Piero Portalupi: camera.
Er zijn 6 films gevonden.

The Biggest Bundle of Them All

1968 | Komedie, Misdaad, Thriller

Verenigde Staten 1968. Komedie van Ken Annakin. Met o.a. Robert Wagner, Raquel Welch, Vittorio De Sica, Edward G. Robinson en Godfrey Cambridge.

De bedoeling was om een komedie te maken, maar de film is een slap verhaal geworden over amateurmisdadigers die een Amerikaanse gangster proberen te ontvoeren. In Frankrijk en Italië opgenomen. Scenario van Sy Salkowitz naar een idee van Josef Shaftel. Camerawerk van Piero Portalupi.

House of Cards

1968 | Misdaad

Verenigde Staten 1968. Misdaad van John Guillermin. Met o.a. George Peppard, Inger Stevens, Orson Welles en Keith Michell.

Een totaal uitgerangeerde bokser/avonturier Reno Davis (Peppard) wordt door een rijke weduwe Anne (Stevens) ingehuurd als leraar voor haar zoontje, maar laat zich manipuleren door een groep fascistische miljonairs en generaals die van plan zijn Europa weer over te nemen. Klinkt dat bekend in de oren? Desondanks een spannende en goed gefilmde achtervolging aan het einde van de film.

Jessica

1962 | Komedie, Drama

Verenigde Staten​/​​Frankrijk​/​​Italië 1962. Komedie van Jean Negulesco en Oreste Palella. Met o.a. Angie Dickinson, Maurice Chevalier, Noël-Noël, Sylva Koscina en Agnes Moorehead.

Dickinson speelt een Italiaanse vroedvrouw, op wie de meeste mannen uit het dorp een oogje hebben. Chevalier is de geestelijke van de parochie. Een onzin-film. Edith R. Sommer en Ennio de Concini bewerkten de roman van Flora Sandstrom The Midwife of Pont Clery tot scenario. Camerawerk van Piero Portalupi.

Carosello Napoletano

1953 | Musical, Romantiek, Komedie

Italië 1953. Musical van Ettore Giannini. Met o.a. Paolo Stoppa, Clelia Matania, Nadia Gray, Maria Fiore en Maria Pia Casilio.

De geschiedenis van Napels van de 16de tot in de 20de eeuw, gebracht in liederen, commedia dell`arte en revue-sc[KA2]enes met de `eeuwige straatmuzikant` (Stoppa) als centraal en verbindend personage. Dit bruisend en vitaal muzikaal spektakel heeft op de geluidsband zang van o.a. , maar de te pretentieus-artistieke balletten van Massine doen in de volkse context nogal misplaatst aan. Het scenario is van de regisseur, Giuseppe Marotta en R. Del Grosso. Het camerawerk is van Piero Portalupi.

Aida

1953 | Muziek

Italië 1953. Muziek van Clemente Fracassi. Met o.a. Sophia Loren, Lois Maxwell, Luciano della Marra, Folco Lulli en Léonide Massine.

Verdi's beroemde 'Egyptische' opera - gecomponeerd ter gelegenheid van de opening van het Suezkanaal - kreeg een tamelijk spectaculaire verfilming, waarbij, anders dan in de Italiaanse film-opera, gevestigde acteurs zangstemmen playbacken. Loren in de titelrol is een fraai ogende slavin, maar acteren kon ze zo vroeg in haar carrière nog niet, ze zingt echter met de stem van Renata Tebaldi wat voor de liefhebbers veel goed maakt. De stem van Lois Maxwel is door Ebe Stignani gezongen. Het camerawerk is van Piero Portalupi. Muzikale regie van Giuseppe Morelli. Muzikale supervisie van Renzo Rossellini. Het ballet wordt gedanst door het Opéra van Roma.

Bellissima

1951 | Drama, Experimenteel, Komedie

Italië 1951. Drama van Luchino Visconti. Met o.a. Anna Magnani, Walter Chiari, Tina Apicella, Gastone Renzelli en Tecla Scarano.

Een volksvrouw laat haar dochtertje Apicella een auditie doen voor een filmrol; ze laat zich imponeren en inspinnen door gewetenloze lieden van Cinecittà tot ze merkt, dat haar oogappel als onbegaafde lelijkerd alleen maar als mikpunt voor grappen dient. Een temperamentvolle rol van Magnani in een ongewoon luchtige film voor Visconti's doen, die zijdelings kritiek spuit op de verwatering van de idealen van het neo- realisme. Visconti's derde film. Magnani ontving de hoogste onderscheiding voor haar rol, de zilveren band.