Michael Massee: cast.
Er zijn 12 films gevonden.

Momentum

2003 | Sciencefiction, Thriller

Verenigde Staten​/​​Duitsland 2003. Sciencefiction van James Seale. Met o.a. Louis Gossett jr, Teri Hatcher, Grayson McCouch, Michael Massee en Carmen Argenziano.

Een groep telekinetisch begaafden wordt stiekem door een geheime dienst opgeleid om te leren moorden, maar het project wordt stopgezet. Als de groep later toch weer opduikt, waarbij ze hun krachten gebruiken voor criminele doeleinden, vindt ex-FBI agent Raymond Addison (Gossett jr) een telekineet (McCouch) die een rustig bestaan leidt als docent, en dwingt hem te infiltreren bij z'n soortgenoten. Ook FBI-agente Jordan Ripps (Hatcher) speurt naar de criminelen. Het aardige uitgangspunt wordt maar matig uitgewerkt in deze science fiction, die alleen voor verstokte fans van het genre interessant is.

The Last Don

1997 | Misdaad

Verenigde Staten 1997. Misdaad van Graeme Clifford. Met o.a. Danny Aiello, Joe Mantegna, Daryl Hannah, Jason Cedrick en Penelope Ann Miller.

Een groep telekinetisch begaafden wordt stiekem door een geheime dienst opgeleid om te leren moorden, maar het project wordt stopgezet. Als de groep later toch weer opduikt, waarbij ze hun krachten gebruiken voor criminele doeleinden, vindt ex-FBI agent Raymond Addison (Gossett jr) een telekineet (McCouch) die een rustig bestaan leidt als docent, en dwingt hem te infiltreren bij z'n soortgenoten. Ook FBI-agente Jordan Ripps (Hatcher) speurt naar de criminelen. Het aardige uitgangspunt wordt maar matig uitgewerkt in deze science fiction, die alleen voor verstokte fans van het genre interessant is.

The End of Violence

1997 | Actiefilm, Thriller, Experimenteel, Drama

Verenigde Staten​/​​Duitsland​/​​Frankrijk 1997. Actiefilm van Wim Wenders. Met o.a. Bill Pullman, Andie MacDowell, Gabriel Byrne, Rosalind Chao en Pruitt Taylor Vince.

Regisseur van gewelddadige films (Bill Pullman) wordt ontvoerd en krijgt koekje van eigen deeg. Wim Wenders levert met The End of Villence een pretentieus en moralistisch commentaar op toenemende sensatiezucht.

Playing God

1997 | Thriller

Verenigde Staten 1997. Thriller van Andy Wilson. Met o.a. David Duchovny, Timothy Hutton, Angela Jolie, Michael Massee en Peter Stormare.

Regisseur van gewelddadige films (Bill Pullman) wordt ontvoerd en krijgt koekje van eigen deeg. Wim Wenders levert met The End of Villence een pretentieus en moralistisch commentaar op toenemende sensatiezucht.

Lost Highway

1997 | Film noir, Mysterie, Experimenteel, Thriller, Drama

Frankrijk​/​​Verenigde Staten 1997. Film noir van David Lynch. Met o.a. Bill Pullman, Patricia Arquette, Balthazar Getty, Robert Blake en Natasha Gregson Wagner.

Niemand anders dan David Lynch zou zoveel wonderschone beelden en uitstekende acteurs steken in een opzettelijk onbegrijpelijk verhaal. Het begint allemaal nog gewoontjes als Fred (Pullman) videobanden in huis krijgt met beelden van het interieur van zijn huis, gefilmd door een onbekende. Als zijn vrouw (Arquette) vermoord wordt slaat de nachtmerrie-waanzin toe. De kijker blijft met raadsels zitten, maar kan ook genieten van sfeervolle sequenties en verontrustende muziek van Angelo Badalamenti. Heel andere koek dan Lynch’ een jaar later gedraaide en passend getitelde The Straight Story.

Sahara

1996 | Oorlogsfilm

Verenigde Staten 1996. Oorlogsfilm van Courtney Thorne-Smith. Met o.a. James Belushi, Michael Massee, Jerome Ehlers, Paul Empson en Mark Lee.

Voor de Amerikaanse tv gemaakte remake van de gelijknamige WO II-film (met Humphrey Bogart) heeft in Belushi een wakkere oorlogsheld die in de Sahara bezield leiding weet te geven aan een zooitje geallieerd ongeregeld. Niet het vinden van water heeft prioriteit, maar het gevecht met de vanzelfsprekend oppermachtige vijand. Belushi's onbekende secondanten leveren gedegen acteerwerk. (VM/VPRO Gids)

Guy

1996 | Drama, Fake documentaire

Duitsland​/​​Verenigd Koninkrijk 1996. Drama van Michael Lindsay-Hogg. Met o.a. Vincent D'Onofrio, Hope Davis, Kimber Riddle, Diane Salinger en Richard Portnow.

Guy is documentaire-stijl fictie waarin een camera met Hope Davis (Next stop Wonderland) erachter zomaar een man van de straat (Guy dus) volgt. De man reageert met een prisma aan emoties - van schuwheid tot razernij. Verrassend genoeg heeft het project ook een impact op de cameravrouw, die elke keer als Guy dreigt op te stappen in paniek raakt. Is er soms iets van liefde in het spel? Guy wordt beangstigend realistisch gespeeld door Vincent D´Onofrio. De maker van Let it be (1969) toont ons voortdurend het perspectief van Davis' camera - dat draait om Guy - waarbij Davis behoudens haar handen zelf buiten beeld blijft. (IdH/VPRO Gids)

An Unfinished Affair

1996 | Drama

Verenigde Staten 1996. Drama van Rod Hardy. Met o.a. Jennie Garth, Tim Matheson, Peter Facinelli, Leigh Taylor-Young en Jocko Marcellino.

Wanneer de tekenleraar Alex zijn vrouw dreigt te verliezen aan kanker, start hij onbezonnen een affaire met een van zijn leerlingen. Alex' vrouw knapt echter op en Alex stopt direct met zijn buitenechtelijke relatie. De studente pikt het niet om pardoes aan de kant te worden gezet en zweert op wraak

Tales From the Hood

1995 | Horror, Mysterie, Misdaad, Actiefilm, Komedie, Drama

Verenigde Staten 1995. Horror van Rusty Cundieff. Met o.a. Clarence Williams III, Joe Torry, Wings Hauser, Anthony Griffith en Michael Massee.

Onsamenhangende, vierdelige, zwartgallige horror-anthologie. Drie schoften wachten in een rouwkamer op een drugsdeal, waar `Mister Simms` (Williams III) spookachtige verhaaltjes vertelt over zijn kli[KA3]enteel. In het eerste verhaaltje wordt een zwarte leider (Wright) door drie blanke smerissen gedood, maar het slachtoffer staat van zijn graf op en zorgt voor terreur. Het tweede verhaal is pas echt angstaanjagend: een door zijn pleegvader (Grier) mishandelde jongen (Hammond) beweert dat een `monster` verantwoordelijk is voor zijn verwondingen. Via magie redt hij zichzelf en zijn moeder (Parker). Het derde verhaal is een TWILIGHT ZONE-achtige parabel en gaat over een ex-Ku Klux Klansman (Bernsen) die gouverneur wil worden. Maar hij moet wel rekening houden met een legendarische voodoo-koningin en haar moordlustige poppen. In het vierde verhaal geraakt een gewelddadig zwart bendelid (Bentley) opgesloten en wordt onderworpen vaan een schok-therapie. De hele film steunt op bonte effecten en de uitpuilende ogen van Williams III. Geschreven door regisseur Cundieff en producent Darin Scott.

Sahara

1995 | Oorlogsfilm, Avonturenfilm

Australië​/​​Verenigde Staten 1995. Oorlogsfilm van Brian Trenchard-Smith. Met o.a. James Belushi, Alan David Lee, Simon Westaway, Mark Lee en Paul Empson.

Remake van de gelijknamige oorlogsfilm uit 1943, waarin Humphrey Bogart een Amerikaanse sergeant speelde die tijdens zijn zoektocht naar water in de Noord-Afrikaanse woestijn op een Duits bataljon stuit. Komiek Belushi speelt ditmaal de rol van sergeant Gunn, en doet dat verrassend genoeg niet onverdienstelijk. Dat Sahara voor de televisie werd geproduceerd is vooral in de actiescènes goed zichtbaar, maar het verhaal van een samengeraapt zooitje eenlingen dat tegen alle verwachtingen in stand houdt tegen de nazi's, blijft prima overeind.

The Crow

1994 | Fantasy, Actiefilm, Misdaad, Sciencefiction

Verenigde Staten 1994. Fantasy van Alex Proyas. Met o.a. Brandon Lee, Michael Wincott, Rochelle Davis, Ernie Hudson en David Patrick Kelly.

Donker sprookje over een rockster (Lee, zoon van vechtsportlegende en acteur Bruce) die een jaar nadat hij is vermoord als geest op aarde terugkeert om wraak te nemen. Hij wordt bijgestaan door een geheimzinnige kraai. Lee overleed onder mysterieuze omstandigheden op de set, hij werd neergeschoten met een pistool dat tot ieders verbazing niet alleen geladen was met losse flodders maar ook met een echte kogel. De film werd met behulp van ingenieuze digitale trucages toch afgerond. Regisseur Proyas (Dark City) baseerde zijn film op de gelijknamige underground-strip van James O'Barr.

My Father is Coming

1991 | Komedie, Erotiek, Drama

Verenigde Staten​/​​Duitsland 1991. Komedie van Monika Treut. Met o.a. Shelley Kästner, Alfred Edel, Michael Massee, Annie Sprinkle en David Bronstein.

Een Duits meisje probeert in New York City actrice te worden, maar wordt gestoord door haar liefhebbende vader, die onverwachts op bezoek komt. Niet alleen stokt haar carri[KA2]ere en is zij onzeker over haar seksuele geaardheid, maar vreemde personages, zowel mannen als vrouwen (inclusief porno-ster Annie Sprinkle, die zichzelf speelt) leren zowel vader als dochter bevrediging te vinden in homoseksualiteit, sado-masochisme, transseksualiteit en wat dies meer zij, sommige daarvan echt niet leuk om naar te kijken. Het magere plot houdt nauwelijks de goedkoop gemaakte reeks lachwekkende episodes bijeen, waarin schrijver/regisseur Treut (VERFŸHRUNG: DIE GRAUSAME FRAU) seksuele avontuurtjes in velerlei vorm aanbeveelt. De soms erg aanschouwelijk gemaakte inhoud is niet voor alle smaken geschikt.