Clyde Cook: cast.
Er zijn 16 films gevonden.

The Man from Down Under

1943 | Komedie, Drama

Verenigde Staten 1943. Komedie van Robert Z. Leonard. Met o.a. Charles Laughton, Binnie Barnes, Richard Carlson, Donna Reed en Christopher Severn.

De goed bedoelende Laughton heeft twee aangenomen kinderen en ook nog zijn eigen kinderen, die hij allemaal in Australië opvoedt. Een onbelangrijke, maar erg leuke komedie.

Never the Twain Shall Meet

1931 | Drama

Verenigde Staten 1931. Drama van W.S. Van Dyke. Met o.a. Leslie Howard, Conchita Montenegro, C. Aubrey Smith, Karen Morley en Mitchell Lewis.

Een rijke, nette man (Howard) houdt van een rijke, nette vrouw (Morley). Maar dan wordt hij de voogd van een mooi en ongeremd meisje (Montenegro). Houterig melodrama over botsende culturen.

Wings of Adventure

1930 | Western

Verenigde Staten 1930. Western van Richard Thorpe. Met o.a. Rex Lease, Clyde Cook, Armida, Fred Malatesta en Nick De Ruiz.

Een magere western over vliegenier Lease en zijn mecanicien Cook die in de Mexicaanse woestenij moet landen en dan door een guerilla-groepering gevangen worden genomen. Harry Frazer was de scenario-schrijver en Arthur Reeves cameraman.

The Dude Wrangler

1930 | Western

Verenigde Staten 1930. Western van Richard Thorpe. Met o.a. Lina Basquette, Tom Keene, Clyde Cook, Francis X. Bushman en Margaret Seddon.

In deze western-komedie worden cowboy Duryea en zijn man-zijn door Basquette in twijfel getrokken. Eerst moet hij dus iets bewijzen. De makers hadden een apart gevoel voor humor. Robert Lee was de scenarist.

The Dawn Patrol

1930 | Oorlogsfilm

Verenigde Staten 1930. Oorlogsfilm van Howard Hawks. Met o.a. Richard Barthelmess, Douglas Fairbanks jr, Neil Hamilton, William Janney en James Finlayson.

John Monk Saunders' verhaal over een in Frankrijk tijdens WO I belegerd luchtsquadron. Aanhangers van regisseur Hawks vinden deze versie beter dan de remake uit 1938, maar hij blijft niet zo sterk overeind - met name door de stijve, overtrokken acteerstijl. Oscar voor het scenario. TV-titel: FLIGHT COMMANDER.

Sunny

1930 | Musical, Komedie

Verenigde Staten 1930. Musical van William A. Seiter. Met o.a. Marilyn Miller, O.P. Heggie, Lawrence Grey, MacKenzie Ward en Jack Donahue.

Een leuke musical van Harbach, Hammerstein en Kerr uit het begin van het geluidstijdperk. Het handelt over een showdanseres die zwicht voor een rijke jongeman. Miller doet het erg leuk, maar had met deze rol al de nodige ervaring opgedaan in het theater.

Officer O'Brien

1930 | Misdaad

Verenigde Staten 1930. Misdaad van Tay Garnett. Met o.a. William Boyd, Ernest Torrence, Dorothy Sebastian, Russell Gleason en Ralf Harold.

De kleptomaan Torrence wordt uit de gevangenis ontslagen en in bewaring gesteld van zijn zoon, een goud-eerlijke agent (Boyd), die zijn handen eraan vol heeft om de oude man uit de moeilijkheden te houden. Torrence speelt uitstekend in deze overigens matige film.

The Taming of the Shrew

1929 | Historische film, Romantiek, Drama

Verenigde Staten 1929. Historische film van Samuel A. Taylor. Met o.a. Mary Pickford, Douglas Fairbanks, Edwin Maxwell, Joseph Cawthorn en Dorothy Jordan.

Nu weer aardig om te zien, maar in die dagen geen bijzondere film naar het toneelstuk van Shakespeare. In 1967 opnieuw verfilmd met Elizabeth Taylor en Richard Burton. MGM's musicalversie KISS ME KATE bracht Howard Keel en Kathryn Grayson in de hoofdrollen.

The Spieler

1929 | Drama

Verenigde Staten 1929. Drama van Tay Garnett. Met o.a. Alan Hale, Renée Adorée, Clyde Cook, Fred Kohler en Fred Warren.

Hale en Cook spelen de clown omwille van Adoree, die bedreigd wordt door de zwaargewicht Kohler. Ze vormen een paar apart in dit goed geregisseerde verhaal. Garnett schept spanning en sfeer en de fotografie van Arthur Miller is een pluspunt. De film heeft vaart, biedt onderhoudend amusement en is het aanzien waard. GB- titel: THE SPELLBINDER.

Strong Boy

1929 | Western

Verenigde Staten 1929. Western van John Ford. Met o.a. Victor McLaglen, Leatrice Joy, Farrell MacDonald, Clyde Cook en Kent (Buddy) Sanderson (Roosevelt).

Een liefdeskomedie rond McLaglen en de bij hem weglopende Joy. Hij wordt ondertussen bij de spoorwegen voortdurend gepromoveerd wegens diverse goede daden, tot hij met Joy's vader op één trein zit, heldhaftig optreedt bij een overval en haar vader het leven redt. Dan is alles weer koek en ei. Het verhaal was van Frederick Hazlitt Brennan, in een bewerking van James Kevin McGuinness, Andrew Bennison en John McLain. Camera door Joseph August. Buddy Roosevelt speelde onder zijn eigen naam, om een jaar later weer onder de vertrouwde naam zijn westerncarrière te hervatten.

Jazz Heaven

1929 | Musical

Verenigde Staten 1929. Musical van Melville Brown. Met o.a. Johnny Mack Brown, Sally O'Neil, Joseph Cawthorn, Henry Armetta en Albert Conti.

Brown en O'Neil als een liedjesschrijver en zijn liefje, die een tophit willen creëren, wat aan het eind van de film natuurlijk lukt. Leuke rollen van Conti en Cawthorn.

In the Headlines

1929 | Drama

Verenigde Staten 1929. Drama van John G. Adolfi. Met o.a. Grant Withers, Marian Nixon, Clyde Cook, Edmund Breese en Pauline Garon.

Withers en Nixon zijn jonge verslaggevers die gevaar lopen tijdens hun onderzoekingen naar een dubbele moord. Als alles toch nog goed afloopt, krijgen zij van de directie een huwelijksreis aangeboden. Een middelmatig verhaal en een dito bezetting.

The docks of New York

1928 | Drama

Verenigde Staten 1928. Drama van Josef von Sternberg. Met o.a. Betty Compson, Olga Baclanova, Clyde Cook, Mitchell Lewis en Gustav von Seyffertitz.

Stoker Bancroft behoedt straatmadelief Compson voor zelfmoord, als ze zich verdrinken wil. Hij trouwt haar ter plekke. Als hij weer aan boord moet om uit te varen, wordt zij opgepakt wegens diefstal. Bancroft stelt zich en gaat in haar plaats brommen. Meesterlijk melodrama door Von Sternberg ingenieus in scène gezet, waarvoor hij een Newyorkse pier in de studio liet nabouwen. Het klassieke voorbeeld van belichting in een zwart-witfilm. Deze zwijgende film is een must voor cinefielen. Jules Furthmann bewerkte de roman van John Menk Saunders The Dock Walloper tot scenario. Camerawerk van Harold Rossen.

White Gold

1927 | Drama

Verenigde Staten 1927. Drama van William K. Howard. Met o.a. Jetta Goudal, Kenneth Thomson, George Bancroft, George Nichols en Robert Perry.

Een compromisloos drama, zeer naturalistisch gespeeld onder leiding van de onderschatte regisseur Howard. Plattelandsjongen Thomson neemt zijn stadse vrouw Goudal mee naar zijn schapenfarm. Daar krijgt ze te maken met een intolerante vader en een poging tot aanranding van Bancroft. Dit verhaal is verteld in beelden, en exemplarisch voor de goede zwijgende film. Toekomstige regisseurs Tay Garnett (script) en John Farrow (titels) werkten ook mee.

The Brute

1927 | Western

Verenigde Staten 1927. Western van Irving Cummings. Met o.a. Monte Blue, Leila Hyams, Clyde Cook, Carroll Nye en Paul Nicholson.

Een onderhoudende western met een vreemde hoofdrolspeler. Blue (1890-1963), een halfbloed Cherokee, speelde dozijnen outlaw-rollen in westerns, maar zelden de held. Hier is Nicholson de schurk, die cowboys laat vollopen met alcohol om ze daarna te beroven. Harvey Gates bewerkte het verhaal van W. Douglas Newton. Abe Fried deed het camerawerk.

The Winning of Barbara Worth

1926 | Western

Verenigde Staten 1926. Western van Henry King. Met o.a. Ronald Colman, Vilma Bánky, Charles Lane, Paul McAllister en E.J. Ratcliffe.

Voor velen het filmdebuut van Cooper. Dat is niet helemaal waar. Cooper maakte zijn debuut in 1925 en speelde in een paar dozijn films uiterst korte verschijningen (rollen kon je het niet noemen) zoals in THE LUCKY HORSESHOE naast Tom Mix of in THE EAGLE naast Rudolph Valentino of in THE VANISHING AMERICAN naast Richard Dix. Dit was wel zijn eerste filmrol! Een western - hoe kan het anders? - waarin Colman de held is, die poogt een dam in het westen aan te leggen om zo voor de ranchers een goed bewateringssysteem tot stand te brengen, dat echter door Ratcliffe gesaboteerd wordt. Colman en Cooper weten erger te voorkomen waarbij Cooper gewond raakt en Colman Banky te pakken krijgt. Frances Marion bewerkte de roman van Harold Bell Wright. George Barnes was er voor het camerawerk.