Irving Reis: regie en camera.
Er zijn 21 films gevonden.

The Fourposter

1952 | Komedie

Verenigde Staten 1952. Komedie van Irving Reis. Met o.a. Lilli Palmer en Rex Harrison.

The Four Poster

1952 | Komedie

Verenigde Staten 1952. Komedie van Irving Reis. Met o.a. Rex Harrison en Lilli Palmer.

Jan de Hartog's toneelstuk Het hemelbed is een krachttoer voor sterren die verschillende fasen uit het leven van een echtpaar spelen; een warm en geestig scenario; prachtige rollen met daarbij ook nog mooie tekenfilmachtige tussenstukken die getekend werden door de studio van UPA.

New Mexico

1951 | Western

Verenigde Staten 1951. Western van Irving Reiss en Irving Reis. Met o.a. Lew Ayres, Marilyn Maxwell, Robert Hutton, Andy Devine en Raymond Burr.

Eens te meer houden blanken zich niet aan de afspraken zoals die tussen kapitein Ayres en Indianenopperhoofd De Corsia gemaakt zijn. Gevolg: een nieuwe Indianenoorlog. Ayres kan niet anders doen dan tegen zijn vriend het opperhoofd aantreden met zijn soldaten. In het bloedige gevecht verliezen beide mannen het leven, maar stervend reiken ze elkaar nog de hand. Max Trell schreef, Irving Allen produceerde en Jack Greenhalg en William Snyder namen de western op.

Three Husbands

1950 | Komedie

Verenigde Staten 1950. Komedie van Irving Reis. Met o.a. Eve Arden, Ruth Warrick, Vanessa Brown, Shepperd Strudwick en Billie Burke.

Na de dood van playboy Williams, die nooit verlegen zat om een practical joke, ontvangen zijn drie vrienden, DaSilva, Strudwick en Burke, een brief, waarin hij bekent met hun respectievelijke echtgenotes een affaire te hebben gehad. De drie overdenken het ogenblik in hun verleden dat hiervoor gelegenheid gaf. Onge[KA3]inspireerde variatie op het thema van A LETTER TO THREE WIVES, waaraan Vera Caspary, die samen met Edward Eliscu het scenario schreef, ook meewerkte. Williams probeert het allemaal door middel van flashbacks, recht te trekken, maar slaagt daar niet in. De film is niet overtuigend en mist stijl en gevatheid. De onbedoeld lachwekkende openings-en slotsc[KA2]enes spelen zich af in de hemel (buitenbeelds). Frank Planer was verantwoordelijk voor de fotografie.

Roseanna McCoy

1949 | Drama

Verenigde Staten 1949. Drama van Irving Reis. Met o.a. Farley Granger, Joan Evans, Charles Bickford, Raymond Massey en Richard Basehart.

Een saai drama over een langdurige vete tussen de Hatfields en de McCoys, waarin jonge geliefden, op dramatische wijze achter de wederzijdse barrières staan. Oude wonden worden weer opengereten.

Dancing in the Dark

1949 | Komedie, Muziek

Verenigde Staten 1949. Komedie van Irving Reis. Met o.a. William Powell, Betsy Drake, Mark Stevens, Adolphe Menjou en Walter Catlett.

Zo nu en dan sprankelende muzikale komedie met Powell die goede relaties hoopt aan te knopen met een filmmaatschappij door een Broadwayster aan te trekken; hij raakt gefascineerd door talent van onbekend meisje dat zijn dochter blijkt te zijn.

Enchantment

1948 | Drama

Verenigde Staten 1948. Drama van Irving Reis. Met o.a. David Niven, Teresa Wright, Evelyn Keyes, Farley Granger en Jayne Meadows.

Schreierige romantiek, waarin de oudere Niven zich zijn tragische liefde weer voor de geest haalt, als hij zijn kleinzoon Granger een begin ziet maken met zijn eigen liefdeleven.

All My Sons

1948 | Drama

Verenigde Staten 1948. Drama van Irving Reis. Met o.a. Edward g. Robinson, Burt Lancaster, Mady Christians, Louisa Horton en Howard Duff.

In Arthur Miller's boeiende drama over gezin, dat de walgelijke zakenethiek van vader Robinson gedurende WO II ontdekt, wordt goed gespeeld, maar is nogal breedsprakig.

The Bachelor and the Bobby-Soxer

1947 | Komedie, Drama

Verenigde Staten 1947. Komedie van Irving Reis. Met o.a. Cary Grant, Myrna Loy, Shirley Temple, Rudy Vallee en Ray Collins.

High-school leerlinge Temple is tot over haar oren verliefd op haar jonge leraar Grant. Ze kan haar geluk niet op als haar zuster Loy, die rechter is, bepaalt dat Grant haar permanent gezelschap moet houden om haar van haar kwalijke toestand af te helpen. De geschrokken Grant zucht en besluit mee te werken door zich als een puber aan te gaan stellen. Verschrikkelijk leuk. Sidney Sheldon kreeg een Oscar voor zijn scenario. Wordt ook vertoond in een ingekleurde versie. GB-titel: BACHELOR KNIGHT.

Crack-Up

1946 | Misdaad, Thriller

Verenigde Staten 1946. Misdaad van Irving Reis. Met o.a. Pat O'Brien, Claire Trevor, Herbert Marshall, Wallace Ford en Ray Collins.

Kun je vergeten dat je iemand hebt vermoord? Dat vraagt kunstcriticus en vervalsingsexpert George Steele (O'Brien) zich af nadat hij door de politie wordt gearresteerd. George meent dat hij een treinongeluk heeft gehad en gaat, geschaduwd door de politie, zijn stappen na die leiden naar een bende vervalsers. Een hypermoderne noir thriller (in 1946) waarbij de nieuwste snufjes (röntgenstralen, waarheidsserum) de moderne mens zowel kwelt als bijstaat. Een merkwaardige ondertoon - gezien het jaar van makelij - is de waarschuwing voor het gevaar van moderne technologie in verkeerde handen en de propaganda van naturalistische kunst voor de massa.

Hitler's Children

1943 | Oorlogsfilm

Verenigde Staten 1943. Oorlogsfilm van Edward Dmytryk en Irving Reis. Met o.a. Tim Holt, Bonita Granville, Kent Smith, Otto Kruger en H.B. Warner.

Smith leidt rond 1938 een Amerikaanse school in Duitsland. Wanneer de nazi's op het hoogtepunt van hun macht zijn, worden de joden uit zijn school gearresteerd. Hieronder bevindt zich ook de Amerikaanse Granville. Smith staat machteloos, maar in het strafkamp wordt Gestapo-officier Holt op haar verliefd. Simplistische anti-nazi-propagandafilm die het moet hebben van de naïef getekende personages. Alle menselijke gevoelens verdwijnen in deze wereld, geregeerd door Hitler. Hoe dit kon gebeuren, wordt wel boeiend in beeld gebracht. Emmet Lavery baseerde zijn scenario op het boek Education For Death van Gregor Ziemer. De opkomst van het Derde Rijk wordt knap weergegeven door documentaire-fragmenten. Camerawerk van Russell Metty.

The Falcon's Brother

1942 | Mysterie, Thriller

Verenigde Staten 1942. Mysterie van Stanley Logan en Irving Reis. Met o.a. George Sanders, Tom Conway, Jane Randolph, Don Barclay en Amanda Varela.

De Falcon (Sanders) helpt zijn broer (Conway) een komplot te verijdelen dat erop is de betrekkingen tussen noord en zuid te dwarsbomen. Wanneer de Falcon dodelijk verongelukt, zweert zijn broer dat hij hem zo als goed mogelijk zal vervangen. Toen Sanders zijn type-casting als stadsdetective beu was, werd besloten hem op heldhaftige manier af te voeren. Zijn plaats werd ingenomen door Conway, die in werkelijkheid ook Sanders' broer was. Deze aflevering mist wel de humor uit de vorige films, maar is op dramatisch vlak dan weer sterker. Het scenario van Stuart Palmer en Craig Rice werd verbazend goed door het publiek geaccepteerd. Russell Metty fungeerde als cameraman en Mark Robson was verantwoordelijk voor de montage. Vervolg: THE FALCON STRIKES BACK. Zie ook: The Falcon-serie.

The Falcon Takes Over

1942 | Mysterie, Misdaad

Verenigde Staten 1942. Mysterie van Irving Reis. Met o.a. George Sanders, Lynn Bari, James Gleason, Allen Jenkins en Helen Gilbert.

De avonturen van de sympathieke detective The Falcon werden bedacht door Michael Arlen, maar The Falcon Takes Over, de derde film in een reeks van twaalf, is gebaseerd op een roman van Raymond 'Philip Marlowe' Chandler. Daarin vraagt een onschuldige ex-gevangene (Bond) aan The Falcon (Sanders) om zijn verdwenen vriendin op te sporen. Uiteraard bevindt De Valk zich in korte tijd tot over zijn oren in een web van intrige. Het met sterren bezette The Falcon Takes Over is met z'n hoge tempo en komische ondertoon een van de beste Falcon-afleveringen.

The Big Street

1942 | Misdaad, Drama

Verenigde Staten 1942. Misdaad van Irving Reis. Met o.a. Henry Fonda, Lucille Ball, Barton MacLane, Eugene Pallette en Agnes Moorehead.

Barman Fonda is smoorverliefd op de mooie maar verschrikkelijk ego[KA3]istische Ball. Ze aanvaardt zijn hulp, maar ziet meer in een verhouding met een rijke zakenman. Ongewone film, een mengeling van melodrama, humor en een vleugje film noir. Vooral het knappe samenspel van Fonda en Ball redt de film, want het scenario van Leonard Spiegelglas, gebaseerd op het verhaal [KL]Little Pinks[KLE] van Damon Runyon (die de film produceerde), stelt niet veel voor. Russell Metty fotografeerde en Roy Webb componeerde.

Big street

1942 | Drama

Verenigde Staten 1942. Drama van Irving Reis. Met o.a. Barton MacLane, Lucille Ball en Henry Fonda.

Barman Fonda is smoorverliefd op de mooie maar verschrikkelijk ego[KA3]istische Ball. Ze aanvaardt zijn hulp, maar ziet meer in een verhouding met een rijke zakenman. Ongewone film, een mengeling van melodrama, humor en een vleugje film noir. Vooral het knappe samenspel van Fonda en Ball redt de film, want het scenario van Leonard Spiegelglas, gebaseerd op het verhaal [KL]Little Pinks[KLE] van Damon Runyon (die de film produceerde), stelt niet veel voor. Russell Metty fotografeerde en Roy Webb componeerde.

Weekend for Three

1941 | Komedie

Verenigde Staten 1941. Komedie van Irving Reis. Met o.a. Dennis O'Keefe, Jane Wyatt, Philip Reed, Zasu Pitts en Franklin Pangborn.

De gebruikelijke huwelijksklucht, die te huiselijk is om nu nog boeiend te kunnen zijn.

The Gay Falcon

1941 | Mysterie, Thriller

Verenigde Staten 1941. Mysterie van Irving Reis. Met o.a. George Sanders, Wendy Barrie, Allen Jenkins, Anne Hunter en Gladys Cooper.

In zijn eerste filmavontuur wordt Falcon (Sanders) gevraagd om een beroemde diamant te bewaken, die gedragen wordt door een belangrijke gast op een receptie. De eigenaar van het sieraad wordt vermoord en Falcons chauffeur is verdachte nr. 1. Maar de speurneus ontdekt een netwerk van juwelendieven, gespecialiseerd in het oplichten van verzekeringsmaatschappijen. Een onschuldige, leuke detective-story. Verhaal en personage werden bedacht door Michael Arlen. De nieuwe held is een mengeling van Philo Vance, The Saint en Don Juan. Leslie Charteris daagde RKO trouwens voor de rechter omdat hij van oordeel was dat de Falcon teveel gelijkenis vertoonde met The Saint (ook door Sanders gespeeld in een filmserie). Hij kreeg geen gelijk. Scenario is van Lynn Root en Frank Fenton. De camera was in handen van Nicholas Musuraca. Vervolg: A DATE WITH THE FALCON. Zie ook: 'The Falcon'-serie.

Footlight Fever

1941 |

Verenigde Staten 1941. Irving Reis. Met o.a. Alan Mowbray, Donald MacBride en Elisabeth Risdon.

Twee theaterproducenten proberen tegen de klippen op een nieuwe show van de grond te krijgen.

A Date With the Falcon

1941 | Mysterie, Thriller

Verenigde Staten 1941. Mysterie van Irving Reis. Met o.a. George Sanders, Wendy Barrie, James Gleason, Allen Jenkins en Mona Maris.

Op het ogenblik dat Falcon (Sanders) zijn ja-woord zal geven, komt het bericht dat de briljante geleerde Craig, die een formule ontdekte om synthetische diamanten te maken, is ontvoerd. Hij onderzoekt de zaak. Vlotte tweede aflevering in deze serie zit vol humoristische dialogen, gekoppeld aan de typisch Britse mentaliteit van Sanders. Hij wordt schitterend van repliek gediend door Gleason als politie-inspecteur O'Hara. Michael Arlen schreef het verhaal, dat voor de film bewerkt werd door Lynn Root en Frank Fenton. Achter de camera stond Robert De Grasse. Vervolg: THE FALCON TAKES OVER. Zie ook: 'The Falcon'-serie.

The Business of Love

1926 | Komedie

Verenigde Staten 1926. Komedie van Irving Reis. Met o.a. Edward Everett Horton, Zasu Pitts en Barbara Bedford.

Doodgewone melodramatische liefdeskomedie. Afgezien van Horton en Pitts valt er niets te beleven.

Laurel & Hardy: Mud and Sand

1922 | Komedie

Verenigde Staten 1922. Komedie van Gil Pratt. Met o.a. Stan Laurel, Julia Leonard, Leona Anderson, Sam Kaufman en Mae Dahlberg.

Rhubarb Vaseline (Laurel) woont met zijn moeder in een armzalige streek van Spanje. Hij droomt ervan stierenvechter te worden. Hij sluit aan bij een rij van amateur toreadors, die de een na de ander uitgeschakeld worden. Ondanks (of juist dank zij) zijn onhandigheid wordt hij een sensatie. Hij is een ware held en trouwt met zijn jeugdvriendin Caramel (Leonard). Hij trekt naar Madrid, waar hij binnen de kortste tijd uitgroeit tot een idool van Spanje. Caramel en zijn armtierige afkomst is hij al gauw vergeten, maar zijn verleden zal hem achtervolgen. Schitterende parodie op Rudolph Valentino en diens gigantisch succes BLOOD AND SAND. Laurel imiteert moeiteloos Valentino's theatrale acteerstijl. Zijn grenzeloos talent is reeds duidelijk merkbaar in deze vroege film, waarvoor hij zelf het scenario schreef, volgestuwd met plezierige gags. Fotografie is van Irving Reis.