Dabbs Greer: cast.
Er zijn 14 films gevonden.

House 4

1992 | Horror

Verenigde Staten 1992. Horror van Lewis Abernathy. Met o.a. Melissa Clayton, Denny Dillon, Scott Burkholder, Terri Treas en Ned Romero.

Na twee vervolgen die helemaal niks te maken hadden met het origineel, House (1986) - behalve de producer, keert men in House IV terug naar de beginopstelling. Ook Katt, hoofdrolspeler van het origineel, is van de partij. Zijn personage Roger komt te overlijden en zijn vrouw Kelly (Treas) en dochter Laurel Clayton) trekken in hun grote zomerhuis. Daar krijgt Kelly bezoek van gruwelijke verschijningen, die verklaard worden door een sjamaan. Een klassieker is het niet, maar House IV lukt het wel om de balans tussen kippenvel en lach, die House 1 zo populair maakte, te herstellen. De ondertitel luidt Home Sweet Home, waarbij 'Sweet' met rood is doorgestreept en vervangen door 'Deadly'.

Two Moon Junction

1988 | Thriller, Erotiek, Drama, Romantiek

Verenigde Staten 1988. Thriller van Zalman King. Met o.a. Sherilyn Fenn, Richard Tyson, Louise Fletcher, Burl Ives en Kristy McNichol.

Zalman King is de man achter softerotisch werk als Wild Orchid, Nine 1/2 Weeks en Red Shoe Diaries en net als die producties is Two Moon Junction een aaneenschakeling van hilarische dialogen, broeierige blikken, wapperende gordijnen, saxofoonsolo's en frustrerend kuis gefilmde vrijpartijen. Sherilyn Fenn is een soort Sharon Stone in Basic Instinct avant la lettre, die een paar dagen voor haar bruiloft valt voor een hitsige kermisexploitant (Tyson), die plotseling ongevraagd bij haar thuis onder de douche staat.

Little House on the Prairie: Look Back to Yesterday

1983 | Drama

Verenigde Staten 1983. Drama van Victor French. Met o.a. Michael Landon, Melissa Gilbert, Matthew Laborteaux, Dean Butler en Victor French.

Tragische gebeurtenissen verenigen de leden van de familie Ingalls, zoals dat ook in de werkelijke tv-serie zo vaak gebeurde. Nu gaan ze samen verder en blijven ze de toekomst rooskleurig inzien. De eerste van de drie films, die na de serie LITTLE HOUSE ON THE PRAIRIE gemaakt is.

The Greatest Gift

1974 | Drama

Verenigde Staten 1974. Drama van Boris Sagal. Met o.a. Glenn Ford, Julie Harris, Lance Kerwin, Harris Yulin en Charles Tyner.

Doodarme plattelandspredikant (Ford) neemt het op tegen meedogenloze sheriff (Yulin) en ongedurige dekens van de kerk in zijn strijd om een gezin uit een klein Zuidelijk stadje in 1940 te steunen. Sentimenteel, ongekunsteld, met een gewelddadige wending. Het scenario is van Ben Goodman naar de roman van Jack Farris. Later bekend als serie met de titel: THE FAMILY HOLVAK.

White Lightning

1973 | Misdaad, Drama, Actiefilm, Thriller

Verenigde Staten 1973. Misdaad van Joseph Sargent. Met o.a. Burt Reynolds, Jennifer Billingsley, Ned Beatty, Bo Hopkins en Matt Clark.

Illegale drankstoker Reynolds werkt samen met de autoriteiten om zich te wreken op de misdadige sheriff die schuldig is aan de verdrinkingsdood van zijn broer. Het verhaal stelt niet zoveel voor, maar de plezierige rolbezetting houdt deze actiefilm behoorlijk op gang. De kleine Laura Dern - de dochter van Ladd - is veelvuldig in het beeld. William Norton schreef het scenario. Edward Rosson deed het camerawerk. Het vervolg is GATOR.

Ohio Winesburg

1973 | Drama

Verenigde Staten 1973. Drama van Ralph Senensky. Met o.a. Jean Peters, William Windom, Joseph Bottoms, Albert Salmi en Norman Foster.

Het leven in een kleine stad zoals in het begin van deze eeuw, beschreven door Sherwood Anderson.

The Cheyenne Social Club

1970 | Western, Komedie

Verenigde Staten 1970. Western van Gene Kelly. Met o.a. James Stewart, Henry Fonda, Shirley Jones, Elaine Devry en Robert Middleton.

In deze mislukte komische western erft Stewart een bordeel. Na een tocht van een jaar komt hij aan met zijn vriend Fonda. Het liefst sluit hij de tent, na gezien te hebben wat het is. De toekomst van de dames baart hem echter zorgen. Dan komt er ook nog een bende in het spel. Daarom besluit hij de zaak aan de dames over te doen en weer rustig koeien te gaan hoeden. Kelly produceerde de film ook, en James Lee Barrett schreef het scenario. Cameraman William Clothier leverde goed werk af - als enige. Gefilmd in Panavision.

The Boy Who Stole the Elephant

1970 | Familiefilm, Avonturenfilm, Drama

Verenigde Staten 1970. Familiefilm van Michael Caffey. Met o.a. Mark Lester, David Wayne, June Havoc, Dabbs Greer en Whitney Blake.

Lester, net befaamd door OLIVER!, speelt hier weer een weesjongen. Davey voelt een hechte vriendschap voor de olifant Queenie. Het beest maakt deel uit van een circus waarvan Wayne de baas is en die wil het dier aan een dierentuin verkopen. Om dat te voorkomen gaat Davey er met Queenie vandoor op een hachelijke avonturentocht.

The Vampire

1957 | Horror

Verenigde Staten 1957. Horror van Paul Landres. Met o.a. John Beal, Coleen Gray, Dabbs Greer, Raymond Greenleaf en Colleen Gray.

Een kleine horrorfilm over een geleerde die verandert in een vampier. Ook bekend als MARK OF THE VAMPIRE.

Hot Rod Girl

1956 | Drama

Verenigde Staten 1956. Drama van Leslie Martinson. Met o.a. Lori Nelson, Chuck Connors, John Smith, Frank Gorshin en Roxanne Arlen.

Een vervelend prul, met Nelson in de titelrol als seksbom die helpt met actievoeren tegen de plaatselijke wedren met zelfgemaakte racewagens.

Seven Angry Men

1955 | Western

Verenigde Staten 1955. Western van Charles Marquis Warren. Met o.a. Raymond Massey, Debra Paget, Jeffrey Hunter, Larry Pennell en Leo Gordon.

Amerika vlak voor de Burgeroorlog, in 1859. Massey, als John Brown, verzet zich tegen de slavenhandel en gebruikt daarvoor geweld. Eén zoon sneuvelt, vier laten hem in de steek. Hunter en Smith blijven hem trouw. Zijn aanhang wordt steeds groter, tot de fameuze aanval op Harpers Ferry. Washington stuurt militairen: ze verslaan Brown waarbij Smith sterft. Brown wordt gevangengenomen; hij weigert door Hunter bevrijd te worden en laat zich voor de zaak ophangen. Twee jaar later marcheren diezelfde militairen naar het Zuiden om voor hetzelfde doel te vechten als John Brown. Massey speelde de rol van Brown ook al in SANTA FE TRAIL. Daniel Ullman schreef deze goede western die door Ellsworth Fredericks in beeld werd gebracht voor producent Vincent Fennelly.

The Desperado

1954 | Western

Verenigde Staten 1954. Western van Thomas Carr. Met o.a. Wayne Morris, James Lydon, Beverly Garland, Rayford Barnes en Dabbs Greer.

In deze goed gemaakte western speelt Morris een revolverheld die samen met de sheriff de onschuld bewijst van Lydon. Van Cleef speelt - hoe kan het anders - een moordenaar, ook al is Barnes in dit geval de súperschurk.

House of Wax

1953 | Horror

Verenigde Staten 1953. Horror van André De Toth. Met o.a. Vincent Price, Frank Lovejoy, Phyllis Kirk, Carolyn Jones en Paul Cavanagh.

Prof. Price is een geniale beeldhouwer van wassen beelden. Op een dag echter krijgt hij ruzie met zijn partner en zijn atelier brandt af. Iedereen is ervan overtuigd dat ook hij in de vuurzee is omgekomen, maar een tijd later staat hij weder op. Zijn handen zijn verbrand waardoor hij lang niet meer zo vaardig is. Geen nood, want hij neemt nu zijn toevlucht tot levende modellen die hij in hete, vloeibare was onderdompelt. Spannende en sfeervolle remake van Curtiz` MYSTERY OF THE WAX MUSEUM (1933) met een sublieme Price, die als wraaklustige kunstenaar zijn carri[KA2]ere als de ongekroonde koning van de horrorfilm met deze rol begon. Tevens een der eerste rollen van Charles Bronson (toen nog Buchinsky). Crane Wilbur schreef het knappe scenario, dat in beeld gebracht werd door Bert Glennon. Zowat de beste 3-D film van die periode, vreemd genoeg gemaakt door een man die zelf een blind oog had, zodat hij het effect niet kon zien.

Affair with a Stranger

1953 | Drama

Verenigde Staten 1953. Drama van Roy Rowland. Met o.a. Victor Mature, Jean Simmons, Jane Darwell, Dabbs Greer en Olive Carey.

Ware soap opera over het wel en wee van een succesvolle schrijver van toneelstukken (Mature) en zijn begeerlijke vrouw (Simmons). En roddelcolumnist meent dat de twee gaan scheiden en vervolgens ziet de kijker in flashback wat er werkelijk aan de hand is. Voor de soapfreak een absolute must want het weliswaar saaie drama heeft een begin en einde.