Cornell Borchers: cast.
Er zijn 18 films gevonden.

Flood Tide

1958 | Misdaad

Verenigde Staten 1958. Misdaad van Abner Biberman. Met o.a. George Nader, Cornell Borchers, Michel Ray, Judson Pratt en Jean-Michel Rey.

Melodramatisch mysterie over een onschuldige man die van moord wordt beschuldigd, omdat een verlamd kind, dat bekend staat als een eersteklas leugenaar, hem aangeeft.

Rot ist die Liebe

1957 | Biografie, Drama, Romantiek

Duitsland 1957. Biografie van Karl Hartl. Met o.a. Dieter Borsche, Barbara Rütting, Cornell Borchers, Günther Lüders en Susanne Cramer.

De getrouwde dichter Hermann Löns wordt verliefd op jeugdliefde Rosemarie. Uiteindelijk kiest hij toch voor zijn vrouw maar als Hermann hoort dat Rosemarie zich gaat verloven met zijn jachtpartner besluit hij alsnog te scheiden. Filmbiografie van de Duitse Jacques Thijsse: Hermann Löns (Borsche). Deze journalist, die in WO I stierf, studeerde medicijnen en schreef talloze populaire boeken over de natuur, zoals Mein buntes Buch. Zijn historische roman Der Wehrwolff kreeg grote bekendheid. Scenario van regisseur Hartl naar de roman van Löns Das Zweite Gesicht. Camerawerk van Oscar Schnirch.

Istanbul

1957 | Avonturenfilm, Misdaad

Verenigde Staten 1957. Avonturenfilm van Joseph Pevney. Met o.a. Errol Flynn, Cornell Borchers, John Bentley, Torin Thatcher en Nat King Cole.

Een onbevredigend drama over avonturier Flynn die naar de stad Istanboel terugkeert om verborgen juwelen te zoeken en dan ontdekt dat zijn oude vriendin nog in leven is. Nieuwe versie van: SINGAPORE.

Never Say Goodbye

1956 | Drama

Verenigde Staten 1956. Drama van Jerry Hopper. Met o.a. Rock Hudson, Cornell Borchers, George Sanders, Ray Collins en David Janssen.

Een ongelijkmatige smartlap over Hudson en Borchers die na een lange periode van scheiding elkaar hervinden en een passend thuis voor hun kind opbouwen. In feite de remake van RHIS LOVE OF OURS. Scenario van Charles Hoffman naar het toneelstuk [KL]Come prima, meglio di prima[KLE] van Luigi Pirandello. Clint Eastwood is even te zien als laboratoriumassistent van Dr. Michael Parker (Hudson). Camerawerk van Maury Gertsman.

The Divided Heart

1954 | Drama

Verenigd Koninkrijk 1954. Drama van Charles Crichton. Met o.a. Cornell Borchers, Yvonne Mitchell, Armin Dahlen, Alexander Knox en Michel Ray.

Knap, doordacht verhaal over het dilemma waarmee pleegouders worden geconfronteerd, wanneer de werkelijke moeder van het kind, van wie men dacht dat ze dood was, terugkomt om haar kind op te eisen. Speelt in Europa na WO II.

Schule für Eheglück

1954 | Romantiek, Komedie

Duitsland 1954. Romantiek van Toni Schelkopf en Rainer Geis. Met o.a. Paul Hubschmid, Liselotte Pulver, Wolf Albach-Retty, Cornell Borchers en Ingrid Lutz.

Justus Schneemann (Hubschmid) verschaft onder het pseudoniem Kristine raad in een damestijdschrift. Zijn rubriek is onder de lezeressen zeer populair, maar hij koestert de ambitie romanschrijver te worden. Rokkenjagen gaat hem echter veel beter af tot hij op een zekere Marianne (Pulver) verliefd wordt en halsoverkop met haar trouwt.

Oasis

1954 | Avonturenfilm, Drama

Frankrijk​/​​Duitsland 1954. Avonturenfilm van Yves Allégret. Met o.a. Michèle Morgan, Pierre Brasseur, Cornell Borchers, Grégoire Aslain en Ulrich Beiger.

De eigenaar van een oase in Marokko wordt verdacht van goudsmokkel en krijgt door een geldsyndicaat twee spionnes op zijn pad. Een bandiet zit ook achter hem aan, maar de inmiddels van zijn eerlijkheid overtuigde en verliefd geworden vrouw waarschuwt hem. Ze komen echter allemaal in de woestijn om. Deze eerste Europese cinemascopefilm heeft meer aandacht voor de landschappen dan voor de personages, die slecht geschreven zijn en ook niet zo best geacteerd. Ondanks alle ontbering blijft het uiterlijk van de actrices onberispelijk. (In de gelijktijdig opgenomen Duitstalige versie OASE speelt Carl Raddatz de rol van Brasseur.)

Maxie

1954 | Familiefilm

Oostenrijk 1954. Familiefilm van Eduard von Borsody. Met o.a. Willy Fritsch, Cornell Borchers, Fita Benkhoff en Hubert von Meyerinck.

Een in beginsel aardige jeugdfilm met valse ondertonen. Maxie is een vondelingetje, maar haar pleegmoeder stuurt haar naar een pensionaat uit jaloezie ten aanzien van haar echtgenoot.

Haus des Lebens

1952 | Drama

Duitsland 1952. Drama van Karl Hartl. Met o.a. Gustav Fröhlich, Cornell Borchers, Viktor Staal, Curd Jürgens en Edith Mill.

Een slimme dokter weet voor de talrijke klachten van de vrouwen in zijn geboortekliniek altijd raad. In zijn privéleven heeft hij het echter allemaal minder goed voor elkaar. Een verpleegster koestert bewondering voor hem, zonder dat hij het weet, en van de liefde voor de goedmoedige assistent- arts moet hij afzien, wegens tegenwerking... Deze smartlap, die slechts op een tranenvloed van de vrouwelijke kijkers uit is, werd naar een driestuiverroman van Käthe Lambert gemaakt.

Gefährliches Abenteuer

1952 | Mysterie, Drama

Oostenrijk​/​​Verenigde Staten 1952. Mysterie van Emile E. Reinert. Met o.a. Gustav Fröhlich, Cornell Borchers, Francis Lederer, Egon von Jordan en Inge Konradt.

Spannende psychologische suspensefilm over een vrouw, die lijdt onder de ziekelijke jaloezie van haar man. Wanneer haar jeugdvriend uit Amerika opduikt, ziet zij een kans om eindelijk het huwelijk te ontvluchten. Maar hij wordt kort daarna dood aangetroffen... Een zwak draaiboek, dat iets te veel aan het toeval overlaat, maar goede acteurs en dito camerawerk.

Unvergängliches Licht

1951 | Drama

Duitsland 1951. Drama van Arthur Maria Rabenalt. Met o.a. Rudolf Forster, Cornell Borchers, Hilde Hildebrandt, Volker von Collande en Hans Reiser.

Een jong, fatsoenlijk meisje wordt na de dood van haar vader door haar moeder naar Parijs gehaald, waar deze een bordeel leidt. Wanneer zij beseft, in welk louche gezelschap ze zich nu bevindt, vlucht het meisje de stad in. Daar stuit zij op een jonge coureur, wiens liefde zij echter afwijst om zijn carrière niet in de weg te staan. Dan wordt zij ook nog zwaar ziek... Het lot heeft wat te veel in petto voor deze jongedame: het melodrama werkt op de lachspieren en is ongeloofwaardig.

Schwarze Augen

1951 | Drama

Duitsland 1951. Drama van Géza von Bolváry. Met o.a. Cornell Borchers, Will Quadflieg en Angelika Hauff.

Een jong, fatsoenlijk meisje wordt na de dood van haar vader door haar moeder naar Parijs gehaald, waar deze een bordeel leidt. Wanneer zij beseft, in welk louche gezelschap ze zich nu bevindt, vlucht het meisje de stad in. Daar stuit zij op een jonge coureur, wiens liefde zij echter afwijst om zijn carrière niet in de weg te staan. Dan wordt zij ook nog zwaar ziek... Het lot heeft wat te veel in petto voor deze jongedame: het melodrama werkt op de lachspieren en is ongeloofwaardig.

Das ewige Spiel

1951 | Drama, Historische film

Duitsland 1951. Drama van Frantisek Cáp. Met o.a. Willy Birgel, Cornell Borchers, Will Quadflieg, Otto Gebühr en Margarete Hagen.

Een jonge vrouw, die tussen echtgenoot en minnaar heen en weer wordt geslingerd, krijgt een visioen van haar eigen lot, gezien vanuit het gezichtspunt van drie verschillende eeuwen. Elke geschiedenis heeft een tragisch einde, en zij neemt het enig juiste besluit... Een melodrama dat veel belooft, maar de hoge pretenties niet waar kan maken.

The Big Lift

1950 | Romantiek

Verenigde Staten 1950. Romantiek van George Seaton. Met o.a. Montgomery Clift, Paul Douglas, Cornell Borchers, O.E. Hasse en Bruni Löbel.

Berlijn 1949, vier jaar na WO II. De Russen hebben de stad geblokkeerd en Britten en Amerikanen verzorgen voedsel e.d. via een luchtbrug. Clift en Douglas maken deel uit van een luchttransporteskader, maar hun visie over hun missie is compleet tegengesteld. In gezelschap van twee schonen, op wie ze verliefd worden, brengen ze een tijdje door in het bezette Berlijn. Seaton schreef zelf dit scenario, dat eigenlijk interessanter is als getuigenis van de levensomstandigheden in de voormalige Reichshauptstatdt in die periode, dan het minder overtuigende verhaal. Goed spel van de hoofdrollen, die de geestige dialogen uitstekend brengen. De camera van Charles G. Clarke rolde langs de echte ruïnes van het vernielde Berlijn en Alfred Newman componeerde de begeleidende score.

Null Uhr 15, Zimmer 9

1950 | Mysterie

Duitsland 1950. Mysterie van Arthur Maria Rabenalt. Met o.a. Cornell Borchers, Raimund Schelcher, Maria Schanda, Walter Franck en Peter Pasetti.

Een bende vervalsers maakt in een hotelkamer plannen over de slag die ze gaan slaan. Ze proberen een vervelende toeschouwer door middel van een zender kwijt te raken en de schuld op de arme hotelemplyoé te schuiven. Volkomen onduidelijke en stroeve misdaadfilm uit het naoorlogse Duitsland.

Absender unbekannt

1950 | Familiefilm, Komedie, Muziek

Duitsland 1950. Familiefilm van Akos von Ratony. Met o.a. Bruni Löbel, Cornell Borchers, Käthe Haack, Ursula Herking en Hans Richter.

Banale komedie die zich afspeelt op een meisjesschool in Hamburg. Door een brief, die per ongeluk is gestuurd komt het tot allerlei verwikkelingen en meningsverschillen. Een typische schoolfilm uit de jaren rond 1950 waarin streken worden uitgehaald, en er geflirt wordt en waar de leraren karikaturen zijn. Ook bekend als PAULCHEN UND DIE MÄDCHENSCHULE.

Martina

1949 | Drama, Mysterie

Duitsland 1949. Drama van Arthur Maria Rabenalt. Met o.a. Jeanette Schultze, Cornell Borchers, Siegmar Schneider, Albert Hehn en Werner Hinz.

Melodrama uit de tijd vlak na WO II toen alles in puin lag. Een jong meisje dat door de wanorde van de oorlog labiel geworden is, woont na haar vlucht uit het jeugdtehuis bij haar zus, die neurologe is. Wanneer ze verliefd wordt op de vriend van haar zus, gaat ze vrijwillig terug naar het tehuis. Nadat ze hieruit ontslagen is, raakt ze in slechte kringen verzeild. Dit enigszins irritante verhaal verhaal wordt door de prestaties van de acteurs en de beschrijving van de tijdsgeest goedgemaakt.

Anonyme Briefe

1949 | Mysterie, Thriller

Duitsland 1949. Mysterie van Arthur Maria Rabenalt. Met o.a. Käthe Haack, Tilly Lauenstein, O.E. Hasse, Petra Peters en Jeanette Schultze.

Anonieme, boosaardige brieven schoppen het leven in een toneelschool voor meisjes in de war. Er wordt haat en wantrouwen gezaaid tussen de eindexamen-leerlingen en de leraren. Als tenslotte de politie ingeschakeld wordt, kan de dader pas aangewezen worden. Ondanks een paar jonge talentvolle acteurs en de weldoordachte psychologie, heeft het verhaal van deze naoorlogse film niet genoeg in huis om een geslaagde krimi te mogen heten.