Pierre Oudry: cast.
Er zijn 13 films gevonden.

L' Exécutrice

1985 | Thriller, Misdaad

Frankrijk 1985. Thriller van Michel Caputo. Met o.a. Brigitte Lahaie, Pierre Oudry, Michel Godin, Michel Modo en Dominique Erlander.

Een derderangsscenario over drugshandel, pornovideo`s, sadisme, enz. Eigenlijk een slechte kopie van G[KA1]erard Villiers. Enige (schrale) troost: Brigitte Lahaie.

Pan de ángel

1984 | Komedie

Spanje 1984. Komedie van Francesco Bellmunt. Met o.a. Eva Cobo, Lorenzo Santamaría, Patricia Soley, Pierre Oudry en Francesco Albiot.

In deze film gaat het om de relatie die zich ontwikkelt tussen de jonge dochter van een atheïst en een priester met vooruitstrevende ideeën. Een verwarrend en verbijsterend verhaal dat geruchtmakende en vernietigende kritieken heeft meegekregen en dat slecht door het publiek is ontvangen.

Guerra sucia

1984 | Avonturenfilm

Spanje 1984. Avonturenfilm van Alfredo Casado Linares. Met o.a. Pierre Oudry, Carol James, Frank Braña en Alicia Príncipe.

Een huurling wordt aangeworven ten behoeve van de geheime dienst die nauw met Interpol samenwerkt. Na verschillende missies te hebben vervuld tracht hij de dienst te verlaten. De Organisatie laat hem echter niet gaan... Een zeer slechte film.

Plaisirs

1982 | Erotiek, Komedie

Frankrijk 1982. Erotiek van Cyril Chardon. Met o.a. Marcel Dalio, Pierre Oudry, Mona Mour, Nanette Corey en Jean Mermet.

LA CHATTE SOUS UN DOIGT BRULANT (1974) opnieuw gemonteerd. Helaas vertegenwoordigt deze film, verknoeid door de censuur, zo`n beetje het ergste wat er is in dit genre. Maar het gaat ook om een buitengewoon vrijgevochten komedie met in dit genre onthutsend acteerwerk (Marcel Dalio!!), waarbij ook veel zorg is besteed aan de regie. Amusant, hoewel aanzienlijk ingekort.

Les Petites Allumeuses

1981 | Erotiek, Misdaad

Frankrijk 1981. Erotiek van Paul Kerman. Met o.a. Carole Piérac, Dominique Sinclair, Alban Céray, André Kay en Jean-Pierre Armand.

Hélena besluit toch maar de beide fotografen die haar chanteren te laten arresteren: we zijn heel blij voor haar. Uiteraard bedankt zij in natura. Bij het lezen van de namen van de acteurs valt op dat het wereldje van de Franse pornografische cinema maar klein is.

Blanche Fesse et les sept mains

1981 | Erotiek

Frankrijk 1981. Erotiek van Michel Baudricourt.

Een gevangenisbewaker doet zich regelmatig als gevangene voor om interviews aan journalisten te kunnen geven, teneinde het einde van de maand te halen. Een samenraapsel met tal van sc[KA2]enes die onderling geen enkel verband tonen (geleend uit andere films?). Deze regisseur bezit op z`n minst het talent titels (zoals LA CHATTE SUR UN DOIGT BRÛLANT uit 1975) te bedenken maar er blijven 80 minuten te vullen. Dat gebeurt in dit geval met seksrommel.

Le désir insatisfait

1975 | Erotiek

Frankrijk 1975. Erotiek van Jean-Paul Savignac en Edgar P. Sullivan. Met o.a. Mona Mour, Jean Roche, Pierre Oudry, Monique Vita en Ghislaine Hettre.

Een verward, onsamenhangend en schunnig verhaal over drie stelletjes die bij elkaar komen, zich amuseren, aan partnerruil doen en weer uit elkaar gaan. Wel een moralistisch einde. Deze regisseur is na een aantal interessante, helaas wat marginale films, aardig laag gezonken. Voor elke filmliefhebber is een dermate armoedige voorstelling voor wat betreft regie en scenario een marteling. Het gebruik van muziek van Tchaikowski en Beethoven slaat nergens op. Edgar P. Sullivan is een pseudoniem van Jean-Paul Savignac.

Le désir

1975 | Erotiek, Drama

Frankrijk 1975. Erotiek van Jean-François Davy. Met o.a. Albane Navizet, Gilles Millinaire, Orlane Paquin, Jean Roche en Pierre Oudry.

De erotische avonturen van een jong burgerlijk echtpaar dat aan de mode wil meedoen van een onstuimig groepsweekend. Dit loopt echter op zulk een algemene teleurstelling uit dat de vrouw zelfmoord pleegt. Een vreemde mengeling van erotiek en melodrama. De film geeft een nogal bijtende voorstelling van genoemd milieu, maar volgt overigens de stereotypen van de fotoromannetjes met alle banaliteiten van die tijd, inclusief het thuis draaien van pornofilms en het reclamebureau... Ook bekend als INFIDÉLITÉS en JOUISSANCES.

Le doigt dans l'oeil

1975 | Erotiek, Komedie

Frankrijk 1975. Erotiek van Cyrille Chardon. Met o.a. Pierre Oudry, Marcel Dalio, Michel Delahaye, Anna Douking en Laurence Imbert.

Een jonge en aantrekkelijke priester volgt de oude pastoor van een leuk dorpje op. Hij wordt direct door de bewoners opgenomen, maar waarvoor heeft hij nu meer belangstelling: voor de zieltjes of voor de lichamen van zijn jonge vrouwelijke parochianen? Een film met belachelijke titels en een stompzinnig onderwerp, dat beledigend en oneerbiedig is. Dit moet trouwens een 16mm-film zijn die op gebrekkige wijze is overgezet op 35mm, waarmee het lelijke camerawerk verklaard is. Wat jammer om in dit erbarmelijk schunnige verhaal ook acteurs van het kaliber van Dalio te moeten zien meespelen! Ook bekend als LA CHATTE SUR UN DOIGT BRÛLANT.

Emilienne

1975 | Drama, Erotiek

Frankrijk 1975. Drama van Guy Casaril. Met o.a. Betty Mars, Nathalie Guérin, Pierre Oudry en Françoise Dorner.

Een studente in de kunstgeschiedenis wordt verliefd op de vrouw van haar docent. Aan de aanvankelijke driehoeksverhouding komt een eind door de jaloezie van het meisje op de verstandhouding tussen de echtelieden. Nadat zij een zoon heeft gebaard herstelt de verhouding zich weer. Deze, alweer vergeten, schandaalroman werd onder het stof vandaan gehaald voor een verfilming in het voetspoor van EMMANUELLE. De quasi chique en smaakvolle aanpak en de situering in een, uiteraard, 'artistiek' en luxe bourgeois-milieu geeft een muf en hypocriet resultaat. Zangeres Mars weet aan de titelrol van de biseksuele echtgenote een dramatische intensiteit te geven.

Les Ardentes

1974 | Erotiek

Frankrijk 1974. Erotiek van Henri Sala. Met o.a. Monique Vita, Pierre Oudry, Serge Martina, Sherry Parker en Anne Libert.

Een stukje aarde is gespaard na de Vijfde Wereldoorlog! In een luxueus kasteel omring een groep vrouwen de voorbestemde Verwekker om het leven op de planeet te waarborgen. Behalve het volkomen zotte science fiction-thema (als de mens zo dom is om vijf wereldoorlogen te ontketenen waarom zou je je dan druk maken over het voortbestaan van de planeet) is het een pornofilm als alle anderen.

Infidélités

1974 | Drama, Erotiek

Frankrijk 1974. Drama van Jean-François Davy. Met o.a. Gilles Milinaire, Albane Navizet, Jean Roche, Orlane Paquin en Pierre Oudry.

Een reclameman en zijn echtgenote geven elkaar de sleur van het huwelijksleven niet toe, evenmin als hun buitenechtelijke partners. Tijdens een logeerpartij van vrienden wordt opeens alles in de openbaarheid gebracht en in het resulterende groepsseks-spelletje wakkert ook de begeerte naar elkaar weer op, hoewel de vrouw zich afvraagt hoelang de impulsen van buitenaf en haar eigen aantrekkelijkheid werkzaam zullen blijven. Een ambitieuze poging om (niet zo) softe porno een psychologische uitdieping te geven. De zorgvuldige aandacht voor het acteren en de vormgeving is in veel opzichten prijzenswaardig, maar schiet zijn doel voorbij, omdat het gespecialiseerde publiek geen boodschap heeft aan ontnuchterende bespiegelingen over de keerzijde van seksuele vrijheid, terwijl het andere publiek het kan stellen zonder de verplichte nummertjes.

Tout va bien

1972 | Drama, Experimenteel

Frankrijk​/​​Italië 1972. Drama van Jean-Luc Godard en Jean-Pierre Gorin. Met o.a. Yves Montand, Jane Fonda, Vittorio Caprioli, Pierre Oudry en Jean Pignol.

Een ooit in artistiek en sociaal opzicht geëngageerde reclamefilmer en een radiojournaliste worden tijdens de bezetting van een worstfabriek gegijzeld mèt de directeur. Die ervaring leert hun de betrekkelijkheid zien van hun positie in het leven en hun onderlinge relatie. Hoewel Godard bij monde van Montand de noodzaak van 'nieuwe inhoud in nieuwe vormen' laat bepleiten, heeft hij inhoudelijk niets nieuws te melden. In dit geval is dat geen bezwaar. Godard koos voor een vormgeving waarin hij alleen de stijlkenmerken van zijn eerdere films overdoet, waarbij de eindeloze rij-opnamen doel op zich lijken te zijn geworden. Merkwaardig is zijn pervertering van het star- system: dankzij de belangeloze medewerking van Fonda en Montand kon hij beschikken over het grootste budget van zijn carrière, maar hij houdt ze hoofdzakelijk buiten beeld of laat ze in totaalopnamen letterlijk verdwijnen in de massa.