Pietro Notarianni: cast en productie.
Er zijn 3 films gevonden.

Malèna

2000 | Romantisch drama, Komedie, Oorlogsfilm

Italië​/​​Verenigde Staten 2000. Romantisch drama van Giuseppe Tornatore. Met o.a. Monica Bellucci, Giuseppe Sulfaro, Luciano Federico, Pietro Notarianni en Matilde Piana.

Terwijl haar man aan het front is verlustigen de lokale mannen en jongens zich aan de mooie Malèna (Bellucci). De vrouwen in het Siciliaanse dorp zien het met lede ogen aan. Dan wordt Malèna's man als vermist opgegeven en probeert ze zich staande te houden door onder meer aan te pappen met Duitse militairen. Regisseur Tornatore (Cinema Paradiso) vertelt zijn - tikje sentimentele - verhaal vanuit het standpunt van een verliefd jongetje (Sulfaro). Cameraman Lajos Koltai brengt Bellucci bijzonder wellustig in beeld, en kreeg er een Oscarnominatie voor.

Spara forte, più forte...non capisco!

1966 | Komedie, Thriller

Italië 1966. Komedie van Eduardo De Filippo. Met o.a. Marcello Mastroianni, Raquel Welch, Eduardo De Filippo, Guido Alberti en Leopoldo Trieste.

Een Napolitaanse beeldhouwer kan droom en werkelijkheid niet meer scheiden. Na een ontmoeting met een rijkaard, die bang voor een moordaanslag zegt te zijn, droomt hij dat zijn gehate buren de daders zijn en geeft ze vervolgens aan bij de politie. Deze op een succesvol volksstuk geïnspireerde film van De Filippo mist verve en fantasie in de regie om deze stof aannemelijk te maken. De voor de export ingelaste rol van Welch voegt zowel decoratie toe als overbodige extra-complicaties aan het bizarre verhaal. Het aardigste is nog De Filippo's eigen rol als de met explosieven experimenterende oom van de held, die communiceert via Morse-knallen.

Questa volta parliamo di uomini

1965 | Komedie

Italië 1965. Komedie van Lina Wertmüller. Met o.a. Nino Manfredi, Luciana Paluzzi, Milena Vukotic, Margaret Lee en Patrizia De Clara.

Het eerste deel van dit komische vierluik gaat over een rijke vrouw die steelt uit verveling. Dat komt mooi uit als haar echtgenoot bijna failliet gaat. In het tweede deel weet een messenwerper in zijn act zijn vrouw maar niet te missen, hij moet aan de bril. Ook het derde en vierde deel gaan over ongewone relaties tussen mannen en vrouwen. Regisseur Wertmüller weet daar wel weg mee, zoals ze in 1972 bijvoorbeeld liet zien in het hilarische Mimì metallurgico ferito nell'onore. Deze film is minder briljant, maar nog steeds de moeite waard.