Duncan Lamont: cast.
Er zijn 19 films gevonden.

The Strange Case of Dr. Jekyll and Mr. Hyde

1968 | Horror

Verenigde Staten 1968. Horror van Charles Jarrott. Met o.a. Jack Palance, Denholm Elliott, Leo Genn, Oskar Homolka en Torin Thatcher.

Ian Hunter bewerkte het boek van Robert Louis Stevenson voor de eerste tv-bewerking van het verhaal dat overbekend geacht mag worden. Hij kreeg er een Edgar Allan Poe-Award voor. Palance speelt bekwaam de geleerde die het middel uitvindt om zich onherkenbaar te veranderen. Dan Curtis - zelf een goede regisseur - was de producer van deze tv-film, die oorspronkelijk in twee delen werd uitgezonden.

Quatermass and the Pit

1968 | Avonturenfilm, Sciencefiction

Verenigd Koninkrijk 1968. Avonturenfilm van Roy Ward Baker. Met o.a. James Donald, Barbara Shelly, Andrew Keir, Julian Glover en Maurice Good.

Bemanning van buitenaards ruimteschip in modern Londen. Goede rolbezetting, prima wendingen in scenario en spanning, is een mooi voorbeeld van wat met weinig geld kan. Alleen het onderwerp zal niet iedereen bekoren. In Amerika uitgebracht als FIVE MILLION YEARS TO EARTH.

Frankenstein Created Woman

1967 | Sciencefiction, Horror

Verenigd Koninkrijk 1967. Sciencefiction van Terence Fisher. Met o.a. Peter Cushing, Susan Denberg, Robert Morris, Barry Warren en Thorley Walters.

In het vervolg op EVIL OF FRANKENSTEIN. probeert Dr. Frankenstein (Cushing) de ziel van een pas (en ook onschuldig) ge[KA3]executeerde man in het lichaam van een gehavende geliefde (Denberg) te stoppen. Alles gaat mis, inclusief het scenario. Werd gevolgd door FRANKENSTEIN MUST BE DESTROYED!

The Devil's Own

1966 | Horror

1966. Horror van Cyril Frankel. Met o.a. Bryan Marshall, Shelagh Fraser, Viola Keats, Carmel Mcsharry en Martin Stephens.

In het vervolg op EVIL OF FRANKENSTEIN. probeert Dr. Frankenstein (Cushing) de ziel van een pas (en ook onschuldig) ge[KA3]executeerde man in het lichaam van een gehavende geliefde (Denberg) te stoppen. Alles gaat mis, inclusief het scenario. Werd gevolgd door FRANKENSTEIN MUST BE DESTROYED!

Arabesque

1966 | Thriller, Komedie

Verenigde Staten 1966. Thriller van Stanley Donen. Met o.a. Gregory Peck, Sophia Loren, Alan Badel, Kieron Moore en Carl Duering.

Peck speelt Egyptoloog professor Pollock die betrokken raakt bij een complot tegen een staatshoofd in het Midden-Oosten. In zijn pogingen de aanslag te voorkomen wordt hij bijgestaan door een exotische schone (Loren). Maar staat ze wel aan zijn kant? Vlotte spionagethriller naar de roman van Gordon Cotler heeft geestige dialogen, een vrolijke muziekscore van Henry Mancini en fraai camerawerk van Christopher Challis. Pollock: 'Volg die auto!' Taxichauffeur: 'Mijn hele leven heb ik gewacht op iemand die dat zou zeggen.' Peck en Loren zijn prachtig. Arabesque kreeg de BAFTA voor beste Britse film.

The Brigand of Kandahar

1965 | Avonturenfilm

Verenigd Koninkrijk 1965. Avonturenfilm van John Gilling. Met o.a. Ronald Lewis, Oliver Reed, Duncan Lamont, Yvonne Romain en Catherine Woodville.

Voornamelijk onzin film, gesitueerd in een Brits garnizoen in het India van 1850 met uitgelaten inboorlingen; goede acteurs doen hun uiterste best.

The Evil of Frankenstein

1964 | Horror

Verenigd Koninkrijk 1964. Horror van Freddie Francis. Met o.a. Peter Cushing, Peter Woodthorpe, James Maxwell, Sandor Elès en Steven Geray.

Na tien jaar komt Baron Frankenstein-Cushing terug naar het dorp waaruit hij destijds verbannen werd wegens zijn experimenten. Hij vindt het monster terug, ingevroren in het ijs en brengt het terug tot leven. Een hypnotiseur, die verbannen werd door de burgemeester, gebruikt het monster om zich te wreken. Na REVENGE OF FRANKENSTEIN, is deze derde Hammer-sequel wel een ontgoocheling, maar in de dorpsscènes en in zijn manier van benadering van het monster, kan men in Francis reeds de toekomstige cameraman van THE ELEPHANT MAN herkennen. Cushing wordt omringd door een reeks acteurs waar het talent niet bepaald vanaf straalt. Bestaat ook in een video-versie van 97m, met extra métrage, gefilmd door Anthony Nelson-Keys, maar dat maakt de film niet beter. Scenario van John Elder. Gevolgd door FRANKENSTEIN CREATED WOMAN.

Evil Of Frankenstein

1964 | Sciencefiction, Horror

Verenigd Koninkrijk​/​​Verenigde Staten 1964. Sciencefiction van Freddie Francis. Met o.a. James Garfield, Anthony Poole, Robert Lynn, Derek Martin en Kiwi Kingston.

Na tien jaar komt Baron Frankenstein-Cushing terug naar het dorp waaruit hij destijds verbannen werd wegens zijn experimenten. Hij vindt het monster terug, ingevroren in het ijs en brengt het terug tot leven. Een hypnotiseur, die verbannen werd door de burgemeester, gebruikt het monster om zich te wreken. Na REVENGE OF FRANKENSTEIN, is deze derde Hammer-sequel wel een ontgoocheling, maar in de dorpsscènes en in zijn manier van benadering van het monster, kan men in Francis reeds de toekomstige cameraman van THE ELEPHANT MAN herkennen. Cushing wordt omringd door een reeks acteurs waar het talent niet bepaald vanaf straalt. Bestaat ook in een video-versie van 97m, met extra métrage, gefilmd door Anthony Nelson-Keys, maar dat maakt de film niet beter. Scenario van John Elder. Gevolgd door FRANKENSTEIN CREATED WOMAN.

Devil Ship Pirates

1964 | Horror, Actiefilm

Verenigd Koninkrijk 1964. Horror van Don Sharp. Met o.a. Christopher Lee, Andrew Kier, Michael Ripper, John Cairney en Duncan Lamont.

Tijdens de strijd tegen de Britten raakt het Spaanse piratenschip 'Diabolo' zwaar beschadigd. De kapitein, Lee, gaat voor anker aan de Engelse kust, gijzelt Pyne en vertelt de bevolking dat de Britten de strijd verloren hebben. Hij eist hun medewerking om zijn schip te herstellen. Keir organiseert het verzet hiertegen. Een uitstapje naar zee voor het produktiehuis Hammer, die een vlotte piratenfilm afleverde met onderhoudende actie. De acteurs, met aan kop een lekker sadistische Lee, spelen ongedwongen mee. Uitstekende, pretentieloze avonturenfilm met enkele gruwelijke scènes. Jimmy Sangster schreef het scenario en Michael Reed verzorgde de fotografie. Gedraaid in Megascope.

The Scarlet Blade

1963 | Actiefilm, Historische film

Verenigd Koninkrijk 1963. Actiefilm van John Gilling. Met o.a. Lionel Jeffries, Oliver Reed, Jack Hedley, June Thorburn en Duncan Lamont.

Prima 'cape- en degenwerk' in deze romance tussen twee jonge mensen die zich in de tegenover elkaar staande kampen bevinden bij Cromwells greep naar de macht in de 17e eeuw. Goed ogende Hammer-produktie.

Miss Marple: Murder at the Gallop

1963 | Mysterie, Misdaad, Komedie, Thriller

Verenigd Koninkrijk 1963. Mysterie van George Pollock. Met o.a. Robert Morley, Flora Robson, Charles Tingwell, Stringer Davis en Duncan Lamont.

Als een oude zonderlinge heer bij het zien van een kat dood neervalt, vermoedt amateur-detective Miss Marple (Rutherford) dat er misdaad in het spel is. Uit zijn testament blijkt dat hij heel rijk was en er duiken vier erfgenamen op. Als Miss Marple haar verdenkingen aan de politie opgeeft, lijkt het voor dovemansoren bestemd; dus gaat ze zelf op onderzoek uit. De handeling voltrekt zich verder tegen de achtergrond van een manege. Gebaseerd op het boek van Agatha Christie met de titel After the Funeral, door David Pursall, James P. Cavanagh en Jack Seddon tot scenario bewerkt. Camerawerk van Arthur Ibbetson. Rutherford op d'r best en altijd de moeite waard.

The Invisible Man: Point of Destruction

1959 | Sciencefiction, Misdaad

Verenigd Koninkrijk 1959. Sciencefiction van Quentin Lawrence. Met o.a. Duncan Lamont, Lisa Daniely, Deborah Watling, John Rudling en Patricia Jessel.

Professor Scott (Lamont) heeft een groot probleem. Drie vliegtuigen, die waren voorzien van een door hem ontwikkeld, revolutionair injectiesysteem, zijn neergestort. De pers en de publieke opinie hebben zich tegen hem gekeerd. Zijn vriend Peter Brady wil helpen, maar Scott is zo gedeprimeerd dat hij Peters sabotagetheorie afwimpelt. Scotts assistent, Dr. Court (Rudling), krijgt lucht van Peters gesnuffel. Court informeert zijn opdrachtgevers dat de onzichtbare man zijn neus in hun zaken steekt. Deze sinistere lieden bedenken een duivels plan om Brady voorgoed uit de weg te ruimen. Vlotte story met veel spanning hoewel je er nooit achter komt waarom Scotts werk zo nodig moet worden getorpedeerd. De testvlucht met Scott achter de stuurknuppel in de finale vormt een hoogtepunt in de serie. De stem van de onzichtbare Brady is van Tim Turner. Het scenario is van Ian Stuart Black. Het camerawerk is van Bert Mason. Aflevering 14 van 39.

The Adventures of Quentin Durward

1955 | Historische film, Avonturenfilm, Thriller, Actiefilm

Verenigd Koninkrijk 1955. Historische film van Richard Thorpe. Met o.a. Robert Taylor, Kay Kendall, Robert Morley, George Cole en Alec Clunes.

De verfilming van een historische roman van Sir Walter Scott in 1814 geschreven, over de held uit de titel, gespeeld door Taylor, die door zijn oom, een Schotse graaf, naar het hof van Karel de Stoute wordt gestuurd om de hand te vragen van Isabelle (Kendall), de gravin van Marcroy. De schone jonkvrouw gaat dwarsliggen, want ze wenst geen pion te worden in een politiek spel. Ze schaart zich onder protectie van Lodewijk XI (Morley). Een fraai aangeklede, maar enigszins statische kostuumfilm. Gesitueerd in Frankrijk in de late middeleeuwen. Het scenario werd geschreven door Robert Ardrey. Fotografie van Christopher Challis. Ook bekend als QUENTIN DURWARD.

Passage Home

1955 | Drama

Verenigd Koninkrijk 1955. Drama van Roy Ward Baker. Met o.a. Peter Finch, Anthony Steel, Diane Cilento, Cyril Cusack en Geoffrey Keen.

Finch speelt een drankzuchtige, strenge kapitein van een koopvaardijschip, die zich verder stipt aan de regels houdt. Hij moet het hoofd bieden aan stormen en aan Cilento, een bekoorlijke Zuidamerikaanse passagiere. Gesitueerd rond 1935. Een te voor de handliggend melodrama naar de roman van Richard Armstrong en één van de belangrijkere films uit de Rankstudio's in de periode 1950-1960.

The Passing Stranger

1954 | Misdaad

Verenigd Koninkrijk 1954. Misdaad van John Arnold. Met o.a. Lee Patterson, Diane Cilento, Paul Whitsun-Jones, Duncan Lamont en Olive Gregg.

Een deserteur uit het Amerikaanse leger werkt zichzelf steeds meer in de moeilijkheden als hij met smokkelaars te maken krijgt, totdat hij actie onderneemt. Een spannend drama.

The End of the Road

1954 | Drama

Verenigd Koninkrijk 1954. Drama van Wolf Rilla. Met o.a. Finlay Currie, Duncan Lamont, Naomi Chance en David Hannaford.

Een ingenieur raakt gefrustreerd als het lijkt dat zijn bestaan nutteloos is na zijn pensionering. Zijn familie overweegt bovendien hem naar een bejaardentehuis te sturen. Een vrij boeiende studie van het ouder worden.

Burnt Evidence

1954 | Drama

Verenigd Koninkrijk 1954. Drama van Daniel Birt. Met o.a. Jane Hylton, Duncan Lamont, Meredith Edwards, Irene Handl en Donald Gray.

Een man schiet de zogenaamde minnaar van zijn vrouw neer en steekt vervolgens zijn failliete bedrijf in brand. Als zijn vrouw gearresteerd wordt, meldt hij zich bij de politie. Gelukkig komt alles weer goed, als hij door de jury wordt vrijgesproken. Het verhaaltje is al even slap als het acteerwerk.

Le carrosse d'or

1952 | Experimenteel

1952. Experimenteel van Jean Renoir. Met o.a. Dante Rino, Nada Fiorelli, Odoardo Spadaro, Duncan Lamont en Anna Magnani.

Een man schiet de zogenaamde minnaar van zijn vrouw neer en steekt vervolgens zijn failliete bedrijf in brand. Als zijn vrouw gearresteerd wordt, meldt hij zich bij de politie. Gelukkig komt alles weer goed, als hij door de jury wordt vrijgesproken. Het verhaaltje is al even slap als het acteerwerk.

La Carrozza d'oro

1952 | Komedie, Romantiek

Italië​/​​Verenigd Koninkrijk​/​​Frankrijk 1952. Komedie van Jean Renoir. Met o.a. Anna Magnani, Duncan Lamont, Eduardo Spadaro, Paul Campbell en Riccardo Rioli.

De onderkoning van een Spaanse kolonie in het zeventiende- eeuwse Peru heeft een gouden koets gekocht, die met hetzelfde schip aankomt als een `commedia dell`arte` groep waarvan de ster zich reeksen aanbidders maakt, onder wie de vorst zelf, die haar de koets schenkt. Na vele intriges en rivaliteiten, gecompliceerd door de strijd tegen indianen, kiest ze echter toch voor het theater. Deze ironische variant op het thema vrouw-met- meer-dan- een-minnaar (als in LA REGLE DU JEU en ELENA ET LES HOMMES) is vooral Renoirs liefdesverklaring aan acteurs in het algemeen en Magnani in het bijzonder. Opmerkelijk van aankleding en kleurgebruik. Bewerking naar een toneelstuk van Prosper Mérimeé Le Carrosse du Saint-Sacrement door regisseur Renoir, Renzo Avanzo, Jack Kirkland en Giulio Macchi. Camerawerk van Claude Renoir en H. Ronald.