Max Pécas: regie.
Er zijn 21 films gevonden.

On se calme et on boit frais

1987 |

Frankrijk 1987. Max Pécas. Met o.a. Eric Raynoud-Fourton, Luc Hamet, Leila Fréchet, Daniel Derval en Noële Noblecourt.

Juliette, die gedurende de vakantie naar haar oude Bretonse tante wordt gestuurd om haar lessen opnieuw te leren, stapt uit in Saint-Tropez waar zij zich vermaakt met haar vriendje. Zij ziet in Genève haar vader, zogenaamd voor een zakenreis op stap, met zijn vriendin. Maman Nanaud komt ook onverwachts aan: om nu eindelijk eens open kaart te spelen. Met als uitgangspunt een idioot scenario schotelt Max Pecas ons zoals altijd een onbeduidende film voor. Een klucht die verbazingwekkend weinig om 't lijf heeft en acteurs die daar uitstekend in passen.

On n'est pas sorti de l'auberge

1982 | Komedie

Frankrijk 1982. Komedie van Max Pécas. Met o.a. Jean Lefebvre, Bernadette Lafont, Yves Massart, Olivia Dutron en Henri Guybet.

Om een eventuele koper van hun herberg te overtuigen zetten Félix en Geneviève een ganse mise-en-scène in elkaar. Onverwachte en onwelkome gasten plus Momo, het hulpje in de keuken, zorgen voor de nodige verwikkelingen.

Belles, blondes et bronzées

1981 | Komedie, Misdaad

Duitsland​/​​Frankrijk​/​​Spanje 1981. Komedie van Max Pécas. Met o.a. Xavier Lepetit, Philippe Klébert, Corinne Brodbeck, Daniel Derval en Otto Retzer.

Gangsters hebben hun tassen vol bankbiljetten per ongeluk verwisseld met de bagage van twee jonge presentatoren, belast met de taak een schoonheidskoningin naar Marokko te begeleiden: een dwaze achtervolging begint. Dit banale scenario zij gaarne vergeven, ware het niet dat de grappen versleten zijn tot op het bot, de dialogen uitermate vulgair ('het dikke achterste van de vrouwtjes'), de dwaze momenten uitgekauwd etc. Triomf der stompzinnigheid.

Mieux vaut être riche et bien portant que fauché et mal foutu

1980 | Komedie

Spanje​/​​Frankrijk​/​​Duitsland 1980. Komedie van Max Pécas. Met o.a. Sylvain Green, Victoria Abril, Claus Obalski, Inge Steinbach en Gérard Croce.

Een stompzinnige Franse komedie waarvan de dubieuze mentaliteit al in de titel aangekondigd wordt (vrij vertaald: je kunt beter knap en rijk zijn dan berooid en lelijk). Dat wordt verder op boertige wijze bevestigd door personages die tot overmaat van ramp luisteren naar namen als Cri-Cri, Mercédes en Henri Bouvier.

On est venu là pour s'éclater

1979 | Komedie

Frankrijk​/​​Duitsland 1979. Komedie van Max Pécas. Met o.a. Marco Perrin, Sylvain Green, Sandra Barry, Andréa Schmidt en Olivia Dutron.

Een Franse komedie, gefilmd op het zonnige vakantie-eiland Mauritius. Iedereen schijnt zich daar kostelijk te hebben geamuseerd bij het maken van deze film, en de toeschouwer die kan lachen als mensen in het water vallen, in verkeerde hotelkamers binnenwandelen en bij een vreemde man of vrouw in bed belanden, zal zich ook wel amuseren. Jammer voor hem.

Hot Dogs auf Ibiza

1979 | Komedie, Romantiek, Erotiek

Duitsland​/​​Frankrijk 1979. Komedie van Max Pécas. Met o.a. Ursula Buchfellner, Claus Obalski, Andrea Schmidt, Sylvain Green en Marco Perrain.

Een jongeman die altijd een pechvogel is geweest, maakt plotseling carrière als entertainer in een vakantieclub op Ibiza. Wanneer zijn vroegere chef daar met vakantie blijkt te zijn, begint de ellende. Matige amusementsfilm.

Bidasses Academy

1978 | Komedie, Drama

Frankrijk 1978. Komedie van Max Pécas. Met o.a. Sylvain Green, Michel Vocoret, Henri Génès en Maurice Illouz.

Een dienstplichtige op verlof zoekt zijn twee vrienden op voor een grote versiertoer. Ze komen bij een groepje jonge vrouwen in een klein dorpje terecht en hebben al gauw in de gaten dat ze in de val zijn gelopen, want er moeten voortdurend dringend allerlei `kleine klusjes` worden opgeknapt die niets met het spel der liefde te maken hebben. Een van de slechtste produkten uit een verschrikkelijke serie, waaraan verschillende regisseurs hebben meegewerkt. Van hen heeft alleen Claude Zidi het er (min of meer) behoorlijk af weten te brengen. Deze film mist een echt scenario, de regie is afgezaagd, enzovoort. De film is ook bekend onder de titel EMBRAYE BIDASSE... CA FUME.

Marche pas sur mes lacets

1977 | Komedie, Erotiek

Frankrijk 1977. Komedie van Max Pécas. Met o.a. Sylvain Green, Jean-Marc Longval, Dominique Jubelin, Catherine Mulot en Vanessa Vaylord.

Een jongeman moet in dienst en voordat het zover is, strijkt hij neer met een vriend in een rustig hotelletje aan de Rivi[KA2]era, waar zo juist een autobus met willige Engelse volleybal-speelsters is aangekomen. Aan dit illustere gezelschap wordt nog een van huis gedroste puber toegevoegd en met z`n allen zetten ze de boel flink op stelten, zodat zelfs de politie eraan te pas moet komen. Een LES VALSEUSES-nakomertje (met soft-porno toonaarden) van veelfilmer Pécas die, zoals gebruikelijk in dit soort Franse lolbroekerij, zijn toevlucht neemt tot platte, onsmakelijke grappen ten koste van homoseksuelen, dikkerds en buitenlanders. Om misselijk van te worden.

Luxure

1976 | Erotiek

Frankrijk 1976. Erotiek van Max Pécas. Met o.a. Karine, Richard Darbois, Pierry Dany en Boris Keen.

Een jonge vrouw betrekt een hotelkamer om bij te komen van een mislukte Grote Liefde en ontmoet een pasgetrouwde jongeman met wie zij een relatie aangaat. Hierin ziet de hotelier een mogelijkheid om de vrouw te chanteren. Deze verzorgde seksfilm heeft een redelijk plot in de vorm van een psychologische thriller, behoorlijk acteerwerk en prima fotografie.

Sexuellement vôtre

1975 | Erotiek

Frankrijk 1975. Erotiek van Max Pécas. Met o.a. Yan Brian, Michel Vocoret, Valérie Boisgel, Sabine Rivallier en Emanuèle Pareze.

De avonturen van een Parijse callboy. Met zorg gemaakte zooi. Tijdverspilling.

Les Mille et une perversions de Félicia

1975 | Erotiek

Frankrijk 1975. Erotiek van Max Pécas. Met o.a. Rebecca Brooke, Jean Roche, Béatrice Harnois, Roland Charbaux en Ray Prevet.

Het provocerende gedrag van de 15-jarige F[KA1]elicia vormt een bedreiging voor het harmonieuze huwelijk van oom en tante. Er dreigt zelfs een crisis als F[KA1]elicia zowel de een als de ander verleidt. Deze best aardige seksfilm maakt een zeer verzorgde indruk en profiteert van het plausibele plot (ondanks het bovenstaande), goed acteerwerk en het fraaie camerawerk. Sommige versies zijn slechts 86m. Ook bekend onder de curieuze titel CLOCKWORK NYMPHO.

Club priv[KA1]e (pour couples avertis)

1973 | Erotiek

Frankrijk 1973. Erotiek van Max Pécas. Met o.a. Philippe Gasté, Chantal Eva, Stroll, Henri Serre en Anne Libert.

Een taxichauffeur wordt door een passagiere geïntroduceerd in een particuliere seks-club, waarvan haar echtgenoot de 'ideoloog' is; hij herkent onder de deelnemers zijn eigen vriendin. Ze blijkt er echter tegen haar zin te zijn, gedwongen door haar werkgeefster. Pécas - jarenlange pionier van de 'soft-porno' - probeert bij de tijd te komen met verdergaande exhibities en seksuele acrobatiek, maar verschaft zich een alibi met potsierlijke filosofische dialogen. Voor de export zijn alle exterieurs Parijse prentbriefkaarten en vindt een 'happy end' plaats boven op de Eiffeltoren.

Je suis frigide... pourquoi?

1972 | Drama, Erotiek

Frankrijk 1972. Drama van Max Pécas. Met o.a. Sandra Jullien, Marie-Georges Pascal, Jean-Luc Terrade, Anne Kerylen en Thierry Murzeau.

Een meisje uit de provincie duikt vrijwillig het Parijse prostitutie-milieu in om de oorzaak te zoeken van haar eigen frigiditeit. Met hulp van een bevriende psycho-analist vindt ze die ook en ze keert genezen huiswaarts, waar een gelukkig huwelijk in het vooruitzicht ligt. Seksfilms, die de pretentie van diepgang willen ophouden, zijn de ergste in hun soort. De film is een schijnvertoning.

Je suis une nymphomane

1971 | Erotiek

Frankrijk 1971. Erotiek van Max Pécas. Met o.a. Sandra Jullien, Janine Raynaud, Yves Vincent, Patrick Verde en Antoinette Marin.

Een verliefdheid-op-het-eerste-gezicht voor een passant in een trappehuis is er de oorzaak van dat een degelijke jongedame een fikse val maakt, waarna ze weer bij bewustzijn komt als nymfomane. Haar saaie verloofde jaagt ze in deze hoedanigheid de stuipen op het lijf. Haar onverzadigbaarheid drijft haar tot de meest uiteenlopende partners en tot een zelfmoordpoging. De behandelende arts blijkt degene voor wie ze letterlijk gevallen was. Een serieus ziektegeval kreeg een potsierlijke filmbehandeling die niet eens de bedoelde humor kan bieden. Wèl zien we Jullien in bijna voortdurende ontklede staat en veel close-ups van zweterig geknuffel. Ook bekend als CAROLE ET SES DÉMONS.

Les Liaisons particulières

1969 | Drama, Erotiek

Frankrijk 1969. Drama van Max Pécas. Met o.a. Astrid Frank, Yves Vincent en Nicole Debonne.

Een Zweeds meisje gaat in Parijs een lesbische verhouding aan, maar ziet later haar dwaling in. Zij redt een jonge schilder van een homofiele relatie - en samen worden zij gelukkig. Deze film staat op het standpunt dat homofilie ruggegraatsverweking en enge zweren veroorzaakt. Voor 1969 (en élk ander jaar) is het een waardeloze film.

La Main Noire

1968 | Thriller

Frankrijk​/​​Italië 1968. Thriller van Max Pécas. Met o.a. Chantal Bonneau, Janine Reynaud, Alfred Baillou, Anny Nelsen en Jean Topart.

Een Amerikaanse geheim agent dringt binnen in de bende van 'De Zwarte Hand', een misdaadsyndicaat naar beste Nazi-tradities geleid door een Albanese graaf. De agent heeft hier 't hoofd te bieden aan karateka's, een groep nymfomane vrouwen, Nazi-beulen en bodybuilders. Deze vreselijke nonsens draagt ook nog boodschappen uit over de wereldvrede en wijst op de gevaren van het nazisme. Men moet 't werkelijk zien om het niet te geloven.

Espions à l'affût

1965 | Misdaad

Frankrijk 1965. Misdaad van Max Pécas. Met o.a. Jean Vinci, Claudine Coster, Anna Gael, Robert Lomard en Jean Claudio.

Een gangster met een gouden hart raakt tegen zijn wil betrokken bij een juwelendiefstal, waarna hij onderduikt om aan daders en politie te ontkomen. De film heeft een ontstellend moralistisch slot, maar houdt de aandacht toch goed vast met spannende fragmenten.

La Baie du désir

1964 | Erotiek

Frankrijk 1964. Erotiek van Max Pécas. Met o.a. Fabienne Dali, Jean Valmont, Sophie Hardy en François Dyrek.

Een meisje dat in een afgelegen strandwoning bij haar tante komt logeren, ontdekt dat deze met haar minnaar haar man heeft vermoord. Een simpel thrillerverhaaltje zonder verrassingen; alibi voor een reeks van omstandige ontkledingsscènes en af en toe een vrijpartij die aan de intrige niets toevoegen, maar wel de film op lengte brengen. Een enorm succes binnen het gespecialiseerde, pikante bioscoopcircuit verschafte dit goedkope vluggertje de status van klassieker in het genre, al is na de verandering van de normen sindsdien het opwindende aan de matte handeling en presentatie niet meer voorstelbaar.

Cinq filles en furie

1964 | Erotiek, Avonturenfilm

Frankrijk 1964. Erotiek van Max Pécas. Met o.a. Nicole Mérouze, Denyse Roland, Marie-France Mignal, Madeleine Constant en Maria Tamar.

Twee concurrerende clans van een aantal nichtjes keren terug naar hun primitieve geboortestreek om een verborgen oorlogsschat op te sporen. De onderlinge strijd wordt gecompliceerd door de minnaars van twee van de meisjes. De lokale zigeuners gaan zich er ook mee bemoeien. Dit onnozel uitgewerkte scenario verliest het feitelijke verhaal uit het oog door de gevechten van de heldinnen, waarbij hun textiel moeiteloos aan stukken gaat, verleidingen en aanrandingen. De locaties zijn mooi, de actrices minder.

De quoi tu te mèles, Daniela?

1961 | Misdaad

Frankrijk​/​​Duitsland 1961. Misdaad van Max Pécas. Met o.a. Elke Sommer, Yvan Desny, Danick Pattison, Claire Maurier en Helmut Schmid.

Een onnozel fotomodel krijgt werk bij een couturier, die zijn modehuis gebruikt als dekmantel voor gangsterpraktijken. Een journalist redt haar uit de nesten. Onschuldige thriller van de in soft-porno gespecialiseerde regisseur Pécas, die voor dit genre geen enkele aanleg toont. De stereotiepe domme blondjesrol van Sommer biedt door gebrek aan suspense ook geen compensatie.

Le Cercle vicieux

1959 | Thriller, Erotiek

Frankrijk 1959. Thriller van Max Pécas. Met o.a. Claude Titre, Louisa Colpeyn, Hénia Suchar, Claude Farrell en Maya Fabio.

Een kunstschilder trouwt met een rijke barones. Haar heerszucht drijft hem weer in de armen van zijn ex-geliefde. Als het meisje verongelukt ziet de politie haar aan voor zijn echtgenote. De kunstschilder denkt nu zijn wettelijke echtgenote ongestraft te kunnen vermoorden. Deze simpele thriller was het debuut van de soft porno-specialist Pécas, die weinig aanleg toont voor suspense en het ook in de seks-scènes nog voorzichtig aan doet. De ouderwetse B-film aanpak werkt niettemin ontwapenend.