Sophie Duez

Acteur

Sophie Duez is acteur.
Er zijn 35 films gevonden.

L'été des Hannetons

2000 |

Frankrijk 2000. Philippe Venault. Met o.a. Patrick Catalifo, Sophie Duez en Aurore Clément.

Fleurs de sel

1999 | Drama

Frankrijk/België 1999. Drama van Arnaud Selignac en Arnaud Sélignac. Met o.a. Sophie Duez, Catherine Jacob, Caroline Baehr, Lucie Barret en Bernard Yerlès.

In tweedelige Belgisch-Franse tv-film pleegt ten onrechte afgedankte Paul Dubreuil (Yerles) bij zijn werkgever in en belandt in gevangenis van Saint Martin op eiland R[KA1]e. Zijn gezinsleven stort ineen. Ten einde raad besluit zijn vrouw Julie (Duez) met hun achtjarig dochtertje Clara (Barret) te verhuizen naar R[KA1]e om er dichter bij haar man te zijn. Hier leert zij twee vrouwen kennen die haar leven grondig zullen veranderen: Madeleine (Jacob) met ook een man in de bajes en Agn[KA2]es (Baehr), een jonge oesterkweekster die verliefd is op een gedetineerde, waarvan zij weldra een kind verwacht. Samen gaan zij aan de slag in oude zoutmijn, in afwachting dat hun mannen vrijkomen. Dat gebeurt druppelgewijs en de moeilijkheden stapelen zich op. Maar de vriendschap tussen de vrouwen overwint de problemen die de mannen veroorzaken. Na lange weg te hebben afgelegd overwint iedereen zijn waardigheid en levensvreugde...Op randje van melodramatiek geschreven scenario van Alexandra Deman, gered door sterk spel van drie wilskrachtige vrouwen.

Quai N[KA15]o 1 : Pour sauver Pablo

1998 | Misdaad

Frankrijk 1998. Misdaad van François Bouvier. Met o.a. Sophie Duez, Olivier Marchal, Sophie Lorain, Cédric Pépin en Pierre Chagnon.

Enkele Franse meisjes werden onder valse voorwendsels naar Canada gelokt en zijn daar in prostitutienetwerk beland. Politieverouw Marie Saint-Georges (Duez) en haar collega Max (Marchal) reizen hen achterna en komen er spoedig achter dat een en ander ook te maken heeft met drugshandel, meer bepaald het aanmaken van een levensgevaarlijk en zeldzaam plantenextract. Voor de verandering zien wij Marie Saint-Georges eens aan het werk op een ander actieterrein met het Frans-Canadese Quebec- accent als toemaatje. Vrij efficiènt opgebouwd scenario van Philippe Setbon en Mario Bolduc, aangenaam om te volgen.

Quai N[KA15]o 1 : Meurtre entre les lignes

1998 | Misdaad

Frankrijk 1998. Misdaad van Patrick Jamain. Met o.a. Sophie Duez, Olivier Marchal, Raoul Billerey, François-Régis Marchasson en Franck Monier.

Een zekere Luc Van Este (Lecaillon) is bereid om in ruil voor politiebescherming tegen neo-nazistische organisatie te getuigen. De f[KA3]uhrer hiervan zou student Henri Dewilder (Garreaud) zijn, die prompt door knappe vrouwelijke spoorwegcommissaris Marie Gare (!) (Duez) wordt gearresteerd maar die snel daarop weer wordt vrijgelaten. Toch gaat Dewilder niet vrijuit. Hij zou banden hebben met een organisatie die de Westerse wereld wil zuiveren en die verantwoordelijk is voor terroristische acties. Scenario van Jean-Claude Schinizer en Olivier Thiebaut gaat helemaal de mist in wanneer Van Este wordt opgepakt en gefolterd door broederpaar Jo en Guy Sarkos (Saint-Amand en Germain). De bewijzen die Van Este tegen Dewilder heeft, zitten verborgen in politieroman die hij op de trein achterliet. Gelukkig is er nog Marie die in ultieme instantie beslag kan leggen op het romannetje, de zaak verder 'tussen de lijnen' kan uitpluizen en tot een goed einde brengen.

Quai N[KA15]o 1 : Les Cobras

1998 | Misdaad

België/Frankrijk 1998. Misdaad van Patrick Jamain. Met o.a. Sophie Duez, Olivier Marchal, Raoul Billerey, François-Régis Marchasson en Christophe Hémon.

Om haar hachje te redden, nadat misdadigers haar gevangene doodden en collega Max (Marchel) zwaar verwondden, infiltreert politie-smeris Marie Saint-Georges (Duez) als 'criminele' in jongerenbende. Zij wordt er zwaar op de proef gesteld en moet zich bewijzen door steeds gevaarlijker opdrachten voor de bende uit te voeren. Scenario van Philippe Setbon is rommelig, omslachtig, ongeloofwaardig, te weinig logica. Formulewerk.

Quai N[KA15]o 1 : Jeu de massacre

1998 | Misdaad

België/Frankrijk 1998. Misdaad van Patrick Jamain. Met o.a. Sophie Duez, Olivier Marchal, Raoul Billerey, François-Régis Marchasson en Ann-Gisel Glass.

In ondergondse gangen van het Gare du Nord wordt spoorwegbeambte vermoord met het wapen van commissaris Marie Saint Georges (Duez). Onderzoek wordt uitgevoerd door politie- van-de-politie, het IGPN, onder leiding van commissaris Mich[KA2]ele Harris (Glass), die het echt gemunt heeft op Marie. Zij stapelt verdenkingen tegen Marie op. Marie heeft meteen in de smiezen dat zij zelf haar onschuld moet kunnen bewijzen. En dat doet ze uiteraard, zij het met veel moeite. Alles heeft te maken met diefstal van een Van Gogh in Amsterdam en de internationale crimineel Kali (Tribes) die met TGV vanuit Amsterdam in Parijs arriveert. Scenario van Francis Nief, Fabien Suarez en Didier Cohen. Vertrouwde spoorweg-politietoestanden, langzaam, drentelig opgebouwd. Ondermaats, mede door overdosering ongeloofwaardige elementen.

Quai n° 1 : Le père Fouettard

1997 | Misdaad

België/Frankrijk 1997. Misdaad van André Buytaers. Met o.a. Sophie Duez, Olivier Marchal, Raoul Billerey, Jean-Paul Comart en Bernard Cogniaux.

Spoorweg super-smeris Marie Saint-Georges (Duez) wordt van Parijs naar Belgi[KA3]e geroepen waar haar stiefvader Camille Levasseur (Billerey) na een voedselvergiftiging werd opgenomen in een ziekenhuis. In zijn lichaam worden sporen gevonden van clembuterol, een product dat door de hormonenmaffia wordt gebruikt bij het vetmesten van dieren. Marie botst er op dierenarts Michel Fournier (Comart) die haar kan overtuigen de hormonenbende aan te pakken. Bij de vetmester Zwarte Piet (vader Fouettard van de titel) (Lagay) blijken zestien fokstieren spoorloos. Het is nu zeer de vraag wie deze hormonenzwendelaar tijdig heeft ingelicht. Knap scenario van Luis Rodriguez dat handig inpikt op actualiteitsonderwerp van hormonenzwendel. Bij de Belgische vertolkers twee Vlaamse theater- en filmcoryfee[KA3]en De Boeck (als Charlotte) en Van Mieghem (als Katrien Stallaert) in interessante bijrollen.

Quai N° 1 : Marie Gare

1997 | Misdaad

Frankrijk 1997. Misdaad van Marc Angelo. Met o.a. Sophie Duez, Olivier Marchal, Raoul Billerey, Marc de Jonge en Jean Maurel.

Spoorweg-politiecommissaris Marie Saint-Georges komt jonge Russische immigrante Tania (Mechera) met baby op het spoor in station van Straatsburg. In stationshal schoot zij een haar achtervolgende man neer. Tania`s echtgenoot Vladimir (Arbatt) blijkt een bekende Russische prof te zijn, op de vlucht voor de Russische maffia, die het op zijn labo gemunt heeft. Vrij conventioneel scenario van regisseur Angelo, Sylvain Saada en Daniel Saint-Hamont met te veel trage momenten. Plot is duidelijk en doeltreffend.

Quai N[KA15]o. 1 : Le tueur de la pleine lune

1997 | Misdaad

Frankrijk/België 1997. Misdaad van Patrick Jamain. Met o.a. Sophie Duez, Olivier Marchal, Raoul Billerey, François-Régis Marchasson en Pierre Malet.

Het is weer een drukke nacht op Quai nummer 1. Commissaris Marie Saint-George (Duez) ontvangt het bericht dat haar vriendin Edith op haar wacht in de brasserie van het station. Als ze daar aankomt is de vrouw verdwenen. Marie vindt haar op het toilet waar ze aangevallen werd door een blinde (Malet). Edith is zwaargewond en Marie beseft dat de moordenaar van de volle maan weer heeft toegeslagen. Ze is er ook van overtuigd dat de maniak haar gezien heeft en is bereid als lokaas te dienen om hem eindelijk buiten strijd te stellen. Het vooral in Amerika erg populaire thema van de seriemoordenaar deed hiermee ook zijn intrede in de Franse tv-film. De makers trachtten, buiten een spannend verhaal te vertellen, ook binnen te dringen in de psyche van de psychopaat en de kijker met hem te laten meevoelen. Ondanks het uitstekende spel van Malet als de moordenaar is dit niet helemaal gelukt. Didier Cohen schreef het scenario dat door Daniel Diot in beelden werd omgezet. Stereo.

Quai no. 1 : Le cahier de Jeanne

1996 | Misdaad

Frankrijk/België 1996. Misdaad van Marc Angelo. Met o.a. Sophie Duez, Olivier Marchal, Jean-Pierre Bouvier, Raoul Billerey en Marc De Jonge.

Meester Pierre Barth[KA1]el[KA1]emy (Bouvier), een wegens corruptie gezochte internationale advocaat, wordt door Mexico, waar hij vijf jaar woonde, uitgeleverd aan Frankrijk. Na zijn landing in Roissy moet hij een vliegtuig nemen naar Mulhouse waar zijn dossier behandeld zal worden. Op het laatste moment worden de plannen om veiligheidsredenen gewijzigd. Barth[KA1]el[KA1]emy moet per trein verder. Commissaris Marie Saint-Georges (Duez) en haar collega Max Urt[KA1]eguy (Marchal) moeten hem begeleiden. Spannende policier die herinneringen oproept aan NARROW MARGIN, maar die er niet in slaagt de suspense even lang vol te houden. Het personage van Marie Saint-Georges werd geïnspireerd door Danielle Thiery, de eerste vrouwelijke commissaris van de spoorwegpolitie. Het scenario is van de hand van regisseur Angelo en Daniel Saint-Hamont. Fotografie van Jean Monsigny. Stereo.

Quai no. 1 : Compagnons de la Loco

1996 | Misdaad

Frankrijk/België 1996. Misdaad van Patrick Jamain. Met o.a. Sophie Duez, Olivier Marchal, Raoul Billerey, François-Régis Marchasson en Marion Game.

Marie Saint-Georges (Duez) is commissaris bij de spoorwegpolitie. Destijds vormde ze met drie vrienden het groepje [KL]Les compagnons de la Loco[KLE], dat de dure eer zwoer om weer bijeen te komen bij het eerste huwelijk. Nu, vijftien jaar later, is het zover, maar juist die dag heeft ze met haar collega Max Urt[KA1]eguy (Marchal) slechts enkele minuten om een zekere Villard (Myers) te arresteren die met de Eurostar arriveert. Diens advocaat werd de vorige avond dood aangetroffen en Villard is verdachte nummer een. Pilotfilm voor een nieuwe Franse politiereeks die zich afspeelt in en rond het treinstation. Vlot gemaakt en keurig gespeeld mist de film echter toch dat tikkeltje originaliteit om de kijker in de ban te houden. Didier Cohen baseerde zijn scenario op een verhaal van Isabelle Sébastien en personages gecreëerd door Danielle Thiery, Pierre Grimblat en Sylvain Saada. Fotografie van Daniel Diot. Stereo.

Flics de choc: La dernière vague

1995 | Misdaad, Actiefilm

Frankrijk 1995. Misdaad van Arnaud Sélignac. Met o.a. Pierre Cosso, Véronique Prune, Chick Ortega, Sophie Duez en Cris Campion.

Cosso en Prune, de speciale agenten van het Ministerie van Binnenlandse Zaken, krijgen de opdracht de dood van een volksvertegenwoordiger te onderzoeken. Hij was niet zoals de meeste van zijn collega's; hij was een sportman, hield van mooie meiden, maar was vooral onkreukbaar. Er wordt verondersteld dat hij werd vermoord omdat hij weigerde mee te werken met de illigale en twijfelachtige praktijken van een immobiliënagentschap. Tweede in de Flics de choc- serie. Actievol en spannend, maar enkel te genieten als een tijdvuller want veel originaliteit moet je van de makers niet verwachten. Met de computer geschreven scenario van Alexandra Deman, Claire Alexandrakis en Henri Helman, naar personages gecreëerd door Serge Jacquemard. Formaat 16/9.

Entre ces mains-là

1995 | Thriller, Drama

Frankrijk 1995. Thriller van Arnaud Selignac en Arnaud Sélignac. Met o.a. Sophie Duez, Olivier Sitruk, Sylvie Ferro, Dominique Bluzet en Serge Sauvion.

In een groot streekziekenhuis slaakt iedereen een zucht van verlichting bij het ontslag van anesthesiste Agn[KA2]es Berthelin (Cappo). Ze is een lastig wijf en niet erg geliefd bij haar collega's. Kort voor haar vertrek stierf een patiënte op de operatietafel. De overledene is bovendien niet de eerste de beste: ze was de echtgenote van een vooraanstaand burger van het stadje. Achteraf blijkt dat het niet alleen te wijten was aan Agnès Berthelins onverantwoorde afwezigheid in de operatiezaal, maar dat er geknoeid werd met de medische apparatuur. Spanningsloze medische suspensefilm met oeverloos gelul. Het scenario van Georges Lautner en Daniel Riche, naar een idee van David Kodsi is te geforceerd en veel te voorspelbaar. Michel Mandero stond achter de camera.

Ce que savait Maisie

1995 | Komedie

Duitsland/Frankrijk 1995. Komedie van Edouard Molinaro. Met o.a. Evelyne Bouix, Stéphane Freiss, Catherine Samie, Matthias Habich en Sophie Duez.

Begin twintigste eeuw. De twaalfjarige Martel ziet met lede ogen aan hoe haar ouders, baron Freiss en zijn vrouw Bouix, besluiten uit elkaar te gaan. Hun scheiding gebeurt in alle vriendelijkheid, zonder dat er diepe wonden ontstaan. Het meisje houdt haar ouders nauwlettend in de gaten, volgt hun nieuwe romantische escapades in hun hoop een nieuw gezinsleven te starten. Martel besluit haar lot in eigen handen te nemen en hen allebei aan iemand te koppelen. De huwelijkscrisis van volwassen mensen bekeken door de ogen van een klein meisje, een delicaat onderwerp dat door regisseur/scenarist Molinaro met veel gevoel behandeld werd, ook al mist hij de typisch verfijnde Britse humor uit de roman van Henry James. De kleine Martel is een revelatie in de rol van Maisie. Michael Epp zette het allemaal op film. Formaat 16/9.

Charlemagne

1994 | Historische film, Biografie

Duitsland/Italië/Frankrijk 1994. Historische film van Clive Donner en Franco Maria Salamon. Met o.a. Christian Brendel, Lino Capolicchio, Gilles Gaston-Dreyfus, Xavier Philippe Deluc en Paolo Bonacelli.

Bij de dood van Pepijn de Korte in 768 wordt zijn rijk verdeeld onder de broers Karel (Brendel) en Karolman (Tavernier). Karolman, de jongste zoon van Pepijn, krijgt het beste deel maar smeedt toch een komplot tegen zijn broer Karel. Hij zoekt een echtgenote van stand en breekt daarom met zijn jeugdliefde Richert. Onder invloed van zijn moeder, Berthe met de Grote Voet (Duperey), trouwt Karel met Ermengarde (Cavallari), de dochter van Diederik (Girone), koning van de Lombarden. In de slag bij Roncevaux verliest Karel zijn vriend Roeland (Deluc) - de legende van het Roelandslied zou van die gebeurtenis dateren - maar hij slaagt er wel in de Saksen, aangevoerd door Widukind (Griem), te onderwerpen en tot het christendom te bekeren. Aan het eind wil Karel, nu het Frankische imperium is uitgebreid, een kanaal laten graven van het noorden tot de Zwarte Zee, om zo zijn hele rijk te kunnen bevaren. Paus Leo (Capolicchio) kroont hem tot keizer en hij zal voortaan als Karel de Grote door het leven gaan. De Britse regisseur Donner, die in 1973-74 al een soortgelijk epos, gesitueerd in ongeveer dezelfde tijd opnam (ALFRED THE GREAT, met David Hemmings), was niet in staat er iets indrukwekkends van te maken. Dat komt o.a. door het slechte scenario van Marcel Jullian, Jack Russell en Vittorio Bonicelli, een oerslechte post- synchronisatie (Franse, Italiaanse en Duitse acteurs) en een gebrek aan geld. Gefilmd in Hongarije. Hoewel het persbericht gewag maakt van 3.500 figuranten, zijn er bij veldslagen hooguit twee dozijn paarden en een vijftigtal manschappen te zien. Wij wisten ook niet dat Karel en de zijnen in de 8e eeuw zwembroeken droegen bij het baden. De oplettende kijker vindt nog meer storende details. Hoofdrolspeler Brendel, afkomstig van het Franse toneel, met slechts twee films op zijn naam, is opvallend houterig. Wordt soms in drie delen uitgezonden, die resp. getiteld zijn: LE PRINCE, LE ROI en L'EMPEREUR.

Présumé dangereux

1990 | Actiefilm, Misdaad, Thriller

Italië/Frankrijk 1990. Actiefilm van Georges Lautner. Met o.a. Francis Perrin, Marie Laforêt, Michael Brandon, Robert Mitchum en Sophie Duez.

Derde avontuur van Tom Lepski naar de verhalen van James Hadley Chase. Lepski (Brandon) moet fysicus Prof. Mitchum begeleiden van Nice naar San Francisco, waar hij een symposium moet geven over een door hem ontwikkeld systeem waarmee satellieten onderschept kunnen worden. Mitchum ontdekt echter het overspel van zijn vrouw, doodt zijn rivaal en belandt achter de tralies. Internationaal wapenhandelaar en spion Adorf tracht met hem in contact te komen om hem zijn geheim te ontfutselen en dan aan de meest biedende te verkopen. Maar Lepski is hem te slim af. Het zeer domme scenario van Gilles Lambert, Alec Medieff, Sergio Gobbi en Bob Megginson, zou Chase doen blozen van schaamte. Mitchum loopt er duidelijk onzeker bij zonder dat hij weet wat van hem verwacht wordt. Lautner op zijn slechtst. Blijft: de knappe fotografie van Yves Rodallec. Gevolgd door WANT TO STAY ALIVE?

Sécurité publique

1988 | Misdaad

Frankrijk 1988. Misdaad van Gabriel Benattar. Met o.a. Sophie Duez, Jean-Pierre Kalfon, Daniel Gélin, Bernard Haller en Paul Barrett.

Een onontwarbare geschiedenis over internationale spionage. De regisseur raakt zelf al snel de draad kwijt, laat staan dat een ander er nog iets van begrijpt. Tenzij het gewoon om een fictieve/realistische blik op afstand in de stijl van Robbe- Grillet en consorten gaat. In dat geval gaat het om een hele slechte imitatie: gemaakte dialogen, gebrek aan tempo, onuitstaanbare (Kalfon) of in de verste verte niet in hun rol ge[KA3]interesseerde acteurs (Gélin). Voor amateur- puzzelaars die er echter ook niet uit zullen komen.

In Extremis

1988 | Misdaad

Frankrijk 1988. Misdaad van Olivier Lorsac. Met o.a. Sophie Duez, Philippe Caroit, Julien Maurel, Jean-Pierre Kohut Svelko en Jean-Paul Muel.

Een vage misdaadgeschiedenis dient als basis maar vooral als aanleiding. Drie jonge criminelen - twee jongens en een meisje - vormen een onafscheidelijk trio. Een van hen raakt tenslotte gewond door toedoen van de politie en de andere twee kappen met het verleden. In wezen gaat het hier om een lofzang op de dwaze, opgewonden, prikkelende en romantische liefde naast de schets van een minder leuke tijd. Helaas ondergaat de regisseur van deze debuutfilm de invloed van Jean-Luc Godard (in het bizonder PIERROT LE FOU), Bertrand Blier, Léos Carax en anderen van wie hij zich moet losmaken, alvorens volledig tot ontplooing te kunnen komen. Lorsac doet in ieder geval oprecht aan.

Une Epine dans mon coeur

1987 | Drama

Frankrijk/Italië 1987. Drama van Alberto Lattuada. Met o.a. Anthony Delon, Sophie Duez, Gastone Moschin, Antonella Lualdi en Leornardo Treviglio.

Bewerking van de roman van Piero Chiara. Een trouwe maar zware, fantasieloze bewerking waar geen vonkje inspiratie aan te pas kwam. De gecompliceerde en gestoorde personages komen nauwelijks geloofwaardig over en hetzelfde geldt voor de lompe en te nadrukkelijke satire op de hypocrisie van een verstarde provinciale samenleving. Met andere woorden, een thema waar Lattuada bezeten van is maar dat ouderwets is, net als zijn regie, gekenmerkt door een perverse erotiek. Het resultaat is dat deze laatste films blijk geven van een moeilijk te volgen fantasie (de regisseur is geboren in 1914...) en teveel lijken op karikaturen van de Lattuada in zijn belangrijke periode 1950-1970.

La Camorra: règlements de comptes à Naples

1987 | Misdaad

Frankrijk/Italië/Spanje 1987. Misdaad van Steno. Met o.a. Marcel Bozzufi, Sophie Duez, Anna Obregon, Massimo Ranieri en Larry Dolgin.

Een onsamenhangend verhaal over de moord op een schurk en twee clans die op zoek zijn naar de moordenaar. Al honderd keer eerder verfilmd. De produktieve Steno is weliswaar niet op zijn best maar zijn technische virtuositeit maakt deze mini-serie nog enigszins verteerbaar.

L' Ombra nera del Vesuvio

1987 | Misdaad

Italië 1987. Misdaad van Steno. Met o.a. Carlo Giuffrè, Massimo Ranieri, Marcel Bozzuffi, Claudio Amendola en Clelia Rondinella.

In deze film over vrienden en aartsvijanden hebben Napolitaanse misdaadbendes de stad in hun gewelddadige greep. Camorra tegen Camorra, leider tegen leider, oog om oog. Twee misdaadfamilies strijden om de macht over Napels, Don Carità en zijn drie zonen tegen Don Bonanno en de gebroeders Sposito. Aan het eind is er slechts geweld en dood voor allen. Een goed script van Steno en Lucio De Caro.

Je hais les acteurs

1986 | Komedie, Misdaad

Frankrijk 1986. Komedie van Gérard Krawczyk. Met o.a. Jean Poiret, Michel Blanc, Bernard Blier, Patrick Floersheim en Michel Galabru.

Ben Hecht, een van Hollywoods meest gerespecteerde scenarioschrijvers (His Girl Friday, Notorious) schreef in 1944 het boek I Hate Actors!, een komisch Hollywood-achter-de-schermen verhaal over een agent die stapelgek wordt van de lastige, nuffige, onzekere, ijdele acteurs in zijn kaartenbakje. In deze Franse bewerking speelt Poiret de agent, Orlando Higgins, die ook nog eens wordt verdacht nadat op de set van een van zijn klanten een moord is gepleegd. Amusante whodunit-komedie waarin het zoeken is naar bekende Franse gezichten. Let op onder meer Gérard Depardieu en regisseurs Bernard Blier en Claude Chabrol.

Marche à l'ombre

1984 | Komedie

Frankrijk 1984. Komedie van Michel Blanc. Met o.a. Sophie Duez, Michel Blanc, Béatrice Camurat, Gérard Lanvin en Maka Kotto.

Michel Blanc; acteur, scenarist, regisseur, raadsel. Zo discreet en mediaschuw als hij is in zijn privéleven, zo uitzinnig en anarchistisch kan hij zijn in zijn films. Zijn regiedebuut Marche à l'ombre werd in Franstalige territoria meteen een kassakraker. Het verhaal is niets anders dan het blunderparcours van twee pipo's (Lanvin en Blanc zelf) die zich onder weinig florissante levensomstandigheden staande trachten te houden. Het tweetal struikelt van de ene idiote situatie (lees: sketch) in de andere, een erfenis van Blancs jaren met het fameuze komediegezelschap van het Parijse theater Le Splendid.

Un mort en trop

-1 |

. Alain Schwarsztein. Met o.a. Francesco Garrido, Olivier Marchal en Sophie Duez.

Michel Blanc; acteur, scenarist, regisseur, raadsel. Zo discreet en mediaschuw als hij is in zijn privéleven, zo uitzinnig en anarchistisch kan hij zijn in zijn films. Zijn regiedebuut Marche à l'ombre werd in Franstalige territoria meteen een kassakraker. Het verhaal is niets anders dan het blunderparcours van twee pipo's (Lanvin en Blanc zelf) die zich onder weinig florissante levensomstandigheden staande trachten te houden. Het tweetal struikelt van de ene idiote situatie (lees: sketch) in de andere, een erfenis van Blancs jaren met het fameuze komediegezelschap van het Parijse theater Le Splendid.

Quai n°1 - Les compagnons de la loco

-1 | Thriller

. Thriller van Patrick Jamain. Met o.a. Olivier Marchal, Sophie Duez en Raoul Billerey.

Michel Blanc; acteur, scenarist, regisseur, raadsel. Zo discreet en mediaschuw als hij is in zijn privéleven, zo uitzinnig en anarchistisch kan hij zijn in zijn films. Zijn regiedebuut Marche à l'ombre werd in Franstalige territoria meteen een kassakraker. Het verhaal is niets anders dan het blunderparcours van twee pipo's (Lanvin en Blanc zelf) die zich onder weinig florissante levensomstandigheden staande trachten te houden. Het tweetal struikelt van de ene idiote situatie (lees: sketch) in de andere, een erfenis van Blancs jaren met het fameuze komediegezelschap van het Parijse theater Le Splendid.

Quai n¡1: Meurtre entre les lignes

-1 |

. Patrick Jamain. Met o.a. Raoul Billerey, Olivier Marchal en Sophie Duez.

Michel Blanc; acteur, scenarist, regisseur, raadsel. Zo discreet en mediaschuw als hij is in zijn privéleven, zo uitzinnig en anarchistisch kan hij zijn in zijn films. Zijn regiedebuut Marche à l'ombre werd in Franstalige territoria meteen een kassakraker. Het verhaal is niets anders dan het blunderparcours van twee pipo's (Lanvin en Blanc zelf) die zich onder weinig florissante levensomstandigheden staande trachten te houden. Het tweetal struikelt van de ene idiote situatie (lees: sketch) in de andere, een erfenis van Blancs jaren met het fameuze komediegezelschap van het Parijse theater Le Splendid.

Quai nr. 1: Marie... gare

-1 |

. André Buytaers. Met o.a. Raoul Billerey, Olivier Marchal en Sophie Duez.

Michel Blanc; acteur, scenarist, regisseur, raadsel. Zo discreet en mediaschuw als hij is in zijn privéleven, zo uitzinnig en anarchistisch kan hij zijn in zijn films. Zijn regiedebuut Marche à l'ombre werd in Franstalige territoria meteen een kassakraker. Het verhaal is niets anders dan het blunderparcours van twee pipo's (Lanvin en Blanc zelf) die zich onder weinig florissante levensomstandigheden staande trachten te houden. Het tweetal struikelt van de ene idiote situatie (lees: sketch) in de andere, een erfenis van Blancs jaren met het fameuze komediegezelschap van het Parijse theater Le Splendid.

Quai nr. 1: Le père fouettard

-1 |

. André Buytaers. Met o.a. Raoul Billerey, Olivier Marchal en Sophie Duez.

Michel Blanc; acteur, scenarist, regisseur, raadsel. Zo discreet en mediaschuw als hij is in zijn privéleven, zo uitzinnig en anarchistisch kan hij zijn in zijn films. Zijn regiedebuut Marche à l'ombre werd in Franstalige territoria meteen een kassakraker. Het verhaal is niets anders dan het blunderparcours van twee pipo's (Lanvin en Blanc zelf) die zich onder weinig florissante levensomstandigheden staande trachten te houden. Het tweetal struikelt van de ene idiote situatie (lees: sketch) in de andere, een erfenis van Blancs jaren met het fameuze komediegezelschap van het Parijse theater Le Splendid.

Quai nr. 1: Le cahier de Jeanne

-1 |

. Patrick Jamain. Met o.a. Olivier Marchal, Jean-Pierre Bouvier en Sophie Duez.

Michel Blanc; acteur, scenarist, regisseur, raadsel. Zo discreet en mediaschuw als hij is in zijn privéleven, zo uitzinnig en anarchistisch kan hij zijn in zijn films. Zijn regiedebuut Marche à l'ombre werd in Franstalige territoria meteen een kassakraker. Het verhaal is niets anders dan het blunderparcours van twee pipo's (Lanvin en Blanc zelf) die zich onder weinig florissante levensomstandigheden staande trachten te houden. Het tweetal struikelt van de ene idiote situatie (lees: sketch) in de andere, een erfenis van Blancs jaren met het fameuze komediegezelschap van het Parijse theater Le Splendid.

Quai nr. 1: Kamikaze express

-1 |

. Patrick Jamain. Met o.a. Raoul Billerey, Olivier Marchal en Sophie Duez.

Michel Blanc; acteur, scenarist, regisseur, raadsel. Zo discreet en mediaschuw als hij is in zijn privéleven, zo uitzinnig en anarchistisch kan hij zijn in zijn films. Zijn regiedebuut Marche à l'ombre werd in Franstalige territoria meteen een kassakraker. Het verhaal is niets anders dan het blunderparcours van twee pipo's (Lanvin en Blanc zelf) die zich onder weinig florissante levensomstandigheden staande trachten te houden. Het tweetal struikelt van de ene idiote situatie (lees: sketch) in de andere, een erfenis van Blancs jaren met het fameuze komediegezelschap van het Parijse theater Le Splendid.

Quai nr. 1

-1 | Thriller

. Thriller van Patrick Jamain. Met o.a. Raoul Billerey, Olivier Marchal en Sophie Duez.

Michel Blanc; acteur, scenarist, regisseur, raadsel. Zo discreet en mediaschuw als hij is in zijn privéleven, zo uitzinnig en anarchistisch kan hij zijn in zijn films. Zijn regiedebuut Marche à l'ombre werd in Franstalige territoria meteen een kassakraker. Het verhaal is niets anders dan het blunderparcours van twee pipo's (Lanvin en Blanc zelf) die zich onder weinig florissante levensomstandigheden staande trachten te houden. Het tweetal struikelt van de ene idiote situatie (lees: sketch) in de andere, een erfenis van Blancs jaren met het fameuze komediegezelschap van het Parijse theater Le Splendid.

Quai No 1: Jeu de massacre

-1 |

. Patrick Jamain. Met o.a. Raoul Billerey, Olivier Marchal en Sophie Duez.

Michel Blanc; acteur, scenarist, regisseur, raadsel. Zo discreet en mediaschuw als hij is in zijn privéleven, zo uitzinnig en anarchistisch kan hij zijn in zijn films. Zijn regiedebuut Marche à l'ombre werd in Franstalige territoria meteen een kassakraker. Het verhaal is niets anders dan het blunderparcours van twee pipo's (Lanvin en Blanc zelf) die zich onder weinig florissante levensomstandigheden staande trachten te houden. Het tweetal struikelt van de ene idiote situatie (lees: sketch) in de andere, een erfenis van Blancs jaren met het fameuze komediegezelschap van het Parijse theater Le Splendid.

Polar féminin: Quai n°1 - Panique sur la gare

-1 |

. Met o.a. Raoul Billerey, Olivier Marchal en Sophie Duez.

Michel Blanc; acteur, scenarist, regisseur, raadsel. Zo discreet en mediaschuw als hij is in zijn privéleven, zo uitzinnig en anarchistisch kan hij zijn in zijn films. Zijn regiedebuut Marche à l'ombre werd in Franstalige territoria meteen een kassakraker. Het verhaal is niets anders dan het blunderparcours van twee pipo's (Lanvin en Blanc zelf) die zich onder weinig florissante levensomstandigheden staande trachten te houden. Het tweetal struikelt van de ene idiote situatie (lees: sketch) in de andere, een erfenis van Blancs jaren met het fameuze komediegezelschap van het Parijse theater Le Splendid.

Polar féminin: Quai n°1 - Marie Gare

-1 |

. Marc Angelo. Met o.a. Olivier Marchal, Raoul Billerey en Sophie Duez.

Michel Blanc; acteur, scenarist, regisseur, raadsel. Zo discreet en mediaschuw als hij is in zijn privéleven, zo uitzinnig en anarchistisch kan hij zijn in zijn films. Zijn regiedebuut Marche à l'ombre werd in Franstalige territoria meteen een kassakraker. Het verhaal is niets anders dan het blunderparcours van twee pipo's (Lanvin en Blanc zelf) die zich onder weinig florissante levensomstandigheden staande trachten te houden. Het tweetal struikelt van de ene idiote situatie (lees: sketch) in de andere, een erfenis van Blancs jaren met het fameuze komediegezelschap van het Parijse theater Le Splendid.

Les cobras

-1 |

. Patrick Jamain. Met o.a. Raoul Billerey, Olivier Marchal en Sophie Duez.

Michel Blanc; acteur, scenarist, regisseur, raadsel. Zo discreet en mediaschuw als hij is in zijn privéleven, zo uitzinnig en anarchistisch kan hij zijn in zijn films. Zijn regiedebuut Marche à l'ombre werd in Franstalige territoria meteen een kassakraker. Het verhaal is niets anders dan het blunderparcours van twee pipo's (Lanvin en Blanc zelf) die zich onder weinig florissante levensomstandigheden staande trachten te houden. Het tweetal struikelt van de ene idiote situatie (lees: sketch) in de andere, een erfenis van Blancs jaren met het fameuze komediegezelschap van het Parijse theater Le Splendid.

op televisie
0 uitzendingen

Maak een abonnement aan als u op tijd gewaarschuwd wilt worden wanneer Sophie Duez op televisie komt.

Reageer