Ruth Stephan: cast.
Er zijn 35 films gevonden.

Unser Willi ist der Beste

1971 | Komedie

Duitsland 1971. Komedie van Werner Jacobs. Met o.a. Heinz Erhardt, Ruth Stephan, Rudolf Schündler, Jutta Speidel en Bruno Dietrich.

Het vervolg op WAS IST DENN BLOß MIT WILLI LOS?, waarin Erhardt, die als belastingambtenaar net met pensioen gestuurd is, geconfronteerd wordt met armlastige familieleden, die hun hand ophouden. Zijn pensioen is daarvoor te klein en hij krijgt een baantje als verkoper van keukenapparaten en moet van deur tot deur trekken. Dat draait aanvankelijk uit op een grote chaos totdat hij bij toeval zijn firma een dienst kan bewijzen in een tv-programma. Een gedateerde klucht over de kleine man rond de populaire ster Erhardt. Het scenario is van Rolf Ulrich en Reinhold Brandes. Het camerawerk is van Karl Löb. Vervolg: WILLI WIRD DAS KIND SCHON SCHAUKELN.

Was ist denn blo[KL29] mit Willi los? (Gr[KA3]u[KL29] sie Gott, Frau Stirnima)

1970 | Komedie

Duitsland 1970. Komedie van Werner Jacobs. Met o.a. Heinz Erhardt, Ralf Wolter, Helen Vita, Rex Gildo en Ruth Stephan.

De belastingambtenaar Willi (Erhardt), die in één huis woont met een geil nichtje en haar zingende vriendje, heeft te veel medelijden met de belastingbetaler. Dat wordt ontdekt. Geen nood: Willi laat zich gek verklaren en ontloopt zo de gramschap van de officiële instanties. Helemaal niet leuk.

Hurra, wir sind mal wieder Junggesellen

1970 | Erotiek, Komedie

Duitsland 1970. Erotiek van Harald Philipp. Met o.a. Georg Thomalia, Terry Torday, Peer Schmidt, Hannelore Elsner en Hans Jürgen Dietrich.

Hitsige klucht rond een driemaal uit de echt gescheiden man en zijn twee vrienden, die verstokte vrijgezellen zijn. Aan het slot zijn er drie gelukkige bruidspaartjes, maar dat had u al geraden. Idiote grapjes.

Das kann doch unsren Willi nicht erschüttern

1970 | Komedie

Duitsland 1970. Komedie van Rolf Olsen. Met o.a. Heinz Erhardt, Ruth Stephan, Günther Jerschke, Käte Jaenicke en Hans Terofal.

Willi Hirsekom en zijn vrouw Sieglinde zijn van plan om op vakantie te gaan. Ze kunnen het niet goed vinden met hun buren, de Buntjes, die jaloers op hen zijn. Daarom heeft Willi een duur en exclusief Italiaans hotel geboekt. Laten nu uitgerekend de Buntjes ook dit hotel voor hun vakantie uitgekozen hebben.

Das kann doch unseren Willi nicht erschüttern

1970 | Komedie

Duitsland 1970. Komedie van Rolf Olsen. Met o.a. Heinz Erhardt, Ruth Stephan, Günther Jerschke, Käthe Jaenicke en Irina von Bentheim.

Na het succes van WAS IST DENN BLOß MIT WILLI LOS een kluchtig vervolg: twee families - buren - steken elkaar van afgunst de ogen uit en logeren uitgerekend in hetzelfde hotel op hun 'sjieke' vakantiebestemming in Italië. Veel nonsens, pech onderweg, bedarende echtgenotes enz. Een wat late poging om nog eens een slaatje te slaan uit de populariteit van Heinz Erhardt, een gevierde ster uit de jaren 1950-1960. Het scenario is van regisseur Olsen. Het camerawerk is van Franz X. Lederle.

Klein Erna auf dem Jungfernstieg

1969 | Familiefilm, Komedie

Duitsland 1969. Familiefilm van Hans Heinrich. Met o.a. Gitta Zeidler, Harald Juhnke, Loni Heuser, Heidi Kabel en Heinz Erhardt.

Het als de bonte hond bekend staande Hamburgse meisje Klein Erna moet voor de grote vakantie ondergebracht worden bij familie. Met haar grote mond en ondeugende streken weet zij dit te verhinderen, omdat zij niet van huis wegwil. Pretentieloos vermaak.

Hurra, die Schule brennt

1969 | Komedie

Duitsland 1969. Komedie van Werner Jacobs. Met o.a. Peter Alexander, Theo Lingen, Hans Kraus, Werner Finck en Gerlinde Locker.

In de vierde vlegelfilm speelt schlagerster Peter Alexander een z.g. progressieve leraar, en het Nederlandse zangertje van toen 'Heintje' is zijn ondeugende neef. Als hun school per ongeluk door de Inspecteur van het Onderwijs in brand wordt gestoken, komen ze terecht op een conservatieve school met een beruchte Lümmel-klas, onder aanvoering van raddraaier Kraus. Schlager-idool Alexander wordt verliefd op de muzieklerares, Locker. Het cirkeltje is dan rond. Indertijd al belegen materiaal, nu super flauw, waar niet om te lachen valt. Er volgden nog twee van zulke oninteressante producties.

Helgalein

1969 | Erotiek, Komedie

Duitsland 1969. Erotiek van Herbert Ballmann. Met o.a. Anita Kupsch, Peter Chatel, Ulli Koch, Dieter Augustin en Rolf Zacher.

Sekskomedie waarin onschuldige maagd Kupsch naar de grote stad trekt, en aanvankelijk niet eens door heeft dat zij een baantje heeft gevonden bij het grootste sekspostorderbedrijf van Duitsland, Beate Uhse. Men wordt verondersteld te lachen met haar onkunde, haar naïviteit en haar onschuld wanneer zij door drie bedienden van het bedrijf belaagd wordt. Technisch goed verzorgd. Scenario van Ballmann en Charley Schmitz.

Rheinsberg

1967 | Romantische komedie

Duitsland 1967. Romantische komedie van Kurt Hoffmann. Met o.a. Cornelia Froboess, Christian Wolff, Werner Hinz, Ehmi Bessel en Ruth Stephan.

Duitse romantische komedie naar een novelle van Kurt Tucholsky over een liefde die geen genade vindt bij de ouders van het meisje, Claire (Froboess). Ze smeert hem met haar vriend Wolf (Wolff), een journalist, uit Berlijn voor een paar dagen naar de provincieplaats uit de titel, waar ze erachter probeert te komen of hij voor haar De Ware is. Woest-erotisch is het toenmalig tieneridool Froboess niet te noemen, maar ze bezit beslist een Doris Day-achtige goedgemutsheid. Wie daarvan houdt, en van binnen-de-perken-blijvend plezier, en zich niet stoort aan een onbenullig verhaal, mag deze film niet missen.

Das Spukschloß im Salzkammergut

1965 | Muziek, Romantiek, Drama

Duitsland 1965. Muziek van Hans Billian. Met o.a. Udo Jürgens, Hannelore Auer, Manfred Schnelldorfer, Gertraud Jeserer en Ruth Stephan.

De desstijds rijzende zanger Jürgens - volgens sommigen een echt druiloor - in een dunne, banale schlagerfilm. De laatste in een reeks van vier soortgelijke misbaksels van Billian die nadien zou overschakelelen naar het meer lucratieve softseks- genre. Het verhaal: een moeizame romance tussen een toneelspeelster en een zanger.

Max, der Taschendieb

1962 | Komedie, Misdaad

Duitsland 1962. Komedie van Imo Moszkowicz. Met o.a. Heinz Rühmann, Elfie Pertramer, Arno Assmann, Hans Clarin en Ruth Stephan.

Een zakkenroller, afkomstig uit een familie waar dit beroep traditie is, hoopt dat zijn zoon een degelijk beroep zal kiezen. Ondertussen gaat hij op zijn vertrouwde manier verder. Wanneer hij aangesproken wordt voor een grote zaak weigert hij; een zwager doet de job maar moet het met zijn leven bekopen. Dat is de aanleiding om over te stappen naar een eerbaar beroep. Dat lukt hem met de hulp van een politiecommissaris. Een goede vertolking van Rühmann en de verheerlijking van de burgerlijke moraal en de familiekring. Scenario van István Békeffy en Hans Jacoby. Camerawerk van Albert Benitz.

Ramona

1961 | Komedie, Muziek

Duitsland 1961. Komedie van Paul Martin. Met o.a. Senta Berger, Joachim Hansen, Ruth Stephan, Georg Thomalla en Judith Dornys.

Een volledig voorspelbaar Schlager-werkje rondom een pr- functionaris van een grote danstent, die een exotische ster (Dornys) van een eilandje in de Stille Oceaan als attractie naar Duitsland wil halen. Als dat mislukt, besluit zijn verloofde Yvonne (Berger) hem voor gezichtsverlies te redden en geeft zich uit voor `Ramona`. Het bedrog komt natuurlijk uit maar tijdig verschijnt Tamona (Dornys) als de deus-ex-machina. Schlager-ster Roland Kaiser valt te bewonderen in een klein rolletje als regie- assistent.

Kauf dir einen bunten Luftballon

1961 | Komedie, Muziek

Duitsland​/​​Oostenrijk 1961. Komedie van Géza von Cziffra. Met o.a. Ina Bauer, Toni Sailer, Oskar Sima, Paul Hörbiger en Heinz Erhardt.

Een nieuwe versie van de ijsrevuefilm uit 1943, Der Weiße Traum, in kleur en CinemaScope met schaatskampioene Inge König (Bauer) (1957, 1958, 1959) in de hoofdrol. Een theatermusical met hoofdrolspeelster Mia (Stephan), die niet zingen kan, dreigt te floppen, maar wordt beschermd door financier Miffke (Philipp), en wordt vlot omgebouwd tot ijsfestijn, zodat Inge schitteren kan - en dat doet ze ook. Het scenario is van regisseur Von Cziffra. Het camerawerk is van Willy Winterstein.

Peter schießt den Vogel ab

1959 | Muziek

Duitsland 1959. Muziek van Géza von Cziffra. Met o.a. Peter Alexander, Germaine Damar, Ruth Stephan, Maria Sebalt en Jo Herbst.

Een matige muzikale amusementsfilm over een hotelportier die zijn erfenis verbrast. Schlagerster Alexander teert dan op de zak van de telefoniste voor wie hij menig deuntje kweelt.

Natürlich die Autofahrer

1959 | Komedie

Duitsland 1959. Komedie van Erich Engels. Met o.a. Heinz Erhardt, Maria Perschy, Erik Schumann, Ruth Stephan en Arne Madin.

Een agent treedt altijd streng op tegen verkeersovertreders. Er ontstaan problemen als hij zelf achter het stuur plaatsneemt. Gelukkig blijkt de bullebak in het bezit van een 'klein hartje'. Een onbenullige familiefilm waaraan niemand zich zal storen, hetgeen waarschijnlijk de bedoeling van de makers was. Het technisch niveau is redelijk, maar de film is, mede door de datering, zo nietszeggend dat er geen worst van te maken valt. Het scenario is van Gustav Kampendonk. Het camerawerk is van Albert Benitz.

La Paloma

1959 | Musical

Duitsland 1959. Musical van Paul Martin. Met o.a. Bibi Johns, Karlheinz Böhm, Werner Fütterer, Ruth Stephan en Rudolf Platte.

Twee theaterdirecteuren proberen elkaar de loef af te steken bij het opzetten van een revue. Hun gekibbel vormt in deze matige film de dunne draad die allerlei niet zo opzienbarende shownummers aan elkaar moet verbinden. Met gastoptredens van Alice en Ellen Kessler, Louis Armstrong en Bill Ramsey.

Wehe, wenn sie losgelassen

1958 | Komedie, Muziek

Duitsland 1958. Komedie van Géza von Cziffra. Met o.a. Peter Alexander, Ruth Stephan, Bibi Johns, Brigitte Mira en Josef Egger.

Ondanks het feit dat hij zich op een jazz-concours wil voorbereiden, moet Alexander ook zijn oom Egger op de boerderij helpen. Hij wil twee vliegen in één klap slaan en combineert beiden: hij speelt zijn geliefde jazz-oefeningen voor de ossen tot groot ongenoegen van de dorpsbewoners. Een Alexander-film voor de fans.

Ein Lied geht um die Welt

1958 | Biografie, Drama

Duitsland 1958. Biografie van Géza von Bolváry. Met o.a. Hans Reiser, Sabina Sesselmann, Theo Lingen, Karl Lieffen en Ruth Stephan.

Een boeiende, maar hier en daar nogal geromantiseerde biografie van Joseph Schmidt met dezelfde titel als Schmidts eigen film uit 1933. Voor de zangfragmenten is de stem van de in 1942 overleden tenor gebruikt. Scenario van Ernst Neubach. Camerawerk van Ernst W. Kalinke.

Der Stern von Santa Clara

1958 | Komedie, Misdaad, Romantiek

Duitsland 1958. Komedie van Werner Jacobs. Met o.a. Vico Torriani, Ruth Stephan, Gerlinde Locker, Hubert von Meyerinck en Brigitte Mira.

De gevierde schlagerzanger Carlo del Ponte reist af naar zijn Italiaanse geboortestad Santa Clara, waar hij binnen de kortste keren verzeild raakt in een bloedige familievete tussen de Del Ponte's en de Tartini's.

Gruß und Kuß vom Tegernsee

1957 | Komedie, Muziek, Drama

Duitsland 1957. Komedie van Rudolf Schündler. Met o.a. Elma Karlowa, Bert Fortell, Christiane Maybach, Harald Juhnke en Ruth Stephan.

Karlowa is een arme studente. Ze laat zich tegen een vorstelijke beloning overhalen om aan de Beierse Tegernsee door te gaan voor Pat (Dahlberg), de dochter van een steenrijke Amerikaanse hotelmagnaat (met een keten van 135), zodat die in Parijs kan gaan feestvieren. Alles gaat goed, zelfs als haar verloofde Billy (Juhnke) opduikt, maar als haar vader een inspectiebezoek aankondigt, breekt er paniek uit. Aardige vermenging van Heimatfilm (de schone plaatjes), komische muzikale omlijsting (Hansen-Quartett, Paul Würges en Lale Anderson). Scenario van Joachim Wedekind en camerawerk van Eugen Gaenger. Voor liefhebbers.

Die Unschuld vom Lande

1957 | Komedie

Duitsland 1957. Komedie van Rudolf Schündler. Met o.a. Theo Lingen, Bibi Johns, Rudolf Platte, Ruth Stephan en Walter Groß.

Weinig geslaagde remake van de gelijknamige film van Carl Boese uit 1932/33 (die ook nog in het Italiaans gedraaid werd als LA PROVINCIALINE) over een schone plattelandsdochter die carri[KA2]ere wil maken op de planken van het toneel in de Duitse hoofdstad. Ze raakt verstrikt in allerhande huwelijksgekonkel. In deze dijenkletser zijn de boertige, dubbelzinnige grappen niet van de lucht. Een wegwerp sit-com uit het pre-tv-tijdperk. Het scenario werd geschreven naar het oorspronkelijke draaiboek van Walter Wasserman en Walter Schnee door een team van z.g. deskundigen: C.A. Barret, Per Schwenzen, Fritz B[KA3]ottger en Curth Flatow (die er niet voor uit wilde komen, want hij staat niet op de aftiteling). De Engelsen hebben zo'n fraaie definitie van een kameel: 'a horse designed by a committee'; dat was stellig van toepassing op het voornoemde equipe van auteurs. Werner M. Lenz verzorgde de nauwelijks opwindende fotografie.

Die Beine von Dolores

1957 | Muziek

Duitsland 1957. Muziek van Géza von Cziffra. Met o.a. Ruth Stephan, Germaine Damar, Theo Lingen en Claus Biederstaedt.

Een nachtclubdanseres vertelt haar ouders dat ze als nachtzuster in een ziekenhuis werkt. Wanneer haar vader een baan in de nachtclub krijgt, ontstaan er allerlei verwikkelingen. Matige revuefilm met pittige muziek van Michael Jary.

Das einfache Mädchen

1957 | Muziek, Komedie

Duitsland 1957. Muziek van Werner Jacobs. Met o.a. Caterina Valente, Ruth Stephan, Rudolf Prack, Hans Olden en Helen Vita.

Toneelspeelster zonder werk Valente houdt zich in leven met gymnastieklessen voor heren met buikjes. Als ze proefopnames mag maken voor de filmcamera, wordt er gestaakt. In de studio ziet ze de van huis uit gefortuneerde scenarioschrijver Prack (want dat is geen beroep waar je geld mee kunt verdienen); hij woont op een groot kasteel, waar Valente dienstmeisje wordt. Ze legt het met hem aan, want hij is bezig het script voor een schlager-film te schrijven. Curiosum over de film van toen en voer voor Valente-fans.

Musikparade

1956 | Musical

Duitsland 1956. Musical van Géza von Cziffra. Met o.a. Peter Alexander, Bibi Johns, Georg Thomalla, Ruth Stephan en Else Reval.

Strenge bandleader Greta Lund (Johns) wil geen liefdesaffaires in haar bigbandorkest. Zo ontslaat zij twee tortelduifjes vlak voordat zij moeten spelen op het filmfestival van Berlijn. Haar doortastende manager Trudchen Bandalow (Stephan) engageert gelukkig trompettist/zanger Peter (Alexander) en drummer Tommy (Thomalla) om het gat weer op te vullen. In het vliegtuig van Hamburg naar Berlijn ontmoet Greta Peter voor het eerst. De rest is dan geschiedenis... Vlotte film (voor zijn tijd) met optredens van oa Hazy Osterwald Sextett, Sunshines, Lucas Trio, terwijl Alexander en Johns heel wat nummers zingen.

Du bist Musik

1956 | Muziek, Komedie

Duitsland 1956. Muziek van Paul Martin. Met o.a. Caterina Valente, Paul Hubschmid, Rudolf Platte, Grethe Weiser en Bum Krüger.

Een onbekende componist (Hubschmid), die geen introductie tot een succesrijke artieste (Valente) krijgt, gooit zijn partituur in het water en verdrinkt bijna als hij zijn muziek even daarna weer wil redden. Als hij weer bijkomt ligt hij in een vorstelijk bed en wordt voor Koning Otto III aangezien. Verwikkelingen volgen. Valente zingt 'Du Bist Musik' en 'Daisy, Crazy Daisy'. Scenario van Tobor Yost en regisseur Martin. De camera werd bemand door Georg Bruckbauer.

Das Liebesleben des schönen Franz

1956 | Komedie

Oostenrijk 1956. Komedie van Max Nossek. Met o.a. Theo Lingen, Erika von Thellmann, Walter Müller, Wolfgang Wahl en Nicole Heesters.

Een don-juan koketteert in opdracht van zijn baas met de dames. Dit loopt ten slotte flink uit de hand en als gevolg rammelen een tweetal misleide vrouwtjes beurtelings en onafhankelijk van elkaar buitengewoon nijdig aan zijn deur; als hem dan ook nog een ontvoering in de schoenen geschoven wordt, is hem de grond duidelijk te heet onder de voeten en moet een groothartige benedenbuurvrouw hem verbergen. Een flauwe, lege komedie die al die drukte niet waard is; Nossek heeft wel beter werk afgeleverd.

Liebe, Tanz und 1000 Schlager

1955 | Muziek, Komedie

Duitsland 1955. Muziek van Paul Martin. Met o.a. Caterine Valente, Peter Alexander, Werner Fuetterer, Rudolf Platte en Bill Ramsey.

Een platenbaas heeft een getalenteerde dochter (Valente) met een gouden stem, die verliefd is op een eenvoudige automonteur (Alexander). Die romance mag natuurlijk niks worden, maar het wordt toch wat. Een aardig tijdsbeeld van het burgerdom in de 'jonge' Bondsrepubliek rond 1955. Zie ook: Schlagerfilms.

Kurt Widmann Story

1955 | Muziek, Biografie

Frankrijk​/​​Duitsland 1955. Muziek van Erik Ode. Met o.a. Viktor de Kowa, Nadia Gray, Waltraud Haas, Leoni Heuser en Ruth Stephan.

Het hero[KA3]ische verhaal van de jazz-trompetist/bandleider Widmann, die in 1936 voor zijn muzikale prestaties met een gouden trompet gelouwerd werd en zijn controverse met de nazi`s. Hij speelt een kat-en-muis-spel met de Gestapo, dat zijn vriendin te veel wordt en ze vlucht (tijdig) naar Amerika.

Ein Herz voll Musik

1955 | Muziek

Duitsland 1955. Muziek van Robert A. Stemmle. Met o.a. Vico Torriani, Ruth Stephan, Ina Halley, Fita Benhoff en Wolfgang Wahl.

Een jongen houdt van een meisje, maar híj is rijk en zíj is arm en dus worden ze niet één-twee-drie een paar. Veel méér had Stemmle niet nodig om Vico Torriani te laten zingen, maar als scenarioschrijver en regisseur is hij dikwijls heel wat spiritueler voor de dag gekomen. Het camerawerk is van Günther Anders en Franz Koch.

Fräulein vom Amt

1954 | Muziek

Duitsland 1954. Muziek van Carl Heinz Schroth. Met o.a. Renate Holm, Georg Thomalla, Ruth Stephan, Harry Meyen en Ernst Waldow.

Een niet onaardige film over een jonge vrouw, die overdag telefonisch advies over koken geeft en in haar vrije tijd zangles neemt en probeert te werken aan een zangcarrière. Ze hoopt een plaat uit te brengen en als ze verliefd wordt op een jongeman van gelijke geest en ambitie, maakt een jaloerse vriend haar op een nare manier het leven zuur. Ook bekend als FRÄULEIN AM AMT.

Die Privatsekretärin

1953 | Komedie

Duitsland 1953. Komedie van Paul Martin. Met o.a. Rudolf Prack, Sonja Ziemann, Paul Hörbiger, Werner Fuetterer en Gerty Godden.

Tamelijk suffe nieuwe versie van het bekende crisisverhaaltje over een meisje dat best een baantje kan krijgen als ze maar wat toegeeflijker is.

Die Kaiserin von China

1953 | Komedie

Duitsland 1953. Komedie van Steve Szekely en Steve Sekely. Met o.a. Grethe Weiser, Nadja Tiller, Kurt Vespermann, Ernst Waldow en Erich Fiedler.

Weiser (1903-1970) speelt in een glansrol Tante Clementine, een dodelijk vermoeiend mens met een scherpe tong, die van de vroege morgen tot de late avond haar mond niet kan houden, en voor wie iedereen op de vlucht slaat als ze eraan komt. Ze heeft aangekondigd te komen logeren bij haar broer, een zenuwarts die zich van het nieuws alleen al in zijn eigen kliniek onder behandeling moet laten stellen. Zijn dochter (de charmante Tiller) heeft een lumineus idee: ze kent een werkeloze toneelgroep, die onder leiding van Vespermann het huishouden op stelten moet zetten, en ervoor moet zorgen dat Tante Clementine er gek van wordt. Een klucht met revue- en toneelelementen die nog altijd een giller is en goed afloopt.

Der Raub der Sabinerinnen

1953 | Komedie

Duitsland 1953. Komedie van Kurt Hoffmann. Met o.a. Paul Hörbiger, Fita Benkhoff, Gustav Knuth, Anneliese Kaplan en Loni Heuser.

Hörbiger als gymnasiumleraar die zijn stadje wil opstoten in de culturele vaart der volkeren door er het toneelstuk over de Sabijnse maagdenroof op te voeren. Al eerder verfilmd in 1936. Scenario van Emil Burri en Johannes Mario Simmel naar een klucht van Franz en Paul Schönthan. Camerawerk van Albert Benitz.

Ich hab mein Herz in Heidelberg verloren

1952 | Drama, Romantiek, Muziek

Duitsland 1952. Drama van Ernst Neubach. Met o.a. Paul Hörbiger, Eva Probst, Adrian Hoven, Dorit Kreysler en Herbert Hübner.

De zoon van een rijke industrieel wordt tegen de wil van zijn vader veliefd op een pianiste. Zoals gebruikelijk voor een goede heimatfilm, heeft men zich niet ingespannen er iets bijzonders van te maken. Het lijkt wel of eerst de titel-smartlap is opgenomen, en er naderhand een film bijgeflanst is - zo weinig heeft het geheel om het lijf.

Der Onkel aus Amerika

1952 | Komedie, Muziek

Duitsland 1952. Komedie van Carl Boese. Met o.a. Georg Thomalla, Hans Moser, Grethe Weiser, Waltraud Haas en Arno Paulsen.

Ondernemer Hermann Hartung (Paulsen) heeft zijn gehele vermogen gestoken in een oliewinningsproject dat door bankdirecteur Brenner (St[KA3]ockel) was aanbevolen. De aandelen blijken waardeloos, Hartung dreigt het faillissement, zijn vrouw Gertrud (Weiser) is met stomheid geslagen en zijn dochter Elisabeth (Haas) kan een huwelijk met een goede partij op haar buik schrijven. Ook de bank dreigt eraan kapot te gaan. Op dat moment komt het bericht in Groditzkirchen dat oom Thomas Theodor Hoffmann (Moser) uit Amerika terugkeert en het gerucht gaat dat hij aan de overkant van de grote plas miljonair geworden is en zijn geld in Groditzkirchen gaat investeren, hetgeen de redding van Brenners handelsbank zou betekenen. Oom Thomas Theodor heeft in Amerika helemaal niet het grote fortuin gemaakt, maar is teruggekeerd naar de heimat met slechts enkele luttele dollars op zak. Niettemin besluit Bodo Schmidt (Thomalla), een bankbediende, oom Thomas Theodor over te halen zich als miljonair uit te geven, waardoor het vertrouwen in de bank wordt teruggewonnen zodat andere beleggers er hun geld inleggen. Dat gaat goed, zelfs zo goed dat Bodo Elisabeth voor zich kan inpalmen, totdat oom Thomas Theodor met de waarheid voor de dag wil komen. Het wordt dan nog eventjes heel spannend voordat de goede afloop zijn beloop kan krijgen. Er zijn mensen, die zich hebben afgevraagd waarom Boese zijn behoorlijk gemaakte en succesvolle film uit 1931 MAN BRAUCHT KEIN GELD zonodig opnieuw moest maken. Hij had gebrek aan een behoorlijk draaiboek en meende met een aanpassing op de 'huidige' tijd, het na-oorlogse Duitsland, dat hij weer een slag kon slaan. Het is helaas niet gelukt, want deze film is beslist minder dan de vorige, waarin de ongeslagen Heinz Rühmann de rol van Bodo met verve speelde. Het zijn vooral de flauwe satire en de misvattingen vol clichés over Amerika die de film de das om doen. De grappen zijn niet leuk en de parodieën zijn nog erger. Vijftig jaar na dato digitaliseerde omroep ZDF de oorspronkelijke prent zodat de vertoning op tv er heel goed uitziet, maar helaas is de inhoud even slecht gebleven. Het scenario is van Curth Flatow en Peter Paulsen naar het toneelklucht Man braucht kein Geld van Ferdinand Altenkirch. Het camerawerk is van Albert Benitz.