Marilene von Bethmann: cast.
Er zijn 3 films gevonden.

Tante Maria

1980 | Komedie

Duitsland 1980. Komedie van Wolfgang Panzer. Met o.a. Rosemarie Fendel, Gideon Burkhard, Daniel L[KA11]u[KA11]ond, Heinz Schimmelpfennig en Marilene von Bethmann.

Maria Büdenbender is 55 en ongetrouwd omdat ze altijd voor haar moeder gezorgd heeft. Na diens dood leert ze via een huwelijksadvertentie Dr. Gregor Strohn kennen, maar die haakt af als ze Andreas, de rebellerende tienerzoon van haar door een ongeval overleden broer die weduwnaar was, in huis neemt.

Tatort - Schwarze Einser

1978 | Mysterie

Duitsland 1978. Mysterie van Wolf Dietrich. Met o.a. Gustl Bayrhammer, Willy Harlander, Helmut Fischer, Karlheinz Böhm en Marilene von Bethmann.

De titel verwijst naar de eerste, kostbare Duitse postzegel die zich in de verzameling bevindt van een rijke vrouw die van haar dakterras dondert met de onvermijdelijke vraag: ongeval of moord? Böhm, die vooral bekend werd in drie SISSI-films met Romy Schneider als keizer Franz-Joseph, is in deze tv misdaadfilm als vriend van de rijke dame verdachte nummer 1. Uitstekende regie, vertolkingen en scenario van Willy Purucker. Het camerawerk is van Edgar Scholz.

Die Bettelprinzess

1974 | Drama

Duitsland 1974. Drama van Bruno Voges. Met o.a. Silvia Reize, Clara Walbröhl, Alexander Kerst, Marilene von Bethmann en Michael Schwarzmeier.

Begin 20e eeuw. Als kind verloor Reize haar beide ouders. Ze werd opgevoed door Baron Kerst, maar had een ongelukkige jeugd omdat ze steeds gepest werd door de dochter des huizes, Barth. Die gaf haar de bijnaam 'bedelprinses'. De enige waarmee ze goed kon opschieten was de zoon van de baron, Schwarzmeier. Na een succesvolle studie en inmiddels een mooie jonge vrouw geworden, weet ze zich in gezelschap beter aan te passen dan de verwende Barth. De baron besluit voor haar zo snel mogelijk een betrekking te zoeken als gezelschapsdame, omdat zijn gezin er financiëel niet zo rooskleurig voorstaat. Gravin Walbröhl neemt haar in dienst. Sentimenteel romantisch drama over de wisselvalligheid van het lot, de rode draad van de driestuiversromans Hedwig Courths-Mahler. Haar boek werd bewerkt door regisseur Voges. Goede, maar erg voorspelbare produktie. Achter de camera stond Jim Lewis.