Claudia Dell: cast.
Er zijn 10 films gevonden.

Black Magic

1944 | Misdaad

Verenigde Staten 1944. Misdaad van Phil Rosen. Met o.a. Sidney Toler, Mantan Moreland, Frances Chan, Jacqueline de Wit en Claudia Dell.

Minder belangrijke detectivefilm met Charlie Chan over valse toekomstvoorspellers en moord tijdens een seance. Ook bekend als MEETING AT MIDNIGHT. Zie ook: 'Charlie Chan'-serie.

Boots of Destiny

1937 | Western

Verenigde Staten 1937. Western van Arthur Rosson. Met o.a. Ken Maynard, Claudia Dell, Vince Barnett, Walter Patterson en Martin Garralaga.

Dit was de eerste film van een serie van vier westerns die Ken Maynard maakte voor Condor Productions van Max. H. Hoffman Jr. De serie werd door Grand National uitgebracht. Bill Hyer en Tom Galligan waren de cameramensen van de serie. Deze film, de eerste, werd gemaakt naar een scenario van Philip White dat Hoffman al jaren in de kast had liggen en dat aanvankelijk voor een Hoot Gibson-western bedoeld was geweest. Ken komt de rancheigenares Dell te hulp tegen bandieten die haar bezit willen inpikken. Tamelijk actieloos. Ken had in die tijd ook nog een gebroken voet, zodat hij een gigantische laars droeg en dat was géén gezicht. Voor Dell was het haar laatste westernrol; in 1944 hield ze helemaal met filmen op.

Ghost Patrol

1936 | Western

Verenigde Staten 1936. Western van Sam Newfield. Met o.a. Tim McCoy, Claudia Dell, Walter Miller, Wheeler Oakman en Lloyd Ingraham.

In deze magere western (waarin de held, Tim, niet op gang komt) zijn Miller en Oakman twee schurken die een uitvinder gevangen houden teneinde van zijn vondsten te kunnen profiteren. Tim, de man van het recht, moet daar een einde aan maken. De latere regisseur John English - vooral betrokken bij Gene Autry - was hier de montageman.

Trails End

1935 | Western

Verenigde Staten 1935. Western van Al Herman. Met o.a. Conway Tearle, Claudia Dell, Baby Charlene Barry, Fred Kohler en Ernie Adams.

Scenario-schrijver Jack Jevne wist van het verhaal van James Oliver Curwood weinig te brouwen en Herman deed ook alleen maar een routineklus. Tel daarbij het magere budget van producent Mitchell Leichter en het feit dat Tearle zich helemaal niet in westerns thuisvoelde, en het resultaat is duidelijk.

The Lost City

1935 | Sciencefiction, Avonturenfilm, Actiefilm

Verenigde Staten 1935. Sciencefiction van Harry Revier. Met o.a. Kane Richmond, William 'Stage' Boyd, Claudia Dell, Josef Swickard en George 'Gabby' Hayes.

Serial in twaalf hoofdstukken. Boyd is een krankzinnige geleerde die vanuit zijn ondergrondse schuilplaats diep in Afrika probeert de wereld te veroveren. Richmond moet het verhinderen. Technisch is het een goede serial van de onafhankelijke producent Sherman Krellberg, door Regal uitgebracht. Uitstekend camerawerk van Roland Price en Eddie Linden, maar met een beetje bizarre racistische ondertoon in het scenario. Boyd krijgt de mogelijkheid om blanken voor straf zwart te maken. Boyd (1890- 1935) is niet de Hopalong Cassidy-Boyd, daarom de toevoeging 'Stage' om onderscheid te kunnen maken. Deze serial was het laatste filmwerk van Boyd voor hij aan een leverziekte overleed.

Cleopatra

1934 | Avonturenfilm

Verenigde Staten 1934. Avonturenfilm van Cecil B. DeMille. Met o.a. Claudette Colbert, Warren William, Henry Wilcoxon, Irving Pichel en Gertrude Michael.

Deze weelderige DeMille-versie van Cleopatra doet niet verouderd aan en is nog steeds een van zijn intelligentste films, dankzij de mooie rollen van alle spelers. Top amusement, met camerawerk van Victor Milner die een Oscar won. Waldermar Young en Vincent Lawrence schreven het scenario.

Destry Rides Again

1932 | Western

Verenigde Staten 1932. Western van Ben Stoloff. Met o.a. Tom Mix, Claudia Dell, Zasu Pitts, Stanley Fields en Earle Fox.

De eerste en slechtste verfilming van het boek van Max Brand. Het verhaal wijkt ook sterk af van de versies uit 1939 en 1955. Tom, die de titelrol speelt, is mede-eigenaar van een postkoetsbedrijf. Zijn partner echter is het brein achter een bende bandieten. Het was de eerste Mix-western sinds 1929 en het begin van zijn laatste westernserie van negen stuks. Het was ook Toms eerste sprekende western.

The Stolen Jools

1931 | Mysterie, Komedie

Verenigde Staten 1931. Mysterie van William McGann. Met o.a. Wallace Beery, Buster Keaton, Jack Hill, Allen Jenkins en J. Farrell McDonald.

Tijdens het Screen Stars Annual Ball worden de juwelen gestolen van Norma Shearer. Dat is op zich niet zo erg, maar ze werden gestolen van de dieven (Robinson en Stone) die ze afhandig hadden gemaakt van Norma. De agent van dienst (Beery) roept de hulp in van inspecteur Eddie Kane. Deze loopt de studio`s af op zoek naar acteurs die het bal bijwoonden om uit te zoeken wie van hen de dief is. Het verhaal is natuurlijk ondergeschikt aan de vele gastrollen van bekende gezichten die meestal slechts enkele seconden in beeld zijn. Het verhaal is dan ook maar bijzaak (er werd trouwens geen scenario-credit gegeven). Het unieke is dat de verschillende studio's samenwerkten voor dit project dat opgezet werd door Chesterfield Cigarettes ten bate van het N.V.A. tuberculose sanatorium in Saranac Lake, New York, dat later het Will Rogers Memorial Hospital for Respiratory Diseases zou worden. Een zeldzaam juweeltje dat veel te weinig vertoond wordt. Hoskins staat op de credits als Farina, Beard als Stymie, Chaney als Chubby, DeBorba als Echo, Hutchins als Wheezer en Pete the Dog als Pete the Pup. Mono. In Engeland werd het uitgebracht als THE SLIPPERY PEARLS.

Bachelor Apartment

1931 | Komedie

Verenigde Staten 1931. Komedie van Lowell Sherman. Met o.a. Lowell Sherman, Irene Dunne, Mae Murray, Claudia Dell en Noel Francis.

Dure komedie over de losbandige Sherman die van meisje naar meisje vliegt; voorvader van: COME BLOW YOUR HORN, etc.

Big Boy

1930 | Drama

Verenigde Staten 1930. Drama van Alan Crosland. Met o.a. Al Jolson, Claudia Dell, Louise Closser-Hale, Lloyd Hughes en Eddie Phillips.

Jolson doet op energieke wijze zijn toneelsucces van 1925 herleven als Gus, de zwarte staljongen die ervan droomt een renpaard in de Kentucky Derby te berijden. Jolson is zwartgeschminkt tot aan de eindscène, waarin hij 'Tomorrow Is Another Day' zingt. Een echte curiositeit; extreem gedateerd, maar toch fascinerend.