Fred Allen: regie, cast en montage.
Er zijn 16 films gevonden.

We're Not Married

1952 | Komedie

Verenigde Staten 1952. Komedie van Edmund Goulding. Met o.a. Ginger Rogers, Fred Allen, Victor Moore, Marilyn Monroe en Paul Douglas.

Een leuk niemendalletje, geserveerd in afleveringen waarin echtparen ontdekken dat hun huwelijk onwettig was. De afleveringen variëren in kwaliteit, maar een puntgave rolbezetting levert het geheel af in prima staat.

O'Henry's Full House

1952 | Drama

Verenigde Staten 1952. Drama van Henry Koster, Henry Hathaway, Jean Negulesco, Howard Hawks en Henry King. Met o.a. Charles Laughton, Marilyn Monroe, David Wayne, Erno Verebes en Dale Robertson.

Een vijfluik van uiteenlopende verhalen van O`Henry. THE COP AND THE ANTHEM is geregisseerd door Henry Koster en gaat over een oude zwerver (Laughton), die in een kerk een onderkomen zoekt voor de koude van de naderende winter. Hij wordt opgepakt door de politie en door een snelrechter veroordeeld wegens landloperij. Marilyn is een straatmadelief. THE CLARION CALL stond onder regie van Henry Hathaway en gaat over schrandere politieman Dale, die chanterende moordenaar Widmark uiteindelijk te slim af is. In THE LAST LEAF - spelleiding Jean Negulesco - doet de depressieve en aan een longontsteking lijdende Baxter de gelofte dat zij zal sterven als het laatste blad van de wijnstok dat voor haar raam te zien is, is afgestorven en weggewaaid. In de nacht breekt een verschrikkelijke sneeuwjacht los, maar de volgende morgen is een wonder geschied: het blad is er nog en Baxter wil weer leven. Onder het raam en een naast een ladder ligt de bejaarde schilder Ratoff, die een blad geschilderd heeft en aan de plant bevestigd heeft - hij heeft zijn leven geofferd om dat van een jonge vrouw te redden. Peters is Baxters zuster. In de THE RANSOM OF RED CHIEF van Howard Hawks kidnappen twee Newyorkse schlemielen (Allen en Levant) het zoontje (Akers) van rijke ouders uit een klein stadje in Alabama - het blijkt zo`n pestjoch te zijn dat de hele stad feestviert omdat ze van hun kwelgeest verlost zijn; de ouders weigeren het losgeld op te brengen. De twee boeven blijft niets anders over zijn vader en moeder geld aan te bieden om hem weer kwijt te raken... THE GIFT OF THE MAGI (regie: Henry King) gaat over een echtpaar dat het niet breed heeft. Crain heeft prachtig lang goudblond haar en Granger heeft een fraai gouden horloge. Het is Kerstmis en ze willen elkaar een kado geven: Crain verkoopt haar haar en koopt daarmee een horlogeketting en Granger schraapt zijn laatste cent bijelkaar om twee sjieke haarkammen te kopen... Hoewel de verhaaltjes vederlicht zijn zetten de rollen goed spel neer. Schrijver O'Henry, die op 11 september 1862 werd geboren, heette in werkelijkheid William Sidney en pende zijn geschiedenissen in de bak, waar hij vijf jaar doorbracht, nadat hij daarvoor een karig betaald baantje had gehad als kassier bij een bank.

It's in the Bag

1945 | Komedie

Verenigde Staten 1945. Komedie van Richard Wallace. Met o.a. Fred Allen, Binnie Barnes, Robert Benchley, Sidney Toler en Jack Benny.

Een verhaal dat op THE TWELVE CHAIRS lijkt met een vlooiencircuspromotor Allen die aanspraak kan doen gelden op een erfenis. Het verhaal raakt zijn draad kwijt in ruil voor episoden die niets met elkaar te maken hebben, maar die best amusant zijn. Inclusief een grappige ontmoeting tussen Allen en Benny.

Love Thy Neighbor

1940 | Komedie

Verenigde Staten 1940. Komedie van Mark Sandrich. Met o.a. Jack Benny, Fred Allen, Mary Martin, Verree Teasdale en Eddie 'Rochester' Anderson.

Een gekunstelde poging om in te haken op de Benny-Allen radioruzie. Martin is vrij goed en Rochester heeft een paar sprankelende scènes. De fans zullen echter teleurgesteld worden door Benny en Allen.

Sally, Irene and Mary

1938 | Muziek

Verenigde Staten 1938. Muziek van William A. Seiter. Met o.a. Alice Faye, Tony Martin, Fred Allen, Joan Davis en Marjorie Weaver.

Voorspelbaar verhaal van drie meisjes die proberen in de wereld van de showbusiness terecht te komen met goede komische momenten van Davis en plezierige songs van Faye en Martin, o.a. 'I could use a Dream' en 'This is where I came in'

Irene And Mary Sally

1938 |

Verenigde Staten 1938. William A. Seiter. Met o.a. Fred Allen, Marjorie Weaver, Gregory Ratoff, Jimmy Durante en Joan Davis.

Voorspelbaar verhaal van drie meisjes die proberen in de wereld van de showbusiness terecht te komen met goede komische momenten van Davis en plezierige songs van Faye en Martin, o.a. 'I could use a Dream' en 'This is where I came in'

Crack-up

1937 | Drama

Verenigde Staten 1937. Drama van Malcolm St. Clair. Met o.a. Kay Linaker, Ralph Morgan, Helen Wood, Thomas Beck en Brian Donlevy.

Voorspelbaar verhaal van drie meisjes die proberen in de wereld van de showbusiness terecht te komen met goede komische momenten van Davis en plezierige songs van Faye en Martin, o.a. 'I could use a Dream' en 'This is where I came in'

Thanks a Million

1935 | Komedie, Muziek

Verenigde Staten 1935. Komedie van Roy Del Ruth. Met o.a. Dick Powell, Ann Dvorak, Fred Allen, Patsy Kelly en Alan Dinehart.

Een erg onderhoudende musical over crooner Powell die gouverneur wil worden met behulp van de vlotpratende manager Allen, zijn liefje Dvorak en blunderende politicus Raymond Walburn. Veel amusement, allerlei vlotte liedjes en melodietjes van Whiteman en de Yacht Club Boys. Nieuwe versie: IF I'M LUCKY.

The Mysterious Rider

1933 | Western

Verenigde Staten 1933. Western van Fred Allen. Met o.a. Kent Taylor, Lona Andre, Gail Patrick, Warren Hymer en Berton Churchill.

Het bekende verhaal van Zane Grey, hier bewerkt door Harvey Gates en Robert Niles. Behoorlijk uitgewerkt met Archie Stout voor het verzorgde camerawerk. Paramount maakte in deze periode een hele serie Zane Grey-westerns, meestal met Randolph Scott in de hoofdrol. Ze kwamen bij het publiek goed aan.

Saddle Buster

1932 | Western

Verenigde Staten 1932. Western van Fred Allen. Met o.a. Tom Keene, Helen Forest, Charles Quigley, Ben Corbett en Fred Burns.

Redelijke rodeo-western met Keene, waarin deze een zenuwinzinking krijgt als hij een bepaald paard niet kan berijden en bang is vertrapt te worden. Keene wordt gezien als een lafaard, maar hij revancheert zich. Oliver Drake bewerkte het verhaal van Cherry Wilson, en Ted McCord zorgde voor de beelden. De westerns van Keene leverden RKO winst op; met een budget van rond 40.000 dollar werden ze gemaakt en binnen luttele tijd werd een winst gemaakt van 25.000 dollar, die daarna opliep tot een veelvoud.

Ride him cowboy

1932 | Western

1932. Western van Fred Allen.

Redelijke rodeo-western met Keene, waarin deze een zenuwinzinking krijgt als hij een bepaald paard niet kan berijden en bang is vertrapt te worden. Keene wordt gezien als een lafaard, maar hij revancheert zich. Oliver Drake bewerkte het verhaal van Cherry Wilson, en Ted McCord zorgde voor de beelden. De westerns van Keene leverden RKO winst op; met een budget van rond 40.000 dollar werden ze gemaakt en binnen luttele tijd werd een winst gemaakt van 25.000 dollar, die daarna opliep tot een veelvoud.

Ride Him, Cowboy

1932 | Western

Verenigde Staten 1932. Western van Fred Allen. Met o.a. John Wayne, Ruth Hall, Henry B. Walthall, Harry Gribbon en Otis Harlan.

Een goede westerm. Wayne heeft voor het eerst een 'eigen' paard: Duke. Alle westernacteurs hadden een vast paard. Hier begint een lange reeks van westerns die zou duren tot aan 1939, toen Wayne een ster werd dankzij STAGECOACH. In deze film komt Wayne, zoals dat van een held verwacht wordt, mens en dier in nood te hulp. Het is een herverfilming van de Ken Maynard-western THE UNKNOWN CAVALIER uit 1926.

Partners

1932 | Western

Verenigde Staten 1932. Western van Fred Allen. Met o.a. Tom Keene, Nancy Drexel, Ben Corbett, Fred Burns en Bobby Nelson.

Een bekend thema, hier door Donald Lee geschreven: de held wordt van moord verdacht en kan zijn onschuld pas bewijzen nadat hij zelf de ware dader heeft ontmaskerd. Te langdradig: te weinig actie. Achter de camera stond Harry Jackson.

Ghost Valley

1932 | Western

Verenigde Staten 1932. Western van Fred Allen. Met o.a. Tom Keene, Merna Kennedy, Buck Moulton, Kate Campbell en Harry Bowen.

Merna Kennedy en Tom Keene erven een spookstad, Keene een minderheidsaandeel. Wat over het hoofd is gezien, is een goudmijn. Deze wordt door een derde ontdekt, die poogt hen te belazeren zolang zij niet weten dat die mijn er is. Adele Buffington schreef een spannend scenario en Harry Joe Brown produceerde. Ted McCord deed zijn camerawerk niet helemaal feilloos.

Beyond the Rockies

1932 | Western

Verenigde Staten 1932. Western van Fred Allen. Met o.a. Tom Keene, Rochelle Hudson, Julian Rivero, Hank Bell en Ernie Adams.

Harry Joe Brown produceerde deze goede western, waarin held Tom Keene het nu eens niet met een gebaarde en gemeen uitziende schurk aan de stok krijgt maar met Marie Wells, leidster van een ranch waar een bende veedieven zijn basis heeft. Oliver Drake bewerkte het aardige verhaal van J.P. McCarthy, en Ted McCord was de cameraman.

Freighters of Destiny

1931 | Western

Verenigde Staten 1931. Western van Fred Allen. Met o.a. Tom Keene, Barbara Kent, Frank Rice, Mitchell Harris en Fred Burns.

Routineuze, maar onderhoudende western over Keene en zijn vader die een karavaan organiseren voor pioniers die naar het westen willen. Ze worden steeds gehinderd door een bende outlaws. De bankier is de schurk: hij wil het transportbedrijf overnemen. Adele Buffington schreef het oppervlakkige scenario, maar Ted McCord deed méér dan middelmatig camerawerk.