Frank Rice: cast.
Er zijn 60 films gevonden.

Rainy Day Women

1984 | Drama, Oorlogsfilm, Horror

Verenigd Koninkrijk 1984. Drama van Ben Bolt. Met o.a. Charles Dance, Lindsay Duncan, Suzanne Bertish, Ian Hogg en Cyril Baxter.

De Duitse invasie lijkt op handen wanneer een aan shellshock lijdende officier in een ge[KA3]isoleerd dorpje controleert hoe het er met het moreel voorstaat. Het ingewikkelde en verontrustende scenario van Chris Petit vermengt elementen van het Britse horrorgenre (het indringende rurale landschap, de mannelijke angst voor de vrouwelijke seksualiteit) en plaatst ze koelbloedig in de context van WO II. Regisseur Ben Bolt kan de klus aan en het resultaat is dan ook een zeer oorspronkelijk produkt, waarvan de faam beperkt is gebleven omdat het om een tv- film gaat. Meesterlijk.

The Oregon Trail

1936 | Western

Verenigde Staten 1936. Western van Scott Pembroke. Met o.a. John Wayne, Ann Rutherford, Yakima Canutt, E.H. Calvert en Fern Emmett.

Wayne zit in deze western achter een bende bandieten aan die zijn vader hebben vermoord. Routineus gemaakt, en daar is alles mee gezegd.

Trails of the Wild

1935 | Western

Verenigde Staten 1935. Western van Sam Newfield. Met o.a. Kermit Maynard, Billie Seward, Fuzzy Knight, Monte Blue en Mathew Betz.

Maynard is een moordenaar, die zijn vriend heeft neergeschoten, op het spoor. Hij bevrijdt een ontvoerde man en wordt verliefd op diens dochter. Maynard is goed in deze actiewestern. Joseph O`Donnell baseerde zijn draaiboek op [KL]Carly of the Mountains[KLE] van James Oliver Curwood. De latere regisseur John English was hier de montageman en de eveneens latere regisseur (van de Dorothy Page-westerns uit 1939) Samuel Diege was assistent-regisseur.

The Ivory-Handled Guns

1935 | Western

Verenigde Staten 1935. Western van Ray Taylor. Met o.a. Buck Jones, Charlotte Wynters, Walter Miller, Carl Stockdale en Frank Rice.

Een zeer goede western, waarin Miller en Jones tegenstanders zijn in een familievete.

Stone of Silver Creek

1935 | Western

Verenigde Staten 1935. Western van Nick Grinde. Met o.a. Buck Jones, Noel Francis, Niles Welch, Murdock McQuarrie en Marion Shilling.

Geen actiewestern, maar tóch een superieure aflevering uit de Jones-reeks. Jones is de eigenaar van een goktent en hij neemt het met de wet niet zo nauw. Maar dan maakt hij kennis met een priester en ontmoet hij Shilling.

Powdersmoke Range

1935 | Western

Verenigde Staten 1935. Western van Wallace Fox. Met o.a. Harry Carey, Hoot Gibson, Guin 'Big Boy' Williams, Bob Steele en Tom Tyler.

Afgeladen met westernsterren van toen en uit de jaren twintig wist deze film heel wat westernfans naar de bioscoop te trekken. Het scenario zat echter nogal onduidelijk in elkaar. Gebruikt werden de karakters van William Colt MacDonald, 'The Three Mesquiteers', die samen met Steele hun ranch verdedigen tegen Hardy en zijn mannen. Tyler speelt hier één van diens revolverhelden. De regie is matig en daardoor komen de fans wat het verhaal aangaat niet aan hun trekken. Nu is het echter een legendarische film geworden die door duizenden op 8mm films gekocht wordt, want waarschijnlijk is er geen tweede western te vinden met zoveel helden uit het genre. Zie: Three Mesquiteers-serie.

Border Brigands

1935 | Western

Verenigde Staten 1935. Western van Nick Grinde. Met o.a. Buck Jones, Lona Andre, Fred Kohler, Frank Rice en Edward Keane.

Jones is lid van de Canadese bereden politie (de Mounties). Hij weet binnen te dringen in de bende van Kohler teneinde de moordenaar van zijn broer te vinden.

Wheels of Destiny

1934 | Western, Actiefilm

Verenigde Staten 1934. Western van Alan James. Met o.a. Ken Maynard, Dorothy Dix, Philo McCullough, Fred McKay en Jay Wilsey (Buffalo Bill Jr.).

Nate Gatzert schreef het verhaal en Maynard - die tevens de producent van deze western was, evenals van de zeven andere die tot de Universal-reeks behoorden - gooide er een smak geld tegenaan (150 000 dollar, veel voor die tijd). Ted McCord maakte zijn beelden op locatie en alles draaide om goud. Maynard begeleidt een huifkarrenkaravaan, is verliefd op Dix, zuster van Wilsey, en die heeft een kaart waarop zijn goudmijn staat aangegeven. Daar hebben meer mensen o.a. McCullough en zijn bende, interesse voor. Daarnaast zijn er Indianen-overvallen. Heel veel actie, en dan doet het scenario minder ter zake. Het bleef onderhoudend, met Maynard en paard Tarzan op hun best.

The Fighting Ranger

1934 | Western

Verenigde Staten 1934. Western van George B. Seitz. Met o.a. Buck Jones, Dorothy Revier, Frank Rice, Bradley Page en Ward Bond.

Jones is hier te zien in een herverfilming van zijn eigen BORDER LAW uit 1931. Hij is dus een Texas Ranger op zoek naar de moordenaar van zijn broer.

Terror of the Plains

1934 | Western

Verenigde Staten 1934. Western van Harry S. Webb. Met o.a. Tom Tyler, Roberta Gale, William Gould, Charles 'Slim' Whitaker en Fern Emmett.

Een bende outlaws maakt de omgeving onveilig - Tyler moet de rust herstellen. Jayne Regan en Carl Krusada bewerkten het magere verhaaltje van Rose Gordon. J.Henry Kruse stond achter de camera.

Loser's End

1934 | Western

Verenigde Staten 1934. Western van Bernard B. Ray. Met o.a. Jack Perrin, Tina Menard, Frank Rice, William Gould en Fern Emmett.

De met Ray co-producerende Harry Webb schreef onder de schuilnaam Harry Semeles het verhaal waarop Rose Gordon en Carl Krusada het scenario moesten baseren. Men kan zich voorstellen waarom de man een schuilnaam gebruikte. Jack Perrin loopt verloren rond in een minder dan matig werkstuk.

The Trail Drive

1933 | Western

Verenigde Staten 1933. Western van Alan James. Met o.a. Ken Maynard, Cecilia Parker, William Gould, Wally Wales en Ben Corbett.

Een goede western door producent Maynard zelf geschreven met Nate Gatzert, die het verhaal daarna bewerkte. Cameraman Ted McCord komt een belangrijk deel van het welslagen van deze western toe. Maynard is de held en moet het opnemen tegen veedieven. Niets bijzonders, maar wel prettig en onderhoudend gedaan.

The Phantom Thunderbolt

1933 | Western

Verenigde Staten 1933. Western van Alan James. Met o.a. Ken Maynard, Frances Dade, Frank Rice, William Gould en Bob Kortman.

Een western die niet helemaal uit de verf komt. Alan James bewerkte het verhaal van Forrest Sheldon en Betty Burbridge over een cowboy die de vrede liefheeft en graag met rust gelaten wil worden. Hij wil gewoon met zijn geliefde paard Tarzan over de prairie rijden. Uiteindelijk voelt hij zich toch genoodzaakt een bende outlaws te bevechten. De spanning laat echter te wensen over. Ken Maynard, de regisseur en cameraman Jackson Rose doen het verder goed.

The Fiddlin' Buckaroo

1933 | Western

Verenigde Staten 1933. Western van Ken Maynard. Met o.a. Ken Maynard, Gloria Shea, Fred Kohler, Frank Rice en Jack Rockwell.

Ken Maynard was regisseur, producent en hoofdrolspeler, met Nate Gatzert als de vaste scenarist en Ted McCord als de vaste cameraman. Maynard is een man van de wet die onschuldig in de gevangenis belandt. Hij ontsnapt om de ware schuldigen, Fred Kohler en diens bende, te grijpen. Maynard maakte in die tijd ook platen - zeer zeldzaam, maar in 1985 werd een elpee met onder andere Ken Maynard-titels uitgebracht.

Somewhere in Sonora

1933 | Western

Verenigde Staten 1933. Western van Mack V. Wright. Met o.a. John Wayne, Shirley Palmer, Henry B. Walthall, Paul Fix en Ann Faye.

Een routine-western waarin Wayne binnen weet te dringen bij een bende om zo hun plannen te verijdelen.

Robber's Roost

1933 | Western

Verenigde Staten 1933. Western van David Howard. Met o.a. George O'Brien, Maureen O'Sullivan, Maude Eburne, William Pawley en Ted Oliver.

Deze verfilming is naar een boek van Zane Grey, dat werd bewerkt door niemand anders dan Dudley Nichols, de man die John Ford vele scenario's zou leveren zoals STAGECOACH. Ondanks de kunde van Howard die van actierijke westerns hield, was het verhaal overdramatisch waardoor het niet echt liep. O'Brien wordt weer eens ten onrechte ergens van beschuldigd en de enige die in hem gelooft is O'Sullivan. Dat betekent dus dat O'Brien zijn onschuld moet bewijzen en de ware daders moet vangen.

King of the Arena

1933 | Western

Verenigde Staten 1933. Western van Alan James. Met o.a. Ken Maynard, Lucille Brown, John St.Polis, Michael Visaroff en Bob Kortman.

De eerste van een serie van acht westerns die Ken Maynard zou maken voor Universal. Hij was tevens de producent van de reeks, zou er ook nog één regisseren en had Ted McCord als vaste cameraman en Alan James als regisseur voor de andere zeven. Hier speelt hij een kapitein van de Texas Rangers, die te hulp wordt geroepen als men een hoogst onguur type niet te pakken kan krijgen. Het spoor leidt naar een circus; Ken gaat er in dienst om zijn man te kunnen ontdekken.

The Sunset Trail

1932 | Western

Verenigde Staten 1932. Western van B.Reeves Eason. Met o.a. Ken Maynard, Ruth Hiatt, Philo McCullough, Frank Rice en Buddy Hunter.

Maynard en maatje Rice komen Hiatt te hulp, die haar ranch nauwelijks kan verdedigen tegen voortdurende aanvallen van outlaws. Rice wordt daarbij gedood, wat Maynard nog meer in actie brengt om nu ook zijn vriend te wreken. Herverfilming van de Buck Jones-western SHADOW RANCH, waarin Rice de vriend van Buck was. Bennett Cohen schreef en Arthur Reed nam op.

Forbidden Trail

1932 | Western

Verenigde Staten 1932. Western van Lambert Hillyer. Met o.a. Buck Jones, Barbara Weeks, Mary Carr, George Cooper en Ed Brady.

Doorsnee western van het team Hillyer/Jones, met voldoende actie.

The Conquering Horde

1931 | Western

Verenigde Staten 1931. Western van Edward Sloman. Met o.a. Richard Arlen, Fay Wray, George Mendoza, Ian MacLaren en Charles Stevens.

Het duo Sloman/Arlen maakte in dit jaar diverse westerns; een aantal daarvan was niet geslaagd maar deze is genietbaar en onderhoudend en biedt een redelijke dosis humor. Richard Arlen is de man die in de burgeroorlog als Texaan toch de kant van de Noordelijken koos. Na de strijd broeit het in Texas: men is niet tevreden met het bestuur van de Noordelijke ambtenaren, men is tegen de aanleg van spoorwegen en Arlen krijgt daarom de opdracht de zaken maar eens op een rijtje te gaan zetten. Archie Stout was de cameraman, Emerson Hough leverde het verhaal en Grover Jones en William McNutt bewerkten het.

Shotgun Pass

1931 | Western

Verenigde Staten 1931. Western van J.P. McGowan. Met o.a. Tim McCoy, Virginia Lee Corbin, Frank Rice, Dick Stewart en Joe Marba.

Geen beste McCoy-western. Het verhaaltje van Robert Quigley gaat om een horde paarden die door een pas gedreven moeten worden die eigendom is van een weerbarstig persoon. En dan kan er naar hartelust geschoten worden, maar wel tamelijk ongemotiveerd zodat spanning ontbreekt.

Riders of the North

1931 | Western

Verenigde Staten 1931. Western van J.P. McGowan. Met o.a. Bob Custer, Blanche Mehaffey, Frank Rice, Eddie Dunn en George Regas.

Custer is sergeant bij de Mounties in Canada en laat zich door geen enkele bende van zijn stuk brengen. G.A. Durlam schreef het scenario van deze magere western, waar weliswaar vaart en actie in zitten,maar die te brokkelig is.

Mounted Fury

1931 | Western

Verenigde Staten 1931. Western van Stuart Paton. Met o.a. John Bowers, Blanche Mehaffey, Frank Rice, Lina Basquette en Robert Ellis.

Betty Burbridge heeft een bijzonder slecht scenario afgeleverd en de producent van dit western-produkt (zijn naam is niet bekend!) weet niet wat filmmaken is. Het verhaaltje speelt zich af in Canada, waar een getrouwd man een andere vrouw het hof maakt, neergeschoten wordt door haar vriend en die wordt weer door zijn verloofde neergeschoten. De weduwe troost zich met de beste vriend van haar gesneuvelde man. Paton heeft zelfs de actiescènes niet kunnen regisseren. Iedereen valt om nog voor de klap is ontvangen. Puin.

Freighters of Destiny

1931 | Western

Verenigde Staten 1931. Western van Fred Allen. Met o.a. Tom Keene, Barbara Kent, Frank Rice, Mitchell Harris en Fred Burns.

Routineuze, maar onderhoudende western over Keene en zijn vader die een karavaan organiseren voor pioniers die naar het westen willen. Ze worden steeds gehinderd door een bende outlaws. De bankier is de schurk: hij wil het transportbedrijf overnemen. Adele Buffington schreef het oppervlakkige scenario, maar Ted McCord deed méér dan middelmatig camerawerk.

Border Law

1931 | Western

Verenigde Staten 1931. Western van Louis King. Met o.a. Buck Jones, Lupita Tovar, James Mason, Frank Rice en Don Chapman.

Buck is een Texas Ranger en Mason is een bandiet die bij een overval Bucks broer heeft neergeschoten. Maar Buck krijgt zijn wraak.

The Fighting Legion

1930 | Western

Verenigde Staten 1930. Western van Harry J. Brown. Met o.a. Ken Maynard, Dorothy Dwan, Ernie Adams, Stanley Blystone en Frank Rice.

Een cowboy wordt vals beschuldigd een ranger uit Texas te hebben gedood. Bekend werk rond matinee-held Maynard.

Sons of the Saddle

1930 | Western

Verenigde Staten 1930. Western van Harry Joe Brown. Met o.a. Ken Maynard, Doris Hill, Joseph Girard, Carroll Nye en Francis Ford.

Bennett Cohen schreef het verhaal van deze western. Maynard houdt van de dochter van de rancher bij wie hij als voorman in dienst is. Ted McCord was de cameraman. Maynard zong ook weer maar het was zijn laatste (voorlopig althans) western van de acht voor Universal. Hij sloot een contract met Tiffany voor de volgende elf produkties.

Song of the Caballero

1930 | Western

Verenigde Staten 1930. Western van Harry Joe Brown. Met o.a. Ken Maynard, Doris Hill, Francis Ford, Gino Corrado en Evelyn Sherman.

Maynard zingt in deze western een lied; hij is duidelijk een voorloper van zingende westernsterren als Gene Autry en Dick Foran. Deze western zit vol actie en Maynard komt met de degen op voor het recht. Kenneth Beaton en Norman Sper schreven het verhaal en Bennett Cohen bewerkte het. Ted McCord stond achter de camera. De Universal-serie werd geproduceerd door Maynard zelf en door Brown, die 20 jaar later een reeks met Randolph Scott zou produceren.

Shadow Ranch

1930 | Actiefilm, Misdaad, Western

Verenigde Staten 1930. Actiefilm van Louis King. Met o.a. Buck Jones, Marguerite De La Motte, Kate Price, Frank Rice en Ben Wilson.

Sim Baldwin (Jones) komt ranch-eigenares Ruth Cameron (De La Motte) te hulp wanneer bandiet Dan Blake (Smith) haar die ranch wil ontfutselen. Het scenario is van Frank Howard Clark naar het gelijknamige verhaal van George M. Johnson. Het camearwerk is van Ted McCord. Mono, Western Electric Sound System.

Parade of the West

1930 | Western

Verenigde Staten 1930. Western van Harry Joe Brown. Met o.a. Ken Maynard, Gladys McConnell, Otis Harlan, Frank Rice en Bobby Dunn.

Blystone blijkt in staat de gevoelens van McConnell voor Maynard en de liefde van de jonge Hanlon, die aan de zorgen van Maynard is toevertrouwd, aan het wankelen te brengen. Als de jongen ziek wordt, vertelt hij deze wat voor verhalen Blystone over hem verspreidt, verhalen waarin hij als een lafaard wordt uitgebeeld. Maynard bewijst het tegendeel te zijn; hij wint de liefde van McConnell en de genegenheid van Hanlon terug. Bennett Cohen schreef en Ted McCord nam op.

The Wagon Master

1929 | Western

Verenigde Staten 1929. Western van Harry Joe Brown. Met o.a. Ken Maynard, Edith Roberts, Frederick Dana, Tom Santschi en Al Ferguson.

De eerste Universal-western met Maynard van een serie van acht nadat hij First National had verlaten. Universal-directeur Carl Laemmle accepteerde een budget van $ 75000 per western. Alle acht werden goede produkties en dat in een tijd waarin er stapels films voor $ 10.000 dollar gemaakt werden en er door de overgang naar geluidsfilm een crisis bestond. Marion Jackson was van First National meegekomen en schreef hier het scenario. Brown had de films bij First National met Maynard geproduceerd en ging eveneens met de superster mee. Hier moet Maynard het opnemen tegen de schurken Santschi en Ferguson, die pogen een bevoorradingstrack tegen te houden die door Maynard geleid wordt nadat Dana is vermoord. Ook probeert Ferguson Roberts te pakken te krijgen. Ted McCord was eveneens met Maynard meegegaan als cameraman, waardoor deze in feite het oude team rond zijn persoon wist te bewaren.

The Vagabond Cub

1929 | Western

Verenigde Staten 1929. Western van Louis King. Met o.a. Buzz Barton, Frank Rice, Sam Nelson, Al Ferguson en Bill Patton.

Als na een paar jaar Barton en vriend Rice weer in hun oude omgeving opduiken, wordt de laatste door Nelson van de moord op diens vader beschuldigd; hij verdwijnt in de gevangenis. Barton pikt het niet en gaat op zoek om de ware moordenaar te ontmaskeren. Oliver Drake was de scenarist en Virgil Miller de cameraman van deze goede western.

The Royal Rider

1929 | Western

Verenigde Staten 1929. Western van Harry Joe Brown. Met o.a. Ken Maynard, Olive Hasbrouck, Philippe De Lacey, Theodore Lorch en Joseph Burke.

De Lacey is de jonge koning van een Balkanstaat waar Maynard met zijn Wild West Show naar toe gaat. De jongen is stapelgek met Maynard. Deze helpt hem als premier Lorch poogt de jongen van de kroon te stoten. Ook Tom Mix heeft zo'n soort film gemaakt met Mickey Rooney. Amusant en onderhoudend geschreven door Jacques Jaccard en Sylvia Bernstein Seid, die een verhaal bewerkten van Nate Gatzert. Ted McCord was de cameraman. Het was de laatste western die Maynard maakte voor First National en de producenten Charles Rogers en Harry Joe Brown. Maynard ging naar Universal, maar Brown ging niet met hem mee.

The Overland Telegraph

1929 | Western

Verenigde Staten 1929. Western van John Waters. Met o.a. Tim McCoy, Dorothy Janis, Frank Rice, Lawford Davidson en Clarence Geldert.

In dit Indianenverhaal (tegen het begin van de Burgeroorlog) is McCoy eens te meer een legerofficier. George Hull bewerkte het verhaal van Ward Wing, en Arthur Reed was de cameraman.

The Lawless Legion

1929 | Western

Verenigde Staten 1929. Western van Harry Joe Brown. Met o.a. Ken Maynard, Nora Lane, Paul Hurst, J.P. McGowan en Frank Rice.

Als Maynard een kudde vee door de prairie leidt, wordt hij verdoofd, zodat Hurst de kudde kan stelen. Dat neemt hij uiteraard niet en hij gaat de bandieten achterna. Fred Allen en Bennett Cohen schreven het scenario en Frank B. Good was de cameraman. Allen was tevens de montageman van de Maynard-westerns uit die tijd.

Stairs of Sand

1929 | Western

Verenigde Staten 1929. Western van Otto Brower. Met o.a. Wallace Beery, Jean Arthur, Philips R. Holmes, Fred Kohler en Chester Conklin.

Beery rooft de spaarcentjes van Arthur bij een postkoetsoverval. Dat dwingt haar bij saloonbaas Kohler in dienst te treden. Die krijgt romantische gevoelens voor haar, evenals Beery. Arthur zelf valt echter op het groentje uit het oosten, Holmes. Eén en ander krijgt een dramatisch accent als Beery bij een overval gewond raakt en Holmes de schuld op zich neemt. Beery, getroffen door diens aanhankelijheid, zorgt ervoor dat Arthur Holmes net op tijd van de galg kan redden. Gemaakt naar het gelijknamige boek van Zane Grey, dat in 1936 opnieuw werd verfilmd als ARIZONA MAHONEY. Veteraan Rex Wimpy deed hier het goede camerawerk.

Pals of the Prairie

1929 | Western

Verenigde Staten 1929. Western van Louis King. Met o.a. Buzz Barton, Frank Rice, Tom Lingham, Duncan Renaldo en Milburn Morante.

Een schurk tiranniseert namens El Lobo een Mexicaans stadje waar Buzz Barton en kameraad Frank Rice binnenrijden. Als ze de stad verlaten, is El Lobo met zijn bende ontmaskerd en onschadelijk gemaakt. Frank Howard Clark bewerkte het verhaal van Oliver Drake en Virgil Miller was er voor het camerawerk. Duncan Renaldo (geb. in 1904) had een jaar eerder zijn filmdebuut gemaakt. Hij was de latere Cisco Kid en lid van THE THREE MESQUITEERS. Dit was de laatste van een serie van veertien westerns die Buzz voor FBO had gemaakt. De studio hield op te bestaan en kwam later terug als RKO. Buzz deed een serie, THE LONE DEFENDER, en kwam toen bij Big-4 voor zijn eerste geluidsfilm.

Young Whirlwind

1928 | Western

Verenigde Staten 1928. Western van Louis King. Met o.a. Buzz Barton, Edmund Cobb, Frank Rice, Alma Rayford en Tom Lingham.

Patton kon eerder in de jaren twintig een aimabele held spelen, maar hier is hij een gemene schurk, die Barton als gijzelaar vasthoudt om in het bezit te komen van de postzakken. Maar we mogen Barton en zijn katapult niet onderschatten. H.C. Schmidt leverde het verhaal en Ethel Hill bewerkte het. Virgil Miller was de cameraman. De katapult was Bartons belangrijkste wapen; de schrijvers vonden het logischer dat een jongen van zijn leeftijd zich met zo'n ding verdedigde dan met een revolver. Barton kon er uitstekend mee overweg.

The Pinto Kid

1928 | Western

Verenigde Staten 1928. Western van Louis King. Met o.a. Buzz Barton, Frank Rice, James Welsh, Gloria Lee en Milburn Morante.

Barton en vriend Rice weten ranch-eigenaresse Lee tijdig uit het drijfzand te redden. Als beloning krijgen ze jobs op haar ranch en daar komen ze in strijd met Shumway, die probeert de ranch in handen te krijgen. Het leuke van de Buzz-westerns was misschien ook wel dat de held, Buzz dus, nooit het meisje kreeg aan het eind: de scenario-schrijvers vonden een jongen van veertien daarvoor te jong. Jean Dupont en John Twist maakten het verhaal en Oliver Drake was de scenarist. Roy Eslick was de cameraman.

The Bantam Cowboy

1928 | Western

Verenigde Staten 1928. Western van Louis King. Met o.a. Buzz Barton, Frank Rice, Tom Lingham, Dorothy Kitchen en Bob Fleming.

De spoorweg is in aantocht en zal over het land van Tom Lingham gaan. Diens halfbroer Bob Fleming en voorman Bill Patton besluiten Lingham en dochter Dorothy Kitchen te ontvoeren, teneinde zelf het land te kunnen verkopen. Buzz Barton - opnieuw als Red Hepner, zoals hij in de serie heette - met vriend Frank Rice weten de plannen van de twee te dwarsbomen. Robert N. Bradbury leverde het verhaal, dat door Frank Howard Clark werd bewerkt. Roy Eslick was er voor het camerawerk.

Orphan of the Sage

1928 | Western

Verenigde Staten 1928. Western van Louis King. Met o.a. Buzz Barton, Frank Rice, Tom Lingham, Annabelle Magnus en Bill Patton.

Een uitstekende actie-western waarin Barton heel wat te doen krijgt. Hij en vriend Rice trekken op met een huifkarrenkaravaan richting Oregon. Buzz komt achter de snode plannen van Bill Patton, die met vijandige Indianen heult. De groep kan de aanval nooit lang volhouden. Buzz davert door de linies om de troepen te waarschuwen. Oliver Drake was de scenario-schrijver en Nick Musuraca de cameraman. Producent van de serie was William Le Baron (1883-1958), die vooral in de jaren dertig en veertig naam kreeg bij Paramount en Fox.

Tom's Gang

1927 | Western

Verenigde Staten 1927. Western van Robert De Lacy. Met o.a. Tom Tyler, Sharon Lynn, Frankie Darro, Harry Woods en Frank Rice.

Tyler en Lynn erven samen een ranch, maar onder voorwaarde dat ze zullen trouwen. Furey geeft zich voor Tyler uit en poogt met alle middelen het huwelijk tot stand te brengen. Tyler in levensgevaar door moordenaar Woods, die door Furey is gehuurd om Tyler om zeep te helpen, mar dan hebben we Tylers trouwe vriend weesjongen Darro en diens hond Sitting Bull over het hoofd gezien. Een goede western, door Frank Howard Clark geschreven en met het vertrouwde goede camerawerk van Nick Musuraca. Sitting Bull staat overigens op de Tyler-westerns voor FBO als Beans. Het gebeurde in feite zelden dat dieren in westerns een andere naam hadden dan waarmee ze op de titelrol staan: denk aan Tony, Fritz, Trigger, Champion, Starlight, Koko, White Flash en Duke.

The Slingshot Kid

1927 | Western

Verenigde Staten 1927. Western van Louis King. Met o.a. Buzz Barton, Frank Rice, Jeanne Morgan, Buck Connors en Jay Morley.

Een western met veel actie, waarin Barton en vriend Rice voor een bende veedieven op de vlucht moeten slaan en dan in een spookstad komen, waar ze een van zijn ranch verdreven man en diens dochter ontmoeten. In de stad komt het tot een treffen met de bende. Oliver Drake bewerkte het verhaal van John Twist en Jean Dupont. William Nobles en Roy Eslick deden het camerawerk. King was een jongere broer van Henry en leefde van 1898-1962. Hij kwam als acteur in 1919 de filmindustrie binnen en maakte zijn regiedebuut in dit jaar als co-regisseur van IS YOUR DAUGHTER SAFE? Zijn solo-regiedebuut maakte hij met de start van de Buzz Barton-reeks: THE BOY RIDER. Van de veertien regisseerde hij er dertien, maar hij zou tot aan zijn dood westerns blijven regisseren, zoals o.a. de tv-serie DEPUTY met Henry Fonda en Allen Case.

The Boy Rider

1927 | Western

Verenigde Staten 1927. Western van Louis King. Met o.a. Buzz Barton, Lorraine Eason, Sam Nelson, David Dunbar en Frank Rice.

De start van de reeks westerns met Buzz Barton voor FBO. Als Billy Lamar (zo was hij in 1914 geboren) maakte hij zijn filmdebuut in 1926 in Jack Perrin-westerns. Na een dozijn B-rollen in westerns start hier zijn ster-carrière. De serie van veertien westerns was goed, op één na door Louis King geregisseerd en technisch goed afgewerkt. Hier komt de jonge ster, na gescheiden te zijn van zijn ouders, in contact met een bende veedieven, die zijn jeugd pogen uit te buiten tot hun voordeel. Hij weet met behulp van een vriend van zijn vader te ontsnappen, maar de bende houdt ook nog Lorraine Eason vast. Frank Howard Clark leverde het verhaal en E.T. McManigal stond achter de camera.

The Fighting Peacemaker

1926 | Western

Verenigde Staten 1926. Western van Clifford S. Smith. Met o.a. Jack Hoxie, Lola Todd, Ted Oliver, William A. Steele en Robert McKenzie.

Het verhaal van W.C. Tuttle Peace Medicine werd hierdoor Alvin Neitz en Harrison Jacobs bewerkt. Jack Hoxie is voorman op een ranch en verliefd op de dochter van de rancher, Lola Todd. Door een valse beschuldiging gaat hij de gevangenis in. Ted Oliver en William Steele denken nu ongehinderd de ranch te kunnen inpikken, maar Jack komt vrij door goed gedrag. William Nobles was er voor het camerawerk.

The Fighting Buckaroo

1926 | Western, Avonturenfilm

Verenigde Staten 1926. Western van R. William Neill. Met o.a. Buck Jones, Sally Long, Lloyd Whitlock, Frank Butler en E.J. Ratcliffe.

Meer avonturenfilm dan western, maar de actie draait om een ranch waar goud is gevonden. Buck Jones probeert tot koop over te gaan voor de optie is verstreken. Anderen hebben er belang bij dat de optie wél verstrijkt, dus de weg naar Los Angeles wordt lang en moeizaam. Frank Howard Clark leverde het verhaal, Charles Darnton bewerkte het, en Reginald Lyons was de cameraman.

The Border Sheriff

1926 | Western

Verenigde Staten 1926. Western van Robert North Bradbury. Met o.a. Jack Hoxie, Olive Hasbrouck, S.E. Jennings, Gilbert Holmes en Buck Moulton.

Sheriff Jack Hoxie probeert een bende drugsmokkelaars op te rollen, wat hem in laatste instantie natuurlijk gelukt. Bradbury bewerkte zelf het verhaal Straight Shootin' van W.C. Tuttle en de actie was geen moment van de lucht. William Nobles en Harry Mason deden het camerawerk.

Two-Fisted Jones

1925 | Western

Verenigde Staten 1925. Western van Edward Sedgwick. Met o.a. Jack Hoxie, Kathryn McGuire, William Steele, Harry Todd en Frank Rice.

Terwijl Hoxie onderweg is om een bandiet te grijpen, ontmoet hij McGuire. Hij wordt verliefd op haar maar moet tevens gelijk in actie komen tegen Todd, die de ranch van McGuire wil inpikken en een bende huurt om haar vee te stelen. W. Scott Darling was de scenarist, Sarah Saddoris leverde het verhaal en het camerawerk werd gedaan door Harry Neumann.

The Call of Courage

1925 | Western

Verenigde Staten 1925. Western van Clifford S. Smith. Met o.a. Art Acord, Olive Hasbrouck, Duke Lee, Frank Rice en John T. Prince.

Acord wordt vals beschuldigd van een moord die in werkelijkheid door zijn broer is begaan. Maar zoals dat in een goede western behoort, krijgt broerlief zijn trekken thuis en wordt de held in ere hersteld. Harold Shumate was zowel de scenarist als de cameraman. Overigens was Art zelf een oorlogsheld: hij had gediend in Frankrijk en daar het Croix de Guerre gekregen voor zijn heldenmoed bij Verdun. Hij was de oorlog ingegaan nadat zijn eerste huwelijk met Edythe Sterling in 1916 strandde; vol bitterheid keerde hij Hollywood de rug toe, waar hij sinds 1912 in dozijnen korte films en westerns had gespeeld.

Spook Ranch

1925 | Western

Verenigde Staten 1925. Western van Edward Laemmle. Met o.a. Hoot Gibson, Ed Cowles, Tote Du Crow, Helen Ferguson en Robert McKim.

Sheriff Rice maakt Gibson hulpsheriff en geeft hem de opdracht een spookhuis nader te onderzoeken. Hij komt er al spoedig achter dat McKim de bandiet is die misbruik van de gelegenheid maakt: hij wil een goudschat in handen krijgen. Edward Sedgwick (tot kort daarvoor Hoots vaste regisseur) en Raymond Schrock schreven het verhaal, dat door Schrock daarna bewerkt werd. Harry Neumann stond achter de camera.

Riders Of Mystery

1925 | Western

Verenigde Staten 1925. Western van Robert N. Bradbury. Met o.a. Bill Cody, Frank Rice, Tom Lingham, Peggy O'Dare en Mack V. Wright.

Wright is de schurk, een postkoetsrijder maar in werkelijkheid de leider van een outlawbende. Hij denkt de sheriff uitgeschakeld te hebben en Cody de moord in de schoenen te hebben geschoven. George Pyper leverde het goede scenario en Bert Longenecker was al bezig westerns van achter de camera te bekijken. Dat zou hij in de komende viftien jaar bij dozijnen doen, voor diverse westernidolen.

Moccasins

1925 | Western

Verenigde Staten 1925. Western van Robert N. Bradbury. Met o.a. Bill Cody, Peggy O'Dare, Mack V. Wright, Frank Austin en Frank Rice.

Bill erft van zijn oom een ranch. Voordat hij in rust kan leven moet hij eerst afrekenen met een oude vijand van zijn oom. Maar hij krijgt de steun van diens dochter O'Dare. George Pyper schreef het verhaal.

Wolves of the North

1924 | Western

Verenigde Staten 1924. Western van William Duncan. Met o.a. William Duncan, Edith Johnson, Esther Ralston, Joseph Girard en Frank Rice.

Serial in tien hoofdstukken. De bonthandel staat centraal in deze avontuurlijke western-serial. In ontoegankelijk gebied moeten de jagers hun bont kunnen verkopen. Een gigant poogt iedereen naar de hand te zetten en de kleine handelaren kapot te maken. Tot Duncan een firmaatje opzet - hij is niet bang voor Grote Broer en spoedig krijgt hij handel. Daarmee haalt hij zich de woede van het syndicaat op zijn hals. Het werd de laatste serial van Duncan, die in 1911 zijn filmdebuut maakte. Hij en zijn vrouw (Johnson was in werkelijkheid mevr. Duncan) trokken zich met hun drie kinderen terug. Geldproblemen had Duncan niet, hij had genoeg verdiend. Tussen 1935 en 1940 speelde hij nog mee in een zevental westerns, maar het hoefde niet zo nodig meer. Hij stierf in 1961, zijn vrouw in 1969.

The Ridin' Kid From Powder River

1924 | Western

Verenigde Staten 1924. Western van Edward Sedgwick. Met o.a. Hoot Gibson, Gladys Hulette, Gertrude Astor, Tully Marshall en Walter Long.

Gibson wreekt zich na jaren op de moordenaar van zijn pleegvader. Hij verstopt zich voor de sheriff op de ranch van bandiet Marshall en wordt verliefd op diens dochter Hulette. Dat brengt hem in botsing met Long en kost hem bijna het leven. Humes, later zelf een ster bij Universal, speelt voor bandiet The Scorpion en jongensster House (geb. in 1913) speelt hier voor de 10-jarige Gibson. Hij zou in 1927, eveneens bij Universal, een eigen serie korte westerns van 20m elk krijgen en daarmee de bijnaam krijgen The Boy Wonder of Universal Westerns. Die films waren THE RIDING WHIRLWIND, RED WARNING, BUCKSKIN DAYS, allen uit 1927 en uit 1928 WINGED HOOFS, SON OF THE FRONTIER, THE UNTAMED, THE FIGHTING KID en THE DANGER TRAIL. Grootste succes was de non-western-serial THE FINAL RECKONING.

The Galloping Ace

1924 | Western

Verenigde Staten 1924. Western van Robert North Bradbury. Met o.a. Jack Hoxie, Margaret Morris, Robert McKim, Frank Rice en Julia Brown.

Terug uit WOI kan Jack Hoxie zijn oude baan niet meer terugkrijgen. Hij neemt dienst op de ranch van Margaret Morris en komt achter de nare praktijken van McKim, die poogt de ranch in te pikken. Jacques Jaccard leverde het verhaal, Isadore Bernstein bewerkte het en Merritt Gerstad deed het camerawerk.

The Air Hawk

1924 | Western

Verenigde Staten 1924. Western van Bruce Mitchell. Met o.a. Al Wilson, Webster Cullison, Frank Tomick, Emmett King en Virginia Brown Faire.

De start van een korte serie westerns met vliegenier en stuntman Wilson in de hoofdrol, een serie die door Ernest Van Pelt en Wilson samen geproduceerd werd. Wilson is hier op zoek naar een bende die aan de Amerikaans-Mexicaanse grens opereert en mijnen weet binnen te dringen. George Pyper was de scenarist en Bert Longenecker de cameraman. De carrière van Wilson, die als filmster een jaar eerder begon in de serie THE EAGLE'S TALON, eindigde met de serie THE AIRMAIL MYSTERY in 1932. In 1936 overleed hij.

The Red Warning

1923 | Western

Verenigde Staten 1923. Western van Robert North Bradbury. Met o.a. Jack Hoxie, Elinor Field, Fred Kohler, Frank Rice en Jim Welsh.

Kohler wil de ranch van Field, maar Hoxie en vriend Rice snellen te hulp en nemen het tegen Kohler op. Het scenario is van Isadore Bernstein en het camerawerk is van William Nobles.

The Forbidden Trail

1923 | Western

Verenigde Staten 1923. Western van Robert North Bradbury. Met o.a. Jack Hoxie, Evelyn Nelson, Frank Rice, William Lester en Joe McDermott.

Deze western is bijna een eenmanszaak. Bradbury regisseerde, schreef en monteerde de film voor producent Anthony Xydias. Alleen de cameraman is nog afwijkend, namelijk Jack Brown. Het thema is overbekend: Jack Hoxie wenst wraak te nemen voor de moord op zijn vader en gaat op jacht naar de dader.

Desert Rider

1923 | Western

Verenigde Staten 1923. Western van Robert North Bradbury. Met o.a. Jack Hoxie, Frank Rice, Evelyn Nelson, Claude Peyton en Tom Lingham.

De laatste van acht westerns die Jack maakte voor producent Anthony J. Xydias en zijn Sunset Productions. Hij stapte over naar Universal, waar hij 35 westerns zou opnemen. Frank Howard Clark was de scenarist, een man die ook voor de latere FBO-sterren Bob Steele en Tom Tyler dozijnen scenario's zou schrijven, zelfs voor Tom Mix. Bert Longenecker maakte hier zijn debuut als cameraman. Hij zou dozijnen westerns doen tot diep in de jaren dertig, maar zijn werk zou altijd afhankelijk zijn van de bereidheid van producenten om geld in een film te steken.

Blood Test

1923 | Western

Verenigde Staten 1923. Western van Don Marquis. Met o.a. Dick Hatton, Nelson McDowell, William Moran, Lafe McKee en Florence Lee.

In deze western is Hatton de zoon van een outlaw en dat spreekt tegen hem. Een rancher is tegen de relatie met zijn dochter, maar die heeft later de hulp van Dick hard nodig, terwijl deze voor de moordenaar van haar vader gehouden wordt. Hatton, geboren in 1891, speelde aanvankelijk uitsluitend hoofdrollen; toen hij in 1922 zijn eerste western-serie startte, speelde hij vervolgens in 32 westerns de hoofdrol. De debuutfilm van cameraman Ray Rennahan.