met haar collega Max Urt[KA1]eguy (Marchal) slechts enkele minuten om een zekere Villard (Myers) te arresteren die met de Eurostar arriveert. Diens advocaat werd de vorige avond dood aangetroffen en Villard is verdachte nummer een. Pilotfilm voor een nieuwe Franse politiereeks die zich afspeelt in en rond het treinstation. Vlot gemaakt en keurig gespeeld mist de film echter toch dat tikkeltje originaliteit om de kijker in de ban te houden. Didier Cohen baseerde zijn scenario op een verhaal van Isabelle Sébastien en personages gecreëerd door Danielle Thiery, Pierre Grimblat en Sylvain Saada. Fotografie van Daniel Diot. Stereo.

Julie Lescaut : Crédit revolver

1995 | Misdaad

Zwitserland/Frankrijk 1995. Misdaad van Josée Dayan. Met o.a. Véronique Genest, Mouss Diouf, Renaud Marx, Alexis Desseaux en Roger Dumas.

Julie Lescaut (Genest) wordt geconfronteerd met een vervelende zaak: sinds kort dringen mannen, die zich uitgeven voor politie-agenten, de woningen binnen van bejaarde mensen om hun spaarcentjes te stelen. Tot op heden ging dit nog niet gepaard met geweld, maar hoelang zal dat nog duren? Het debat over de onveiligheid in de stad komt weer ter sprake en de nieuwe assistent van de burgemeester ziet hier zijn kans mooi om voor een aparte lokale politiemacht te pleiten, die Lescaut en haar mensen de duivel kunnen aandoen. Interessant gegeven dat goed uitgewerkt werd en gemixt met enkele boeiende neventhema's. Het scenario van Eric Kristy tracht het verzwakte imago van de reeks wat op te vijzelen. Aan de camera stond Jean Monsigny. Formaat 16/9. Nicam Stereo.

Pourquoi maman est dans mon lit ?

1994 | Familiefilm, Komedie

Frankrijk 1994. Familiefilm van Patrick Malakian. Met o.a. Gérard Klein, Marie-France Pisier, Jean-Michel Dupuis, Sophie Desmarets en Consuelo De Haviland.

Tijdens een stormachtige nacht ontwaakt de kleine Georges (Dupuis) met naast zich zijn moeder (Pisier). Waarom ligt mama in zijn bed? Omdat papa (Klein) niet in het zijne ligt. Drie weken geleden bleef hij weg. Georges peinst na over de oorzaak. Het begon allemaal ongeveer een jaar geleden toen hij betrapt werd op de diefstal van een leren jekker die zijn ouders niet konden betalen. Uit een soort schuldgevoel besluit mama V[KA1]eronique (Pisier) uit werken te gaan. Tot groot ongenoegen van papa Pierre (Klein) vindt ze een job als telefoniste. Hierdoor verandert er heel wat in de gezinssituatie. Onsamenhangende, verwarde komedie over gezinswaarden en kinder-en ouderliefde. Regisseur Malakian tracht de stijl te benaderen van TOTO LE HÉROS maar slaagt er niet in dit tot het einde toe vol te houden. Het scenario van Catherine Hertault en Jean-Luc Seigle wordt verteld vanuit het standpunt van de jongen wat tot enkele gemakkelijke komische situaties leidt. Fotografie van Régis Blondeau. Gedraaid in Panavision.

Les Biches

1968 | Drama, Mysterie, Romantiek

Frankrijk/Italië 1968. Drama van Claude Chabrol. Met o.a. Stéphane Audran, Jacqueline Sassard, Jean-Louis Trintignant, Henri Attal en Dominique Zardi.

Fr[KA1]ed[KA1]erique (Audran), een rijke lesbienne neemt de jonge straattekenares Whay (Sassard) bij zich in huis in Saint- Tropez, waar ze verliefd wordt op de architect Paul Thomas (Trintignant). De poging om in de beginnende relatie te interveniëren, resulteert in een verhouding van de vrouw met haar 'rivaal', waarbij het meisje steeds meer wordt buitengesloten. Deze geraffineerde film stelt binnen de driehoeksrelatie seksuele identiteit al dan niet op losse schroeven, met zowel tragische als onthutsende verwisselingen en aanpassingen. De film betekende na een reeks commerciële avonturenfilms een nieuw succes en verdere rijpheid in de carrière van Chabrol en was de doorbraak van Audran als intrigerende filmpersoonlijkheid. Ze werd op het filmfestival van Berlijn gelauwerd met de Zilveren Beer. Het scenario is van Paul Gégauff en regisseur Chabrol. Het camerawerk is van Jean Rabier. Eastmancolor, Mon.

La vie à l'envers

1964 | Drama

Frankrijk 1964. Drama van Alain Jessua. Met o.a. Charles Denner, Anna Gaylor, Guy Saint-Jean, Nicole Gueden en Jean Yanne.

Jacques Valin (Denner), een dertiger met een ongecompliceerd privé- en beroepsleven ontdekt een diepe bevrediging in feitelijk en psychisch isolement waarin hij voorwerpen net zo lang observeert totdat hij ze niet meer ziet. Hij vervreemdt van zijn omgeving en verliest het tijdsbesef met een fataal gevolg voor zijn beroep en huwelijk. Een kamer in een psychiatrische inrichting waar hij alleen is met een bandrecorder maakt hem volmaakt gelukkig. De film verplaatst zich in de visie van de hoofdpersoon zonder hem als 'geval' te benoemen of te analyseren. De meditatiemode sindsdien maakt het verhaal minder opmerkelijk dan destijds, maar de suggestiviteit van de beelden en verinnerlijkt en ietwat ironisch spel van Denner houden de aandacht vast. De film bwerd bekroond op het festival van Venetië met een aanmoedigingsprijs voor debutanten. Het scenario is van regisseur Jessua. Het camerawerk is van Jacques Robin. Mono.

Une aussi longue absence

1961 | Drama

Italië/Frankrijk 1961. Drama van Henri Colpi. Met o.a. Alida Valli, Georges Wilson, Jacques Harden, Charles Blavette en Paul Faivre.

Dorpscaféhoudster meent in een clochard haar tijdens WO II gedeporteerde echtgenoot te herkennen, maar de man is zijn geheugen verloren en herinnert zich dus niets van gebeurtenissen van voor 1945 waarmee ze hem confronteert. Een in mineur gehouden, maar indringende film met een scenario van Marguerite Duras - op feiten gebaseerd - wordt gedragen door het spel van beide hoofdrolspelers, van wie vooral Valli prachtig is. Colpi zou deze debuutfilm nooit meer evenaren. Gedeelde Gouden Palm in Cannes.

Carillons sans joie

1961 | Oorlogsfilm

Italië/Frankrijk 1961. Oorlogsfilm van Charles Brabant. Met o.a. Paul Meurisse, Raymond Pellegrin, Dany Carrel, Roger Hanin en Roger Dumas.

Na invasie van Amerikaans leger in Tunesië in 1942 willen Duitse parachutisten Tunis bezetten. Frans eskader moet brug verdedigen tegen elke buitenlandse macht in afwachting van besluit van regering in Vichy. Toevallige incidenten doen de strijd voortijdig ontbranden. Film naar ware gebeurtenissen is opmerkelijk gefotografeerd, maar blijft verder van voorspelbare middelmaat, ook in de afwisseling van romantiek en humor tussen de oorlogstaferelen.

Des gens sans importance

1955 | Drama

Frankrijk 1955. Drama van Henri Verneuil. Met o.a. Jean Gabin, Françoise Arnoul, Pierre Mondy, Yvette Etiévant en Paul Frankeur.

Een getrouwde vrachtrijder wordt verliefd op een serveerster in een wegrestaurant en komt daardoor in moeilijkheden. Om die niet te vergroten, verzwijgt ze hem haar zwangerschap en laat zich aborteren. Het latere specialisme in commercieel grootse actiefilms van Verneuil maakt de kennismaking met eerder, intiemer werk extra verrassend. Deze film blijkt zelfs beter dan hij bij de première werd gevonden, dankzij de treffende combinatie Gabin-Arnoul en een sfeervol gefotografeerd vrachtrijdersmilieu. François Boyer en Verneuil bewerkten een roman van Serge Groussard tot scenario.

Le Café du Cadran

1946 | Drama

Frankrijk 1946. Drama van Jean Gehret. Met o.a. Blanchette Brunoy, Nane Germon, Colette Vepierre, Jane Morlet en France Descaut.

Een drama over jaloezie bij de eigenaars van het café du Cadran in hartje Parijs. Eigenlijk gaat het vooral om een intieme kroniek, omdat het belangrijkste deel de nauwlettende half- grappige, half-tragische schildering van de bezoekers van het café is. Eerste film van Gehret, regisseur van een opmerkelijk oeuvre dat maar vijf films omvat. Hij stierf te vroeg op 56-jarige leeftijd.

La belle et la bête

1946 | Fantasy, Familiefilm, Romantiek, Actiefilm

Frankrijk 1946. Fantasy van Jean Cocteau en René Clément. Met o.a. Jean Marais, Josette Day, Marcel André, Mila Parély en Nane Germon.

In een geheimzinnig kasteel loopt een armlastige koopman een monster, half mens, half dier, tegen het lijf. Het beest dreigt hem van zijn leven te beroven, tenzij een van zijn drie dochters op het kasteel komt wonen. De vriendelijke Bella offert zich op, valt flauw bij het zien van het monster, maar ontwaart na enige tijd de nobele inborst van het beest. Interessant, fraai surrealistisch vormgegeven sprookje van de veelzijdige Cocteau. De romantiek en ironie hebben niets van hun werking verloren, alleen het acteren van Marais in een driedubbele rol oogt inmiddels wat gedateerd.

Hercule

1937 | Komedie

Frankrijk 1937. Komedie van Alexandre Esway, Carlo Rim en Henri. Met o.a. Fernandel, Gaby Morlay, Jules Berry, Pierre Brasseur en Jean Tissier.

Hercules Maffre (Fernandel) is de erfgenaam van een grote Parijse krant, die hij van de ondergang redt. Daarna geeft hij de voorkeur eraan terug te keren naar zijn geboortestreek. Matige regie, maar Fernandel doet het uitstekend in de hoofdrol en het scenario van coregisseur Rim mag er ook wezen. Niet zozeer satire als wel milde spot met het wereldje van de pers. Camerawerk van Michel Kelber en Philippe Agostini. De film zou aanvankelijk uitgekomen zijn als L'INCORRUPTIBLE.

Le Mioche

1936 | Familiefilm, Komedie

Frankrijk 1936. Familiefilm van Léonide Moguy. Met o.a. Lucien Baroux, Gabrielle Dorziat, Pauline Carton, Jean Périer en Madeleine Robinson.

Bijgestaan door een hele meisjeskostschool neemt een bekwame leraar een in de steek gelaten baby in huis. Zijn toewijding doet de jonge moeder, die aanvankelijk de moed had opgegeven, van gedachten veranderen. Een film waarbij je beurtelings moet lachen en huilen. Betuttelend maar toch geslaagd in zijn soort. Extra vermelding verdienen het scenario, de dialogen en het camerawerk. Wat betreft de regie: Moguy heeft wel slechter gepresteerd.

op televisie
0 uitzendingen

Maak een abonnement aan als u op tijd gewaarschuwd wilt worden wanneer Nane Germon op televisie komt.

Reageer