Hans Stadlbauer: cast.
Er zijn 6 films gevonden.

Reiche Kunden killt man nicht

1991 | Mysterie

Duitsland 1991. Mysterie van Frank Guthke. Met o.a. Günther Maria Halmer, Andrea L'Arronge, Friedrich von Thun, Peter Striebeck en Rüdiger Vogler.

Professor Albert Reissler (Weiser) komt van Montevideo terug naar Duitsland om een oude erfeniskwestie te regelen. Vijftien jaar geleden kreeg hij namelijk honderdduizend mark voor het familiebedrijfje van zijn oma dat zogenaamd bankroet was. De onderneming blijkt echter nog springlevend en miljoenen waard te zijn. Professor Reissler schakelt advocaat Jean Abel (Halmer) in om de zaak te onderzoeken. Wat later sterft de professor echter onder mysterieuze omstandigheden. Misdaadfilm uit de reeks Ein Fall für Jean Abel met veel verwikkelingen en weinig spanning. Fred Breinersdorfer bewerkte zijn eigen roman en bracht heel wat knipoogjes in de dialogen. Uitsluitend voor de liefhebbers. Fotografie van Rolf Paulerberg.

Anwalt Abel - Reiche Kunden killt man nicht

1991 | Misdaad, Drama

Duitsland 1991. Misdaad van Frank Guthke. Met o.a. Günther Maria Halmer, Andrea L'Arronge, Friedrich von Thun, Peter Striebeck en Rüdiger Vogel.

Professor Albert Reissler (Weiser) uit Montevideo in Uruguay erfde in 1979 eenderde van een onderneming. Hem werd verteld dat het bedrijf zeer slecht liep en hij kreeg honderdduizend mark aangeboden voor het zo goed als waardeloze aandelenpakket. Hij accepteerde het bod in goed vertrouwen. Twintig jaar later komt Reissler naar Duitsland en ontdekt dat zijn aandelen van toen vele miljoenen waard zijn. Hij heeft het gevoel zwaar opgelicht te zijn. Reissler wendt zich via Paloff (Vogler) tot Abel (Halmer), die er snel achterkomt dat Reisslers neef Haussmann (Striebeck) en zijn nicht Ina Nasch-Haussmann (Rath) achter de zwendel zaten. Hun advocaat Dr. Wolff (Von Thun), een charmante, maar arrogante vent, wijst alle aanspraken van de hand. Als Reissler onder de trein komt, houdt smeris Holz (Zeplichal) het op een zelfmoord. Abel die nog een appeltje met Holz te schillen heeft, bijt zich vast in de zaak en klaagt aan als civiele partij (een bekende manoeuvre in het scenario van Fred Breinersdorfer). Hij daagt Haussmann en Ina voor de rechter en troeft de arrogante advocaat Wolff af. Een uitstekende aflevering, waarin Abel zich revancheert op de hermandad en laat zien dat hij de belangen van zijn cliënt behartigt, ook als die er niet meer is. Het camerawerk is van Rolf Paulerberg.

Out of Rosenheim

1987 | Komedie

Duitsland 1987. Komedie van Percy Adlon. Met o.a. Marianne Sägebrecht, CCH Pounder, Jack Palance, Christine Kaufmann en Monica Calhoun.

De paden van de rechtschapen, flink geproportioneerde Beierse zakenvrouw Jasmin en de energieke zwarte Brenda, eigenares van het vervallen motel 'Bagdad Cafe' kruisen elkaar in de woestijn van Arizona. De twee totaal verschillende vrouwen vinden na aanvankelijke scepsis, toenadering en worden tenslotte zelfs vriendinnen. Palance is leuk als gewezen decorschilder uit Hollywood, die geobsedeerd wordt door het verlangen om Sägebrecht te portretteren. Een aardige, ironische, originele komedie van de maker van ZUCKERBABY, al gaat deze film eigenlijk nergens over. Mooie beelden en goede muziek. Bekroond met talrijke prijzen. Thans een cultfilm. Scenario van Percy en Eleonore Adlon. Camerawerk van Bernd Heinl. Ook bekend als BAGDAD CAFE.

Tatort - Die Macht des Schicksals

1986 | Mysterie

Oostenrijk​/​​Duitsland 1986. Mysterie van Reinhard Schwabenitzky. Met o.a. Helmut Fischer, Georg Einerdinger, Henner Quest, Uschi Wolff en Rolf Castell.

Sedert geruime tijd geeft een schurk zich uit voor commissaris Eckhoff en onder dat voorwendsel pikt hij de spaarcentjes van oudere dames die weduwe zijn, en heren die rentenieren. In Herr Lange vindt hij een willoos slachtoffer, dat hij probleemloos 150.000 mark lichter maakt. Eckhoff, een derderangs acteur van het volkstoneel, werkt niet alleen. Hij heeft `assistentie` in de vorm van `smeris` Kleppinger (H[KA3]ubner). Zowel Lange als Kleppinger worden levenloos aangetroffen. Commissaris Lenz (Fischer) meent dat het de hoogste tijd is om deze hebzuchtige oplichter zo snel mogelijk achter de tralies te krijgen. Lenz concentreert zich met zijn team op een filmproducent, zijn ontrouwe vrouw en diens entourage. Een goed verhaal dat ergerlijk routineus in beeld is gebracht. De acteurs spelen op hun ruggenmerg en doen weinig moeite om hun personage tot leven te brengen. Ondanks enkele zeer voorspelbare plotwendingen en wat langdradigheden verveel je je niet, maar de film zal je beslist niet bijblijven. Het weinig persoonlijke scenario is van Ulf Miehe en Klaus Richter en het camerawerk is van Gernot Roll. Zesde zaak van Lenz, aflevering 189.

Zuckerbaby

1985 | Komedie

Duitsland 1985. Komedie van Percy Adlon. Met o.a. Marianne Sägebrecht, Eisi Gulp, Manuela Denz, Toni Berger en Will Spindler.

De 38-jarige S[KA3]agebrecht die bij een begrafenisonderneming overledenen aflegt en wast, lijdt enorm onder haar eenzaamheid, de sleur en haar overgewicht. Op een dag blijft ze in de metro zitten, omdat zij zich aangetrokken voelt door de stem (en later de verschijning) van een jonge bestuurder van de ondergrondse (Gulp). Zij volgt zijn gangen en het komt tot een ontmoeting die uitloopt op een kortstondige verhouding vol warmte en tederheid. Na haar koene verovering, verliest de film echter zijn vaart en het lijkt wel alsof de regisseur niet wist hoe hij verder moest gaan. Deze (kleinere) tweede helft bevat oninteressant gezwets over Sägebrechts vader-complex of het ontbreken ervan en is cursorisch; het einde op de dansvloer is ronduit banaal. Desondanks een geslaagd protest tegen de schoonheidsidealen van de consumptiemaatschappij; bovendien moedig om te zeggen dat dik best sexy kan zijn en terecht een aansporing om zelfbewuster te leven. Passende locaties met bijbehorende achtergrondgeluiden, mooi gefotografeerd door Johanna Heer die de camera 'bemande'. Goede karakterrollen. Scenario van de regisseur die met Gwendolyn von Ambesser zijn eigen verhaal bewerkte.

Fünf letzte Tage

1982 | Drama

Duitsland 1982. Drama van Percy Adlon. Met o.a. Irm Hermann, Lena Stolze, Will Spindler, Hans Hirschmüller en Philip Arp.

De 21-jarige studente Sophie Scholl was een anti-nazistische verzetsstrijdster. De laatste vijf dagen van haar leven bracht ze door in een cel met Else Gebel. De film laat zien wat zich tussen de twee vrouwen afspeelde gedurende die vijf dagen. Een indrukwekkende film over de kracht van medemenselijkheid. De enscenering en cameravoering zijn soms echter wat tè afstandelijk.