Peer Schmidt: cast.
Er zijn 22 films gevonden.

Erich Kästner - Die Geschichte einer lächelnden Moralisten

1999 | Documentaire, Biografie

Duitsland 1999. Documentaire van Siegfried Schneider. Met o.a. Sven Hanucek, Hans Richter en Peer Schmidt.

Das Traumschiff - Urlaubsgeschichten auf See (3)

1982 | Drama

Duitsland 1982. Drama van Fritz Umgelter. Met o.a. Günter König, Sascha Hehn, Heide Keller, Jane Tilden en Werner Hinz.

In de episode DER SCH[KA3]UCHTERNE LIEBHABER maken we kennis met Herr Baumann (Schmidt), die aan het hoofd staat van een postorderbedrijf dat sexy lingerie verkoopt. Hij wil zijn curieuze broodwinning niet prijsgeven aan de dames die hij ontmoet en dat leidt weer tot de nodige verwikkelingen. Het volgende halfuur is getiteld EIN MANN F[KA3]UR MAMA, waarin een moeder (Becker) zich in allerlei bochten wringt om haar dochter (Turban) voor te stellen aan een nieuwe echtgenoot (Baltus). Omdat beide episoden te weinig inhoud hadden werd het uurtje opgevuld met een tweetal running gags: een joggende passagier (Howland) vraagt de bemanning naar de afmetingen van het schip om aan het juiste quotum voor zijn rondjes te komen, en hoe een ouder echtpaar (Hinz en Tilden) van te voren hun zeeziekte tracht te bestrijden met borreltjes. Het scenario is van Curth Flatow (het eerste verhaal), Herbert Reinecker (het tweede verhaal) en Werner Hanns. Het camerawerk is van Gero Erhardt.

Sonderdezernat K1 - Hafenhyänen

1974 | Mysterie

Duitsland 1974. Mysterie van Hans-Dieter Schwarze. Met o.a. Gert Günther Hoffmann, Hubert Suschka, Hermann Treusch, Peter Lakenmacher en Peer Schmidt.

In de Hamburgse haven krijgen de zelfstandige taxichauffeurs de dikke ritjes via een shiphandler, die meestal vanaf de binnenvarende schepen wordt opgebeld door de opdrachtgevende schepelingen. Ze mogen dan zeelieden vervoeren over grote afstanden die zo ver gaan als Hanover, Keulen of Dortmund. Ze moeten een commissie van dertig procent afstaan aan de man van het kantoor en wie dat niet doet, is een hyena, wordt bedreigd en krijgt problemen met de douane. Werner Koop (Buck) is zo'n scharrelaar en pikt zijn vrachtjes van zijn collega's af door in de buurt te zijn en de mobilofoon af te luisteren, maar een rit naar Kiel wordt hem fataal: zijn lijk wordt aan de stadsrand gevonden en zijn auto is verdwenen. De politie tast in het duister, maar de kijker weet wel beter. Nadat de auto van Koop is teruggevonden sluist het K1 de jongste van het drietal met de Mercedes van Koop het taxicircuit in. Dan is de zaak snel opgelost. Vlotte, nostalgische krimi over het snorren in de haven met een leuk rolletje van ster Baal als de weduwe van Koops, die de eindjes aan elkaar moet knopen, en zelf de taxi wil gaan besturen. Het scenario van Maria Matray en Answald Krüger geeft de solidariteit in het taxiwereldje aardig weer, maar eigenlijk is een uur te kort voor een goed verhaal. Het camerawerk is van Bernd Eismann.

Hurra, wir sind mal wieder Junggesellen

1970 | Erotiek, Komedie

Duitsland 1970. Erotiek van Harald Philipp. Met o.a. Georg Thomalia, Terry Torday, Peer Schmidt, Hannelore Elsner en Hans Jürgen Dietrich.

Hitsige klucht rond een driemaal uit de echt gescheiden man en zijn twee vrienden, die verstokte vrijgezellen zijn. Aan het slot zijn er drie gelukkige bruidspaartjes, maar dat had u al geraden. Idiote grapjes.

Das Nest der gelben Viper

1965 | Thriller

Duitsland​/​​Italië 1965. Thriller van Wolfgang Schleif. Met o.a. Hellmut Lange, Gérard Landry, Moira Orfei, Michael Kirner en Massimo Serato.

Met de overval op een belangrijke uraniummijn hoopt een gangsterbende de wereld in economische en financi[KA3]ele chaos te storten. Een FBI-agent (Lange) infiltreert in de bende om dat gevaar te keren. Een weinig boeiende thriller met een onduidelijke plot, lusteloze acteerprestaties en erbarmelijk camerawerk. Schleif regisseerde onder het pseudoniem Alfredo Merodi. De film werd later subtiel hertiteld als IM NEST DER GELBEN VIPER. USA/GB-titel: OPERATION YELLOW VIPER.

Das Ungeheuer von London City

1964 | Horror, Thriller, Misdaad

Duitsland 1964. Horror van Edwin Zbonek. Met o.a. Marianne Koch, Hansjörg Felmy, Dietmar Schoenherr, Hans Nielsen en Chariklia Baxevanos.

Een verfilming van het Edgar Wallace-verhaal over een Jack the Ripper-achtige moordenaar, die Londense prostituées terroriseert. Vervelend en lang niet zo goed als de Wallace- verfilmingen van Alfred Vohrer. Zie ook: Edgar Wallace-serie.

So toll wie anno dazumal

1962 | Muziek, Komedie

Duitsland 1962. Muziek van Franz Marischka. Met o.a. Peter Kraus, Karin Baal, Hans Nielsen, Vico Torriani en Renate Ewert.

In deze muzikale komedie, waarin het verhaal maar bijzaak is en waarin de klemtoon ligt op zingen en dansen, maakt een rijkaard gebruik van een groepje jongeren om zijn vroegere vrienden eens bang te maken.

Sein bester Freund

1962 | Drama, Muziek, Avonturenfilm

Duitsland 1962. Drama van Luis Trenker. Met o.a. Hans Nielsen, Dietmar Schönherr, Toni Sailer, Hilti von Allmen en Elke Roesler.

Trenker's laatste film behandelt de beklimming van de noordhelling van de Eiger met muziek van Rocco Granata, Carmela Torren en anderen. Dit is een super-Heimatfilm, en bijna een parodie op al Trenker's vorige films.

Schlager-Raketen

1961 | Musical, Muziek

Duitsland 1961. Musical van Erik Ode. Met o.a. Peter Kraus, Cornelia Froboess, Vico Torriani, Heidi Brühl en Helga Sommerfeld.

Een radio-omroep start een programma dat mensen die elkaar uit het oog hebben verloren weer bijeen probeert te brengen. Een eenvoudige intrige dient als aanleiding om allerlei populaire artiesten te presenteren. Niet onaardig verfilmd. Optredens van: Trude Herr, Gitta Lind, Jacqueline Boyer, Nat "King" Cole, Cab Calloway, Lolita, Teddy Reno, Sarah Vaughn, Max Greger, Freddy Breck, Vico Torriani, Duke Ellington. Scenario van Fred Ignor en Aldo von Pinelli.

Musik ist Trumpf

1961 | Musical, Biografie

Duitsland 1961. Musical van Franz Josef Gottlieb. Met o.a. Hazy Osterwald, Peer Schmidt, Marina Petrowa en Monika Dahlberg.

Liefdesperikelen en de hartkwaal van de klarinettist zijn er de oorzaak van dat de tournee van het orkest van Hazy Osterwald niet al te glad verloopt. Er zal een tijd komen dat men zich afvraagt: 'Hazy Osterwald? Wie was dat eigenlijk?' Deze film kan dan goede diensten bewijzen; hij laat het orkest omstandig in actie zien.

Frau Irene Besser

1961 | Drama

Duitsland 1961. Drama van John Olden. Met o.a. Luise Ullrich, Rudolf Prack, Ellen Schwiers, Albert Lieven en Peer Schmidt.

Na dertien jaar Russische krijgsgevangenschap (als gevolg van WO II) keert Martin Besser (Prack) terug naar huis. Het is dan 1958. Duitsland aan het begin van het Wirtschaftswunder. Irene (Ullrich) verrast haar man Martin niet alleen met een blakende welstand - ze bezit een groot warenhuis, een villa, er zijn hun twee schitterende kinderen (Lotte, zeventien, die zich haar vader niet herinneren kan; Peter, dertien die zijn vader voor het eerst ziet) en... er is een huisvriend, Martins rivaal van vroeger, jurist Dr. Heinz Werther (Lieven). Er staat teveel in de weg om beide echtlieden weer te herenigen en Martin ontmoet de charmante Franziska von Stein (Schwiers), die het opkomende, modieuze beroep van stewardess uitoefent. Een scheiding lijkt de enige uitweg, maar er is toch nog iets wat die twee verbindt: Petertje... Oubolligheid troef en sentimenten die bij het uitkomen van de films al zo vals waren als de zee diep is. Verder is het luid en lawaaierig gespeeld. Het klungelige scenario van Jochen Huth werd geschreven naar het gelijknamige boek van Hans Habe. Het camerawerk van deze film is van Erich Claunigk.

Auf Engel schießt man nicht

1960 | Komedie, Misdaad

Duitsland 1960. Komedie van Rolf Thiele. Met o.a. Ruth Leuwerik, Hannes Messemer, Gustav Knuth, Boy Gobert en Bruno Hübner.

Drie onverlaten (Knuth, Gobert en H[KA3]ubner) beroven met succes een juwelier in Florence en duiken onder in een pension in Napels. Ze verstoppen de kostbare edelstenen in een geraniumplant. H[KA3]ubner is verschrikkelijk verkouden; zodanig dat hij verpleegd moet worden. De non Leuwerik (die niet in haar rol past, maar toendertijd een grote publiekstrekster was) komt hem verplegen en gaat driftig de zieke verzorgen en de 'plotseling' zo zwaar geworden geranium; dat laatste tot groot ongenoegen van gangsterbaas Messemer. De rest laat zich raden. Een wat oubollige, maar zeker niet onaangename avondvullende klucht.

Wenn Frauen schwindeln

1957 | Komedie, Muziek

Duitsland 1957. Komedie van Paul Martin. Met o.a. Bibi Johns, Erik Schumann, Fita Benkhoff, Boy Gobert en Peer Schmidt.

Daisy Hellmann (Johns), de knappe dochter van een steenrijke fabrikant, is journaliste bij het damesblad Damenwelt. Ze schrijft snierende columns over het monster `man`. Om aan schrijfstof te komen haalt ze de dolste streken uit. Voor het artikel `Helpen Mannen alleen Knappe Meiden uit de Nood?` doet ze zich voor als juwelendievegge. Peter Kr[KA3]uger (Schuman) redt haar nog net uit de klauwen van het gerecht, maar is vast besloten om van haar net zoals in My Fair Lady een dame te maken en haar op het rechte pad te brengen. Daisy doet alsof ze in Peter gelooft, die bandleader is in de revue Montparnasse, maar ze bereidt in het geniep het artikel 'De Man als Vrouwentemmer' voor op haar luidruchtige schrijfmachine. Peter volgt haar op een avond. Als Daisy het merkt, is het bijna te laat. Ze zet snel een inbraak in scène, die haar haast fataal wordt. Wat Daisy echter werkelijk fataal wordt, is dat ze op Peter verliefd is geworden. Het scenario van J. von Vaszary en Tibor Yost eindigt heel voorspelbaar in de revue met een grote confrontatie en een goede afloop. Johns is in het midden van de jaren 1950 heel populair in eigen land. Zij probeert hier het publiek te verleiden met een muzikale film in navolging van de grote Amerikaanse musicals, die toen al over hun hoogtepunt heen waren. De rolprent heeft vooral curiositeitswaarde. Het camerawerk is van Karl Löb. Ook bekend als EUROPAS NEUE MUSIKPARADE 1958.

Die Winzerin von Langenlois

1957 |

Oostenrijk 1957. Hans H. König. Met o.a. Peer Schmidt, Gunner Mèller en Herta Staal.

Daisy Hellmann (Johns), de knappe dochter van een steenrijke fabrikant, is journaliste bij het damesblad Damenwelt. Ze schrijft snierende columns over het monster `man`. Om aan schrijfstof te komen haalt ze de dolste streken uit. Voor het artikel `Helpen Mannen alleen Knappe Meiden uit de Nood?` doet ze zich voor als juwelendievegge. Peter Kr[KA3]uger (Schuman) redt haar nog net uit de klauwen van het gerecht, maar is vast besloten om van haar net zoals in My Fair Lady een dame te maken en haar op het rechte pad te brengen. Daisy doet alsof ze in Peter gelooft, die bandleader is in de revue Montparnasse, maar ze bereidt in het geniep het artikel 'De Man als Vrouwentemmer' voor op haar luidruchtige schrijfmachine. Peter volgt haar op een avond. Als Daisy het merkt, is het bijna te laat. Ze zet snel een inbraak in scène, die haar haast fataal wordt. Wat Daisy echter werkelijk fataal wordt, is dat ze op Peter verliefd is geworden. Het scenario van J. von Vaszary en Tibor Yost eindigt heel voorspelbaar in de revue met een grote confrontatie en een goede afloop. Johns is in het midden van de jaren 1950 heel populair in eigen land. Zij probeert hier het publiek te verleiden met een muzikale film in navolging van de grote Amerikaanse musicals, die toen al over hun hoogtepunt heen waren. De rolprent heeft vooral curiositeitswaarde. Het camerawerk is van Karl Löb. Ook bekend als EUROPAS NEUE MUSIKPARADE 1958.

Bekenntnisse des Hochstaplers Felix Krull

1957 | Komedie

Duitsland 1957. Komedie van Kurt Hoffmann. Met o.a. Horst Buchholz, Liselotte Pulver, Ingrid Andree, Paul Dahlke en Susi Nicoletti.

Een oplichter geeft zich voor markies uit, en komt in Lissabon in de gevangenis nadat de echte markies een moord pleegde. Dochter Erika werkte mee aan het scenario naar het beroemde gelijknamige (nimmer geheel voltooide) boek van haar vader Thomas Mann. Het is Hoffmann allemaal net niet gelukt en Buchholz is te zwak voor zijn rol. Robert Thoeren schreef het scenario met Erika en Friedl Behn-Grund stond achter de camera.

Der Stern von Afrika

1956 | Oorlogsfilm

Duitsland 1956. Oorlogsfilm van Alfred Weidenmann. Met o.a. Marianne Koch, Joachim Hansen, Hansjörg Felmy, Horst Frank en Erich Ponto.

Piloot Marseille wordt als jachtvlieger in Afrika ingezet om Rommels troepen te ondersteunen. Een regelrechte verheerlijking van het krijgshaftige oorlogsgedoe. Ongelooflijk dat naziregisseurs na de oorlog dit soort films nog mochten maken.

Alibi

1955 | Misdaad, Drama, Thriller

Duitsland 1955. Misdaad van Alfred Weidenmann. Met o.a. O.E. Hasse, Gisela von Collande, Charles Brauer, Martin Held en Almuth Rothweiler.

Krüger moet zich verantwoorden voor de dood van Rothweiler, de naar liefde hunkerende echtgenote van bekende wetenschapper Held, en krijgt van de rechtbank tien jaar gevangenisstraf opgelegd. Lekenrechter Hasse, van beroep internationaal reporter, is de enige van het college die meent dat de bewijslast rammelt, maar Krüger heeft zijn sociale achtergrond tegen: een kansloze vluchteling uit WO II, die het niet lukte aan de bak te komen. Na de uitspraak besluit de journalist - contre-coeur - zich verder te verdiepen in de zaak en weet de onschuld van de veroordeelde te bewijzen en dat het gebrek aan een alibi onvoldoende was voor de veroordeling. De hoog in aanzien staande echtgenoot krijgt alsnog zijn verdiende loon voor de door hem gepleegde crime-passionel. Boeiende maatschappijkritiek op post WO II-West Duitsland in een onderhoudende misdaadfilm. Nog altijd actueel.

Mein Leopold

1954 | Drama

Duitsland 1954. Drama van Géza von Bolváry. Met o.a. Paul Hörbiger, Peer Schmidt, Ingeborg Körner, Gardy Granass en Kurt Vespermann.

Een schoenmaker trekt zijn verkwistende zoon vóór boven zijn dochter, maar komt bijtijds tot inzicht. Een volkse draak.

Glückliche Reise

1954 | Muziek, Komedie

Duitsland 1954. Muziek van Thomas Engel. Met o.a. Paul Hubschmid, Inge Egger, Paul Klinger, Ina Peters en Peer Schmidt.

Wanneer twee jongens hun correspondentievriendinnen in levenden lijve ontmoeten, blijken er heel wat problemen te moeten worden opgelost voordat er van twee gelukkige paren sprake kan zijn. Matige verfilming van de gelijknamige operette van Eduard Künneke, Max Bertuch en Kurt Schwabach. Scenario van Paul Helwig en Herbert Witt. Camerawerk van Hans Schneeberger.

Muß man sich gleich scheiden lassen?

1953 | Komedie, Romantiek

Duitsland 1953. Komedie van Hans Schweikart. Met o.a. Hardy Krüger, Ruth Leuwerik, Hans Söhnker, Tilda Thamar en Fita Benkhoff.

Oppervlakkige, onwaarschijnlijke onzin over getrouwde autocoureur Andreas (Kr[KA3]uger), die na een ongeval op het circuit voor een kuur naar Zwitserland moet. Hij maakt daar kennis met de eigengereide Joan de Portago (Thamar), die hem koste-wat-het-kost wil inpalmen. Echtgenote Garda (Leuwerik) die de kost verdient als fotografe voor een tijdschrift, moet naast haar drukke baan ook nog een `list` verzinnen (wat geflirt met chirurg Dr. Algys - Söhnker) om Andreas terug te winnen. Niet bepaald origineel naar de toneelklucht Lauter Lügen van regisseur Schweikart, die met Maria Niklisch zijn eigen stuk omschreef tot scenario. De hoofdrollen waren in die tijd zeer populair bij het Duitse bioscooppubliek en konden geen kwaad doen, al was de inhoud nu niet je 'dat'. Het camerawerk is van Helmuth Fischer-Ashley.

Arlette erobert Paris

1953 | Muziek, Komedie

Duitsland 1953. Muziek van Victor Tourjansky. Met o.a. Johanna Matz, Karlheinz Böhm, Paul Dahlke en Peer Schmidt.

Buitenechtelijke dochter van een Franse minister wil in Parijs carrière maken als zangeresje. Door een persoonsverwisseling wordt alles nog ingewikkelder wanneer haar vader een schandaal probeert te voorkomen. Een leuk niemendalletje.

Alles für Papa

1953 | Komedie, Drama

Duitsland 1953. Komedie van Karl Hartl. Met o.a. Johanna Matz, Curd Jürgens, Olga Tschechowa, Peer Schmidt en Ina Malfatti.

Uitgever van een boulevardblad en weduwnaar Clemens Haberland (Jürgens) krijgt zijn inmiddels volwassen geworden dochter in huis, nadat zij een finishing-school in Zwitserland met goed gevolg doorlopen had. Daar is hij helemaal niet blij mee, want het is afgelopen met zijn vrijbuitersleventje van pokeren en zuipen.