Bill Phillips: regie en scenario.
Er zijn 7 films gevonden.

The Beans Of Egypt, Maine

1994 | Drama

Verenigde Staten 1994. Drama van Jennifer Warren. Met o.a. Martha Plimpton, Kelly Lynch, Rutger Hauer, Patrick McGaw en Richard Sanders.

De familie Bean die in een grote trailer woont, is een ruw stelletje dat niet erg geliefd is in hun dorpje Egypt in Maine. Op een dag gaat bouwvakker Reuben Bean te ver. Hij slaat de sheriff half kreupel en vliegt de gevangenis in. Earlene Pomerleau, die tegenover de trailer woont, heeft steeds sympathie gekoesterd voor de vrijgevochten Beans en ze heeft dan ook medelijden met Reubens vrouw Roberta.

Paydirt

1992 | Komedie, Misdaad, Drama

Verenigde Staten 1992. Komedie van Bill Phillips en Bill Philips. Met o.a. Jeff Daniels, Catherine O'Hara, Judith Ivey, Hector Elizondo en Harris Yulin.

Een gevangene bekent dat hij lang geleden de gangsterbuit heeft begraven in een welvarende woonwijk in New Jersey. Al gauw gaan een gevangenispsycholoog (Daniels), andere oplichters en verschillende begerige buitenwijkbewoners in hun kelders graven om de concurrentie voor te zijn. Een goede komische cast slooft zich uit met weinig resultaat in een grappige maar wat gemaakte klucht. Ook bekend als THERE GOES THE NEIGHBORHOOD.

Rising Son

1990 | Drama

Verenigde Staten 1990. Drama van John David Coles. Met o.a. Brian Dennehy, Matt Damon, Piper Laurie, Graham Beckel en Emily Longstreth.

Generatieconflicten en trauma`s uit het verleden zijn aan de orde bij Dennehy (in een puike rol) die tijdens WO II tegen Japan was, en die nu zijn baan kwijtraakt omdat diezelfde Japanners goedkopere auto's en robots maken. Damon, als Dennehy's negentien-jarige zoon, rebelleert tegen de houding van zijn vader en wil stoppen met zijn zo pas begonnen studie medicijnen. Jammer van de zwakke, hoogst onwaarschijnlijke finale. Geschreven door Bill Philips.

Rainbow Drive

1990 | Thriller, Misdaad

Verenigde Staten 1990. Thriller van Bobby Roth. Met o.a. Peter Weller, Sela Ward, Bruce Weitz, David Caruso en James Laurenson.

Een smeris uit Hollywood doet onderzoek naar een meervoudige moord en doofpotaffaire in deze sensuele maar onbevredigende interpretatie van de roman van Roderick Thorp door Bill Phillips en Bennett Cohen tot scenario bewerkt. Gemaakt voor kabeltelevisie.

El Diablo

1990 | Western, Komedie

Verenigde Staten 1990. Western van Peter Markle. Met o.a. Anthony Edwards, Louis Gossett jr, John Glover, M.C. Gainey en Miguel Sandoval.

Een leraar uit een klein stadje in Texas - die zijn revolver los in de holster heeft zitten - gaat samen met een zwarte revolverheld en een stelletje ongeregeld achter een legendarische schurk aan, die een leerling heeft ontvoerd. Deze lichtvoetige western vol grappen draait toch nog uit op gewelddadigheid. Geschreven door Bill Phillips, samen met John Carpenter en Tommy Lee Wallace. Gemaakt voor televisie.

Physical Evidence

1989 | Thriller, Misdaad, Drama

Verenigde Staten 1989. Thriller van Michael Crichton. Met o.a. Burt Reynolds, Theresa Russell, Ned Beatty, Kay Lenz en Ted McGinley.

De geschorste politieman Reynolds wordt gearresteerd op verdenking van moord op een collega. De jonge ambitieuze advocate Russell krijgt hem op borgtocht vrij, en samen gaan ze op zoek naar de echte moordenaar, want ze zijn ervan overtuigd dat het hier gaat om een plan dat tot doel heeft Reynolds in diskrediet te brengen. Langdradige, vervelende politiefilm, die bewijst dat Crichton beter kan schrijven dan regisseren. Reynolds is duidelijk vermoeid en Russell zit in de verkeerde film. De personages hebben niets aantrekkelijks. Steve Ransohoff en Bill Phillips schreven het verhaal, dat door Phillips in scriptvorm werd gegoten. De troosteloze beelden zijn van de hand van John A. Alonzo, en Henry Mancini zette ze op muziek.

Christine

1983 | Horror, Sciencefiction, Thriller

Verenigde Staten 1983. Horror van John Carpenter. Met o.a. Keith Gordon, John Stockwell, Alexandra Paul, Robert Prosky en Harry Dean Stanton.

Naar het gelijknamige boek van Stephen King. De film behelst een liefdesverhaal tussen de sukkelige Arnie (Keith Gordon) en Christine (een auto, een Plymouth Fury uit 1958 om precies te zijn). Probleem is dat de rood-witte, fraai gestroomlijnde en uitbundig verchroomde grande dame geen andere vrouw naast zich duldt. Ze is 'real sensitive' en wil absolute toewijding. Het wordt griezelig wanneer Arnie zijn nieuwe liefde niet meer onder controle heeft en Christine mensen begint dood te rijden. Carpenter bouwt de spanning goed op en het soms bloedige geweld is zorgvuldig gedoseerd en altijd relevant. Donald M. Morgan schoot de bijzonder fraaie beelden.