Antonio Rinaldi: camera.
Er zijn 3 films gevonden.

Gli orrori del castello di Norimberga

1972 | Horror

Duitsland​/​​Italië 1972. Horror van Mario Bava. Met o.a. Antonio Cantafora, Joseph Cotten, Elke Sommer en Massimo Girotti.

De Amerikaanse student Peter Kleist duikt in Oostenrijk in het verleden van zijn voorvader, de kasteelheer en aartssadist Otto von Kleist. Wanneer Peter voor de grap een bezweringsformule reciteert, komt de 'Bloedbaron', die een heks levend liet verbranden, tot leven. Simpelmansplot met moordgeest fungeert uiteraard slechts als kapstok voor Bava's gotisch-barokke sfeertekeningen. Helaas hebben die evenmin het niveau van eerder en later werk. De scène waarin de bekoorlijke Sommer, op de vlucht voor de psychoot, door nevelige steegjes holt is niettemin fantastisch. Fraaie muziek van Stelvio Cipriani.

Danger: Diabolik

1968 | Komedie, Actiefilm, Drama, Thriller

Italië​/​​Frankrijk 1968. Komedie van Mario Bava. Met o.a. John Phillip Law, Marisa Mell, Michel Piccoli, Adolfo Celi en Claudio Gora.

'Ik geef je twee miljard lire!,' zei producent Dino de Laurentiis tegen regisseur Mario Bava. 'Onzin,' zei de filmmaker naar verluidt. 'Ik verfilm Diabolik voor 250 miljoen lire, maar dan wel met Marisa Mell in plaats van Catherine Deneuve.' Met die omgerekend 350 duizend euro maakte de vermaarde cineast (Kill, Baby... Kill!) een van de beste glamour-misdaadfilms van de voorbije eeuw. In zijn capabele handen werd titel(anti)held Diabolik (een Italiaans stripfiguur) een Jaguar E-Type rijdende, Marisa Mell verleidende, lakleer dragende dief in een uitzinnige, ondergrondse, retro-futuristische schuilplaats (met een dozijn E-Types!), begeleid door Ennio Morricone's wah wah-demper trompet-jazz. Cult-classic, en perfecte voor- en achtergrondfilm.

Planet of the Vampires

1965 | Horror

Italië​/​​Spanje 1965. Horror van Mario Bava. Met o.a. Barry Sullivan, Norma Bengell, Evi Marandi en Ángel Aranda.

Deze fijne pulpfilm van Italiaanse horrormeester Mario Bavo (Black Sunday, Blood and Black Lace) schijnt van grote invloed te zijn geweest op sf-klassieker Alien (1979). In een Star Trek-achtig ruimteschip benadert een groep astronauten, gehuld in stoere leren pakjes, een mysterieuze planeet. Plots gaat de bemanning elkaar bruut te lijf - wat voor vreemde krachten zijn hier aan het werk? Bavo weet vaardig een paranoïde sfeer op te bouwen, waardoor de film - campy decors en houterig acteerwerk ten spijt - nog behoorlijk spannend wordt.