Harry Ammerlaan

Cameraman, Art Director

Harry Ammerlaan is cameraman en art director.
Er zijn 27 films gevonden.

Lost

2001 | Korte film

Nederland 2001. Korte film van Willem van de Sande Bakhuyzen en Ed Wubbe. Met o.a. Kevin O' Halloran en Sacha Steenks.

Een jonge vrouw, zwervend over de overvolle zaterdagmarkt van haar stad, Rotterdam. Een alledaags en onbekend gezicht, niets bijzonders. Maar dan verschuift er iets - bijna onmerkbaar - in het perspectief, haar perspectief. Vanaf dat moment verandert haar tocht in een dwaaltocht door de haar ooit zo vertrouwde stad, op zoek naar ... Speciale vermelding Gouden Roos Montreux, nominatie Emmy Award, nominatie Gouden Beeld Academy Awards (NPS - 2001)

Suzy Q

1999 | Drama, Komedie

Nederland 1999. Drama van Martin Koolhoven. Met o.a. Carice van Houten, Linda van Dyck, Jack Wouterse, Roeland Fernhout en Michiel Huisman.

In 1994 werd het idee geboren Nederlandse films te maken uitsluitend voor de televisie. Vijf noeste vergaderjaren verder is het zover, een zesdelige reeks telefilms, gefinancieerd door de overheid, de omroepen en diverse fondsen. Suzy Q is er één van, een ingetogen drama over een benauwd jaren zestig gezinnetje dat continu dreigt te ontsporen met een dochter die haar heil zoekt in de hotelkamer van Mick Jagger. Een sober, mooi vormgegeven werkje dat hoopvol stemt voor de toekomst van de Nederlandse (tele)film. (VM/VPRO Gids)

Missing Link

1999 | Familiefilm, Drama, Komedie

Nederland/België 1999. Familiefilm van Ger Poppelaars. Met o.a. Nick van Buiten, Tamar van den Dop, Johan Leysen, Thomas Acda en Lotte van der Laan.

Nederland rond 1955. De 11-jarige Rick (Van Buiten) woont bij zijn moeder (Van Den Dop) en tante, want zijn vader zou als vlieger in de oorlog neergeschoten zijn. Op school hoort hij over de evolutietheorie en de ontbrekende schakel in de menselijke evolutie. Toevallig organiseert een Belgische professor net op dat moment een expeditie naar die missing link in donker Afrika. Spannend! Rick gaat mee, de pittige dochter van de boekhandelaar ook. Deze tv-film met absurdistische humor en een serieuze ondertoon kreeg op het filmfestival van Utrecht bioscoopstatus én een Gouden Kalf voor het scenario.

Wij Alexander

1998 |

Nederland 1998. Rimko Haanstra. Met o.a. Porgy Franssen, Carine Crutzen, Jack Wouterse, Tom Jansen en Kees Hulst.

Nederland rond 1955. De 11-jarige Rick (Van Buiten) woont bij zijn moeder (Van Den Dop) en tante, want zijn vader zou als vlieger in de oorlog neergeschoten zijn. Op school hoort hij over de evolutietheorie en de ontbrekende schakel in de menselijke evolutie. Toevallig organiseert een Belgische professor net op dat moment een expeditie naar die missing link in donker Afrika. Spannend! Rick gaat mee, de pittige dochter van de boekhandelaar ook. Deze tv-film met absurdistische humor en een serieuze ondertoon kreeg op het filmfestival van Utrecht bioscoopstatus én een Gouden Kalf voor het scenario.

De greep van de staat - De panter en de pissebed

1998 |

Nederland 1998. Gerrard Verhage. Met o.a. Malka de Beer, Thom Hoffman, Edda Barends, Wilbert Bank en Marcel Hensema.

Nederland rond 1955. De 11-jarige Rick (Van Buiten) woont bij zijn moeder (Van Den Dop) en tante, want zijn vader zou als vlieger in de oorlog neergeschoten zijn. Op school hoort hij over de evolutietheorie en de ontbrekende schakel in de menselijke evolutie. Toevallig organiseert een Belgische professor net op dat moment een expeditie naar die missing link in donker Afrika. Spannend! Rick gaat mee, de pittige dochter van de boekhandelaar ook. Deze tv-film met absurdistische humor en een serieuze ondertoon kreeg op het filmfestival van Utrecht bioscoopstatus én een Gouden Kalf voor het scenario.

Nosmo King - Marijke

1995 |

Nederland 1995. Gerrard Verhage. Met o.a. Lukas Dijkema, Mike Libanon, Hans Dagelet en Anneke Blok.

Nederland rond 1955. De 11-jarige Rick (Van Buiten) woont bij zijn moeder (Van Den Dop) en tante, want zijn vader zou als vlieger in de oorlog neergeschoten zijn. Op school hoort hij over de evolutietheorie en de ontbrekende schakel in de menselijke evolutie. Toevallig organiseert een Belgische professor net op dat moment een expeditie naar die missing link in donker Afrika. Spannend! Rick gaat mee, de pittige dochter van de boekhandelaar ook. Deze tv-film met absurdistische humor en een serieuze ondertoon kreeg op het filmfestival van Utrecht bioscoopstatus én een Gouden Kalf voor het scenario.

Madelief

1994 |

1994. Ineke Houtman. Met o.a. Daisy Bernt, Filemon Schöffer en Madelief Verelst.

Nederland rond 1955. De 11-jarige Rick (Van Buiten) woont bij zijn moeder (Van Den Dop) en tante, want zijn vader zou als vlieger in de oorlog neergeschoten zijn. Op school hoort hij over de evolutietheorie en de ontbrekende schakel in de menselijke evolutie. Toevallig organiseert een Belgische professor net op dat moment een expeditie naar die missing link in donker Afrika. Spannend! Rick gaat mee, de pittige dochter van de boekhandelaar ook. Deze tv-film met absurdistische humor en een serieuze ondertoon kreeg op het filmfestival van Utrecht bioscoopstatus én een Gouden Kalf voor het scenario.

Kats & Co - Pas de Deux

1994 |

Nederland 1994. Ben Verbong.

Nederland rond 1955. De 11-jarige Rick (Van Buiten) woont bij zijn moeder (Van Den Dop) en tante, want zijn vader zou als vlieger in de oorlog neergeschoten zijn. Op school hoort hij over de evolutietheorie en de ontbrekende schakel in de menselijke evolutie. Toevallig organiseert een Belgische professor net op dat moment een expeditie naar die missing link in donker Afrika. Spannend! Rick gaat mee, de pittige dochter van de boekhandelaar ook. Deze tv-film met absurdistische humor en een serieuze ondertoon kreeg op het filmfestival van Utrecht bioscoopstatus én een Gouden Kalf voor het scenario.

De put

1994 | Korte film, Komedie

1994. Korte film van René Huybrechtse. Met o.a. Wigbolt Kruyer, Peer Mascini, Leni Brederveld en Tessa Lily Wyndham.

Nederland rond 1955. De 11-jarige Rick (Van Buiten) woont bij zijn moeder (Van Den Dop) en tante, want zijn vader zou als vlieger in de oorlog neergeschoten zijn. Op school hoort hij over de evolutietheorie en de ontbrekende schakel in de menselijke evolutie. Toevallig organiseert een Belgische professor net op dat moment een expeditie naar die missing link in donker Afrika. Spannend! Rick gaat mee, de pittige dochter van de boekhandelaar ook. Deze tv-film met absurdistische humor en een serieuze ondertoon kreeg op het filmfestival van Utrecht bioscoopstatus én een Gouden Kalf voor het scenario.

De pianiste

1994 | Drama, Fantasy

Nederland 1994. Drama van Ben Sombogaart. Met o.a. Johanna ter Steege, Peter Oosthoek, Josée Ruiter, Hugo Koolschijn en Elizabeth Hoytink.

Ed Vosmeer (Oosthoek) is een gepensioneerde rechter. Hij is weduwnaar. Hij woont in Kampen en voelt zijn einde naderen. Hij krijgt visioenen, leeft van herinneringen en mijmeringen. Het titelpersonage (Ter Steege), een jonge vrouw in een knalrode jurk, begeleidt die beelden. Alleen Ed kan haar zien; zijn dierbare omgeving niet. De eerder zo vaak gelauwerde regisseur van jeugddrama Ben Sombogaart gaat met dit erg zwakke verhaal helemaal de mist in. Een totaal overbodige `single play` (korte tv-speelfilm). Boris Sombogaart is Kleine Ed. Het scenario is van Ruud van Megen. Het camerawerk is van Edwin Verstegen.

Angie

1994 | Komedie, Familiefilm, Drama, Romantiek, Experimenteel

Verenigde Staten 1994. Komedie van Martha Coolidge. Met o.a. Geena Davis, Stephen Rea, James Gandolfini, Aida Turturro en Philip Bosco.

Falende feministische komedie met Davis in de titelrol. Zij is een onafhankelijk arbeidersmeisje uit Brooklyn, dat zwanger wordt door de schuld van haar vriendje, de loodgieter Gandolfini. Ze stuurt hem de laan uit en gaat op stap met de Ier Rea, die ook geen partij voor haar blijkt te zijn. Haar zoon wordt geboren met een misvormd armpje. Na een week laat ze hem in de steek en stapt ze in een Greyhound-bus, op zoek naar haar moeder, die haar in de steek liet toen zij klein was. Scenarioschrijver Todd Graff en regisseur Coolidge hebben de in 1991 gepubliceerde roman Angie, I Says in een Hollywoodjasje gestoken, en het enige dat overblijft is een alledaagse film met een gemene Newyorkse tongval. Gedraaid in Panavision met Dolby-geluid. Cmaerawerk van Johnny E. Jensen.

Verhalen Van De Straat

1993 |

1993. Marleen Gorris. Met o.a. Elsje de Wijn, Paul Gieske en Ton Kuyl.

Falende feministische komedie met Davis in de titelrol. Zij is een onafhankelijk arbeidersmeisje uit Brooklyn, dat zwanger wordt door de schuld van haar vriendje, de loodgieter Gandolfini. Ze stuurt hem de laan uit en gaat op stap met de Ier Rea, die ook geen partij voor haar blijkt te zijn. Haar zoon wordt geboren met een misvormd armpje. Na een week laat ze hem in de steek en stapt ze in een Greyhound-bus, op zoek naar haar moeder, die haar in de steek liet toen zij klein was. Scenarioschrijver Todd Graff en regisseur Coolidge hebben de in 1991 gepubliceerde roman Angie, I Says in een Hollywoodjasje gestoken, en het enige dat overblijft is een alledaagse film met een gemene Newyorkse tongval. Gedraaid in Panavision met Dolby-geluid. Cmaerawerk van Johnny E. Jensen.

De tussentijd

1993 | Drama

Nederland 1993. Drama van Marianna Dikker en Marianne Dikker. Met o.a. Amanda Ooms, Jules Hamel, Pleuni Touw, Coen Flink en Eric Corton.

Flink, vader van de jonge vrouw Ooms, krijgt een hartaanval en sterft. De dierbare overledene neemt vervolgens telefonisch contact op met Ooms. Dat zorgt uiteraard voor enige verwarring: beschikt de jonge vrouw wel over al haar verstandelijke vermogens? De titel verwijst, volgens scenarioschrijfster/regisseur Dikker, naar een moment tijdens het sterfproces: als men als nabestaande de kans krijgt de stervende diep in de ogen te kijken, kan de dode, in de tijd die hij nog zou hebben gehad als hij was blijven leven, contact opnemen met een levende vertrouweling. Euthanasieproblematiek? Spookverhaal? Psychologische hoogstandjes? Zwarte humor? Hoe dan ook, het leven van de nabestaanden wordt flink door elkaar geschud: relaties komen in het gedrang, emoties leiden tot wanhoopsdaden en de geheimzinnige contacten van Ooms roepen antipathie[KA3]en op. Ingewikkeld, af en toe boeiend. Ooms is nagesynchroniseerd (door Gwen Eckhaus), Hamel is een kleurloze bedrieglijke arts, Corton het nuchtere vriendje van Ooms, maar de show wordt gestolen door een schitterende Touw als de aan de sherry verslaafde moeder van Ooms. Achter de camera stond Wouter Suyderhoud.

Anne Frank's Dagboek - Een Boek Van Dromen

1993 |

Nederland 1993. Frits Leentvaar. Met o.a. Erwan van Buuren en Saar Krakauer.

Flink, vader van de jonge vrouw Ooms, krijgt een hartaanval en sterft. De dierbare overledene neemt vervolgens telefonisch contact op met Ooms. Dat zorgt uiteraard voor enige verwarring: beschikt de jonge vrouw wel over al haar verstandelijke vermogens? De titel verwijst, volgens scenarioschrijfster/regisseur Dikker, naar een moment tijdens het sterfproces: als men als nabestaande de kans krijgt de stervende diep in de ogen te kijken, kan de dode, in de tijd die hij nog zou hebben gehad als hij was blijven leven, contact opnemen met een levende vertrouweling. Euthanasieproblematiek? Spookverhaal? Psychologische hoogstandjes? Zwarte humor? Hoe dan ook, het leven van de nabestaanden wordt flink door elkaar geschud: relaties komen in het gedrang, emoties leiden tot wanhoopsdaden en de geheimzinnige contacten van Ooms roepen antipathie[KA3]en op. Ingewikkeld, af en toe boeiend. Ooms is nagesynchroniseerd (door Gwen Eckhaus), Hamel is een kleurloze bedrieglijke arts, Corton het nuchtere vriendje van Ooms, maar de show wordt gestolen door een schitterende Touw als de aan de sherry verslaafde moeder van Ooms. Achter de camera stond Wouter Suyderhoud.

Angie

1993 | Drama, Actiefilm, Thriller

Nederland 1993. Drama van Martin Lagestee. Met o.a. Annemarie Röttgering, Hidde Schols, Marijke Veugelers, Derek de Lint en Jack Wouterse.

Actiedrama met debutante R[KA3]ottgering. Zij is de jongensachtige titelpersonage die een nieuw leven (thuis) tracht op te bouwen na een aantal jaren in een tehuis voor moeilijk opvoedbare kinderen te zijn geweest. Ze vindt een baantje als serveerster. Door haar broertje Boissevain (die door de politie wordt gezocht) en haar vriendje Schols komt zij echter opnieuw terecht in het criminele milieu. De Lint speelt een wraakzuchtige boef; hij acteert als een stier in een porseleinkast, die ook nog kiespijn heeft. Het trio jonge acteurs doet zijn best, maar wordt nu eenmaal niet gediend door het oppervlakkige scenario van regisseur Lagestee met bijzonder wezenloze dialogen. Alleen Veugelers als een wanhopige moeder maakt indruk in de te trage, vaak onhandig gedraaide film die pas naar het einde toe uit de startblokken schiet. Michael Belderink, Paul Ruven en Simon de Waal schreven mee aan het scenario. Tom Erisman stond achter de camera. Kwam in de V.S. direct op video uit.

De Domeinen Ditvoorst

1992 | Documentaire

Nederland 1992. Documentaire van Thom Hoffman.

Actiedrama met debutante R[KA3]ottgering. Zij is de jongensachtige titelpersonage die een nieuw leven (thuis) tracht op te bouwen na een aantal jaren in een tehuis voor moeilijk opvoedbare kinderen te zijn geweest. Ze vindt een baantje als serveerster. Door haar broertje Boissevain (die door de politie wordt gezocht) en haar vriendje Schols komt zij echter opnieuw terecht in het criminele milieu. De Lint speelt een wraakzuchtige boef; hij acteert als een stier in een porseleinkast, die ook nog kiespijn heeft. Het trio jonge acteurs doet zijn best, maar wordt nu eenmaal niet gediend door het oppervlakkige scenario van regisseur Lagestee met bijzonder wezenloze dialogen. Alleen Veugelers als een wanhopige moeder maakt indruk in de te trage, vaak onhandig gedraaide film die pas naar het einde toe uit de startblokken schiet. Michael Belderink, Paul Ruven en Simon de Waal schreven mee aan het scenario. Tom Erisman stond achter de camera. Kwam in de V.S. direct op video uit.

De provincie

1991 | Drama, Romantiek

Nederland 1991. Drama van Jan Bosdriesz. Met o.a. Thom Hoffman, Pierre Bokma, Gijs Scholten van Aschat, Tamar van den Dop en Peter Oosthoek.

Geslaagd regiedebuut van vijftig-jarige Bosdriesz met drie jongens en een meisje in een verhaal waarin heden en verleden door elkaar lopen. In de Hollandse polder zijn drie kameraden, een meeloper, een slachtoffer en een leider verliefd op een knappe vioolspelende Van den Dop. Zij trouwt met Bokma de grote bink wat later noodlottig afloopt. Naar de gelijknamige debuutroman van Jan Brokken, aangevuld met elementen uit diens verhalenbundel De zee van vroeger. Knappe vertolkingen in scherp portret van een dorpssamenleving waarin vriendschap en haat, liefde en jaloezie de hoofdthema's vormen. Ondanks discutabele climax en zware thema's géén zwaarmoedige film met erg fraai camerawerk van Jules van den Steenhoven.

The Last Island

1990 | Drama, Avonturenfilm, Experimenteel

Nederland 1990. Drama van Marleen Gorris. Met o.a. Paul Freeman, Shelagh McLeod, Patricia Hayes, Kenneth Colley en Mark Hembrow.

Een vliegtuig stort neer op een Caraïbisch eiland met zeven overlevenden: twee vrouwen en vijf mannen. Die moeten het met elkaar zien te rooien. Eensgezind beginnen ze een nieuw leven, wanen zich de enige overlevenden in een verwoeste wereld en gaan aards paradijsje spelen. Dan begint het gelazer met een voorspelbare dramatische werking. De sfeer wordt grimmig en de mannen gaan elkaar uitroeien. Volgens Gorris, die ook het scenario schreef, zijn en blijven mannen monsters. Dat is de boodschap, in exotische verpakking. Jammer dat Gorris' stijl steeds zo kil, vijandig en feministisch moet zijn. Geheel in het Engels met vrij onbekende acteurs uit het Angelsaksisch taalgebied. Scenario van Benther Forrer. Camerawerk van Marc Felperlaan.

Emmy

1989 |

Nederland 1989. Ruud Schuitemaker. Met o.a. Flip Filz, Saskia de Boer, Sieto Hoving, Marjan Berk en Isadora Olshansky.

Een vliegtuig stort neer op een Caraïbisch eiland met zeven overlevenden: twee vrouwen en vijf mannen. Die moeten het met elkaar zien te rooien. Eensgezind beginnen ze een nieuw leven, wanen zich de enige overlevenden in een verwoeste wereld en gaan aards paradijsje spelen. Dan begint het gelazer met een voorspelbare dramatische werking. De sfeer wordt grimmig en de mannen gaan elkaar uitroeien. Volgens Gorris, die ook het scenario schreef, zijn en blijven mannen monsters. Dat is de boodschap, in exotische verpakking. Jammer dat Gorris' stijl steeds zo kil, vijandig en feministisch moet zijn. Geheel in het Engels met vrij onbekende acteurs uit het Angelsaksisch taalgebied. Scenario van Benther Forrer. Camerawerk van Marc Felperlaan.

Dat houden we apart

1989 |

Nederland 1989. Jord den Hollander. Met o.a. Hans Veerman, George van Houts, Leonoor Pauw en Luk Van Mello.

Een vliegtuig stort neer op een Caraïbisch eiland met zeven overlevenden: twee vrouwen en vijf mannen. Die moeten het met elkaar zien te rooien. Eensgezind beginnen ze een nieuw leven, wanen zich de enige overlevenden in een verwoeste wereld en gaan aards paradijsje spelen. Dan begint het gelazer met een voorspelbare dramatische werking. De sfeer wordt grimmig en de mannen gaan elkaar uitroeien. Volgens Gorris, die ook het scenario schreef, zijn en blijven mannen monsters. Dat is de boodschap, in exotische verpakking. Jammer dat Gorris' stijl steeds zo kil, vijandig en feministisch moet zijn. Geheel in het Engels met vrij onbekende acteurs uit het Angelsaksisch taalgebied. Scenario van Benther Forrer. Camerawerk van Marc Felperlaan.

Rituelen

1988 | Drama

Nederland 1988. Drama van Herbert Curiël. Met o.a. Derek de Lint, Thom Hoffman, Ton Lensink, Sigrid Koetse en Bert André.

De Lint lijdt aan een verslavende liefde voor een Namibische vrouw maar ontraadselt haar geheimen niet. Hij blikt terug op het verleden, zijn jeugd als weeskind, zijn relaties met zijn tante, een eigenwijze anarchist die hem financieel bijstaat en diens zoon met een passie voor Japanse kunst. Hij ondergaat de grillen van het lot. Naar het gelijknamige boek van Cees Nooteboom uit 1980 over rituelen waarmee mensen zich een houvast zoeken in de chaos van de wereld. Middelmatige poging om literatuur in beeld te brengen, o.m. door voice-over met de literaire commentaren van Nooteboom. Het in elkaar vloeien van heden en verleden is vrij goed gedaan.

Dorst

1988 | Drama

Nederland 1988. Drama van Willy Breebaart. Met o.a. Alexander van Heteren, Gijs Scholten van Aschat, Pollo Hamburger, Lieneke le Roux en Henk Strijbos.

Een matte karakterloze debuutfilm, gemaakt met steun van N.O.S.-Televisie, het Fonds voor de Nederlandse Film en Cobo over een aan de drankverslaafde jonge journalist, die een primeur over de paardedoping bij de drafsport wil schrijven, maar daar vrijwel de hele film over doet en dan ten slotte met een onbenullig stukje eindigt op een onbeduidende krantepagina. De film zelf vergaat het niet anders. Ongeloofwaardig en nietszeggend. Het is maar even dat u `t weet wat er met (uw) subsidiegelden gebeurd is.

De prooi

1985 | Thriller

Nederland 1985. Thriller van Vivian Pieters. Met o.a. Maayke Bouten, Johan Leysen, Marlous Fluitsma, Erik de Vries en Wim Bary.

Nogal tamme thriller met pittige debutante Bouten als een meisje dat na de mysterieuze dood van haar moeder van politie- inspecteur Leysen verneemt dat haar moeder nooit zwanger is geweest en bijgevolg niet haar echte moeder geweest kan zijn. Bovendien blijken de moordenaars het nu ook op haar te hebben gemunt. Bij uitblijvend resultaat over de zaak gaat ze dan maar zelf op een lang slepend onderzoek uit. De film begint veelbelovend, maar verwatert al snel tot een flauwe wie-is-de- dader met een teleurstellende ontknoping. Technisch is de film af, en Bouten is een aangename ontdekking, maar dat belet niet dat de vonk zelden of niet overslaat. Niet echt slecht, maar gewoon niet goed genoeg. Scenario van regisseuse Pieters en Ton Ruys naar de roman van Catherine Aird Henrietta Who?. Camerawerk van Peter Brugman.

Gebroken spiegels

1984 | Thriller, Drama

Nederland 1984. Thriller van Marleen Gorris. Met o.a. Lineke Rijxman, Henriette Tol, Edda Barends, Coby Stunnenberg en Carla Hardy.

Tweede film van Gorris na het verrassende succes van DE STILTE ROND CHRISTINE M. In GEBROKEN SPIEGELS ontwikkelen zich twee parallel lopende verhalen. Het ene speelt zich af in een bordeel waar een Madam (Stunnenberg) de zaken draaiende houdt. We maken kennis met de verschillende meisjes via debutante Diane (Rijxman). Tegelijkertijd zien we hoe een huisvrouw wordt ontvoerd door een maniak die haar doodfoltert in een afgelegen huisje. Naar het einde toe komen de twee lijnen samen. Als psychologische thriller is GEBROKEN SPIEGELS zonder meer uitstekend: doorleefde vertolkingen, uitstekende dialogen en een technisch geslaagde vormgeving. Waar de schoen wringt is bij de bijna ongenuanceerde mannenhaat die de film uitstraalt, en die het geheel vrij ongenietbaar maakt. Gorris kán filmen, dat is duidelijk, maar door haar kortzichtige radicaal-feminisme in bulldozerstijl te etaleren ondergraaft ze haar filmische mogelijkheden.

Een zaak van leven of dood

1983 |

Nederland 1983. George Schouten. Met o.a. Henriëtte Tol, Lex Schoorel, Robert Sobels, Gerard Cox en Judy Doorman.

Hans leert op zijn werk de levenslustige typiste Eva kennen. Korte tijd later trouwen ze en Eva stopt met werken. Dan krijgt ze ineens last van straatvrees en bij de psychiater ontmoet ze Jack, een ex-collega van Hans. Eva voelt zich sterk tot hem aangetrokken en volkomen onverwacht voor Hans trekt ze bij Jack in

De stilte rond Christine M.

1982 | Drama

Nederland 1982. Drama van Marleen Gorris. Met o.a. Diana Dobbelman, Bram van der Vlugt, Onno Molenkamp, Kees Coolen en Carl van der Plas.

Hans leert op zijn werk de levenslustige typiste Eva kennen. Korte tijd later trouwen ze en Eva stopt met werken. Dan krijgt ze ineens last van straatvrees en bij de psychiater ontmoet ze Jack, een ex-collega van Hans. Eva voelt zich sterk tot hem aangetrokken en volkomen onverwacht voor Hans trekt ze bij Jack in

Lieve Jongens

1980 | Drama

Nederland 1980. Drama van Paul de Lussanet. Met o.a. Hugo Metsers, Hans Dagelet, Bill van Dijk, Albert Mol en Marina de Graaf.

Een mislukte verfilming van een scenario naar de onverfilmbare boeken De Taal der Liefde, Lieve Jongens en Het Lieve Leven van Gerard Reve. Het archaïsche taalgebruik van Reve laat zich zo niet verfilmen, al had de Victoriaanse sfeer uit De Lussanets debuut MYSTERIES anders doen vermoeden.

op televisie
0 uitzendingen

Maak een abonnement aan als u op tijd gewaarschuwd wilt worden wanneer Harry Ammerlaan op televisie komt.

Reageer