Betta St. John: cast.
Er zijn 13 films gevonden.

Tarzan the Magnificent

1960 | Avonturenfilm, Actiefilm

Verenigd Koninkrijk​/​​Verenigde Staten 1960. Avonturenfilm van Robert Day. Met o.a. Gordon Scott, Jock Mahoney, Betta St. John, John Carradine en Alexandra Stewart.

Tarzan neemt een moordenaar gevangen en wordt geconfronteerd met tal van gevaren wanneer hij hem dwars door de jungle naar de politie wil brengen. Een eveneens volwassen vervolg op TARZAN'S GREATEST ADVENTURE, met sterke bijrollen. Ironisch genoeg zou Mahoney, die hier de schurk speelt, in de volgende film de hoofdrol overnemen van Scott. Zie ook: 'Tarzan'-serie.

City of the Dead

1960 | Horror

Verenigd Koninkrijk 1960. Horror van John Moxey. Met o.a. Christopher Lee, Dennis Lotis, Betta St. John, Patricia Jessel en Patricia Jessel.

Zeventiende-eeuwse heks, ter dood gebracht op de brandstapel, drijft een herberg om slachtoffers te verschalken voor bloedoffers aan de duivel. Ook bekend als HORROR HOTEL.

The Invisible Man: The Decoy

1959 | Mysterie, Sciencefiction, Misdaad

Verenigd Koninkrijk 1959. Mysterie van Quentin Lawrence. Met o.a. Betta St. John, Robert Gallico, Philip Leaver, Wolf Harris en Barry Shawzin.

Een man wordt vermoord in een hotelkamer. De enige getuige is Terri (St. John), de helft van de zingende tweeling Toni & Terri Trent, die de moord door het raam van haar kamer zag gebeuren. Toni komt een dag later aan. Zij mist haar zus meteen. Peter Brady is toevallig in de buurt op het vliegveld en bemoeit zich met de zaak. Toni neemt nu een kamer in hetzelfde hotel. De receptionist, die in het complot zit, raakt in paniek. De plot bevat de klassieke truc met de tweeling, die in dit geval in een situatie van REAR WINDOW (1954, van Alfred Hitchcock) is beland. St. John is overtuigend in haar dubbele rol en de snoodaards, die haar omringen lijken echt gevaarlijk. De stem van de onzichtbare Brady is van Tim Turner. Het scenario is van Brenda Blackmore. Het camerawerk is van Brendan Stafford. Aflevering 19 van 39.

The Snorkel

1958 | Misdaad

Verenigd Koninkrijk 1958. Misdaad van Guy Green. Met o.a. Betta St.John, Mandy Miller, Grégoire Aslan, David Ritch en Armand Guinie.

Van Eyck vermoordt op slimme wijze z'n vrouw en wil zijn stiefdochter opruimen tot zij zijn plan ontdekt.

Corridors of Blood

1958 | Horror, Thriller, Drama

Verenigd Koninkrijk 1958. Horror van Robert Day. Met o.a. Christopher Lee, Boris Karloff, Betta St. John, Finlay Currie en Francis Matthews.

Boris Karloff (Frankenstein) speelt in het serieuze, langzame, maar ook intrigerende Corridors of Blood de tragische en enge dokter Bolton. In de negentiende eeuw experimenteert Bolton met narcotische middelen om de pijn van te opereren patiënten te verlichten, maar tijdens een druk bezocht practicum gaat het helemaal mis: de patiënt wordt tijdens het snijden wakker. Bolton wordt ontslagen, kan niet van de drugs afblijven en start een dealtje met een paar grafdelvers (onder wie Christopher Lee), die hij overlijdensaktes levert. Niet uitgebracht tot begin jaren '60; tegen die tijd kreeg Lee een hogere plaats op de titelrol dan van zijn bijrol verwacht mocht worden.

Tarzan and the Lost Safari

1957 | Avonturenfilm, Actiefilm

Verenigd Koninkrijk​/​​Verenigde Staten 1957. Avonturenfilm van H. Bruce Humberstone en Bruce Humberstone. Met o.a. Gordon Scott, Yolande Donlan, Robert Beatty, Betta St. John en Wilfrid Hyde-White.

Het gebruik van kleur en cinemascope geeft wat meer glans aan deze film over een passagiersvliegtuig dat neergestort is in de jungle. Tarzan spreekt echter nog altijd in eenlettergrepige woorden en het verhaal schiet niet bepaald op. Zie ook: 'Tarzan'- serie.

High Tide at Noon

1957 | Drama

Verenigd Koninkrijk 1957. Drama van Philip Leacock. Met o.a. Betta St. John, Michael Craig, Patrick McGoohan, William Sylvester en Flora Robson.

Hoogoplaaiende passies bij zeekreeftvissers in Nova Scotia. Een romantisch melodrama, gefilmd in een fraaie omgeving.

The Naked Dawn

1955 | Misdaad, Thriller

Verenigde Staten 1955. Misdaad van Edgar G. Ulmer. Met o.a. Arthur Kennedy, Betta St.John, Roy Engel, Eugene Iglesias en Charita.

Redelijke film over een roofoverval. Het gaat van kwaad tot erger en leidt tot een reeks van misdrijven. Het scenario is van Nina Schneider en Herman Schneider. Het camerawerk is van Fredrick Gately.

Alias John Preston

1955 | Drama

Verenigd Koninkrijk 1955. Drama van David McDonald. Met o.a. Christopher Lee, Betta St. John en Alexander Knox.

Mysterieuze jonge man wordt steunpilaar van een kleine gemeenschap maar hij krijgt heel vreemde dromen. Ongewoon psychologisch drama.

The Saracen Blade

1954 | Historische film

Verenigde Staten 1954. Historische film van William Castle. Met o.a. Ricardo Montalban, Betta St. John, Rick Jason, Carolyn Jones en Whitfield Connor.

Nogal kwalijk 13e-eeuws gedoe van een jongeman die de dood van zijn vader wreekt. De spelers zitten gevangen in een ongeloofwaardig scenario.

The Law Vs. Billy The Kid

1954 |

1954. William Castle. Met o.a. Betta St. John, Alan Hale jr, James Griffith en Scott Brady.

Nogal kwalijk 13e-eeuws gedoe van een jongeman die de dood van zijn vader wreekt. De spelers zitten gevangen in een ongeloofwaardig scenario.

Dangerous Mission

1954 | Thriller, Misdaad

Verenigde Staten 1954. Thriller van Louis King. Met o.a. Victor Mature, Piper Laurie, Vincent Price, William Bendix en Betta St. John.

Laurie is per ongeluk de onschuldige getuige van een onderlinge gangster-afrekening in New York. Ze vlucht naar het Glacier National Park in Montana achterna gezeten door een politieman en een killer, maar ze weet niet wie vriend en wie vijand is. Een thriller met schitterende landschapsfotografie die nog effectiever is als je hem in 3-D ziet, waarvoor hij oorspronkelijk bedoeld was.

All the Brothers Were Valiant

1953 | Avonturenfilm

Verenigde Staten 1953. Avonturenfilm van Richard Thorpe. Met o.a. Robert Taylor, Stewart Granger, Ann Blyth, Keenan Wynn en James Whitmore.

Samen met zijn jonge vrouw Blyth gaat Taylor op walvisvangst in de buurt van de Gilbert Eilanden, waar zijn broer (Stewart) onlangs is verdwenen. Hij maakt van de gelegenheid gebruik om hem op te sporen, maar als ze elkaar vinden laait de vroegere rivaliteit tussen beiden weer op. Sterk verouderd en niet erg overtuigend melodrama, dat echter wordt gered door de uitstekende vertolking van de hoofdrolspelers. De jacht op de walvis is het hoogtepunt van de film. Harry Brown baseerde zijn scenario op een roman van Ben Ames Williams, waarvan eerder al een zwijgende film werd gemaakt. Prachtige fotografie van George Folsey, genomineerd voor een Oscar. Miklós Rózsa schreef een grootse score.