Marcella Michelangeli: cast.
Er zijn 11 films gevonden.

Panagulis zei!

1980 | Biografie, Oorlogsfilm

Italië 1980. Biografie van Giuseppe Ferrara. Met o.a. Stathis Giallelis, Pupella Maggio, Victor Cavallo, Adalberto Maria Merli en Marcella Michelangeli.

Na een mislukte aanslag op de Griekse president wordt Alekos Panagoulos in 1968 door het kolonelsregime ter dood veroordeeld; onder druk van de wereldopinie krijgt hij echter levenslang. Na vijf jaar martelingen, hongerstakingen en mislukte ontsnappingspogingen krijgt hij de door zijn familie bewerkstelligde amnestie. Hij gaat een relatie aan met de interviewster Oriana Fallaci en wordt na de val van de kolonels voor het parlement gekozen, maar hij krijgt een fataal ongeval als hij de corruptie aan de kaak wil stellen. Dit fascinerende feitenmateriaal kreeg een oppervlakkige en ondramatische aanpak waardoor de bezieling overkomt als masochisme. Fallaci, die vindt dat de biografie van haar minnaar háár exclusieve recht is, hield de opnamen in Griekenland tegen, zodat de locatie- opnamen in Athene stiekem gemaakt moesten worden en er dan ook zeer amateuristisch uitzien.

Immacolata e Concetta

1979 | Komedie, Romantiek, Erotiek, Drama

Italië 1979. Komedie van Salvatore Piscicelli. Met o.a. Ida Di Benedetto, Marcella Michelangeli, Tomaso Bianco, Lucio Alloca en Lucia Ragni.

De in een vrouwengevangenis ontstane lesbische relatie tussen Immacolata (Di Benedetto) en Concetta (Michelangeli) wordt later voortgezet ondanks het feit, dat een van beide vrouwen getrouwd is en ondanks de Napolitaanse dorpsroddel. De aanwezigheid van haar echtgenoot zorgt voor uitbarstingen van jaloezie en als de vrouw zwanger blijkt, wordt ze door haar vriendin gedood. De aanpak in de stijl van een Napolitaans volksmelodrama is eerder verbazingwekkend dan overtuigend en de ongeremde inzet van hoofd- en bijrolspelers en de bewust groezelige vormgeving brengen de toeschouwer tot het weinig comfortabele besef 'aapjes te kijken'. Het scenario is van Carla Apuzzo en regissseur Piscicelli. Het camerawerk is van Emilio Bestetti. Eastmancolor, Mono.

Padre Padrone

1977 | Drama, Experimenteel

Italië 1977. Drama van Paolo Taviani en Vittorio Taviani. Met o.a. Saverio Marconi, Omero Antonutti, Marcella Michelangeli, Fabrizio Forte en Marino Cenna.

Verfilming van de in 1974 verschenen autobiografie van Gavino Ledda, over een jongen die zijn jeugd geïsoleerd doorbrengt als schaapsherder maar uiteindelijk zijn tirannieke vader weet te ontvluchten om naar de universiteit te gaan. Het verhaal wordt aangrijpend in beeld gebracht door de gebroeders Taviani, die net als in La notte di San Lorenzo en Kaos jeugdherinneringen en de geschiedenis van Italië vervlechten. In Cannes bekroond met de Gouden Palm en de prijs van de internationale filmkritiek.

Mark colpisce ancora

1976 | Thriller

Italië 1976. Thriller van Stelvio Massi. Met o.a. Franco Casparri, John Saxon, John Steiner, Marcella Michelangeli en Andrea Aureli.

Een agent weet te infiltreren in een terreurorganisatie. Hij moet dan meedoen met aanslagen, georganiseerd door een volslagen dolgedraaid politiek warhoofd, dat zelf ook weer gebruikt wordt. Conclusie: politiek bestaat niet alleen uit economie. Regisseur Massi staat op de titelrol als Stephen Massey. Ook bekend als THE .44 SPECIALIST.

Il Grande racket

1976 | Misdaad

Italië 1976. Misdaad van Enzo G. Castellari. Met o.a. Fabio Testi, Vincent Gardenia, Orso Maria Guerrini, Glauco Onorato en Marcella Michelangeli.

Eigenzinnige politie-inspecteur wordt ontslagen en kiest groep mannen die slachtoffer zijn geweest van terreur van gangsters om het tegen bende op te nemen die onder één hoedje speelt met magistratuur. Actiefilm naar Amerikaans model is optelsom van geweldscènes zonder motivatie of onderling verband. Twijfelachtige strekking wat betreft de eigenmachtige wraak.

Caro Michele

1976 | Drama, Komedie

Italië 1976. Drama van Mario Monicelli. Met o.a. Mariangela Melato, Delphine Seyrig, Aurore Clément, Lou Castel en Marcella Michelangeli.

Een rebelse en enige zoon uit een bourgeoisgezin verlaat Italië, voor politieke strijd elders, maar blijft corresponderen en vraagt zijn moeder om voor zijn vriendin te zorgen, die een kind van hem heeft. Het meisje weigert zich aan de normen aan te passen en zoekt contact met andere relaties van Michele, tot het bericht komt dat hij gestorven is en de baby dus 'stamhouder' is. Opmerkelijke film naar roman-in-brieven van Natalia Ginzburg laat zonder karikaturen een mentaliteits- en generatiekloof zien in een verscheurde samenleving, met treffend en contrasterend spel in alle rollen rond de afwezige titelpersonage.

C'eravamo tanto amati

1974 | Drama, Komedie, Experimenteel

Italië 1974. Drama van Ettore Scola. Met o.a. Vittorio Gassman, Nino Manfredi, Stefania Sandrelli, Stefano Satta Flores en Giovanna Ralli.

Drie vrienden uit het verzet groeien in de na-oorlogse Italiaanse ontwikkelingen steeds verder van hun oorspronkelijke idealen vandaan, maar ondanks alle ontstane barri[KA2]eres blijkt hun vriendschap na twintig jaar nog intact gebleven. Meesterlijk geconstrueerd scenario geeft compleet, tragi-komisch en kritisch tijdsbeeld. De filmhobby van een der hoofdpersonen is aanleiding voor een beeld van de vercommercialisering van de Italiaanse cinema, waarvoor Vittorio de Sica als voorbeeld wordt genomen (die overigens zelf zijn medewerking verleende, net als Federico Fellini en Marcello Mastroianni, die zichzelf spelen). Doorbraak- film van Scola. Het scenario van Age (Agenore Inrocci), Scarpelli (Furio Scarpelli) en regisseur Scola (als Scola). Het camerawerk is van Claudio Cirillo.

Milarepa

1973 | Drama

Italië 1973. Drama van Liliana Cavani. Met o.a. Lajos Balazsovitz, Paolo Bonicelli, Marcella Michelangeli, Marisa Fabbri en George Wang.

Een student verdiept zich in de biografie van een Tibetaanse magiër en krijgt tijdens een reis met de professor en diens vrouw een auto-ongeluk wat voor hem het begin is van een denkbeeldige reis naar de elfde eeuw waarin hij zichzelf als Milarepa ziet en de professor als diens lama Marpa. Deze pretentieuze film blijft in zijn verheerlijking van oriëntaalse wijsheid oppervlakkig en esthetisch pittoresk. Het gemis aan een bevredigende ideologie in de tegenwoordige tijd dat tot een dergelijk zoeken leidt, wordt overtuigend waargemaakt, maar alleen in de dialoog.

Si può fare molto con sette donne

1972 | Misdaad

Italië 1972. Misdaad van F.A. King. Met o.a. Richard Harrison, Marcella Michelangeli, Aldo Bufi Landi, Maria Luisa Zetha en Luis Williams.

Een model dat in werkelijkheid voor Interpol werkt, wordt vermoord. Harrison neemt de taak op zich de moord op te lossen. Hij geeft zich uit voor journalist, neemt nog een fotograaf mee en sluit zich aan bij het gezelschap van de vermoorde collega. Dat brengt hem naar Egypte en daar merkt hij dat er een levendige handel in verdovende middelen bestaat tussen Egypte en Italië. Hij wordt echter voortijdig ontmaskerd. Een matige geheimagentenfilm. Engelse titel: YOU CAN DO A LOT WITH 7 WOMEN.

Un Caso di coscienza

1969 | Komedie

Italië 1969. Komedie van Giovanni Grimaldi. Met o.a. Lando Buzzanca, Antonella Lualdi, Raymond Pellegrin, Giselle Pascal en Françoise Prévost.

Een brief aan een liefdesproblemenrubriek in een damesblad, waarin een Siciliaanse anoniem haar overspel opbiecht, komt per ongeluk in de handen van een advocaat die daarmee, uit leedvermaak, wantrouwen gaat zaaien in zijn kring van notabelen. Uit de resulterende beroering komen zóveel geheimen boven dat na de uiteindelijke ontdekking van de identiteit van de schrijfster niemand nog schande durft te roepen. De film vervangt de scherpe maatschappij-satire uit de roman van de Sicilië- specialist Leonarde Sciascia door pikante komedie-effecten, maar blijft ook door de sterke rolbezetting amusant en onderhoudend.

E Dio disse a Caino

1969 | Western

Italië​/​​Duitsland 1969. Western van Antonio Margheriti. Met o.a. Klaus Kinski, Peter Carsten, Antonio Cantofiora, Marcella Michelangeli en Luciano Raffaelli.

Na verraad door een vriend waardoor hij in de gevangenis is gekomen, zint een cowboy op wraak. Als hem amnestie is verleend, begeeft hij zich per postkoets naar zijn geboortedorp. De zoon van de verrader, die zijn medepassagier was, heeft niets vermoedend zijn vader van deze kennismaking verteld. De fanatieke bezetenheid van Kinski is ideaal voor de rol van wreker, maar de gewelddadigheid van de spaghetti-western wordt op den duur zo eentonig dat alleen het tellen van de lijken de verveling kan verdrijven. Het scenario is van de regisseur en Giovanni Addessi, de fotografie is gedaan door Luciano Trasatti en Ricardo Pallotini. De regisseur is ook bekend als Anthony Dawson. Ook bekend als AND GOD SAID TO CAIN.