Nieuws over het wel en wee van de ledencampagne.

valse concurrentie

Hiversum - Niet alleen de VPRO, ook andere omroepen zijn hard op zoek naar nieuwe leden.

Die probeert men niet alleen over de streep te trekken met radio- en televisieprogramma’s of een gids, maar ook met speciale winkelaanbiedingen. En die vormen, zeker met het oog op de komende cadeautjestijd, wél een serieuze bedreiging voor de eigen ledenwerfcampagne. Want bij de ncrv bijvoorbeeld kunnen leden voor een schamele zes eurootjes al eigenaar worden van een fraaie De rijdende rechter-mok met het portret van mr. Frank Visser. En voor een tientje koop je daar vier Man bijt hond-theelepeltjes bij waarmee je soepeltjes kunt roeren in die mok. En dat natuurlijk pas na het omdoen van het Man bijt hond-schort. Trosleden maken voor 6,75 hun (klein)kind gelukkig met een Trosslabbetje of een exclusief Troskroontje van 1,35. En voor slechts 2,66 bestellen ze daar ook even het boek Wereldvrouwen van Ivo Niehe bij voor zichzelf. De kro biedt een Mariakalender aan voor 7,50 en verwent de achterban met een boerenbonte Boer zoekt vrouw-hand- en theedoek voor 9,95. Wij noemen dat gewoon weggeven en zijn zeer benieuwd wat de gehaaide marketeers van de vpro hier tegenover gaan zetten.
 

sjaalman

Hilversum- Het interview met Miss vpro, het niet gestylde sjaalmodel Jona, in Campagne Courant #8 heeft het nodige losgemaakt.
Ook bij Rob G., en hij stuurde ons een korte brief. De tekst daarvan liet aan duidelijkheid niets te wensen. ‘Weet u of het model al aan de man is?’ Nou Rob G., ze is al heel lang aan de man, en blijft aan die man. Als u eerst het interview had gelezen en daarna pas in zwijm was gevallen, had u dat ook al geweten.

oma

Filipijnen/Hoorn - Deze foto ontvingen we van Alex en Monica Pietersma uit Hoorn.

‘Op de foto staat “oma”. Zij werkt al jaren in een huis van ons in de Filipijnen dat wordt bewoond door twee nichtjes. Van het geld dat oma verdient, stuurt ze haar kleinkinderen naar school. Ik heb de foto gemaakt omdat het bij de vpro past. Het gezicht van oma toont levenservaring, verdriet, soms vreugde en veel teleurstelling. Toch heeft ze de kracht te werken voor haar kleinkinderen en beïnvloedt ze haar omgeving op een positieve manier.’ Voordat de Campagne Courant deze foto ontving van de Pietersmaatjes hadden zij ons al verrast op een ander vakantiekiekje met oma. Maar daarvan zag onze beeldredacteur al op het eerste gezicht dat die gemanipuleerd was.  ‘Een van de nichtjes had haar gezicht gemonteerd op een vakantiefoto van ons in Praag.’
 

en jij...(2)

 Hilversum - Maarten van Bracht, redacteur van de VPRO Gids, al een lid geworven?

‘Ik heb onder meer antwoordkaarten uitgedeeld onder de mannen uit mijn zaalvoetbalteam, een internationaal samengestelde groep van 45-plussers, en ze met veel tact maar dringend voorgehouden dat ze toch echt lid moeten worden. Natuurlijk kreeg ik sceptisch commentaar in de trant van: moeten wij jou soms aan het werk houden, maar van de meesten weet ik zeker dat ze vpro-minded zijn. Twee zijn abonnee, en een beweert de VPRO Gids altijd in de Albert Heijn te lezen. Maar dat je ook lid moet worden, daar doen ze dan weer ingewikkeld over. De twee Iraniërs hadden er nog nooit van gehoord. Maar informeren of ze ook lid zijn geworden, doe ik niet.’

welkom

Hilversum - De campagne Pro VPRO heeft al 7100 nieuwe leden opgeleverd.
Dat mag zeker in de Courant. Hartelijk welkom allemaal. Nog 22900 leden erbij en de doelstelling is gehaald. Uw schoonzoon al gevraagd? Die was toch zo ideaal?