Kyoka Suzuki: cast.
Er zijn 5 films gevonden.

Sengoku jieitai 1549

2005 | Sciencefiction, Actiefilm

Japan 2005. Sciencefiction van Masaaki Tezuka. Met o.a. Yôsuke Eguchi, Kyoka Suzuki, Takeshi Kaga en Haruka Ayase.

Een Japans militair gezelschap belandt met tanks en helikopter abusievelijk van 2003 in het strijdgewoel van 1549. De commandant stort zich direct in de burgeroorlog waardoor lieden omkomen die hedendaagse afstammelingen hebben. Het B-drama komt lekker op gang als een groep stuntelaars - zowel mannen als vrouwen - naar het verleden wordt gestuurd om orde op zaken te stellen. De filmmakers gingen aan de haal met het boek van Ryo Hanmura en maakten er waardige pulp van, met hapklaar eergevoel en vaderlandsliefde, en kuise romantiek. Remake van de cultklassieker Sengoku jieitai (Time Slip).

Zebraman

2004 | Komedie

Japan 2004. Komedie van Takashi Miike. Met o.a. Sho Aikawa, Kumiko Aso, Akira Emoto, Arata Furuta en Kyoka Suzuki.

De Japanse veelfilmer Takashi Miike zoekt keer op keer taboes rond geweld en seks op. Films als Audition, Ichi the Killer en de trilogie Dead or Alive worden ook in het Westen gewaardeerd. Zebraman is een curieuze komedie over Shinichi, een niet al te beste leraar wiens privéleven er ook al niet florissant bij staat. Hij leeft zich uit in zijn passie voor Zebraman, een superheld van televisie. Voor zichzelf maakt hij een Zebraman-kostuum en trekt er 's nachts op uit om het kwaad te bestrijden. Hij stuit op buitenaardse wezens. Behoorlijk maf allemaal.

Satorare

2001 | Fantasy

Japan 2001. Fantasy van Motohiro Katsuyuki. Met o.a. Kyoka Suzuki en Masonibu Ando.

De Japanse veelfilmer Takashi Miike zoekt keer op keer taboes rond geweld en seks op. Films als Audition, Ichi the Killer en de trilogie Dead or Alive worden ook in het Westen gewaardeerd. Zebraman is een curieuze komedie over Shinichi, een niet al te beste leraar wiens privéleven er ook al niet florissant bij staat. Hij leeft zich uit in zijn passie voor Zebraman, een superheld van televisie. Voor zichzelf maakt hij een Zebraman-kostuum en trekt er 's nachts op uit om het kwaad te bestrijden. Hij stuit op buitenaardse wezens. Behoorlijk maf allemaal.

Radio no jikan

1998 | Komedie

Japan 1998. Komedie van Koki Mitani. Met o.a. Toshiaki Karasawa, Kyoka Suzuki, Masahiko Nishimura, Keiko Toda en Takehiko Ono.

Regisseur Koki Mitani liet zijn theatergroep Tokyo Sunshine Boys opdraven voor deze film. Het eindresultaat is een snelle, grappige parodie-comedy die enthousiast werd ontvangen tijdens het filmfestival van Berlijn van 1998. In Radio no jikan wordt het script van een live radio-uitzending vlak voor het moment suprême veranderd door primadonna Nokko. Zij wijzigt haar karakter Ritsuko, een nederige vissersvrouw, in een mum van tijd in een advocate genaamd Mary Jane. De uitzending wordt een chaos waarin werkelijkheid en fictie dicht bij elkaar liggen. Mitani leverde in eigen woorden 'een onorthodox stuk' af. Hij zegt in een interview te betreuren dat hij geen mainstream-producten kan vervaardigen; wij als kijkers malen er niet om. (IdH/VPRO Gids)

Bullet Ballet

1998 | Misdaad, Actiefilm, Drama

Japan 1998. Misdaad van Shinya Tsukamoto. Met o.a. Shinya Tsukamoto, Kirina Mano, Tatsuya Nakamura, Takahiro Murase en Kyoka Suzuki.

In Bullet Ballet zet Tsukamoto een enorme stap vooruit in zijn volstrekt eigenzinnige analyse van de Japanse naoorlogse samenleving, die hij begon met Tetsuo the Iron Man, Tetsuo II en Tokyo Fist. De in IJzeren Man veranderende hoofdpersoon uit Tetsuo stond model voor een economisch succesvolle samenleving die in hoog tempo afhankelijk werd van machines. In Bullet Ballet wordt duidelijk dat Tsukamoto vindt dat het nationale collectivisme, vertegenwoordigd door de salary man, een ondraaglijke vervreemding en eenzaamheid heeft opgeleverd. Goda (uitstekend vertolkt door Tsukamoto zelf) was een Tokiose yup. Maar aan zijn luxe leventje als televisieproducent kwam een einde toen zijn verloofde hem plotseling meedeelde dat ze afzag van een huwelijk en zichzelf vervolgens door het hoofd schoot. Hoewel overmand door verdriet, probeert Goda weer mee te doen aan het leven. Hij wordt meegelokt door het punkmeisje Chisato en door haar vriendjes wreed vernederd. Het is jeugd die geen gevoel meer heeft, noch voor hun eigen pijn, noch voor die van anderen; ze zijn niet eens meer in staat een 'ijzeren' bestaan te vormen. Goda zoekt wraak en zo ontstaat een angstaanjagende botsing tussen eerste en tweede generatie mutanten. De bijna intieme hand-held zwart-witfotografie ondersteunt de gedoemde sfeer, die misschien minder vreemd is dan in Tsukamoto's eerdere cultklassiekers, maar daardoor nog beangstigender.