Konstantin Voinov: regie en cast.
Er zijn 3 films gevonden.

Utoli moi pechali

1990 | Drama

USSR 1990. Drama van Viktor Prokhorov en A. Aleksandrov. Met o.a. Sergei Koltakov, Yelena Safonova, Varvara Soshalskaya, Artyom Mironov en Konstantin Voinov.

Grimmig beeld over het leven in en rond een flatgebouw in Moskou met centraal een echtpaar, Boris (Koltakov) en Lyuba (Safonova). Hun huwelijk stelt niets meer voor. Boris dwaalt vooral 's nachts rond op zoek naar een andere flat. Die meent hij in de buurt gevonden te hebben want een oud vrouwtje staat op punt te verhuizen naar een bejaardentehuis. Zij geeft er echter de voorkeur aan haar flat voortaan te delen met een jongere vrouw. Die wordt virtueel verkracht door Boris, zij aanvaardt de situatie en finaal gaan zij en Boris als een stel op de flat aanspraak maken. Als in meeste Russische film uit die tijd veel naakt en seks, maar het blijft een deprimerende kijkervaring met onaangename karakters. Het scenario is van co-regisseur Aleksandrov. Het camerawerk is van Yevgeni Korzhenkov.

Shapka

1990 | Drama

USSR 1990. Drama van Konstantin Voinov. Met o.a. Vladimir Il'yin, Lidiya Fedoseeva-Shukshina, Evgeniy Evstigneev, Evgeniy Vesnik en Oleg Efremov.

Een film naar het gelijknamige boek van Voynovitch. In een bepaalde Russische schrijversbond werden bonnen uitgedeeld voor hoeden. De betere schrijvers kregen de beste hoeden, maar een onbetekenende joodse schrijver kreeg alleen maar een hoed van kattebont. Hij spant zich dan zó in voor een betere hoed, dat hij sterft aan een hartaanval. De veelbelovende cast met vele grote namen gaat collectief de mist in bij gebrek aan een goed regisseur.

Roedin

1977 | Drama

USSR 1977. Drama van Konstantin Voinov en Nikolai Figoerovsky. Met o.a. Oleg Efremov, Armen Jigarkhanian, Svetlana Pereladova, Lydia Smirnova en Rolan Bykov.

Deze film is gebaseerd op de gelijknamige roman van Ivan Toergenev. De persoon van Roedin is complex en tegenstrijdig, maar tegelijkertijd briljant en goed geschoold. Hij brengt menselijke beschaving naar een landgoed op het platteland, dat geïsoleerd is geweest van de levensstijl van de jaren veertig van de 18de eeuw. Het spel in de film is een uitstekende studie van menselijkheid.