Jack MacKenzie: camera.
Er zijn 4 films gevonden.

Isle of the Dead

1945 | Horror

Verenigde Staten 1945. Horror van Mark Robson. Met o.a. Boris Karloff, Ellen Drew, Marc Cramer, Katherine Emery en Helene Thimig.

Tijdens de Grieks-Turkse oorlog in 1912 worden een Griekse generaal (Karloff), een Amerikaanse journalist (Cramer), een Britse consul (Napier), diens vrouw (Emery) en enkele andere personen op een eiland in quarantaine gehouden wanneer de pest bij één van hen ontdekt wordt. Een oude vrouw is er echter van overtuigd dat ze het slachtoffer zijn van demonen, die ze 'vorvolakas' noemt. Zo ongeveer de meest verwarde en teleurstellende Val Lewton-produktie. De film verloopt traag, om pas tegen het einde in een stroomversnelling te raken. De acteurs echter doen hun best om de toeschouwer de rillingen over het lijf te bezorgen. Er is duidelijk geknoeid tijdens de montage van de film om de typische poëzie van Lewton te vervangen door conventionele griezelfragmenten die er niet in slagen te overtuigen. Ardel Wray en Josef Mischel schreven het scenario, dat door Jack Mackenzie in beelden omgezet werd.

Passport to Destiny

1944 | Drama, Komedie

Verenigde Staten 1944. Drama van Ray McCarey. Met o.a. Elsa Lanchester, Gordon Oliver, Lloyd Corrigan, Gavin Muir en Lenore Aubert.

Een gezonde B-film met Elsa als een vaderlandslievende werkster, die vastbesloten is de Führer te elimineren. Hertiteld: PASSPORT TO ADVENTURE.

The Magnificent Ambersons

1942 | Drama

Verenigde Staten 1942. Drama van Orson Welles. Met o.a. Joseph Cotten, Dolores Costello, Agnes Moorehead, Tim Holt en Anne Baxter.

De studiobazen hadden weinig respect voor de man die zo geniaal debuteerde met Citizen Kane. Toen Welles na de ruwe montage van The Magnificent Ambersons in Brazilië was, sneden ze een dikke veertig minuten uit de film (en vernietigden het materiaal!) en gaven de film bovendien een happy end. Toch is ook deze kapotte versie technisch knap en bij vlagen zeer de moeite waard. Het is een epos over de teloorgang van een rijke Amerikaanse familie, en over de vooruitgang die onstuitbaar oprukt, ditmaal in de vorm van de automobiel. Ondanks de ingreep van de studio was de film een commerciële flop.

When bearcat went dry

1919 | Zwijgende film, Drama, Western

Verenigde Staten 1919. Zwijgende film van Ollie S. Sellers.

De studiobazen hadden weinig respect voor de man die zo geniaal debuteerde met Citizen Kane. Toen Welles na de ruwe montage van The Magnificent Ambersons in Brazilië was, sneden ze een dikke veertig minuten uit de film (en vernietigden het materiaal!) en gaven de film bovendien een happy end. Toch is ook deze kapotte versie technisch knap en bij vlagen zeer de moeite waard. Het is een epos over de teloorgang van een rijke Amerikaanse familie, en over de vooruitgang die onstuitbaar oprukt, ditmaal in de vorm van de automobiel. Ondanks de ingreep van de studio was de film een commerciële flop.