Hedda Hopper: cast.
Er zijn 38 films gevonden.

Sunset Blvd.

1950 | Film noir, Drama

Verenigde Staten 1950. Film noir van Billy Wilder. Met o.a. Gloria Swanson, Erich von Stroheim, William Holden, Cecil B. DeMille en Fred Clark.

De niet al te succesvolle scenarist Joe Gillis (Holden) neemt zijn intrek in de villa van Norma Desmond (Swanson). Desmond, ooit een van de grootste sterren van de zwijgende film, wil een comebackfilm maken: 'a return to the millions of people who have never forgiven me for deserting the screen'. Gillis moet haar helpen. Maar de diva is ook anderszins geïnteresseerd in de jonge schrijver. Monumentale aanklacht tegen het sterrensysteem in Hollywood, met een fascinerende Swanson en misschien nog wel indrukwekkender Von Stroheim, als butler die ooit Desmonds regisseur én echtgenoot was.

Reap the Wild Wind

1941 | Historische film, Romantiek, Avonturenfilm

Verenigde Staten 1941. Historische film van Cecil B. DeMille. Met o.a. Ray Milland, John Wayne, Paulette Goddard, Raymond Massey en Robert Preston.

De film speelt rond 1830. Voor de kust van Florida saboteert een bende avonturiers schepen waardoor ze naar de kelder gaan. Als bergers kunnen ze een aardige premie aan land slepen. Een turbulente avonturenfilm, waarin het spektakel en de trucages het routineuze scenario van Alan Le May, Charles C. Bennett en Jesse Lasky naar de roman van Thelma Strabel, aardig weten te verhullen. Wayne en Milland zijn geloofwaarig in hun strijd om de gunsten van de mooie Goddard, maar het hoogtepunt van de film is toch het gevecht met een reusachtige inktvis (waardoor de film met een Oscar beloond werd voor de speciale effecten). Voor de fotografie aan land zorgden Victor Milner en William V. Skall, terwijl Dewey Wrighley de camera onder water hanteerde.

Life With Henry

1941 | Komedie

Verenigde Staten 1941. Komedie van Ted Reed. Met o.a. Jackie Cooper, Leila Ernst, Eddie Bracken, Fred Niblo en Hedda Hopper.

In dit vervolg op WHAT A LIFE vertolkt Cooper opnieuw de rol van Henry Aldrich, de onverbeterlijke kluns, die ditmaal een reis naar Alaska wil winnen. Bracken is lachen geblazen als zijn komische maatje. Zie ook: 'Henry Aldrich'-serie.

I Wanted Wings

1941 | Drama

Verenigde Staten 1941. Drama van Mitchell Leisen. Met o.a. Ray Milland, William Holden, Wayne Morris, Brian Donlevy en Constance Moore.

Het oubollig gegeven van drie mannen die een training ondergaan bij de luchtmacht is meer bedoeld als introductie voor Lake om als ster te stralen; dat blijft het enige interessante. De film kreeg echter een Oscar voor de special effects.

Queen of the Mob

1940 | Misdaad, Drama

Verenigde Staten 1940. Misdaad van James Hogan. Met o.a. Ralph Bellamy, Robert Ryan, Blanche Yurka, Richard Denning en Paul Kelly.

Waar gebeurd misdaadverhaal rond Yurka (goed), die er met haar drie zonen criminele eigenschappen op na houdt, maar uiteindelijk wordt ingerekend door de FBI. Geïnspireerd op de figuur Ma Baker. Eén van laatbloeier Ryans eerste hoofdfilms.

What a Life

1939 | Komedie

Verenigde Staten 1939. Komedie van Jay Theodore Reed. Met o.a. Jackie Cooper, Betty Field, John Howard, Janice Logan en Vaughan Glaser.

De bitterzoete wederwaardigheden van Henry Aldrich, het domste studentje ter wereld. Een zachtaardig verhaal over de belevenissen op een middelbare school. Billy Wilder en Charles Brackett bewerkten het toneelstuk van Clifford Goldsmith, dat in een Broadway-theater liep en de aanleiding was voor de bioscoop- serie.

The Women

1939 | Drama, Komedie

Verenigde Staten 1939. Drama van George Cukor. Met o.a. Norma Shearer, Joan Crawford, Rosalind Russell, Paulette Goddard en Joan Fontaine.

'There is a name for you ladies,' merkt parfumverkoopster Crystal (Crawford) op tegen de Manhattan-luxekippetjes in wier gezelschap ze verkeert, 'but it isn't used in high society... outside of a kennel.' Ziedaar de teneur van het door Cukor met een sterrencast geïnspireerd verfilmde theaterstuk van Clare Boothe, bewerkt door Anita Loos en Jane Murfin. Het verhaal over upperclassvrouwen en hun omgang met mannen en elkaar is een niet aflatend vuurwerk van hatelijke observaties, innuendi en scheermesscherpe pointes. Het geraffineerde: die mannen zijn louter in de gesprekken present.

Midnight

1939 | Komedie, Drama

Verenigde Staten 1939. Komedie van Mitchell Leisen. Met o.a. Claudette Colbert, Don Ameche, John Barrymore, Francis Lederer en Mary Astor.

Colbert, berooid in Parijs, krijgt een job aangeboden door aristocraat Barrymore. Zich uitgevend als Hongaarse gravin moet ze de gigolo verleiden, die net teveel aandacht aan de dag legt voor zijn gade. Zalig scenario van Billy Wilder en Charles Brackett, wordt op onvergetelijke wijze gestalte gegeven door de hoofdrollen. De humor is sofisticated en staat op zeer hoog peil, ook al zullen velen de finale wat ontgoochelend vinden. Charles Lang fotografeerde alles op een studio-set. De situaties mogen nu dan wat verouderd overkomen, toch blijft het een tractatie om de spelers aan het werk te zien, die op het hoogtepunt van hun artistieke prestaties zijn. Opnieuw verfilmd als MASQUERADE IN MEXICO, 1945.

Tarzan's Revenge

1938 | Actiefilm

Verenigde Staten 1938. Actiefilm van Ross Lederman. Met o.a. Glenn Morris, Eleanor Holm, George Barbier, C. Henry Gordon en Hedda Hopper.

Morris, olympisch kampioen tienkamp, dartelt bekwaam genoeg rond in deze avonturenfilm over een snode Afrikaanse heerser die zijn zinnen heeft gezet op de zwierige wetenschappelijk onderzoekster Eleanor Holm (zelf ook een zwemkampioene). Tarzan raakt daarbij in de klauwen van het opperhoofd. Er is echter geen enkele 'Tarzan'-film waarin de aapmens zolang achter elkaar buiten beeld blijft. Zie ook: 'Tarzan'-serie.

Maid's Night Out

1938 | Komedie

Verenigde Staten 1938. Komedie van Ben Holmes. Met o.a. Joan Fontaine, Allan Lane, Hedda Hopper, George Irving en William Brisbane.

Fontaine is een van die erfgenamen uit de jaren dertig die voor huishoudster wordt aangezien in deze milde, goedkope komedie.

Dangerous to Know

1938 | Misdaad, Drama

Verenigde Staten 1938. Misdaad van Robert Florey. Met o.a. Lloyd Nolan, Akim Tamiroff, Gail Patrick, Anna May Wong en Anthony Quinn.

Een aardige film over Chicago-gangster Tamiroff, die voornemens is Patrick te trouwen, een meisje uit de betere kringen. Zijn Chinese minnares Wong gooit roet in het eten. Gebaseerd op het wat onwaarschijnlijke, maar succesvolle toneelstuk On the Spot van Edgar Wallace. Goed spel.

Vogues

1937 | Musical

Verenigde Staten 1937. Musical van Irving Cummings. Met o.a. Warner Baxter, Joan Bennett, Helen Vinson, Mischa Auer en Alan Mowbray.

Een kleine musical waarin de rijke Bennett besluit mannequin te worden tot verdriet van verloofde Baxter. Eén goed liedje: 'That Old Feeling'. Oorspronkelijke titel: VOGUES OF 1938.

Topper

1937 | Komedie, Mysterie, Fantasy

Verenigde Staten 1937. Komedie van Norman Z. McLeod. Met o.a. Constance Bennett, Cary Grant, Roland Young, Billie Burke en Alan Mowbray.

Een verrukkelijke klucht met Grant en Bennett als geesten die het leven van de verlegen Young verzuren. Een schitterende bezetting in een bewerking van de roman van Thorne Smith. Scenario van Eric Hatch, Jack Jevne en Eddie Moran. Twee vervolgen, een tv-serie en later een herverfilming. Wordt ook op de tv vertoond als met behulp van de computer ingekleurde versie.

One Frightened Night

1935 | Komedie, Mysterie

Verenigde Staten 1935. Komedie van Christy Cabanne. Met o.a. Charles Grapewin, Mary Carlisle, Hedda Hopper, Evalyn Knapp en Wallace Ford.

Een onderhoudend melodrama van Mascot Pictures over een spookhuis waar verscheidene familieleden bijeenkomen in de hoop een grote erfenis te krijgen van een oude man. Een verhaal à la THE CAT AND THE CANARY in een low-budget produktie, maar met een prima cast.

Alice Adams

1935 | Avonturenfilm, Drama, Komedie

Verenigde Staten 1935. Avonturenfilm van George Stevens. Met o.a. Katharine Hepburn, Fred MacMurray, Fred Stone, Evelyn Venable en Frank Albertson.

Hepburn, een verlegen meisje uit een provinciestad wordt verliefd op de rijke vrijgezel, MacMurray. Alles gaat goed tussen hen tot Hepburn besluit dat het tijd is om haar verloofde aan haar familie voor te stellen. De ontvangst en het diner worden een regelrechte ramp. Vlotte, maar sterk verouderde komedie die het klasseverschil op de korrel neemt. Dankzij deze film kreeg Hepburn na enkele flops haar sterrenstatus weer terug. Het etentje bij de familie is het enige fragment dat probleemloos de tand des tijds heeft doorstaan. Dorothy Yost, Mortimer Offner en Jane Murfin bewerkten de roman van Booth Tarkington. Werd in 1923 verfilmd door King Vidor met echtgenote Florence in de hoofdrol. Robert de Grasse stond achter de camera.

Little Man, What Now?

1934 | Drama

Verenigde Staten 1934. Drama van Frank Borzage. Met o.a. Margaret Sullavan, Douglass Montgomery, Alan Hale, Catherine Doucet en Mae Marsh.

Een verarmd pas getrouwd stel in Duitsland, dat het nog moeilijker krijgt wanneer de vrouw zwanger raakt, vormt het onderwerp van deze film. Dit prachtige liefdesverhaal was ook de eerste Hollywood-film die - zij het zijdelings - de omstandigheden belichtte die leidden tot het aan de macht komen van Hitler. Sullavan schittert in haar tweede rol.

Bombay Mail

1934 | Misdaad

Verenigde Staten 1934. Misdaad van Edwin L. Marin. Met o.a. Onslow Stevens, Hedda Hopper, Edmund Lowe, Shirley Gray en John Wray.

Een inspecteur van Scotland Yard lost een mysterie op in een trein. Een film van Universal. Interessante bijrollen, o.a. die van Hedda Hopper, die later een bekend roddeljournaliste zou worden.

The Barbarian

1933 | Romantiek, Experimenteel, Komedie, Avonturenfilm

Verenigde Staten 1933. Romantiek van Sam Wood. Met o.a. Ramon Novarro, Myrna Loy, Reginald Denny, Louise Closser-Hale en C. Aubrey Smith.

Zouteloos verhaal over een zogenaamd charmante Arabische gids die onvermoeibaar achter toeriste aanjaagt. Gefilmd in Egypte; veel beelden van Myrna, inclusief een naaktscène in bad. Scenario van Anita Loos en Elmer Harris. Camerawerk van Harold Rosson.

Pilgrimage

1933 | Drama

Verenigde Staten 1933. Drama van John Ford. Met o.a. Henrietta Crosman, Heather Angel, Norman Foster, Marian Nixon en Lucille La Verne.

Ongewone film, prachtig geregisseerd door John Ford, over een oude vrouw die de romance van haar zoon verbreekt door hem de oorlog (WO I) in te sturen, daar spijt van krijgt, maar troost vindt in een bezoek aan Frankrijk. Sentimentaliteit werkt tot op een bepaald moment en wordt dan overdreven; bevat niettemin enkele gedenkwaardige scènes.

Beauty for Sale

1933 | Drama

Verenigde Staten 1933. Drama van Richard Boleslavsky en Richard Boleslawski. Met o.a. Madge Evans, Alice Brady, Otto Kruger, Una Merkel en Edda Hopper.

Evans zit aan de grond en krijgt via vriendin Merkel een baantje in de schoonheidssalon van Hopper. Ze moet de cli[KA3]ent[KA2]ele thuis bezoeken en ze wordt verliefd op echtgenoot Kruger (en hij op haar) van klant Brady. Een affaire met een getrouwde man was toentertijd ongepast, maar deze film met zijn driestuiversverhaaltje zit echter vol doeltreffende, ironische maatschappijkritiek en de afloop is onverwacht gelukkig. Naar een boek van Faith Baldwin en het fraaie camerawerk werd verzorgd door James Wong Howe.

Speak Easily

1932 | Komedie

Verenigde Staten 1932. Komedie van Edward Sedgwick. Met o.a. Buster Keaton, Jimmy Durante, Ruth Selwyn, Thelma Todd en Hedda Hopper.

De ernstige, conservatieve professor Keaton krijgt een brief dat hij een fortuin heeft geërfd. Hij besluit nu eindelijk eens van het leven te gaan genieten. In de trein ontmoet hij het toneelgezelschap van Durante en hij raakt gefascineerd door de actrice Selwyn. Om de groep een kans te geven, besluit hij zijn geld te steken in een Broadway-musical. Hij heeft niet in de gaten dat de brief geschreven is door zijn assistent, die zijn baas hiermee een welverdiende vakantie wilde gunnen. Uiterst vermakelijke Keaton-komedie, met een uitstekend scenario van Ralph Spence en Lawrence E. Johnson, naar het toneelstuk Footlights van Clarence Buddington Kelland. Keaton, die al op zijn retour was, bewees met deze film dat hij ook best geluidsfilms kon maken, als hij maar dezelfde vrijheid had als vroeger. Hij wordt prima ondersteund door een goed geselecteerde cast van nevenrollen. Fotografie van Harold Wentstrom.

Skyscraper Souls

1932 | Drama

Verenigde Staten 1932. Drama van Edgar Selwyn. Met o.a. Warren William, Maureen O'Sullivan, Gregory Ratoff, Anita Page en Verree Teasdale.

Een onderhoudende tragikomedie [KA2]a la GRAND HOTEL (vier maanden eerder uitgebracht, ook door MGM) over een nietsontziende imperiumbouwer (goed gespeeld door William) die de beurs manipuleert en mensen oplicht om een kantoorgebouw van honderd verdiepingen in bezit te krijgen. De film blijft ook nu nog recht overeind. Er zitten pittige scènes in van vóór de invoering van de filmcensuur.

Night World

1932 | Misdaad, Muziek

Verenigde Staten 1932. Misdaad van Hobart Henley. Met o.a. Lew Ayres, Mae Clarke, Boris Karloff, Dorothy Revier en Russell Hopton.

Een gangsterdrama met Karloff als nachtclubeigenaar. Zijn vrouw bedriegt hem en dat is nog maar een van de verwikkelingen. De dansjes zijn verzorgd door Busby Berkeley, maar het geheel is langdradig en de spanning gering.

Downstairs

1932 | Drama

Verenigde Staten 1932. Drama van Monta Bell. Met o.a. John Gilbert, Paul Lukas, Virginia Bruce, Hedda Hopper en Reginald Owen.

Krakend drama over een landloper die via het bed van de ene gegoede huishouding naar de andere hopt en daarbij zowel gebruik maakt van de vrouwen des huizes die boven wonen (upstairs) en de dienstertjes die beneden wonen (downstairs). Gilbert speelt met verve en revancheert zijn besmette reputatie als acteur van de sprekende film; uit de credits blijkt dat hij het verhaal heeft geschreven. De vrouwelijke hoofdrol werd gespeeld door Bruce, met wie hij toen in werkelijkheid getrouwd was. Karen Morley is even te zien in de slotscène en is niet op de aftiteling vermeld. Het camerawerk is van Harold Rosson. Lenore Coffee en Melville Baker werkten aan het scenario.

As You Desire Me

1932 | Drama

Verenigde Staten 1932. Drama van George Fitzmaurice. Met o.a. Greta Garbo, Melvyn Douglas, Erich von Stroheim, Hedda Hopper en Owen Moore.

Goede bewerking van een toneelstuk van Pirandello met een vrouw die haar geheugen heeft verloren en die naar haar echtgenoot terugkeert die zij zich niet goed kan herinneren. Nergens zo beklemmend als het had moeten zijn.

The Stolen Jools

1931 | Mysterie, Komedie

Verenigde Staten 1931. Mysterie van William McGann. Met o.a. Wallace Beery, Buster Keaton, Jack Hill, Allen Jenkins en J. Farrell McDonald.

Tijdens het Screen Stars Annual Ball worden de juwelen gestolen van Norma Shearer. Dat is op zich niet zo erg, maar ze werden gestolen van de dieven (Robinson en Stone) die ze afhandig hadden gemaakt van Norma. De agent van dienst (Beery) roept de hulp in van inspecteur Eddie Kane. Deze loopt de studio`s af op zoek naar acteurs die het bal bijwoonden om uit te zoeken wie van hen de dief is. Het verhaal is natuurlijk ondergeschikt aan de vele gastrollen van bekende gezichten die meestal slechts enkele seconden in beeld zijn. Het verhaal is dan ook maar bijzaak (er werd trouwens geen scenario-credit gegeven). Het unieke is dat de verschillende studio's samenwerkten voor dit project dat opgezet werd door Chesterfield Cigarettes ten bate van het N.V.A. tuberculose sanatorium in Saranac Lake, New York, dat later het Will Rogers Memorial Hospital for Respiratory Diseases zou worden. Een zeldzaam juweeltje dat veel te weinig vertoond wordt. Hoskins staat op de credits als Farina, Beard als Stymie, Chaney als Chubby, DeBorba als Echo, Hutchins als Wheezer en Pete the Dog als Pete the Pup. Mono. In Engeland werd het uitgebracht als THE SLIPPERY PEARLS.

The Prodigal

1931 | Drama

Verenigde Staten 1931. Drama van Harry Pollard. Met o.a. Lawrence Tibbett, Roland Young, Esther Ralston, Cliff Edwards en Hedda Hopper.

Lawrence Tibbett was in deze musical te zien als een landloper, die, afkomstig uit een plantersfamilie, naar huis toe keert met een tweetal vrienden-zwervers. Het nu gedateerde verhaal van Bes Meredith (The Southerner) was ook in 1931 geen succes. Nu alleen nog leuk om de acteurs te zien.

The Easiest Way

1931 | Drama

Verenigde Staten 1931. Drama van Jack Conway. Met o.a. Constance Bennett, Adolphe Menjou, Robert Montgomery, Clark Gable en Anita Page.

Melodrama in optima forma met een puike rolverdeling van jonge sterren en een zwaar verouderde moraal. Laura Murdock (Bennett) is de oudste uit een Newyorks arbeidersgezin. Haar vader Ben (MacDonald) is door de beurskrach van 1929 werkloos en haar moeder Agnes (Blandick) moet iedere cent omdraaien om rond te komen. Laura moet het bed delen met haar twee jongere zussen Peggy (Page) en Elfie (Rambeau). Peggy wordt het hof gemaakt door Nick (Gable), een rauwe, ambitieuze jongeman die chauffeur is bij een wasserij. Peggy ziet in Nick de kans om aan het arme gezin te ontkomen en het stel trouwt. Laura heeft een aardig kopje en krijgt een kans als fotomodel bij een reclamebureau, waar het oog van haar oudere baas Willard Brockton (Menjou) haar inpalmt. Laura`s beslissing is snel gemaakt: ze wordt de maintenee van Willard en baadt algauw in weelde voor haar doen. Nick verbiedt Peggy om nog langer met haar zondige zus om te gaan. Laura kan haar arme vader af en toe een welkom douceurtje onder de afkeurende blikken van haar moeder toestoppen. Laura leert de knappe, jonge verslaggever Jack Madison (Montgomery) kennen. Het is liefde op het eerste gezicht. Laura besluit met haar immorele leven te breken als Jack zegt met haar te willen trouwen. Jack wordt als correspondent naar Argentinië gestuurd, maar wil zijn belofte inlossen zodra hij terug is. Als Laura niets meer van Jack hoort, kan ze de verleiding van Willards geboden luxe niet langer weerstaan en keert naar haar suikeroompje terug. Dan komt Jack weer op de proppen... De film werd ontkracht door de Amerikaanse censuur van het z.g. Hays Office, dat naar hartelust coupeerde. Het scenario is van Edith Ellis naar een toneelstuk van Eugene Walter. Het camerawerk is van John Mescall. Een in de kiem gesmoord curiosum.

Shipmates

1931 | Drama

Verenigde Staten 1931. Drama van Harry Pollard. Met o.a. Robert Montgomery, Dorothy Jordan, Ernest Torrence, Cliff Edwards en Gavin Gordon.

Een marinefilm met Montgomery als jonge zeeman, die zich moet laten koeieneren door officier Torrence. Uitstekende regie, goede spelers, prachtig camerawerk van Clyde De Vinna, kortom een prima film, maar gedateerd.

Flying High

1931 | Komedie, Muziek

Verenigde Staten 1931. Komedie van Charles F. Riesner en Charles Riesner. Met o.a. Bert Lahr, Charlotte Greenwood, Pat O'Brien, Kathryn Crawford en Charles Winninger.

Verouderde, aparte komedie over onbesuisde uitvinder Lahr (in zijn Hollywooddebuut) die een 'luchtkopter'-machine bedenkt; Lahr en Greenwood zijn samen heel leuk. Eeen paar liedjes van DeSylva, Brown en Henderson zijn uit de Broadwayproduktie overgebracht.

Common Law

1931 | Drama

Verenigde Staten 1931. Drama van Paul L. Stein. Met o.a. Lew Cody, Joel McCrea, Constance Bennett, Hedda Hopper en Walter Walker.

Een aardige bezetting in een typisch dertien-in-een-dozijn- melodrama van Pathé. Bennett en McCrea zouden begin jaren 30 de hoofdrol spelen in talrijke andere melodrama's over de beproevingen van jonge geliefden. Hopper werd later een beroemd roddeljournaliste.

Our Blushing Brides

1930 | Drama

Verenigde Staten 1930. Drama van Harry Beaumont. Met o.a. Joan Crawford, Robert Montgomery, Anita Page, Dorothy Sebastian en Raymond Hackett.

Crawford redt dit melodrama over drie bevriende winkelmeisjes/mannequins, die besluiten hun leven meer inhoud te geven; Anita pleegt zelfmoord na een stukgelopen verhouding, Dorothy raakt door haar vriend in conflict met de wet, en alleen Joan vindt tenslotte haar ware liefde.

Let Us Be Gay

1930 | Romantiek, Drama

Verenigde Staten 1930. Romantiek van Robert Z. Leonard. Met o.a. Raymond Hackett, Norma Shearer, Roy La Rocque, Tyrell Davis en Sally Eilers.

Een romantische soap opera over gescheiden lieden die elkaar jaren later in Parijs weer tegen het lijf lopen. Frances Marion maakte het scenario naar het toneelstuk van Rachel Crothers. Voorzien van romantiek, komedie, menselijkheid, prachtige kostuums en decors en een goede bezetting van hoofd- en bijrollen. We zien ook Hopper, die, hoewel een goed actrice, bekender werd als roddeljournaliste. De titel komt heden ten dage wat merkwaardig over.

Holiday

1930 | Komedie

Verenigde Staten 1930. Komedie van Edward H. Griffith. Met o.a. Ann Harding, Robert Ames, Mary Astor, Edward Everett Horton en Hedda Hopper.

Deze herontdekte bewerking van Philip Barry`s toneelstuk over nonconformisme is een aangename verrassing: een licht verteerbare vroege geluidsfilm, met een rolbezetting die in sommige gevallen (Astor, Owsley) zelfs de beroemdere versie uit 1938 overtreft (Horton speelt dezelfde rol in beide films!)

The Companionate Marriage

1928 | Drama

Verenigde Staten 1928. Drama van Erle C. Kenton. Met o.a. Betty Bronson, Alec B. Francis, Hedda Hopper, Edward Martindel en Arthur Rankin.

In deze film wordt met veel talent aangetoond dat de beste huwelijke gebaseerd zijn op respect en vertrouwen en niet alleen op seks. Een goede regie van Kenton, maar nu verouderd. Alternatieve titel: THE JAZZ BRIDE.

Orchids and Ernie

1927 | Komedie

Verenigde Staten 1927. Komedie van Alfred Santell. Met o.a. Colleen Moore, Jack Mulhall, Hedda Hopper en Mickey Rooney.

Moore is een telefoniste die verlangt een miljonair te verkrijgen, maar alles wat ze vangt is een sexy bediende. Enige heel slimme titelkaarten en een bijrolletje van een wel heel jonge Mickey Rooney als dwerg.

Don Juan

1926 | Avonturenfilm, Romantiek

Verenigde Staten 1926. Avonturenfilm van Alan Crosland. Met o.a. John Barrymore, Mary Astor, Willard Louis, Estelle Taylor en Helene Costello.

Onderhoudende cape-en-degenfilm, waarin Barrymore amoureus als nooit tevoren, omringd door topacteurs (onder wie Oland als Cesare Borgia en Taylor als de beruchte Lucretia), en schitterende decors. Ook opmerkelijk als de eerste zwijgende film met Vitaphonemuziek en geluidseffecten.

Zander the Great

1925 | Komedie

Verenigde Staten 1925. Komedie van George Hill. Met o.a. Marion Davis, Holbrook Blinn, Harry Myers, Hedda Hopper en Olin Howland.

Een genoeglijke romantische komedie, een B-film van MGM met Davies als komedienne. Kindacteur John Huff speelt ook een rolletje.