Luigi Giuliani: cast.
Er zijn 5 films gevonden.

La Noia

1964 | Drama, Erotiek

Frankrijk​/​​Italië 1964. Drama van Damiano Damiani. Met o.a. Horst Buchholz, Catherine Spaak, Bette Davis, Isa Miranda en Daniela Rocca.

Een kunstschilder leeft op kosten van zijn dominerende moeder en zinkt, overtuigd van zijn gebrek aan talent, weg in verveling totdat hij verliefd wordt op de amorele vriendin van zijn overleden buurman. Ze vernedert, compromitteert en bedriegt hem zonder kwaadwilligheid en pas na een zelfmoordpoging vindt hij de kracht met haar te breken. De ongelukkige rolbezetting maakt het scenario ongeloofwaardig en weinig onderhoudend. Spaak is goed, maar heeft dit soort rollen te vaak gespeeld, Buchholz maakt zijn hevige emoties tot gezeur en 'gastster' Davis maakt als Amerikaans-Italiaanse mamma zichzelf en al haar scènes belachelijk. De roman van Moravia is niet zijn beste, maar verdient beter. Ook bekend als THE EMPTY CANVAS.

La Reina del Chantecler

1963 | Musical, Drama

Spanje 1963. Musical van Rafael Gil. Met o.a. Sara Montiel, Alberto de Mendoza, Luigi Giuliani, Milagros Leal en Amelia de la Torre.

Een Music hall-vedette anno 1916 wordt bedrogen door haar minnaar en vindt een nieuwe, volkse aanbidder in het publiek, maar weet niet te kiezen tussen huwelijk en succes. De geliefde verongelukt en de ster wijdt zich geheel aan haar muzikale loopbaan en neemt zonder illusies haar vroegere minnaar terug. Een muzikale smartlap zoals er reeksen werden gemaakt rond de Spaanse ster Montiel, die mooi mag zijn, veel moet zingen en af en toe decoratief kan lijden.

Carmen di Trastevere

1963 | Drama

Italië​/​​Frankrijk 1963. Drama van Carmine Gallone. Met o.a. Giovanna Ralli, Jacques Charrier, Dante di Paolo, Lino Ventura en Fiorenzo Fiorentini.

Een politie-agent wordt verliefd op de jonge vrouw van een bendeleider en geeft om haar zijn carrière op. Hij geeft zijn informatie door aan de misdadigers, maar hun beraamde plan mislukt. Ondertussen is Carmen er vandoor met een motorkampioen. Gallone is specialist in operaverfilming, maar vertelt Bizets Carmen zònder muziek wat niet gecompenseerd wordt door de eigentijdse situering. Ralli is in de titelrol temperamentvol genoeg, haar tegenspelers weten echter geen raad met hun veronderstelde passies.

L' Isola di Arturo

1962 | Drama

Italië 1962. Drama van Damiano Damiani. Met o.a. Reginald Kernan, Vanni de Maigret, Kay Meersman, Luigi Giuliani en Ornella Vanoni.

Een puber, wiens moeder in het kraambed stierf, adoreert zijn vader ondanks diens talrijke reizen waarbij hij zijn zoon alleen op het eiland achterlaat. Bij terugkeer van een reis heeft hij een zwanger kindbruidje bij zich, dat hij bij zijn zoon - die ongeveer even oud als haar is - achterlaat. De reizen blijken vanwege een homoseksuele verhouding te zijn met een dief, die later wordt gearresteerd. De vrouw van de dief redt hem van een dreigend schandaal, maar de ontgoochelde zoon verlaat het eiland. De dramatische confrontatie van jongeren met de weinig verheffende seksuele realiteit van de ouders is een geliefd Italiaans roman-thema, maar heeft bij de verfilming het nadeel dat de toeschouwer veel eerder dan de hoofdpersonen doorheeft wat er aan de hand is. Zo ook in deze overwegend fijngevoelige versie van Elsa Morantes roman, die alleen ècht overtuigt in de scène van de jongen en zijn stiefmoeder.

Boccaccio '70

1962 | Komedie, Erotiek, Experimenteel

Frankrijk​/​​Italië 1962. Komedie van Federico Fellini, Luchino Visconti, Mario Monicelli en Vittorio De Sica. Met o.a. Sophia Loren, Anita Ekberg, Romy Schneider, Peppino De Filippo en Silvio Bagolini.

Film met drie episoden.1. LE TENTAZIONI DEL DOTTOR ANTONIO. Een moraalprediker wordt verontwaardigd over een pikant reclamebord met de tien keer levensgrote Ekberg die in zijn overspannen dromen tot leven komt. Deze eerste film in kleur voor Fellini kondigt in klein bestek de gestileerde fantasie en verbeeldingen van later werk aan. Deze episode duurt 53m. 2. IL LAVORO. De echtgenote van een Romeinse aristocraat die door een callgirl-schandaal in opspraak komt, geeft een impuls aan het huwelijk door zich voortaan ook voor gunsten te laten betalen. De Visconti-sketch is een bitter meesterwerkje en de openbaring van Schneider als volwassen actrice. 3. LA RIFFA. De eigenares van een kermisschiettent wordt door haar broer hoofdprijs van een competitie gemaakt, maar de winnaar is niet degene op wie ze een oogje heeft. Rumoerige volksklucht met temperamentvolle Loren was destijds verrassend, maar werd door haar en De Sica sindsdien te vaak herhaald. De film was oorspronkelijk een vierluik, maar de niet onaardige sketch RENZO E LUCIA van Mario Monicelli over een pasgetrouwde arbeider in Turijn - zonder beroemde ster - werd geknipt. Die wordt soms meevertoond op tv. De oorspronkelijke versie was 190m; de in ons land uitgebrachte film: 165m (de drieluik!), maar de censuur in Duitsland bijvoorbeeld sneed daar nog eens 9m af, zodat de Duitse drieluik slechts 156m is. De producenten voegden het getal 70 aan de titel toe, omdat ze dachten dat de film niet vóór 1970 door de Italiaanse censuur zou komen. Scenario's van Giovanni Arpino, Italo Calvino, Tullio Pinelli, Enzo Flaiano, Suso Cecchi d'Amico en Cesare Zavattini. Camerawerk van Giuseppe Rotunno, Otello Martinelli en A. Nannuzzi.