Simone Thomalla (1965): cast.
Er zijn 49 films gevonden.

Frühling - Schritt ins Licht

2017 | Drama

Duitsland 2017. Drama van Thomas Jauch. Met o.a. Simone Thomalla, Carolyn Genzkow en Cordula Zielonka.

Voor de dove houtsnijders Elisabeth en Hans Lohmeyer is hun dochter Inga hun verbinding met de wereld. Wanneer Elisabeth aangereden wordt hebben ze dringend hulp nodig van de gezinshulp Katja. Bij toeval ontdekt deze dat Inga talent heeft als zangeres.

Zeit für Frühling

2016 | Drama

Duitsland 2016. Drama van Lutz Konermann. Met o.a. Simone Thomalla, Carolyn Genzkow, Marco Girnth en Merab Ninidze.

Voor de dove houtsnijders Elisabeth en Hans Lohmeyer is hun dochter Inga hun verbinding met de wereld. Wanneer Elisabeth aangereden wordt hebben ze dringend hulp nodig van de gezinshulp Katja. Bij toeval ontdekt deze dat Inga talent heeft als zangeres.

Hundertmal Frühling

2016 | Drama

Duitsland 2016. Drama van Lutz Konermann. Met o.a. Simone Thomalla, Merab Ninidze en Marco Girnth.

Erna wordt binnenkort honderd jaar. Maar de kranige dame heeft geen zin in een georganiseerd feest in haar bejaardentehuis. Bovendien heeft ze nog een missie te vervullen en verlaat ze het bejaardentehuis.

Sprung ins Leben

2014 | Drama

Duitsland 2014. Drama van Matthias Steurer. Met o.a. Simone Thomalla, Lucas Reiber, Götz Otto, Anna Böttcher en Kai Scheve.

De alleenstaande moeder Katharina en haar 17-jarige zoon Sebastian hebben het goed samen. Ze heeft het van schoonmaakster tot manager van een luxehotel in Leipzig gebracht en de getalenteerde Basti geldt als opkomende voetbalster. Door een verkeersongeval komt Basti in een rolstoel terecht. Een gril van het lot waardoor alles verandert.

Nach all den Jahren

2013 | Romantisch drama

Duitsland 2013. Romantisch drama van Michael Rowitz. Met o.a. Simone Thomalla, Sven Martinek en Jutta Wachowiak.

Schrijfster Sofie is gelukkig met haar zoon, dochter en vriendin in haar villa. Het enige minpuntje is dat ze last heeft van een writer's block. Als onverwacht haar jeugdliefde Vincent opduikt gooit dat haar hele leven op zijn kop.

Frühlingskinder

2013 | Drama

Duitsland 2013. Drama van Michael Karen. Met o.a. Simone Thomalla, Oliver Stokowski en Carolyn Genzkow.

Katja Baumann wordt geconfronteerd met het tragische ongeval van een alleenstaande boerin: vlak voor de heilige communie van haar jongste dochter is Luise Böhm, moeder van drie kinderen, betrokken bij een auto-ongeluk en raakt in een coma. De arts vertrouwt Katja toe dat het alle kanten op kan gaan. Hij geeft haar Luises spullen, waaronder het communiegeschenk, en een raadselachtige envelop vol geld en een sleutel met een opvallende sleutelhanger in de vorm van een hart.

Frühlingsgefühle

2013 | Drama

Duitsland 2013. Drama van Thomas Jauch. Met o.a. Simone Thomalla, Carolyn Genzkow, Jean-Yves Berteloot en Marco Girnth.

Katje valt voor een charmante arts, maar ontdekt tot haar schrik dat hij is getrouwd met een gehandicapte vrouw, voor wie zij beroepsmatig en intensief moet gaan zorgen.

Die Erfinderbraut

2013 | Komedie

Duitsland 2013. Komedie van Thomas Nennstiel. Met o.a. Simone Thomalla, Ulrich Noethen en Paula Schramm.

De alleenstaande 38-jarige Alexandra Fuchs wordt verliefd op een nieuwe collega en werkt aan een nieuwe uitvinding. Maar de vriendin die haar bij dat laatste belooft te helpen, blijkt minder betrouwbaar te zijn dan Alexandra dacht.

Assepoester

2010 | Familiefilm

Duitsland 2010. Familiefilm van Susanne Zanke. Met o.a. Emilia Schüle, Max Felder en Simone Thomalla.

Oosterbuurmeisje Emilia Schüle (1992) is een veelgevraagd tieneridool binnen haar landsgrenzen, en de sprankelende deerne mocht in 2010 daarom maar liefst vier keer aantreden voor een filmhoofdrol. Deze Aschenputtel is niet de minste, met op de regiestoel gelouterd Weense filmmaker Susanne Zanke (1945), ooit opgeleid als theaterwetenschapper, kunsthistoricus en psycholoog, als erudiete hoeder van het millennia-oude verhaal over het vertrapte meisje dat het schopt tot prinses. Degelijke productie, helaas zonder de scherpe Grimm-randjes (alle ogen blijven in de kassen). Gefilmd op locatie in Schloss Hof even buiten Wenen.

Ein Fall für den Fuchs: Über den Dächern von Frankfurt

2006 | Komedie

Duitsland 2006. Komedie van Franziska Meyer Price. Met o.a. Simone Thomalla, Esther Schweins en Walter Sittler.

Oosterbuurmeisje Emilia Schüle (1992) is een veelgevraagd tieneridool binnen haar landsgrenzen, en de sprankelende deerne mocht in 2010 daarom maar liefst vier keer aantreden voor een filmhoofdrol. Deze Aschenputtel is niet de minste, met op de regiestoel gelouterd Weense filmmaker Susanne Zanke (1945), ooit opgeleid als theaterwetenschapper, kunsthistoricus en psycholoog, als erudiete hoeder van het millennia-oude verhaal over het vertrapte meisje dat het schopt tot prinses. Degelijke productie, helaas zonder de scherpe Grimm-randjes (alle ogen blijven in de kassen). Gefilmd op locatie in Schloss Hof even buiten Wenen.

La Dolce Rita

2005 | Romantiek, Komedie

Duitsland 2005. Romantiek van Axel de Roche. Met o.a. Simone Thomalla, Michael Roll, Dana Golombek, Steffen Wink en Patrick Kostya.

Oosterbuurmeisje Emilia Schüle (1992) is een veelgevraagd tieneridool binnen haar landsgrenzen, en de sprankelende deerne mocht in 2010 daarom maar liefst vier keer aantreden voor een filmhoofdrol. Deze Aschenputtel is niet de minste, met op de regiestoel gelouterd Weense filmmaker Susanne Zanke (1945), ooit opgeleid als theaterwetenschapper, kunsthistoricus en psycholoog, als erudiete hoeder van het millennia-oude verhaal over het vertrapte meisje dat het schopt tot prinses. Degelijke productie, helaas zonder de scherpe Grimm-randjes (alle ogen blijven in de kassen). Gefilmd op locatie in Schloss Hof even buiten Wenen.

Ein Fall für den Fuchs: Schachmatt

2005 | Komedie

Duitsland 2005. Komedie van Siegfried Rothemund en Siegfried Rothemund. Met o.a. Simone Thomalla, Esther Schweins en Walter Sittler.

Oosterbuurmeisje Emilia Schüle (1992) is een veelgevraagd tieneridool binnen haar landsgrenzen, en de sprankelende deerne mocht in 2010 daarom maar liefst vier keer aantreden voor een filmhoofdrol. Deze Aschenputtel is niet de minste, met op de regiestoel gelouterd Weense filmmaker Susanne Zanke (1945), ooit opgeleid als theaterwetenschapper, kunsthistoricus en psycholoog, als erudiete hoeder van het millennia-oude verhaal over het vertrapte meisje dat het schopt tot prinses. Degelijke productie, helaas zonder de scherpe Grimm-randjes (alle ogen blijven in de kassen). Gefilmd op locatie in Schloss Hof even buiten Wenen.

Der Ferienarzt... auf Teneriffa

2005 | Drama

Duitsland 2005. Drama van Dieter Kehler. Met o.a. Sigmar Solbach, Karin Thaler, Simone Thomalla, Gabriel Kirschninck en Janina Flieger.

Oosterbuurmeisje Emilia Schüle (1992) is een veelgevraagd tieneridool binnen haar landsgrenzen, en de sprankelende deerne mocht in 2010 daarom maar liefst vier keer aantreden voor een filmhoofdrol. Deze Aschenputtel is niet de minste, met op de regiestoel gelouterd Weense filmmaker Susanne Zanke (1945), ooit opgeleid als theaterwetenschapper, kunsthistoricus en psycholoog, als erudiete hoeder van het millennia-oude verhaal over het vertrapte meisje dat het schopt tot prinses. Degelijke productie, helaas zonder de scherpe Grimm-randjes (alle ogen blijven in de kassen). Gefilmd op locatie in Schloss Hof even buiten Wenen.

Brücke zum Herzen

2005 | Romantiek, Familiefilm, Komedie

Duitsland 2005. Romantiek van Martin Gies. Met o.a. Simone Thomalla, Dietmar Schönherr, Syvlia Arndt, Miroslav Nemec en Judy Winter.

Alleenstaande Dr. Karen Tillner (Thomalla) denkt dat ze door haar macho collega Dr. Simon Wagner (Nemec) in het ziekenhuis in Dresden, niet echt serieus genomen wordt, maar hij is juist heel erg verliefd op haar. Op de verjaardag van haar tienerdochter Anne (Bu[KL29]e) komt niet alleen Simon, maar ook haar vader Paul (Schönherr) op bezoek. Hij is een gerenommeerde professor in de biologie. Na de dood van haar moeder, heeft ze hem in geen twintig jaar meer gezien. Terwijl Anne dolgelukkig is een opa te hebben, wijst Karen haar vader koeltjes af. Ze beseft niet dat hij ongeneeslijk ziek is. Later komt het tussen haar, Simon en Paul tot een samenwerking bij een geheimzinnig ziektebeeld. Daarna leefden Karen en Simon nog lang en gelukkig en kon Paul vrede hebben met zijn onafwendbare noodlot. Nemec, die kennelijk zijn imago van harde cop in München in de serie TATORT van zich af tracht te schudden, probeert het met melodrama's die aan soap grenzen, en een vleugje humor en romantiek bevatten. Genreliefhebbers mogen genieten van het fatsoenlijke spel en het kan hen geen zier schelen dat het scenario van Martin Kluger en Maureen Herzfeld sentimenteel en voorspelbaar is. Het camerawerk is van Wolf Siegelmann.

Göttergatte und Ganove

2004 | Komedie

Duitsland 2004. Komedie van Thorsten Schmidt en 2004. Met o.a. Esther Schweins, Simone Thomalla, Walter Sittler en Thorsten Schmidt.

Alleenstaande Dr. Karen Tillner (Thomalla) denkt dat ze door haar macho collega Dr. Simon Wagner (Nemec) in het ziekenhuis in Dresden, niet echt serieus genomen wordt, maar hij is juist heel erg verliefd op haar. Op de verjaardag van haar tienerdochter Anne (Bu[KL29]e) komt niet alleen Simon, maar ook haar vader Paul (Schönherr) op bezoek. Hij is een gerenommeerde professor in de biologie. Na de dood van haar moeder, heeft ze hem in geen twintig jaar meer gezien. Terwijl Anne dolgelukkig is een opa te hebben, wijst Karen haar vader koeltjes af. Ze beseft niet dat hij ongeneeslijk ziek is. Later komt het tussen haar, Simon en Paul tot een samenwerking bij een geheimzinnig ziektebeeld. Daarna leefden Karen en Simon nog lang en gelukkig en kon Paul vrede hebben met zijn onafwendbare noodlot. Nemec, die kennelijk zijn imago van harde cop in München in de serie TATORT van zich af tracht te schudden, probeert het met melodrama's die aan soap grenzen, en een vleugje humor en romantiek bevatten. Genreliefhebbers mogen genieten van het fatsoenlijke spel en het kan hen geen zier schelen dat het scenario van Martin Kluger en Maureen Herzfeld sentimenteel en voorspelbaar is. Het camerawerk is van Wolf Siegelmann.

Mama macht's möglich

2003 | Komedie, Familiefilm

Duitsland 2003. Komedie van Dirk Regel. Met o.a. Simone Thomalla, Daniela Ziegler, Hannes Jaenicke, Barbara Demmer en Tina Bordihn.

Pia, een werkloze weduwe en moeder van vier kinderen wil haar huis niet kwijtraken en besluit haar curriculum vitae te verfraaien. Pia wordt door de adellijke Isabel als privé-secretaresse aangenomen en moet zich staande zien te houden in het hoge gezelschap.

Der Pfundskerl: Mord im Zoo

2003 | Thriller

Duitsland 2003. Thriller van Otto Retzer. Met o.a. Simone Thomalla, Carol Campbell en Ottfried Fischer.

Pia, een werkloze weduwe en moeder van vier kinderen wil haar huis niet kwijtraken en besluit haar curriculum vitae te verfraaien. Pia wordt door de adellijke Isabel als privé-secretaresse aangenomen en moet zich staande zien te houden in het hoge gezelschap.

Unser Papa - das Genie

2002 | Komedie, Familiefilm, Sciencefiction

Duitsland 2002. Komedie van Sabine Landgraeber. Met o.a. Friedrich von Thun, Simone Thomalla, Charles Brauer, Lars Steinhöfel en Isabel Bongard.

In het nieuwe huis van de familie Stern heerst chaos. Vader Julius is een geniale natuurwetenschapper, maar bakt niets van het huishouden, wat zijn met baan en opvoeding opgezadelde vrouw parten speelt. Deze situatie leidt uiteindelijk behalve tot een huwelijksconflict ook tot een verklaring van een natuurwetenschappelijk fenomeen.

Ein Vater zum Verlieben

2001 | Komedie

Duitsland 2001. Komedie van Sigi Rothemund. Met o.a. Dieter Pfaff, Rita Russek, Johanna Klante, Simone Thomalla en Camilla Renschke.

Getrouwde zakenman gaat naar Mallorca als hij hoort dat hij daar een buitenechtelijke dochter heeft.

Der Bestseller

2001 | Misdaad, Komedie

Oostenrijk​/​​Duitsland 2001. Misdaad van Celino Bleiweiss. Met o.a. Ottfried Fischer, Hans Clarin, Simone Thomalla, Nina Proll en Saskia Valencia.

Getrouwde zakenman gaat naar Mallorca als hij hoort dat hij daar een buitenechtelijke dochter heeft.

Am Anfang war die Eifersucht

2001 | Komedie

Duitsland 2001. Komedie van Hartmut Griesmayr. Met o.a. Simone Thomalla, Stephan Schwartz, Heidelinde Weis, Jonathan Beck en Hans-Peter Korff.

De tv-film Am Anfang war der Seitensprung werd beloond met een behoorlijk grote kijkdichtheid en een hoge waardering. Daarom besloot men een vervolg te draaien en Peter Probst schreef wederom het scenario, waarvan hij zelf denkt dat de personages die gebaseerd zijn op de romanfiguren van Amelie Fried, nu meer vorm hebben gekregen. Queen Mum (Weis) kondigt aan te gaan trouwen met Martin Bergmann (Korff), die ze nog uit haar schooldagen kent. Martin is een snoever, maar dat krijgt men te laat door. Annabelle (Thomalla) en Friedrich Schrader (Schwartz) zitten dan al via Martin verstrikt in een hypotheek van hun droomhuis, die ze eigenlijk niet kunnen betalen. Zoals het zo vaak gaat, kan men een onverwacht succes niet evenaren; bij deze film ligt dit toch aan het minder aardige verhaal, ondanks de goede bedoelingen. Het spel is gelijk aan de vorige film onder Griesmayrs vaardige regie - dus daarvoor hoef je het niet te laten.

Fremde Frauen küsst man nicht

2000 | Drama

Duitsland 2000. Drama van Ilse Biberti. Met o.a. Simone Thomalla, Sascha Hehn, Vespa Vasic, Boris Aljinovic en Moritz Lindbergh.

De tv-film Am Anfang war der Seitensprung werd beloond met een behoorlijk grote kijkdichtheid en een hoge waardering. Daarom besloot men een vervolg te draaien en Peter Probst schreef wederom het scenario, waarvan hij zelf denkt dat de personages die gebaseerd zijn op de romanfiguren van Amelie Fried, nu meer vorm hebben gekregen. Queen Mum (Weis) kondigt aan te gaan trouwen met Martin Bergmann (Korff), die ze nog uit haar schooldagen kent. Martin is een snoever, maar dat krijgt men te laat door. Annabelle (Thomalla) en Friedrich Schrader (Schwartz) zitten dan al via Martin verstrikt in een hypotheek van hun droomhuis, die ze eigenlijk niet kunnen betalen. Zoals het zo vaak gaat, kan men een onverwacht succes niet evenaren; bij deze film ligt dit toch aan het minder aardige verhaal, ondanks de goede bedoelingen. Het spel is gelijk aan de vorige film onder Griesmayrs vaardige regie - dus daarvoor hoef je het niet te laten.

Anna H. - Geliebte, Ehefrau und Hure

2000 |

Duitsland 2000. Michael Keusch. Met o.a. Doreen Jacobi, Thure Riefenstein, Simone Thomalla, Rotraut Sieger en Ivana Kansy.

De tv-film Am Anfang war der Seitensprung werd beloond met een behoorlijk grote kijkdichtheid en een hoge waardering. Daarom besloot men een vervolg te draaien en Peter Probst schreef wederom het scenario, waarvan hij zelf denkt dat de personages die gebaseerd zijn op de romanfiguren van Amelie Fried, nu meer vorm hebben gekregen. Queen Mum (Weis) kondigt aan te gaan trouwen met Martin Bergmann (Korff), die ze nog uit haar schooldagen kent. Martin is een snoever, maar dat krijgt men te laat door. Annabelle (Thomalla) en Friedrich Schrader (Schwartz) zitten dan al via Martin verstrikt in een hypotheek van hun droomhuis, die ze eigenlijk niet kunnen betalen. Zoals het zo vaak gaat, kan men een onverwacht succes niet evenaren; bij deze film ligt dit toch aan het minder aardige verhaal, ondanks de goede bedoelingen. Het spel is gelijk aan de vorige film onder Griesmayrs vaardige regie - dus daarvoor hoef je het niet te laten.

Verbotenen Leidenschaft - Die geheimen Träume einer Ehefrau

1999 | Drama

Duitsland 1999. Drama van Michael Keusch. Met o.a. Simone Thomalla, Thure Riefenstein en Doreen Jacobi.

De tv-film Am Anfang war der Seitensprung werd beloond met een behoorlijk grote kijkdichtheid en een hoge waardering. Daarom besloot men een vervolg te draaien en Peter Probst schreef wederom het scenario, waarvan hij zelf denkt dat de personages die gebaseerd zijn op de romanfiguren van Amelie Fried, nu meer vorm hebben gekregen. Queen Mum (Weis) kondigt aan te gaan trouwen met Martin Bergmann (Korff), die ze nog uit haar schooldagen kent. Martin is een snoever, maar dat krijgt men te laat door. Annabelle (Thomalla) en Friedrich Schrader (Schwartz) zitten dan al via Martin verstrikt in een hypotheek van hun droomhuis, die ze eigenlijk niet kunnen betalen. Zoals het zo vaak gaat, kan men een onverwacht succes niet evenaren; bij deze film ligt dit toch aan het minder aardige verhaal, ondanks de goede bedoelingen. Het spel is gelijk aan de vorige film onder Griesmayrs vaardige regie - dus daarvoor hoef je het niet te laten.

Tatort - Bienzle und die blinde Wut

1999 | Mysterie

Duitsland 1999. Mysterie van Hartmut Griesmayr. Met o.a. Dietz Werner Steck, Rita Russek, Rüdiger Wandel, Simone Thomalla en Paul Faßnacht.

De tv-film Am Anfang war der Seitensprung werd beloond met een behoorlijk grote kijkdichtheid en een hoge waardering. Daarom besloot men een vervolg te draaien en Peter Probst schreef wederom het scenario, waarvan hij zelf denkt dat de personages die gebaseerd zijn op de romanfiguren van Amelie Fried, nu meer vorm hebben gekregen. Queen Mum (Weis) kondigt aan te gaan trouwen met Martin Bergmann (Korff), die ze nog uit haar schooldagen kent. Martin is een snoever, maar dat krijgt men te laat door. Annabelle (Thomalla) en Friedrich Schrader (Schwartz) zitten dan al via Martin verstrikt in een hypotheek van hun droomhuis, die ze eigenlijk niet kunnen betalen. Zoals het zo vaak gaat, kan men een onverwacht succes niet evenaren; bij deze film ligt dit toch aan het minder aardige verhaal, ondanks de goede bedoelingen. Het spel is gelijk aan de vorige film onder Griesmayrs vaardige regie - dus daarvoor hoef je het niet te laten.

Männer aus zweiter Hand

1999 | Romantiek, Komedie

Duitsland 1999. Romantiek van Oliver Sudden. Met o.a. Simone Thomalla, Simon Licht, Mitja Daniel Krebs, Jessica Komalla en Mathieu Carrière.

Sarah (Thomalla) is gescheiden en zorgt voor haar zoontje Benny (Krebs), die acht is. Sarah wil genieten van het leven en af en toe een man veroveren die al verplichtingen heeft, zodat haar vrijheid optimaal gehandhaafd kan blijven. Ze is opticienne van beroep en in de winkel werkt Vera (Kosmalla), een muurbloempje, dat nooit aan de man zal komen. Als dokter Eberhard (Carri[KA2]ere) een bril voor zijn vrouw komt afhalen, denkt Sarah dat het erotische jachtseizoen op groot wild geopend is, maar het wordt een grote teleurstelling, want Eberhard ontpopt zich als een maniak op hygi[KA3]enisch gebied, die niet tot de daad kan komen. Later wordt de relatie met fotograaf Dario (Richter) ook een grote flop, want hij blijkt een man die niet van zijn talenten leven kan, maar op de zak moet teren van zijn rijke, oudere echtgenote Wanda (Van Bergen), die thuis de broek aan heeft. Benny vindt dat zijn moeder gewoon gek doet. Als haar ex-man Ralf (Licht) met Vera op een feestje op de proppen komt, slaan bij Sarah de stoppen van jaloezie door. Een luchtige, prettig gespeelde geschiedenis naar het gelijknamige boek van Lea Wilde, dat door Hans-Henning Borgelt en Lienhard Wawrzyn na een eerste aanpassing van Axel Heines en Martin Hennig tot scenario werd bewerkt. Het camerawerk is van Florian Ballhaus. Regisseur Sudden heeft de nodige tv-films op zijn naam staan, vooral lichtvoetige actiefilmpjes voor RTL TELEVISION.

Kinderärztin Leah - 5. Kleiner Mensch, großes Herz

1999 | Drama

Duitsland 1999. Drama van Hartmut Griesmayr. Met o.a. Simone Thomalla, Matthias Ponnier, Bernard Yerlès en Christine Reinhart.

Sarah (Thomalla) is gescheiden en zorgt voor haar zoontje Benny (Krebs), die acht is. Sarah wil genieten van het leven en af en toe een man veroveren die al verplichtingen heeft, zodat haar vrijheid optimaal gehandhaafd kan blijven. Ze is opticienne van beroep en in de winkel werkt Vera (Kosmalla), een muurbloempje, dat nooit aan de man zal komen. Als dokter Eberhard (Carri[KA2]ere) een bril voor zijn vrouw komt afhalen, denkt Sarah dat het erotische jachtseizoen op groot wild geopend is, maar het wordt een grote teleurstelling, want Eberhard ontpopt zich als een maniak op hygi[KA3]enisch gebied, die niet tot de daad kan komen. Later wordt de relatie met fotograaf Dario (Richter) ook een grote flop, want hij blijkt een man die niet van zijn talenten leven kan, maar op de zak moet teren van zijn rijke, oudere echtgenote Wanda (Van Bergen), die thuis de broek aan heeft. Benny vindt dat zijn moeder gewoon gek doet. Als haar ex-man Ralf (Licht) met Vera op een feestje op de proppen komt, slaan bij Sarah de stoppen van jaloezie door. Een luchtige, prettig gespeelde geschiedenis naar het gelijknamige boek van Lea Wilde, dat door Hans-Henning Borgelt en Lienhard Wawrzyn na een eerste aanpassing van Axel Heines en Martin Hennig tot scenario werd bewerkt. Het camerawerk is van Florian Ballhaus. Regisseur Sudden heeft de nodige tv-films op zijn naam staan, vooral lichtvoetige actiefilmpjes voor RTL TELEVISION.

Am Anfang war der Seitensprung

1999 | Komedie

Duitsland 1999. Komedie van Hartmut Griesmayr. Met o.a. Simone Thomalla, Heidlinde Weis, Alexandra Schiffer, Jonathan Beck en Stephan Schwartz.

Tegen de kerst moet de woning van Queen Mum (Weis) opgeknapt worden en derhalve trekt zij bij haar dochter Annabelle (Thomalla) en haar schoonzoon Friedrich Schrader (Schwartz) in. Annabelle en haar moeder hebben een gespannen verhouding, want Queen Mum speelt altijd de baas, ook bij Annabelle thuis. Het verblijf vergt zoveel energie, dat Annabelle te laat door heeft dat Friedrich een affaire is begonnen met haar beste vriendin Doro (Tebbenhoff). Als ze het eenmaal weet, knalt ze Friedrich de deur uit en begint ze zelf een relatie met Rilke (Feicht), een artistiekeling, die in een bandje speelt en veel jonger is. Dochter Lucy, een tiener tussen het servet en het tafellaken, wordt verliefd op bandlid Nikki (Woggon), maar die vindt haar uiteindelijk te jong. Ondertussen verwaarloost Annabelle behoorlijk haar gezin en laat alles aan haar moeder over. Als Jonas, haar zoon, ziek is en Lucy na een mislukte poging om haar vader en moeder te verzoenen, uit haar dak gaat, begrijpt Annabelle dat haar plaats in het gezin is en niet bij een jongere minnaar. Het scenario is van Peter Probst naar de gelijknamige bestseller (in Duitsland) van Amelie Fried. Het camerawerk is van Charly Steinberger. Een geslaagde film met een lach een traan en een uitstekende bezetting onder de vaardige regie van Griesmayr.

Wie eine Spinne im Netz

1998 | Drama

Duitsland 1998. Drama van Heidi Kranz-Fischerauer. Met o.a. Udo Wachtveitl, Simone Thomalla, Mathieu Carrière, Dieter Kirchlechner en Anja Schiller.

Tegen de kerst moet de woning van Queen Mum (Weis) opgeknapt worden en derhalve trekt zij bij haar dochter Annabelle (Thomalla) en haar schoonzoon Friedrich Schrader (Schwartz) in. Annabelle en haar moeder hebben een gespannen verhouding, want Queen Mum speelt altijd de baas, ook bij Annabelle thuis. Het verblijf vergt zoveel energie, dat Annabelle te laat door heeft dat Friedrich een affaire is begonnen met haar beste vriendin Doro (Tebbenhoff). Als ze het eenmaal weet, knalt ze Friedrich de deur uit en begint ze zelf een relatie met Rilke (Feicht), een artistiekeling, die in een bandje speelt en veel jonger is. Dochter Lucy, een tiener tussen het servet en het tafellaken, wordt verliefd op bandlid Nikki (Woggon), maar die vindt haar uiteindelijk te jong. Ondertussen verwaarloost Annabelle behoorlijk haar gezin en laat alles aan haar moeder over. Als Jonas, haar zoon, ziek is en Lucy na een mislukte poging om haar vader en moeder te verzoenen, uit haar dak gaat, begrijpt Annabelle dat haar plaats in het gezin is en niet bij een jongere minnaar. Het scenario is van Peter Probst naar de gelijknamige bestseller (in Duitsland) van Amelie Fried. Het camerawerk is van Charly Steinberger. Een geslaagde film met een lach een traan en een uitstekende bezetting onder de vaardige regie van Griesmayr.

Tatort - Berliner Weiße

1998 | Mysterie

Duitsland 1998. Mysterie van Berno Kürten. Met o.a. Winfried Glatzeder, Robinson Reichel, Rufus Beck, Peter von Strombeck en Sharon Brauner.

Tegen de kerst moet de woning van Queen Mum (Weis) opgeknapt worden en derhalve trekt zij bij haar dochter Annabelle (Thomalla) en haar schoonzoon Friedrich Schrader (Schwartz) in. Annabelle en haar moeder hebben een gespannen verhouding, want Queen Mum speelt altijd de baas, ook bij Annabelle thuis. Het verblijf vergt zoveel energie, dat Annabelle te laat door heeft dat Friedrich een affaire is begonnen met haar beste vriendin Doro (Tebbenhoff). Als ze het eenmaal weet, knalt ze Friedrich de deur uit en begint ze zelf een relatie met Rilke (Feicht), een artistiekeling, die in een bandje speelt en veel jonger is. Dochter Lucy, een tiener tussen het servet en het tafellaken, wordt verliefd op bandlid Nikki (Woggon), maar die vindt haar uiteindelijk te jong. Ondertussen verwaarloost Annabelle behoorlijk haar gezin en laat alles aan haar moeder over. Als Jonas, haar zoon, ziek is en Lucy na een mislukte poging om haar vader en moeder te verzoenen, uit haar dak gaat, begrijpt Annabelle dat haar plaats in het gezin is en niet bij een jongere minnaar. Het scenario is van Peter Probst naar de gelijknamige bestseller (in Duitsland) van Amelie Fried. Het camerawerk is van Charly Steinberger. Een geslaagde film met een lach een traan en een uitstekende bezetting onder de vaardige regie van Griesmayr.

Les pédiatres 2

1998 | Drama

Frankrijk​/​​Duitsland 1998. Drama van Daniel Losset en Hartmut Griesmayr. Met o.a. Bernard Yerlès, Simone Thomalla, Christine Reinhart, Matthias Ponnier en Dieter Kirchlechner.

Tegen de kerst moet de woning van Queen Mum (Weis) opgeknapt worden en derhalve trekt zij bij haar dochter Annabelle (Thomalla) en haar schoonzoon Friedrich Schrader (Schwartz) in. Annabelle en haar moeder hebben een gespannen verhouding, want Queen Mum speelt altijd de baas, ook bij Annabelle thuis. Het verblijf vergt zoveel energie, dat Annabelle te laat door heeft dat Friedrich een affaire is begonnen met haar beste vriendin Doro (Tebbenhoff). Als ze het eenmaal weet, knalt ze Friedrich de deur uit en begint ze zelf een relatie met Rilke (Feicht), een artistiekeling, die in een bandje speelt en veel jonger is. Dochter Lucy, een tiener tussen het servet en het tafellaken, wordt verliefd op bandlid Nikki (Woggon), maar die vindt haar uiteindelijk te jong. Ondertussen verwaarloost Annabelle behoorlijk haar gezin en laat alles aan haar moeder over. Als Jonas, haar zoon, ziek is en Lucy na een mislukte poging om haar vader en moeder te verzoenen, uit haar dak gaat, begrijpt Annabelle dat haar plaats in het gezin is en niet bij een jongere minnaar. Het scenario is van Peter Probst naar de gelijknamige bestseller (in Duitsland) van Amelie Fried. Het camerawerk is van Charly Steinberger. Een geslaagde film met een lach een traan en een uitstekende bezetting onder de vaardige regie van Griesmayr.

Les pédiatres

1998 |

Frankrijk 1998. Hartmut Griesmayr. Met o.a. Matthias Ponnier, Christine Reinhart, Simone Thomalla en Bernard Yerlès.

Tegen de kerst moet de woning van Queen Mum (Weis) opgeknapt worden en derhalve trekt zij bij haar dochter Annabelle (Thomalla) en haar schoonzoon Friedrich Schrader (Schwartz) in. Annabelle en haar moeder hebben een gespannen verhouding, want Queen Mum speelt altijd de baas, ook bij Annabelle thuis. Het verblijf vergt zoveel energie, dat Annabelle te laat door heeft dat Friedrich een affaire is begonnen met haar beste vriendin Doro (Tebbenhoff). Als ze het eenmaal weet, knalt ze Friedrich de deur uit en begint ze zelf een relatie met Rilke (Feicht), een artistiekeling, die in een bandje speelt en veel jonger is. Dochter Lucy, een tiener tussen het servet en het tafellaken, wordt verliefd op bandlid Nikki (Woggon), maar die vindt haar uiteindelijk te jong. Ondertussen verwaarloost Annabelle behoorlijk haar gezin en laat alles aan haar moeder over. Als Jonas, haar zoon, ziek is en Lucy na een mislukte poging om haar vader en moeder te verzoenen, uit haar dak gaat, begrijpt Annabelle dat haar plaats in het gezin is en niet bij een jongere minnaar. Het scenario is van Peter Probst naar de gelijknamige bestseller (in Duitsland) van Amelie Fried. Het camerawerk is van Charly Steinberger. Een geslaagde film met een lach een traan en een uitstekende bezetting onder de vaardige regie van Griesmayr.

Kinderärztin Leah: Neues Leben

1998 |

Duitsland 1998. Hartmut Griesmayr. Met o.a. Dieter Kirchlechner, Matthias Ponnier en Simone Thomalla.

Tegen de kerst moet de woning van Queen Mum (Weis) opgeknapt worden en derhalve trekt zij bij haar dochter Annabelle (Thomalla) en haar schoonzoon Friedrich Schrader (Schwartz) in. Annabelle en haar moeder hebben een gespannen verhouding, want Queen Mum speelt altijd de baas, ook bij Annabelle thuis. Het verblijf vergt zoveel energie, dat Annabelle te laat door heeft dat Friedrich een affaire is begonnen met haar beste vriendin Doro (Tebbenhoff). Als ze het eenmaal weet, knalt ze Friedrich de deur uit en begint ze zelf een relatie met Rilke (Feicht), een artistiekeling, die in een bandje speelt en veel jonger is. Dochter Lucy, een tiener tussen het servet en het tafellaken, wordt verliefd op bandlid Nikki (Woggon), maar die vindt haar uiteindelijk te jong. Ondertussen verwaarloost Annabelle behoorlijk haar gezin en laat alles aan haar moeder over. Als Jonas, haar zoon, ziek is en Lucy na een mislukte poging om haar vader en moeder te verzoenen, uit haar dak gaat, begrijpt Annabelle dat haar plaats in het gezin is en niet bij een jongere minnaar. Het scenario is van Peter Probst naar de gelijknamige bestseller (in Duitsland) van Amelie Fried. Het camerawerk is van Charly Steinberger. Een geslaagde film met een lach een traan en een uitstekende bezetting onder de vaardige regie van Griesmayr.

Kinderärztin Leah: Auf der Flucht

1998 |

Duitsland 1998. Hartmut Griesmayr. Met o.a. Dieter Kirchlechner, Matthias Ponnier en Simone Thomalla.

Tegen de kerst moet de woning van Queen Mum (Weis) opgeknapt worden en derhalve trekt zij bij haar dochter Annabelle (Thomalla) en haar schoonzoon Friedrich Schrader (Schwartz) in. Annabelle en haar moeder hebben een gespannen verhouding, want Queen Mum speelt altijd de baas, ook bij Annabelle thuis. Het verblijf vergt zoveel energie, dat Annabelle te laat door heeft dat Friedrich een affaire is begonnen met haar beste vriendin Doro (Tebbenhoff). Als ze het eenmaal weet, knalt ze Friedrich de deur uit en begint ze zelf een relatie met Rilke (Feicht), een artistiekeling, die in een bandje speelt en veel jonger is. Dochter Lucy, een tiener tussen het servet en het tafellaken, wordt verliefd op bandlid Nikki (Woggon), maar die vindt haar uiteindelijk te jong. Ondertussen verwaarloost Annabelle behoorlijk haar gezin en laat alles aan haar moeder over. Als Jonas, haar zoon, ziek is en Lucy na een mislukte poging om haar vader en moeder te verzoenen, uit haar dak gaat, begrijpt Annabelle dat haar plaats in het gezin is en niet bij een jongere minnaar. Het scenario is van Peter Probst naar de gelijknamige bestseller (in Duitsland) van Amelie Fried. Het camerawerk is van Charly Steinberger. Een geslaagde film met een lach een traan en een uitstekende bezetting onder de vaardige regie van Griesmayr.

Kinderärztin Leah 4. - Ein neues Leben

1998 | Drama

Duitsland 1998. Drama van Hartmut Griesmayr. Met o.a. Simone Thomalla, Matthias Ponnier, Dieter Kirchlechner, Maximilian Haas en Alexandra Schiffer.

Tegen de kerst moet de woning van Queen Mum (Weis) opgeknapt worden en derhalve trekt zij bij haar dochter Annabelle (Thomalla) en haar schoonzoon Friedrich Schrader (Schwartz) in. Annabelle en haar moeder hebben een gespannen verhouding, want Queen Mum speelt altijd de baas, ook bij Annabelle thuis. Het verblijf vergt zoveel energie, dat Annabelle te laat door heeft dat Friedrich een affaire is begonnen met haar beste vriendin Doro (Tebbenhoff). Als ze het eenmaal weet, knalt ze Friedrich de deur uit en begint ze zelf een relatie met Rilke (Feicht), een artistiekeling, die in een bandje speelt en veel jonger is. Dochter Lucy, een tiener tussen het servet en het tafellaken, wordt verliefd op bandlid Nikki (Woggon), maar die vindt haar uiteindelijk te jong. Ondertussen verwaarloost Annabelle behoorlijk haar gezin en laat alles aan haar moeder over. Als Jonas, haar zoon, ziek is en Lucy na een mislukte poging om haar vader en moeder te verzoenen, uit haar dak gaat, begrijpt Annabelle dat haar plaats in het gezin is en niet bij een jongere minnaar. Het scenario is van Peter Probst naar de gelijknamige bestseller (in Duitsland) van Amelie Fried. Het camerawerk is van Charly Steinberger. Een geslaagde film met een lach een traan en een uitstekende bezetting onder de vaardige regie van Griesmayr.

Kinderärztin Leah - 3. Auf der Flucht

1998 | Drama

Duitsland 1998. Drama van Hartmut Griesmayr. Met o.a. Simone Thomalla, Matthias Ponnier, Dieter Kirchlechner, Özay Fecht en Maximilian Haas.

Tegen de kerst moet de woning van Queen Mum (Weis) opgeknapt worden en derhalve trekt zij bij haar dochter Annabelle (Thomalla) en haar schoonzoon Friedrich Schrader (Schwartz) in. Annabelle en haar moeder hebben een gespannen verhouding, want Queen Mum speelt altijd de baas, ook bij Annabelle thuis. Het verblijf vergt zoveel energie, dat Annabelle te laat door heeft dat Friedrich een affaire is begonnen met haar beste vriendin Doro (Tebbenhoff). Als ze het eenmaal weet, knalt ze Friedrich de deur uit en begint ze zelf een relatie met Rilke (Feicht), een artistiekeling, die in een bandje speelt en veel jonger is. Dochter Lucy, een tiener tussen het servet en het tafellaken, wordt verliefd op bandlid Nikki (Woggon), maar die vindt haar uiteindelijk te jong. Ondertussen verwaarloost Annabelle behoorlijk haar gezin en laat alles aan haar moeder over. Als Jonas, haar zoon, ziek is en Lucy na een mislukte poging om haar vader en moeder te verzoenen, uit haar dak gaat, begrijpt Annabelle dat haar plaats in het gezin is en niet bij een jongere minnaar. Het scenario is van Peter Probst naar de gelijknamige bestseller (in Duitsland) van Amelie Fried. Het camerawerk is van Charly Steinberger. Een geslaagde film met een lach een traan en een uitstekende bezetting onder de vaardige regie van Griesmayr.

Blutjunge Liebe - und keiner darf es wissen

1998 | Drama

Duitsland 1998. Drama van Georg Kamienski. Met o.a. Simone Thomalla, Klaus J. Behrendt, David Winter, Julia Brendler en Manfred Lehmann.

Tegen de kerst moet de woning van Queen Mum (Weis) opgeknapt worden en derhalve trekt zij bij haar dochter Annabelle (Thomalla) en haar schoonzoon Friedrich Schrader (Schwartz) in. Annabelle en haar moeder hebben een gespannen verhouding, want Queen Mum speelt altijd de baas, ook bij Annabelle thuis. Het verblijf vergt zoveel energie, dat Annabelle te laat door heeft dat Friedrich een affaire is begonnen met haar beste vriendin Doro (Tebbenhoff). Als ze het eenmaal weet, knalt ze Friedrich de deur uit en begint ze zelf een relatie met Rilke (Feicht), een artistiekeling, die in een bandje speelt en veel jonger is. Dochter Lucy, een tiener tussen het servet en het tafellaken, wordt verliefd op bandlid Nikki (Woggon), maar die vindt haar uiteindelijk te jong. Ondertussen verwaarloost Annabelle behoorlijk haar gezin en laat alles aan haar moeder over. Als Jonas, haar zoon, ziek is en Lucy na een mislukte poging om haar vader en moeder te verzoenen, uit haar dak gaat, begrijpt Annabelle dat haar plaats in het gezin is en niet bij een jongere minnaar. Het scenario is van Peter Probst naar de gelijknamige bestseller (in Duitsland) van Amelie Fried. Het camerawerk is van Charly Steinberger. Een geslaagde film met een lach een traan en een uitstekende bezetting onder de vaardige regie van Griesmayr.

Kinderärztin Leah: Am seidenen Faden

1997 |

Duitsland 1997. Hartmut Griesmayr. Met o.a. Bernard Yerlès, Matthias Ponnier en Simone Thomalla.

Tegen de kerst moet de woning van Queen Mum (Weis) opgeknapt worden en derhalve trekt zij bij haar dochter Annabelle (Thomalla) en haar schoonzoon Friedrich Schrader (Schwartz) in. Annabelle en haar moeder hebben een gespannen verhouding, want Queen Mum speelt altijd de baas, ook bij Annabelle thuis. Het verblijf vergt zoveel energie, dat Annabelle te laat door heeft dat Friedrich een affaire is begonnen met haar beste vriendin Doro (Tebbenhoff). Als ze het eenmaal weet, knalt ze Friedrich de deur uit en begint ze zelf een relatie met Rilke (Feicht), een artistiekeling, die in een bandje speelt en veel jonger is. Dochter Lucy, een tiener tussen het servet en het tafellaken, wordt verliefd op bandlid Nikki (Woggon), maar die vindt haar uiteindelijk te jong. Ondertussen verwaarloost Annabelle behoorlijk haar gezin en laat alles aan haar moeder over. Als Jonas, haar zoon, ziek is en Lucy na een mislukte poging om haar vader en moeder te verzoenen, uit haar dak gaat, begrijpt Annabelle dat haar plaats in het gezin is en niet bij een jongere minnaar. Het scenario is van Peter Probst naar de gelijknamige bestseller (in Duitsland) van Amelie Fried. Het camerawerk is van Charly Steinberger. Een geslaagde film met een lach een traan en een uitstekende bezetting onder de vaardige regie van Griesmayr.

Kinderärztin Leah - 6. Auf Messers Schneide

1997 | Drama

Duitsland 1997. Drama van Hartmut Griesmayr. Met o.a. Simone Thomalla, Matthias Ponnier, Dieter Kirchlechner, Marc Ihle en Else Hanewinkel.

Tegen de kerst moet de woning van Queen Mum (Weis) opgeknapt worden en derhalve trekt zij bij haar dochter Annabelle (Thomalla) en haar schoonzoon Friedrich Schrader (Schwartz) in. Annabelle en haar moeder hebben een gespannen verhouding, want Queen Mum speelt altijd de baas, ook bij Annabelle thuis. Het verblijf vergt zoveel energie, dat Annabelle te laat door heeft dat Friedrich een affaire is begonnen met haar beste vriendin Doro (Tebbenhoff). Als ze het eenmaal weet, knalt ze Friedrich de deur uit en begint ze zelf een relatie met Rilke (Feicht), een artistiekeling, die in een bandje speelt en veel jonger is. Dochter Lucy, een tiener tussen het servet en het tafellaken, wordt verliefd op bandlid Nikki (Woggon), maar die vindt haar uiteindelijk te jong. Ondertussen verwaarloost Annabelle behoorlijk haar gezin en laat alles aan haar moeder over. Als Jonas, haar zoon, ziek is en Lucy na een mislukte poging om haar vader en moeder te verzoenen, uit haar dak gaat, begrijpt Annabelle dat haar plaats in het gezin is en niet bij een jongere minnaar. Het scenario is van Peter Probst naar de gelijknamige bestseller (in Duitsland) van Amelie Fried. Het camerawerk is van Charly Steinberger. Een geslaagde film met een lach een traan en een uitstekende bezetting onder de vaardige regie van Griesmayr.

Kinderärztin Leah - 2. Am seidenen Faden

1997 | Drama

Duitsland 1997. Drama van Hartmut Griesmayr. Met o.a. Simone Thomalla, Matthias Ponnier, Bernard Yerlès, Christine Reinhart en Dieter Kirchlechner.

Tegen de kerst moet de woning van Queen Mum (Weis) opgeknapt worden en derhalve trekt zij bij haar dochter Annabelle (Thomalla) en haar schoonzoon Friedrich Schrader (Schwartz) in. Annabelle en haar moeder hebben een gespannen verhouding, want Queen Mum speelt altijd de baas, ook bij Annabelle thuis. Het verblijf vergt zoveel energie, dat Annabelle te laat door heeft dat Friedrich een affaire is begonnen met haar beste vriendin Doro (Tebbenhoff). Als ze het eenmaal weet, knalt ze Friedrich de deur uit en begint ze zelf een relatie met Rilke (Feicht), een artistiekeling, die in een bandje speelt en veel jonger is. Dochter Lucy, een tiener tussen het servet en het tafellaken, wordt verliefd op bandlid Nikki (Woggon), maar die vindt haar uiteindelijk te jong. Ondertussen verwaarloost Annabelle behoorlijk haar gezin en laat alles aan haar moeder over. Als Jonas, haar zoon, ziek is en Lucy na een mislukte poging om haar vader en moeder te verzoenen, uit haar dak gaat, begrijpt Annabelle dat haar plaats in het gezin is en niet bij een jongere minnaar. Het scenario is van Peter Probst naar de gelijknamige bestseller (in Duitsland) van Amelie Fried. Het camerawerk is van Charly Steinberger. Een geslaagde film met een lach een traan en een uitstekende bezetting onder de vaardige regie van Griesmayr.

Kinderärztin Leah - 1. Die Entführung

1997 | Drama

Duitsland 1997. Drama van Hartmut Griesmayr. Met o.a. Simone Thomalla, Matthias Ponnier, Bernard Yerlès, Christine Reinhart en Julia Steinhauser.

Tegen de kerst moet de woning van Queen Mum (Weis) opgeknapt worden en derhalve trekt zij bij haar dochter Annabelle (Thomalla) en haar schoonzoon Friedrich Schrader (Schwartz) in. Annabelle en haar moeder hebben een gespannen verhouding, want Queen Mum speelt altijd de baas, ook bij Annabelle thuis. Het verblijf vergt zoveel energie, dat Annabelle te laat door heeft dat Friedrich een affaire is begonnen met haar beste vriendin Doro (Tebbenhoff). Als ze het eenmaal weet, knalt ze Friedrich de deur uit en begint ze zelf een relatie met Rilke (Feicht), een artistiekeling, die in een bandje speelt en veel jonger is. Dochter Lucy, een tiener tussen het servet en het tafellaken, wordt verliefd op bandlid Nikki (Woggon), maar die vindt haar uiteindelijk te jong. Ondertussen verwaarloost Annabelle behoorlijk haar gezin en laat alles aan haar moeder over. Als Jonas, haar zoon, ziek is en Lucy na een mislukte poging om haar vader en moeder te verzoenen, uit haar dak gaat, begrijpt Annabelle dat haar plaats in het gezin is en niet bij een jongere minnaar. Het scenario is van Peter Probst naar de gelijknamige bestseller (in Duitsland) van Amelie Fried. Het camerawerk is van Charly Steinberger. Een geslaagde film met een lach een traan en een uitstekende bezetting onder de vaardige regie van Griesmayr.

Mona M. - Mit den Waffen einer Frau - Der letzte Zeuge schweigt

1996 | Misdaad

Duitsland 1996. Misdaad van Gunter Friedrich. Met o.a. Simone Thomalla, Hartmut Reck, Maja Oehme, Gúnter Schubert en Claudine Wilde.

Tegen de kerst moet de woning van Queen Mum (Weis) opgeknapt worden en derhalve trekt zij bij haar dochter Annabelle (Thomalla) en haar schoonzoon Friedrich Schrader (Schwartz) in. Annabelle en haar moeder hebben een gespannen verhouding, want Queen Mum speelt altijd de baas, ook bij Annabelle thuis. Het verblijf vergt zoveel energie, dat Annabelle te laat door heeft dat Friedrich een affaire is begonnen met haar beste vriendin Doro (Tebbenhoff). Als ze het eenmaal weet, knalt ze Friedrich de deur uit en begint ze zelf een relatie met Rilke (Feicht), een artistiekeling, die in een bandje speelt en veel jonger is. Dochter Lucy, een tiener tussen het servet en het tafellaken, wordt verliefd op bandlid Nikki (Woggon), maar die vindt haar uiteindelijk te jong. Ondertussen verwaarloost Annabelle behoorlijk haar gezin en laat alles aan haar moeder over. Als Jonas, haar zoon, ziek is en Lucy na een mislukte poging om haar vader en moeder te verzoenen, uit haar dak gaat, begrijpt Annabelle dat haar plaats in het gezin is en niet bij een jongere minnaar. Het scenario is van Peter Probst naar de gelijknamige bestseller (in Duitsland) van Amelie Fried. Het camerawerk is van Charly Steinberger. Een geslaagde film met een lach een traan en een uitstekende bezetting onder de vaardige regie van Griesmayr.

Das Recht auf meiner Seite

1996 | Drama

Duitsland 1996. Drama van Hartmut Griesmayr. Met o.a. Friedrich von Thun, Ursela Monn, Simone Thomalla, Jakob Karte en Stefanie Stappenbeck.

Rechter Wentland heeft het kind Tomi aan zijn biologische moeder toegewezen, waarna de pleegmoeder zelfmoord gepleegd heeft. De rechter kan deze zaak maar niet vergeten en gaat op zoek naar Doris, de moeder van het kind, die als fotomodel werkt en Tomi in een internaat ondergebracht blijkt te hebben. Wentland wordt verliefd op de vrouw en trouwt met haar. Niets lijkt het familiegeluk in de weg te staan, totdat Doris een ander ontmoet en Wentland alleen nog als vader gewenst is.

Durchreise

1995 | Drama

Duitsland 1995. Drama van Peter Weck. Met o.a. Udo Samel, Simone Thomalla, Patrick Elias, Wolfgang Bahro en Burkhard Heyl.

In 1931 is het Max Salomon (Samel) gelukt om een florerend confectieatelier te laten draaien in Berlijn. Zijn trouwe medewerkers zijn: coupeur-ontwerper Helmut Naumann, bijgenaamd Naum[KA3]annchen (Bahro), eerste verkoper Ernst Fiedler (Heyl) en coupeuse Monika Helmholtz (Thomalla), een slagersdochter die als leerling begonnen was. Ook Siegfried Fraenkel (Elias), de neef van Richard Fraenkel, de steenrijke eigenaar van een keten van klokkenwinkels, hoort erbij. Siegfried begint als leerling, maar klimt snel op, al had hij liever willen studeren. Siegfried heeft het echter best naar zijn zin en merkt niet dat Monika een oogje op hem heeft. De zaken gaan goed, maar in 1933 komt er een grote donkere wolk boven de Solomons en de Fraenkels: de N[KA3]urnberger wetten maakt hen, omdat ze joods zijn, het normale leven geleidelijk onmogelijk, en de SA maakt, als die de kans krijgt, alles kapot met grove straatterreur. Max besluit naar zijn zwager in Holland te verhuizen en de firma over te doen aan Helmut, Monika, Siegfried en G[KA3]utschow (Rennhack). Siegfried hoopt van zijn oom het benodigde geld te kunnen lenen; dat lukt. Hij is ondertussen verliefd geworden op Dagmar (Riemann) met wie hij trouwt en negeert de avances van Monika. Algauw is Max terug uit Holland, want hij kon het er niet uithouden en ontdekt dat Monika geen medefirmante is. Hij haalt de anderen over dit alsnog te doen en voortaan heet de zaak: Naumann, Fraenkel & Helmholtz. Ondertussen worden de nazi`s steeds machtiger en Ernst Fiedler bereidt een coup voor om het bedrijf in handen te krijgen, maar de firmanten zijn hem te vlug af door Siegfried, die halfjoods is, officieel uit te sluiten van de directie. Max` vrouw Selma (MacDonald) overlijdt en Max laat zijn plannen om naar Amerika te emigreren varen. Naumann die homo is een vriend bij de SA heeft, wordt nerveus over Siegfried; de zaken van Richard Fraenkel worden onteigend, waarop hij zelfmoord pleegt. Met de hulp van voormalige leerling Werner B[KA3]ohm (Freihof), een neefje van Fiedler, kan Siegfried (het is dan al oorlog) nog tijdig het land verlaten voordat hij in een concentratiekamp terecht komt. Bij het afscheid van Monika dat bijna een nacht lang duurt, bekent zij haar onvoorwaardelijke liefde en als Siegfried het land uit is, blijkt zij zwanger. Max raadt haar aan te trouwen met haar hunkerende achterneef Fritz Wagner (Baasner) om zich in te dekken tegen de nazi`s. Siegfrieds vrouw, de koele Dagmar (en een echt rotwijf) heeft zich allang van hem laten scheiden en heeft verklaard dat hij niet de vader is van hun dochter. Monika bezorgt Max nieuwe papieren onder de naam Werner Baumann uit Keulen dat al bezet is door de geallieerden. Fiedler probeert Max en Monika te laten arresteren, maar dat mislukt omdat hij bij het oversteken van de straat tegen een auto van de Wehrmacht oploopt. Na de oorlog komt Siegfried uit Engeland terug, terwijl Max die als Baumann bij een nazi was ondergedoken, door de Russen op grond van een misverstand wordt gearresteerd. Hij ontsnapt aan gevangeneming door een welwillende Russische kolonel, die zelf joods is. De firma wordt door Monika`s initiatieven weer opgebouwd en komt snel tot bloei (1950-60), Max krijgt (later) een orde van verdienste van de (kersverse) bondsrepubliek en Siegfried hoort uitgerekend van Fiedler (die dezelfde orde ontvangen heeft, oh, ironie) dat hij een zoon heeft bij Monika. Siegfried sterft op kantoor aan een hartaanval als zijn dochter hem komt bezoeken; zijn zoon, die als leerling begonnen was, weet (nog) niet dat hij een zuster heeft. Een stuk Duitse geschiedenis ten tijde van het Duizendjarige Rijk (dat gelukkig maar twaalf jaar heeft geduurd, maar dat was nog veel te lang) en het Wirtschaftswunder tot en met het vallen van de Muur van Berlijn in de vorm van een pakkend drama met goede spelprestaties. Het overigens uitstekende scenario van de 75- jarige toneeldramaturg Curth Flatow die de modebranche goed gekend heeft, bevat raak dialoog, maar heeft net iets teveel goede Duitsers en te weinig schoften; de nazitijd is iets te rose voorgesteld (concentratiekampen worden eigenlijk niet vermeld) en verraadt zonder dat het hinderlijk is, iets teveel van zijn toneelachtergrond. Het camerawerk van Hartwig Strobel is goed. Wordt meestal in drie delen uitgezonden, waarbij deel 1 gaat over de periode 1931-33, deel 2 over 1934-44, en deel 3 1944-91. Het laatste deel had minder gehoeven en is nodeloos dramatisch, bij het sentimentele af. Ondanks de lengte - vijf uur - blijft er nogal wat aan de oppervlakte en worden bepaalde figuren te kort belicht, maar de hoofdpersonages komen goed uit de verf. Thomalla komt warm en sympathiek over. De titel slaat op een uitspraak van Max, dat iedereen slechts op doorreis is - helaas wel (misschien). Samel's rol is zeer indrukwekkend en bijna vijf jaar later speelde hij een vergelijkbare rol in de lange tv-film STURMZEIT, waarin hij minder sterk naar voren kwam en de kijker het merkwaardige gevoel gaf niet helemaal te passen.

Das Phantom - Die Jagd nach Dagobert

1994 | Drama, Misdaad, Thriller

Duitsland 1994. Drama van Roland Suso Richter. Met o.a. Dieter Pfaff, Jörg Gudzuhn, Peter Striebeck, Simone Thomalla en Peter Gawajda.

Tussen 1992 en 1994 hield een geheimzinnige afperser Duitsland in de ban. Aanvankelijk zorgde hij voor heel wat paniek middels een zestal bomaanslagen op warenhuizen. Gelukkig vielen hierbij geen doden of gewonden, maar er werd wel flink wat materi[KA3]ele schade veroorzaakt. De misdadiger wekte de bewondering van het grote publiek over de originele manier waarop hij zijn wandaden signeerde en het al dan niet in ontvangst nemen van het chantagegeld. Omdat de eerste afperssom in een tas met de afbeelding van Oom Dagobert uit Donald Duck gedeponeerd moest worden, verwierf hij heel rap de bijnaam Dagobert. Herhaaldelijk wist hij de polite bij de neus te nemen en het ge[KA3]eiste geld te bemachtigen. De Duitse priv[KA1]e-omroep SAT 1 besloot begin 1994 een film te maken over de toch wel stoutmoedige boef. Men liet Nicholas Niciphor uit Hollywood een scenario schrijven en eind juni 1994 werd begonnen met filmen. Begin augustus 1994 vatte de politie de echte Dagobert in de kraag en haastte men zich om de film af te maken. Pfaff is de dikke ambitieuze politie-inspecteur uit Hamburg, die hardnekkig achter Dagobert (Funke) aanjaagt en hem tenslotte vangt. Achter de camera stond Martin Peglau.

Cosimas Lexikon

1991 | Komedie

Duitsland 1991. Komedie van Peter Kahane. Met o.a. Iris Berben, Ralf Richter, Karin Baal, Sebastian Koch en Tilly Lauenstein.

Kort na de val van de Muur van Berlijn houdt Cosima Richter (Berben) zich in leven met het schrijven van rijmregels voor een radiozender. In haar vrije tijd werkt ze aan de Grote Encyclopedie der Volkswijsheden (zie de titel). Omdat haar inkomen heel bescheiden is, woont ze in een afgetrapte woonkazerne, maar dat kan haar geen lor schelen. Juist als haar naslagwerk zijn voltooiing nadert, besluit de hufterige huismeester (Stier) een graantje mee te pikken van het nieuwe kapitalisme dat hij altijd partijgetrouw gehaat had, door de huren drastisch op te schroeven onder het mom van een verhoogd woongenot. De bewoners zijn dermate geschrokken dat ze de eigenaar opsporen. Het is de drankzuchtige zwerver Klaus Borgmann (Richter), die zich niet bewust is van zijn bezit, omdat zijn zakkenvullende neef Heinz (Mannkopf) onder één hoedje speelt met de schofterige huismeester. Cosima neemt Klaus onder haar hoede, krijgt hem droog, maakt hem gelukkig, maar dan wordt Klaus door de geldzucht behept... Het scenario van regisseur Kahane is een vrolijke satire op de nieuwe rijkdom die in zicht kwam toen het arbeidersparadijs DDR eindelijk ophield te bestaan. Berben is heerlijk en krijgt een uitstekende ondersteuning van de bijrollen. Het camerawerk is van Andreas Köfer. Al met al heerlijke onzin.

Immensee

1989 | Historische film, Romantiek

Oost Duitsland 1989. Historische film van Klaus Gendries. Met o.a. Maren Schumacher, Axel Wandtke, Dirk Wäger, Simone Thomalla en Karin Gregorek.

Reeds sinds hun prille jeugd zijn Schumacher en Wandtke verliefd op elkaar. Op de drempel van volwassenheid wordt Wandtke naar de universiteit gezonden, met als gevolg dat ze elkaar minder vaak zien. Ook al hebben ze elkaar eeuwige trouw gezworen, toch geeft de moeder van het meisje de hand van haar dochter aan een andere partij. Voor Wandtke stort de wereld in. De film speelt zich af in 1852 en gaat over liefde die verstikt raakt in de valse moraliteit van een pseudo- aristocratische klasse. Het meisje tracht tevergeefs de heersende hypocrisie te doorbreken. Het scenario dat Gerhard Rentzsch baseerde op een novelle van Theodor Storm is koud en afstandelijk, ook al werd het adembenemend mooi in beeld gebracht door Peter Krause.

Tatort: Berliner Weiße

-1 | Thriller

Duitsland. Thriller van Berno Kürten. Met o.a. Simone Thomalla, Robinson Reichel en Winfried Glatzeder.

Reeds sinds hun prille jeugd zijn Schumacher en Wandtke verliefd op elkaar. Op de drempel van volwassenheid wordt Wandtke naar de universiteit gezonden, met als gevolg dat ze elkaar minder vaak zien. Ook al hebben ze elkaar eeuwige trouw gezworen, toch geeft de moeder van het meisje de hand van haar dochter aan een andere partij. Voor Wandtke stort de wereld in. De film speelt zich af in 1852 en gaat over liefde die verstikt raakt in de valse moraliteit van een pseudo- aristocratische klasse. Het meisje tracht tevergeefs de heersende hypocrisie te doorbreken. Het scenario dat Gerhard Rentzsch baseerde op een novelle van Theodor Storm is koud en afstandelijk, ook al werd het adembenemend mooi in beeld gebracht door Peter Krause.

Kinderärztin Leah: Auf Messers Schneide

-1 |

Duitsland. Hartmut Griesmayr. Met o.a. Dieter Kirchlechner, Matthias Ponnier en Simone Thomalla.

Reeds sinds hun prille jeugd zijn Schumacher en Wandtke verliefd op elkaar. Op de drempel van volwassenheid wordt Wandtke naar de universiteit gezonden, met als gevolg dat ze elkaar minder vaak zien. Ook al hebben ze elkaar eeuwige trouw gezworen, toch geeft de moeder van het meisje de hand van haar dochter aan een andere partij. Voor Wandtke stort de wereld in. De film speelt zich af in 1852 en gaat over liefde die verstikt raakt in de valse moraliteit van een pseudo- aristocratische klasse. Het meisje tracht tevergeefs de heersende hypocrisie te doorbreken. Het scenario dat Gerhard Rentzsch baseerde op een novelle van Theodor Storm is koud en afstandelijk, ook al werd het adembenemend mooi in beeld gebracht door Peter Krause.