Don Weis: regie en cast.
Er zijn 30 films en 1 serie gevonden.

Brand New Life: The Honeymooners

1989 | Komedie, Familiefilm

Verenigde Staten 1989. Komedie van Eric Laneuville en Don Weis. Met o.a. Barbara Eden, Don Murray, Shawnee Smith, Jennie Garth en Byron Thames.

Gescheiden moeder Barbara McCrae (Eden) met drie kinderen wordt verliefd op weduwnaar Roger Gibbons (Murray) die ook drie kinderen heeft. Ze willen gaan trouwen, maar hun kinderen kunnen niet met elkaar overweg en houden het huwelijk tegen. Tijdens de vakantie als ze uit elkaar zijn, missen ze allemaal het familieleven en alles loopt natuurlijk goed af. Typische Disney- film, die bedoeld is voor uitzending op de vroege zondagavond voor het hele gezin. Braaf en competent gedaan. Scenario van Chris Carter, John J. Strauss en Dori Pierson. Jack Whitman was cameraman van dienst.

The Munsters' Revenge

1981 | Sciencefiction, Horror

Verenigde Staten 1981. Sciencefiction van Don Weis. Met o.a. Fred Gwynne, Yvonne DeCarlo, Al Lewis, Jo McDonnell en K.C. Martel.

Vijftien jaar na de oorspronkelijke serie brengen we een bezoek aan het gotische huis, Mockingbird Lane 1313, als de Munsters betrokken raken bij een seniele wetenschapper die robotkopieën heeft gemaakt van Herman, Lily en Grandpa. Scenario van Arthur Alsberg en Don Nelson.

Back to the Planet of the Apes

1981 | Sciencefiction, Actiefilm, Thriller

Verenigde Staten 1981. Sciencefiction van Don Weis en Arnold Laven. Met o.a. Roddy McDowall, Ron Harper en James Naughton.

Geflopte tv-serie? Kneed er een paar tv-films van, en oogst op die manier nog een paar lucratieve reclameblokken. Zo ging (en af en toe gaat) dat in de VS, getuige dit broddelwerk waarin twee Apes-episodes aan elkaar werden geknipt richting een verhaaltje over gedwongen samenwerking tussen superieure apen en stumperige mensen. Kwalitatief gebrekkig werk, maar bezienswaardig omdat de eerste tv-serieaflevering is gebruikt waarin het Planet of the Apes-verhaal vanaf de eerste film (1968) nog eens wordt herkauwd. Plus etnografische interessant want Amerikaanse film- en tv-cultuur hangt aan elkaar van Apes-verwijzingen.

Zero to Sixty

1978 | Komedie

Verenigde Staten 1978. Komedie van Don Weis. Met o.a. Darren McGavin, Sylvia Miles, Joan Collins, Denise Nickerson en The Hudson Brothers.

McGavin is niet op zijn plaats als onhandige figuur die opgescheept wordt met een ordinaire straatvlinder van zestien lentes die haar geld verdient met auto's van eigenaar te laten veranderen. Een luide, stomme komedie met meer achtervolgingsscènes dan humor.

The Millionaire

1978 | Komedie

Verenigde Staten 1978. Komedie van Don Weis. Met o.a. Martin Balsam, Edward Albert, The Hudson Brothers, Pat Crowley en Ralph Bellamy.

Een gemoderniseerde filmversie van de gelijknamige tv-serie uit de jaren vijftig over de excentrieke (en achter de schermen blijvende) John Beresford Tipton die links en rechts cheques van [KA1]e[KA1]en miljoen dollar laat uitdelen door zijn discrete secretaris Michael Anthony (hier gespeeld door Quarry). Bekende gezichten, bekende situaties.

The Forgotten City of the Planet of the Apes

1974 | Sciencefiction

Verenigde Staten 1974. Sciencefiction van Arnold Laven en Don Weis. Met o.a. Roddy McDowall, Ron Harper en James Naughton.

Na de tamelijk succesvolle bioscoopfilms over de apenplaneet kwam in 1974 de onvermijdelijke tv-serie Planet of the Apes om het thema nog verder uit te melken. Er werden 13 afleveringen gemaakt van 60 min en men kwam op grond van de kijkcijfers tot de conclusie dat de reeks zeer beslist geen Star Trek was. Om toch nog verder te kunnen kapitaliseren op de investeringen besloot men de tv-serie opnieuw te monteren tot een zestal avondvullende tv-films. Ze hebben niets nieuws te bieden en zijn oninteressant. Het verhaal van deze film speelt rond het jaar 3100 en draait om ondergeschoven kolonies, bevolkt met mensen die zich proberen te ontrukken aan het juk van de apenknechtschap.

M*A*S*H

1972 | Komedie, Drama, Oorlogsfilm

Verenigde Staten 1972. Komedie van Larry Gelbart. Met o.a. Alan Alda, Loretta Swit, Jamie Farr, William Christopher en Harry Morgan.

Na de tamelijk succesvolle bioscoopfilms over de apenplaneet kwam in 1974 de onvermijdelijke tv-serie Planet of the Apes om het thema nog verder uit te melken. Er werden 13 afleveringen gemaakt van 60 min en men kwam op grond van de kijkcijfers tot de conclusie dat de reeks zeer beslist geen Star Trek was. Om toch nog verder te kunnen kapitaliseren op de investeringen besloot men de tv-serie opnieuw te monteren tot een zestal avondvullende tv-films. Ze hebben niets nieuws te bieden en zijn oninteressant. Het verhaal van deze film speelt rond het jaar 3100 en draait om ondergeschoven kolonies, bevolkt met mensen die zich proberen te ontrukken aan het juk van de apenknechtschap.

The Survivors

1969 | Drama

Verenigde Staten 1969. Drama van Walter Doniger, Harvey Hart, Curtis Harrington en John Newland. Met o.a. Lana Turner, George Hamilton, Kevin McCarthy, Ralph Bellamy en Diana Muldaur.

Mini-serie in vijftien delen. Een peperdure produktie die in Amerika zelf flopte en daarom een voortijdige dood vond. Bellamy is Baylor Carlyle, een rijk bankbezitter. Zijn zoon, Hamilton, is een playboy die hij niet als opvolger ziet. Zijn dochter, Turner, is getrouwd met McCarthy, een man waar hij niets in ziet. Zijn hoop is gevestigd op zijn kleinzoon, Vincent. Het was een goed drama. In Nederland zat het publiek er in 1970 voor aan de buis gekluisterd. In Duitsland werd de serie zelfs herhaald. Vincent werd er zo populair door dat hij zich vanaf dat moment van zijn volle voornaam bediende. Hij was ongetwijfeld de man die de show stal ondanks de vele grote namen die hem omgaven. In de zevende aflevering was in een gastrol David Cassidy te zien in één van zijn eerste rollen. Jaren later bracht men een tv-film uit, THE LAST OF THE POWERSEEKERS waarin het verhaal van Harold Robbins was teruggesneden naar 101m en hoe goed dat ook was gedaan, de serie was beter!

Did You Hear the One About the Traveling Saleslady?

1968 | Komedie

Verenigde Staten 1968. Komedie van Don Weis. Met o.a. Phyllis Diller, Bob Denver, Joe Flynn, Eileen Wesson en Jeanette Nolan.

Je hebt het allemaal eens eerder gehoord, dus het heeft geen zin dit prul te gaan zien. Misschien voor de vervente fans van juffrouw Diller.

Did You Hear The One About The Travelin

1968 |

1968. Don Weis. Met o.a. Eileen Wesson, Bob Denver, Bob Hastings, David Hartman en Jeanette Nolan.

Je hebt het allemaal eens eerder gehoord, dus het heeft geen zin dit prul te gaan zien. Misschien voor de vervente fans van juffrouw Diller.

The king's pirate

1967 | Avonturenfilm

Verenigde Staten 1967. Avonturenfilm van Don Weis. Met o.a. Guy Stockwell, Jill St. John en Doug McClure.

Against all flags (1952) met Errol Flynn en Maureen O'Hara werd als The king's pirate overgedaan. De laatste is een goedkope, stuntelige B-film. Maar wat de makers ervan beter hebben begrepen dan die van Against all flags, is dat om piratenfilms meestal toch alleen maar te lachen valt, dus waarom de schijn van serieusheid ophouden? De atletische McClure speelt een geroyeerde officier die zich aansluit bij een piraat (Stockwell) en diens schone vriendin annex zwaardvechtster. (IdH/VPRO Gids)

The Longest Hundred Miles

1967 | Drama, Oorlogsfilm

Verenigde Staten 1967. Drama van Don Weis. Met o.a. Doug McClure, Katharine Ross en Ricardo Montalban.

De Filippijnse locaties zijn een verademing in vergelijking tot de trage studiosfeer in deze actiefilm die tijdens WO II speelt en gaat over een soldaat, een verpleegster van de medische troepen, Filippijnse kinderen en een priester, die voor de Japanse invasie vluchten. Redelijke vertolkingen en een paar goede situaties. Ook bekend als ESCAPE FROM BATAAN.

The Kings Pirate

1967 | Avonturenfilm

Verenigde Staten 1967. Avonturenfilm van Don Weis. Met o.a. Doug McClure, Jill St. John, Guy Stockwell en Mary Ann Mobley.

Een bordpapieren cape-en-degenfilm voor de jeugd, gesitueerd in de 18e eeuw met McClure als titelheld. Herverfilming van AGAINST ALL FLAGS.

Now You See It, Now You Don't

1967 | Komedie

Verenigde Staten 1967. Komedie van Don Weis. Met o.a. Jonathan Winters, Luciana Paluzzi, Jack Weston, Steve Allen en Jayne Meadows.

Een goedmoedig-welgemanierde, onhandige kunstexpert, gehuurd door een verzekeringsbedrijf, is verantwoordelijk voor de veiligheid van een van het Louvre geleende Rembrandt. Een aantal goede grappen in een middelmatige komedie waarin lachwekkende stereotiepen erop uit zijn het schilderij te stelen.

The Ghost In the Invisible Bikini

1966 | Romantiek

Verenigde Staten 1966. Romantiek van Don Weis. Met o.a. Tommy Kirk, Deborah Walley, Aron Kincaid, Quinn O'Hara en Nancy Sinatra.

De zevende en laatste BEACH PARTY-film is vrij mager, ondanks een vrijwel geheel vernieuwde cast. Het grote aantal oude filmsterren zou voor masochistische filmliefhebbers een reden kunnen zijn te kijken.

Billie

1965 | Drama

Verenigde Staten 1965. Drama van Don Weis. Met o.a. Patty Duke, Warren Berlinger, Jim Backus, Jane Greer en Billy De Wolfe.

Billie (Duke) en haar atletische aspiraties. Backus en Greer zijn haar verbijsterde ouders, Berlinger is haar vriendje. Duke zingt, rent en pronkt.

Pajama Party

1964 | Sciencefiction, Komedie

Verenigde Staten 1964. Sciencefiction van Don Weis. Met o.a. Tommy Kirk, Annette Funicello, Elsa Lanchester, Buster Keaton en Dorothy Lamour.

Na BEACH PARTY, MUSCLE BEACH PARTY en BIKINI BEACH is dit de vierde BEACH PARTY-film. Een matige mengeling van SF en strandfeest - kattekwaad; alleen opmerkelijk vanwege de veteranen in bijrollen. Frankie Avalon en Don Rickles hebben een gastrolletje. Werd gevolgd dor BEACH BLANKET BINGO.

Looking for Love

1964 | Romantiek

Verenigde Staten 1964. Romantiek van Don Weis. Met o.a. Connie Francis, Susan Oliver, Jim Hutton, Barbara Nichols en Danny Thomas.

Ze hadden beter naar een scenario moeten zoeken. Heel zwak, met 'gaststerren' erin gegooid. Susan Oliver doet haar best als Connies beste vriendin.

Critic's Choice

1963 | Komedie

Verenigde Staten 1963. Komedie van Don Weis. Met o.a. Bob Hope, Lucille Ball, Marilyn Maxwell, Rip Torn en Jessie Royce Landis.

Broadway-komedie die alleen voor ingewijden grappig was en waarvan een slap aftreksel is gemaakt voor consumptie door het bioscooppubliek. Lucy als beginnend toneelschrijfster overtreft Hope, haar man, die toneelrecensent is. Een voorspelbare komedie die wat vermoeid overkomt, de beste acties komen van de acteurs in de bijrollen. Naar een toneelstuk van Ira Levin. Gefilmd in Panavision.

The Gene Krupa Story

1959 | Drama, Muziek, Biografie

Verenigde Staten 1959. Drama van Don Weis. Met o.a. Sal Mineo, Susan Kohner, James Darren, Susan Oliver en Yvonne Craig.

Afgezaagd gemaakte versie van het leven van de grote drummer, zijn hoogte- en dieptepunten, en zijn overwinning op zijn drugsverslaving.

Ride the High Iron

1956 | Drama

Verenigde Staten 1956. Drama van Don Weis. Met o.a. Don Taylor, Sally Forrest, Raymond Burr, Lisa Golm en Otto Waldis.

Koreaveteraan Taylor werkt voor de gladde PR-man Burr die zijn geld verdient door indiscrete informatie van anderen uit de krant te houden. Taylor probeert een rijk meisje aan de haak te slaan; Burr werkt voor haar familie. Oorspronkelijk voor tv gemaakt, maar in de bioscopen uitgebracht.

The Adventures of Hajji Baba

1954 | Avonturenfilm, Actiefilm

Verenigde Staten 1954. Avonturenfilm van Don Weis en Don Wels. Met o.a. John Derek, Elaine Stewart, Thomas Gomez, Amanda Blake en Rosemarie Bowe.

De hooghartige prinses Fawzia (Stewart) mag van haar vader, de kalief (Randolph), niet trouwen met prins Nour El Din (Picerni) die haar hart veroverd heeft, omdat deze weet hoe oerslecht prins Nour is. Het meisje ontvlucht echter het paleis en ontmoet in een oase de barbier Hajji Baba (Derek), die haar helpt en verliefd op haar wordt. Door hem zal heel haar karakter veranderen, maar voordat het zover is, hebben ze 1001 avonturen beleefd. Gezellige, ouderwetse belevenissen in het oude Arabië, dixit Hollywood. Je kunt het niet serieus nemen, maar vervelen doe je je evenmin. Goed, zij het exotisch, scenario van Richard Collins naar de roman van James Morier. Kleurrijk in beeld gebracht door Harold Lipstein. Nat 'King' Cole zong de titelmelodie van Tiomkin/Washington de hitparades in. Gefilmd in CinemaScope.

The Affairs of Dobie Gillis

1953 | Komedie, Muziek

Verenigde Staten 1953. Komedie van Don Weis. Met o.a. Debbie Reynolds, Bobby Van, Hans Conried, Lurene Tuttle en Bob Fosse.

Onderhoudende muzikale komedie gebaseerd op Max Shulman's boek over studenten aan een universiteit. Debbie en Van vormen schattig stel; Conried is de strenge professor.

Remains to be Seen

1953 | Komedie, Muziek, Misdaad

Verenigde Staten 1953. Komedie van Don Weis. Met o.a. Van Johnson, June Allyson, Angela Lansbury, Louis Calhern en Dorothy Dandridge.

Een ontwapenende komedie naar een toneelstuk van Howard Lindsay en Russel Crouse met Allyson als zangeres Jody Revere, en Johnson als huismeester Waldo Williams van een flatgebouw die betrokken raakt bij een moord in de sjieke New Yorkse Eastside-buurt. Scenario van Sidney Sheldon. Camerawerk van Robert Planck.

I Love Melvin

1953 | Musical, Komedie, Romantiek

Verenigde Staten 1953. Musical van Don Weis. Met o.a. Donald O'Connor, Debbie Reynolds, Una Merkel, Allyn Joslyn en Jim Backus.

Deze amusante muzikale komedie gaat over eerzuchtig revuedanseresje Reynolds dat ervan droomt een grote ster te worden. Haar behoudende en goedbedoelende ouders zouden graag zien dat ze gaat trouwen met Anderson, de zoon van een rijkgeworden kartonfabrikant. Assistent fotograaf O'Connor is knal op d'r en paait haar met de belofte dat hij haar foto op het omslag van het bekende tijdschrift 'Look' zal laten zetten. Met de hulp van zijn baas Backus, die regelmatig werk aan 'Look' aflevert, maakt hij een goedlijkende dummy van een omslag, maar op een gegeven moment komt zijn bedrog uit. Hoewel Reynolds een illusie armer is, gaat de film naar een voorspelbare finale. George Wells en Ruth Brooks Flippen bewerkten het vrolijke, romantische verhaaltje van Laszlo Vadnay tot scenario. De fotografie is van Harold Rosson.

Half a Hero

1953 | Komedie

Verenigde Staten 1953. Komedie van Don Weis. Met o.a. Red Skelton, Jean Hagen, Charles Dingle, Willard Waterman en Mary Wickes.

Beheerst Skeltongeval door Max Schulman geschreven, zet Skelton in een situatiekomedie als een schrijver in New York die het stadsleven als achtergrond voor een verhaal gebruikt. Nogal afgezaagd.

A Slight Case of Larceny

1953 | Komedie

Verenigde Staten 1953. Komedie van Don Weis. Met o.a. Mickey Rooney, Eddie Bracken, Elaine Stewart en Marilyn Erskine.

Ordinair kluchtwerk van Rooney en Bracken die een tankstation openen en hun voorraad aftappen van een pijpleiding van een oliemaatschappij.

You for Me

1952 | Komedie

Verenigde Staten 1952. Komedie van Don Weis. Met o.a. Peter Lawford, Jane Greer, Gig Young, Paula Corday en Elaine Stewart.

Een romantische komedie zonder pretenties waarin Greer als verpleegster - vol - goede - bedoelingen achtervolgd wordt door aanbidders.

Just This Once

1952 | Komedie

Verenigde Staten 1952. Komedie van Don Weis. Met o.a. Janet Leigh, Peter Lawford, Lewis Stone, Marilyn Erskine en Richard Anderson.

Een aardige, pretentieloze komedie rond de strenge Leigh, die de zorg krijgt toevertrouwd voor playboy Lawfords slinkende vermogen, en hun onvermijdelijke romance. Sidney Sheldon bewerkte een verhaal van Max Trell tot scenario. Door de lens keek Ray June.

It's a Big Country

1951 | Drama, Historische film

Verenigde Staten 1951. Drama van Charles Vidor, Richard Thorpe, John Sturges, William A. Wellman en Don Hartman. Met o.a. Ethel Barrymore, Keefe Brasselle, Gary Cooper, Nancy Davis en Gene Kelly.

Dore Schary's promotie van Amerika, die gebruik maakt van diverse zinloze episoden over hoe verschillend de mensen op diverse plaatsen in de VS zijn. Andere segmenten komen beter uit de verf in deze heel wisselvallige film.

Bannerline

1951 | Misdaad

Verenigde Staten 1951. Misdaad van Don Weis. Met o.a. Keefe Brasselle, Sally Forrest, Lionel Barrymore en Lewis Stone.

Brasselle als jong, beginnend en geestdriftig reporter die zijn stadgenoten herinnert aan hun burgermoraal door zijn strijd tegen de corruptie. De film wordt bedorven door een slechte rolbezetting en een clichématige afwikkeling van het plot.