Rainer Rudolph

Acteur

Rainer Rudolph is acteur.
Er zijn 6 films gevonden.

Der Havelkaiser: 3. Land in Sicht

1998 | Drama

Duitsland 1998. Drama van Herbert Ballmann. Met o.a. Günter Pfitzmann, Marion Kracht, Rosemarie Fendel, Rainer Rudolph en Gunter Berger.

Derde deel van de derde serie van drie nieuwe delen (dus ook te beschouwen als deel 9) over Richard Kaiser, de machtige eigenaar van een goedlopende jachtwerf en voorzitter van een Berlijnse stadsdeelraad. Richard Kaiser (Pfitzmann) ontdekt dat zijn zoon Uli (Rudolph) volledig in de tang van Fanny von Stettwitz (Metzger) zit, die niet terugdeinst voor drastische maatregelen: een moordaanslag. Door een zelfmoord wordt Magda Kaiser (Fendel) uit de serie geschreven. Uli geeft zich aan wegens fraude en belandt achter de tralies. Richard ziet geen andere uitweg dan uitverkoop houden van de werf, maar hij heeft buiten de waard gerekend met de kordate Jette Kaiser (Kracht), die het bedrijf weer boven water zal krijgen. De serie zal ongetwijfeld vervolgd worden met nog meer delen als de populariteit bij de (Duitse) kijker aanhoudt. Scenario van Knut Boeser en camerawerk van Ingo Hamer. Regisseur Ballman deed ook de eerste serie van drie films en heeft nu weer de draad opgepakt.

Der Havelkaiser: 2. Havarie

1998 | Drama

Duitsland 1998. Drama van Herbert Ballmann. Met o.a. Günter Pfitzmann, Marion Kracht, Rosemarie Fendel, Rainer Rudolph en Gunter Berger.

Tweede deel van de derde serie van drie nieuwe delen (dus ook te beschouwen als deel 8) over Richard Kaiser, de machtige eigenaar van een goedlopende jachtwerf en voorzitter van een Berlijnse stadsdeelraad. Richard Kaiser (Pfitzmann) komt naar Berlijn om de zaken te redden, maar Therese Becker (Bronnen) blijft in Toscane. Intriges, een miskraam in de familie en een dubieus compagnonschap voeren naar een Pyrrusoverwinning: de werf zou plaats moeten maken voor flats, die veel geld kunnen opleveren. Al heeft de werf de nodige averij opgelopen en is ver afgedreven, Richard Kaiser klampt zich vast aan een stuk drijfhout om tenslotte weer op het land te komen. Scenario van Knut Boeser en camerawerk van Ingo Hamer. Regisseur Ballman deed ook de eerste serie van drie films en heeft nu weer de draad opgepakt. Vervolg: LAND IN SICHT.

Der Havelkaiser: 1. Volle Kraft voraus

1998 | Drama

Duitsland 1998. Drama van Herbert Ballmann. Met o.a. Günter Pfitzmann, Marion Kracht, Rosemarie Fendel, Rainer Rudolph en Gunter Berger.

Eerste deel van de derde serie van drie nieuwe delen (dus eigenlijk te beschouwen als deel 7) over Richard Kaiser (Pfitzmann), de machtige eigenaar van een goedlopende jachtwerf en voorzitter van een Berlijnse stadsdeelraad. Herr Kaiser verdeelt de aandelen van het bedrijf onder de kinderen en de familie. Zijn oudste zoon Max (Berger) krijgt de leiding over de zaak. Hij trekt zich terug in het idyllische Toscane in Itali[KA3]e. Max wil het bedrijf moderniseren en rationaliseren; dat betekent het restaurant veranderen in een hotel en de jachtbouw verplaatsen naar Holland. Hij stuit daarbij op tegenstand van de familie die mag meebeslissen, terwijl zijn jongere broer Uli (Rudolph) zich inlaat met dubieuze beleggingen, die het bedrijf ten gronde kunnen richten. Max trekt zich gefrustreerd terug in Portugal. Richard moet uit Italië terugkomen om te voorkomen dat de werf in vreemde handen geraakt. Scenario van Knut Boeser en camerawerk van Ingo Hamer. Regisseur Ballman deed ook de eerste serie van drie films en heeft nu weer de draad opgepakt. Vervolg: HAVERIE.

Der Havelkaiser

1994 | Drama

Duitsland 1994. Drama van Herbert Ballmann. Met o.a. Günter Pfitzmann, Marion Kracht, Hansi Jochmann, Rolf Zacher en Rainer Rudolph.

Pfitzmann heeft in het leven bereikt wat hij wilde: hij is eigenaar van een bloeiende scheepswerf en in de politiek heeft hij het tot ere-voorzitter van het regionale bestuur gebracht. Hij zou kunnen genieten van een rustige oude dag indien hij niet voortdurend met nieuwe problemen geconfronteerd werd. Zijn zoon Rudolph, een succesvol advocaat, blijkt verstrikt te zijn in zwendel met onroerend goed, zijn dochter Jochmann zet haar man Zacher aan de kant en zijn jongste dochter, Kracht, is erg eenzaam. Zijn schoonzus Fendel komt plotseling met de eis twintig procent van zijn bezittingen aan haar af te staan. Er is ook goed nieuws. Pfitzmann ontmoet tijdens een zeilwedstrijd de dochter van zijn ex-geliefde, die hem 23 jaar geleden in de steek liet. Jawel: het meisje is zijn dochter. Vooral het slot kan nauwelijks ongeloofwaardiger, want alle problemen worden opgelost. Scenarioschrijver Knut Boeser is beslist bij de makers van Amerikaanse soaps in de leer geweest. De hoofdrol is op het lijf geschreven van Pfitzmann, de veelzijdige Duitse acteur en de miniserie (in drie delen) werd voor het eerst uitgezonden naar aanleiding van zijn zeventigste verjaardag. Wordt ook uitgezonden in zes delen. Camerawerk van Rolf Liccini.

Inocencia

1983 | Drama

Brazilië 1983. Drama van Walter Lima Jr.. Met o.a. Fernanda Torres, Edson Celulari, Sebastiao Vasconcelos en Rainer Rudolph.

Het vaderlijke gezag en de morele vooroordelen die in de tweede helft van de 19e eeuw in Brazilië de boventoon voerden, worden in beeld gebracht aan de hand van de geschiedenis van een meisje dat door haar vader gedwongen wordt om tegen haar wil te trouwen. Een goede tijdsreconstructie, maar een onevenwichtig verhaal.

Grün ist die Heide

1972 | Komedie, Drama

Duitsland 1972. Komedie van Harald Reinl. Met o.a. Monika Lundi, Roy Black, Rainer Rudolph, Jutta Speidel en Peter Millowitsch.

21 jaar na de nieuwe versie van `Gr[KA3]un ist die Heide`, de onstuimige meezinger uit 1932, komt een derde versie die gewoon verboden had moeten worden, omdat het begrip Heimat er zelfs niet meer als parodie uit te halen valt. Het verhaaltje: vrijgezel Norbert (Black) erft een huis op de L[KA3]uneburger Heide en gaat dat vieren met vrienden M[KA3]ops (Millowitsch) en Bernie (Rudolph). Ze nemen zich voor niet te zuipen, niet te roken en van vrouwelijk schoon af te blijven, maar de weg naar de hel is geplaveid met goede voornemens. De femmes fatales: verpleegster Ursula (Lundi) en Hanna (Speidel). Een volstrekt belachelijke vertoning, nota bene geproduceerd door Rob Houwer die op dat moment naar Nederland terugkeerde om er veel geld te verdienen met WAT ZIEN IK met Albert Mol. Scenario van Michael Wildberger. Camerawerk van Karl Löb.

op televisie
0 uitzendingen

Maak een abonnement aan als u op tijd gewaarschuwd wilt worden wanneer Rainer Rudolph op televisie komt.

Reageer