Gordon Hann: scenario.
Er zijn 5 films gevonden.

Catherine Cookson's Colour Blind

1998 | Drama

Verenigd Koninkrijk 1998. Drama van Alan Grint. Met o.a. Niamh Cusack, Tony Armatrading, Carmen Ejogo, Ian Embleton en Sarah Lewis.

Catherine Cookson's The Moth

1997 | Drama

Verenigd Koninkrijk 1997. Drama van Roy Battersby. Met o.a. David Bradley, Jack Davenport, Justine Waddell, Alan Bird en Juliet Aubrey.

Catherine Cookson's The Tide of Life

1996 | Drama

Verenigd Koninkrijk 1996. Drama van David Wheatley. Met o.a. Gillian Kearney, James Purefoy, Ray Stevenson, Susie Burton en Berwick Kaler.

Catherine Cookson's The Dwelling Place

1994 | Drama

Verenigd Koninkrijk 1994. Drama van Gavin Millar. Met o.a. Tracy Whitwell, James Fox, Edward Rawle-Hicks, Ray Stevenson en Philip Voss.

De 23-jarige actrice Whitwell debuteert als de zestien-jarige Cissie Brodie uit de gelijknamige bestseller van Catherine Cookson, die gesitueerd is in het landelijke Northumberland rond 1830. Na de dood van haar ouders, beiden gestorven als gevolg van een cholera-epidemie, tracht Cissie haar vijf jongere broertjes en zusjes uit de primitieve en mensonterende werkhuizen te houden. Als zij hun schamele hutje worden uitgezet, zoeken zij een onderkomen in de schachten die onder de venen gegraven zijn. Als Cissie ook nog eens verkracht wordt, raakt zij zwanger. Ze krijgt een zoontje en wanneer de radeloze moeder de wanhoop nabij is, wenkt onverwachte hulp. Zo krijgen we dan het voorspelde happy end. Fox speelt uiteraard een lord, i.c. Lord Fischel. Het scenario is van Gordon Hann en hij heeft geen moeite gedaan het sombere melodrama van Catherine Cookson wat op te vrolijken. Het camerawerk is van John Hooper.

The Love Child

1987 | Drama

Verenigd Koninkrijk 1987. Drama van Robert Smith. Met o.a. Sheila Hancock, Peter Capaldi, Percy Herbert, Lesley Sharp en Kevin Allen.

Een verweesde jongen, zoon van omgekomen musici van een hippe rockband, ziet zijn leven veranderen als hij in contact komt met fans van zijn ouders en als hij verliefd wordt op een artieste. Dun verhaal, soms leuk als we zien welke moeilijkheden het nakroost van de bloemenkinderen heeft, maar de film is niet indringend genoeg om de aandacht vast te houden. Hancock is goed als de pragmatische grootmoeder in deze rolprent die z'n eigen stijl niet kan vinden. Gordon Hann schreef het scenario en fotografie is van Thaddeus O'Sullivan.