Ingolf Gorges: cast.
Er zijn 3 films gevonden.

Der sexte Sinn

1986 | Komedie, Drama

Duitsland 1986. Komedie van Lothar Lambert en Dagmar Beiersdorf. Met o.a. Ingolf Gorges, Albert Heins, Ulrike Schirm, Barbara Morawiecz en Susanne Stahl.

Het is allemaal zo aardig bedacht, maar o`zo irritant gedaan. Twee broers, Alfred (Heins), 35 jaar, is een verlegen figuur en Hans (Gorges), dertig jaar, is een rokkenjager, zitten na de dood van hun dominante moeder (Morawiecz) achter dezelfde vrouw aan, Angelika (Schirm), die midden dertig is. Ze is geëmanicipeerd, heeft een dochter van achttien en wilde nooit trouwen met de vader van haar kind. Ze werkt op een reisbureau. Als haar dochter het huis uit gaat en zij niet gevallen is voor de hofmakerij van de twee broers, blijft haar niet veel anders over dan het boeken van een reisje... Achterhaald en veel te gekunsteld thema dat op een amateuristische wijze gespeeld wordt. Filmmakerij in de marge. Scenario van regisseur Lambert en co-regisseuse Beiersdorf. Camerawerk van Hans-Günther Bücking. Ook bekend als DER SECHSTE SINN, een subtiel verschil, aanvaardbaarder voor EINS PLUS, een satellietzender, die niet meer bestaat, maar die blijkbaar zijn vingers niet aan koud water wenste te branden.

Der Sexte Sinn

1986 | Komedie, Romantiek, Erotiek

Duitsland 1986. Komedie van Dagmar Baiersdorf en Lothar Lambert. Met o.a. Albert Heins, Ingolf Gorges, Ulrike Schirm, Ela Behrends en Barbara Morawiecz.

Een lichte filmkomedie over twee broers, die van moederskindjes opgroeien tot 'echte mannen'. Daarbij worden zij geholpen door Angelica, die echter ook voor enige verwarring zorgt. Volgens de regisseur de 'eerste seksfilm voor de hele familie'

Polizeiruf 110: Der Fall Lisa Murnau

1971 | Misdaad, Thriller

Oost Duitsland 1971. Misdaad van Helmut Krätzig. Met o.a. Peter Borgelt, Sigrid Göhler, Petra Hinze, Hans Lucke en Hans-Dieter Knaup.

Er gebeurt een overval op het postkantoor in de Herderstraße. De brandkast wordt leeggeroofd. De voor de hand liggende verdachte is een kermisklant, maar dan wordt de ex- kantoorbeheerder van Lisa Murnau aan de tand gevoeld. De jongens van de Oostduitse Kripo zijn niet mals. Het scenario is van regisseur Krätzig en Hans-Jürgen Faschina. Eerste aflevering van het DDR-antwoord op de succesvolle Westduitse TATORT-serie, die een jaar eerder gestart was met TAXI NACH LEIPZIG. Men dient te bedenken dat deze misdaadfilms moesten laveren tussen enorme klippen die in de uitgebreide catalogus van taboethema's uit het Oostduitse arbeiderspardijs stonden. Ze moesten evenwel spanning en amusement bieden en waren derhalve ietsje vrijer dan de gewone film- en theaterproducties. De producties die in 1990 werden gemaakt ademen al heel wat vrijheid uit die ontstond toen dramaturgen, scenarioschrijvers en producenten van de ARD en DFF ervaringen en ideeën met elkaar gingen uitwisselen. Er werden in de DDR totaal 148 films uitgezonden; de laatste dateert van 31 maart 1991; daarna nam de ARD ze over, want er waren er 153 gedraaid. Nummer 153 werd op 22 december 1991 uitgezonden. Toen werd het een paar jaar stil rondom de serie. Na de Duitse hereniging werd de officiële DDR-omroep de regionale zender MDR en de andere regionale zenders begonnen mee te helpen om vanaf 1993 in TATORT-traditie POLIZEIRUF 110 afleveringen te maken en zo moest de 'moord na het nieuws van zondagavond' gedeeld worden met DIE MÄNNER VON K3 en TATORT. Rond het jaar 2000 was men al ver over de tweehonderd afleveringen, maar TATORT bereikte in augustus van dat jaar nummer 450. Het grote verschil tussen TATORT en POLIZEIRUF 110 is dat de eerste serie in grote steden speelt en te maken heeft met zware jongens, terwijl de laatste reeks in de provincie speelt, meer te maken heeft met de kleine misdaad en veel aandacht besteedt aan de verbinding dader-slachtoffer.