Petra Biondina Volpe (1970): regie en scenario.
Er zijn 3 films gevonden.

Die göttliche Ordnung

2017 | Drama

Zwitserland 2017. Drama van Petra Biondina Volpe. Met o.a. Marie Leuenberger, Maximilian Simonischek, Rachel Braunschweig en Sibylle Brunner.

In 1971 mogen er elders in de wereld sociale omwentelingen plaatsvinden en rockfestivals de sfeer bepalen, niet op het platteland van Zwitserland. Nora, een jonge moeder, wordt zich meer en meer bewust van de achtergestelde positie van vrouwen en begint een campagne voor iets waar haar land flink in achterloopt: de invoering van algemeen kiesrecht voor vrouwen. Dat valt de mannelijke gemeenschap zwaar. Hartverwarmend drama dankzij hoofdrolspeelster Leuenberger die verandert van een stille huisvrouw met hoofddoek in een wereldser type in jeans en lekker wapperend haar.

Heidi

2015 |

Zwitserland​/​​Duitsland 2015. Alain Gsponer. Met o.a. Anuk Steffen, Bruno Ganz en Quirin Agrippi.

Lezen en bidden, dat is wat innemend Alpenmeisje Adelheid (8) leert in de stichtelijke boeken van Johanna Spyri (1827-1901). Hier is het gemoderniseerd naar lezen en schrijven. Heidi's religieschuwe berg-opa gaat aan het einde ook niet naar de kerk, maar blijft gewoon in zijn Alpenhut. Aangenaam vrijgeestige details, uitgebeeld op dezelfde Alpenweiden als de klassieker uit 1952. Met een nog blijer ogende Heidi (natuurtalent Anuk Steffen) en nog goelijkere brom-opa (zichtbaar genietende nestor Bruno Ganz). Hoogstaande verfilming dankzij uitgekamd draaiboek, formidabele vergezichten en bovenal het montere spel.

Traumland

2013 | Drama

2013. Drama van Petra Biondina Volpe. Met o.a. Luna Zimic Mijovic, André Jung, Ursina Lardi en Devid Striesow.

Tegen de achtergrond van besneeuwd, kil ogend Zürich vlecht scenariste-regisseuse Volpe in haar tweede film verschillende levensverhalen door elkaar. Een door zijn vrouw verlaten man, een eenzame Spaanse weduwe die hunkert naar aandacht, een sociaal werkster, een jonge prostituee van Bulgaarse afkomst: allemaal worstelen ze met eigen sores. De opzet van een mozaïekfilm rond Kerstmis werkt wel aardig, maar veel diepgang heeft dit stadsdrama niet te bieden. Prima rol, als de straathoer, van de jonge Bosnische Mijovic die aan een internationale acteercarrière werkt.