Danford B. Greene (1928): regie en montage.
Er zijn 5 films gevonden.

Who's Harry Crumb?

1989 | Komedie, Mysterie

Verenigde Staten 1989. Komedie van Paul Flaherty. Met o.a. John Candy, Jeffrey Jones, Annie Potts, Tim Thomerson en Barry Corbin.

Harry Crumb is een volstrekt incapabele detective (met 'een zwarte band in aikido en bijpassende laarzen') uit een vermaarde detective-familie. Wanneer hij wordt ingehuurd voor een ontvoeringszaak blijkt hij echter over verborgen talenten te beschikken. De joviale, uit Canada afkomstige Candy was, voordat hij in 1994 op 43-jarige leeftijd stierf, een komisch talent van formaat, zoals bijvoorbeeld te zien was in zijn ijzersterke Orson Welles-imitaties en in Planes, Trains and Automobiles (1987). Maar met dit script, te flauw voor woorden, kan zelfs hij niet uit de voeten.

The Secret Diary of Sigmund Freud

1984 | Komedie

Verenigde Staten 1984. Komedie van Danford B. Greene. Met o.a. Bud Cort, Carol Kane, Klaus Kinski, Marisa Berenson en Carroll Baker.

Deprimerende komedie over het vroege leven van Freud (Cort); Baker speelt zijn moeder, Kinski een arts met wie ze een verhouding krijgt, en Kane een verpleegster die slist. Tamelijk vervelend, af en toe zelfs bij het irritante af.

Blue Skies Again

1983 | Drama, Sportfilm, Komedie

Verenigde Staten 1983. Drama van Richard Michaels. Met o.a. Harry Hamlin, Robyn Barto, Mimi Rogers, Kenneth McMillan en Dana Elcar.

Een vriendelijke en goed bedoelde film, die uiteindelijk toch niet echt niveau heeft. Het is het verslag van de strijd die een jonge vrouw (Barto) moet leveren als zij probeert de professionele baseball-speler uit te hangen.

Blazing Saddles

1974 | Western, Komedie

Verenigde Staten 1974. Western van Mel Brooks. Met o.a. Cleavon Little, Gene Wilder, Slim Pickens, Harvey Korman en Madeline Kahn.

Brooks heeft nooit bekend gestaan om een verfijnd gevoel voor humor, maar wist wel hoe hij een publiek moest laten lachen. Deze westernparodie, die geen cliché of stereotype over het hoofd ziet, baande de weg voor latere grappenkanonnades als Animal House en The Naked Gun. Zoals Brooks eerder in The Producers gewaagde grappen maakte over antisemitisme, wordt hier de racistische ondertoon van de klassieke western op de hak genomen. Daarbij is regelmatig de hand van coscenarist Richard Pryor te herkennen.

M*A*S*H

1970 | Komedie, Oorlogsfilm

Verenigde Staten 1970. Komedie van Robert Altman. Met o.a. Donald Sutherland, Elliott Gould, Robert Duvall, Sally Kellerman en Tom Skerritt.

Het liedje aan het begin van de film - 'Suicide is painless' - klinkt zo rustig en vriendelijk en de personages Hawkeye (Sutherland) en Trapper John (Gould) zijn zo innemend dat je bijna vergeet dat er een oorlog aan de gang is. Maar M*A*S*H gaat wel degelijk over oorlog, de Koreaanse, en chirurgen Hawkeye en Trapper John willen niets liever dan zo snel mogelijk weg uit hun mobiele legerziekenhuis. Altmans succesvolle anti-oorlogsfilm - die uitkwam op het hoogtepunt van de anti-Vietnam demonstraties - werd een inspiratiebron voor een langlopende tv-serie, maar de film is leuker, brutaler en minder sentimenteel.