Michael Habeck: cast.
Er zijn 13 films gevonden.

Utta Danella - Die Hochzeit auf dem Lande

2001 | Drama

Duitsland 2001. Drama van Gloria Behrens. Met o.a. Daniel Morgenroth, Gila von Weitershausen, Ilse Neubauer, Siegfried Rauch en Pierre Brice.

Himmlische Helden

2000 | Komedie, Fantasy

Duitsland 2000. Komedie van Carsten Fiebeler. Met o.a. Sebastian Blomberg, Henriette Heinze, Steffen Schult, Eva Mattes en Michael Habeck.

Die Traumprinzen

2000 | Thriller

Duitsland 2000. Thriller van Marc Hertel. Met o.a. Julia Bremermann, Matthias Schloo, Manfred Stücklschwaiger, Angela Roy en Michael Habeck.

Lexx - The Dark Zone Stories: Giga Shadow

1996 | Sciencefiction, Avonturenfilm

Canada​/​​Duitsland 1996. Sciencefiction van Robert Sigl. Met o.a. Brian Downey, Eva Habermann, Michael McManus, Michael Habeck en Malcolm McDowell.

Die Sturzflieger

1995 | Sciencefiction, Komedie

Duitsland 1995. Sciencefiction van Peter F. Bringmann. Met o.a. Ingo Naujoks, Götz George, Anja Kling, Michael Markfort en Andreas Kunze.

In het jaar 2417 verdient Rio Kowalski (Naujoks) de kost met wat gesmokkel van pornovideootjes en goedkope Poolse whiskey tussen de planeten en sterren. Hij reist door de ruimte met een oude space-shuttle.

König der letzten Tage

1993 | Avonturenfilm

Duitsland 1993. Avonturenfilm van Tom Toelle. Met o.a. Mario Adorf, Christoph Waltz, Charo López, Otto Kukla en Deborah Kaufmann.

Avonturier Sebastian Kien (Kukla) is met Engele (Kaufmann), een jong meisje dat haar hele familie heeft verloren, naar Münster getrokken, waar de legendarische wederdoper Jan van Leiden aan de macht is. Omdat katholieken en protestanten massaal naar de nieuwe sekte overlopen, laat Adorf, als de prins- bisschop, Graf von Waldeck, de stad gedurende een jaar belegeren. Redelijk interessante weergave van 16e eeuwse machtsstrijd om het voormalige vorstendom Waldeck. Waltz is Adorfs aartsvijand. Scenario van Manfred Purzer. Het camerawerk is van Theo Bierkens.

Mirjams Mutter

1992 | Drama

Duitsland 1992. Drama van Vera Loebner. Met o.a. Heidy Forster, Sabine Oberhorner, Despina Pajanou, Sabine Martin en Alexander Duda.

Een moderne parabel over Mirjam (Martin als jonge vrouw en Pajanou als oudere vrouw) die nader tot haar moeder Anna (als jonge vrouw Oberhorner en als oudere vrouw Forster) komt in de Paasnacht. Belangrijke punten uit het leven passeren in flashbacks de revue. Naar de roman Anna im Goldenen Tor van Erika Wisselinck. Het scenario werd geschreven door Irene Rodrian en het camerawerk is van Klaus Liebertz. Niet naar ieders idee van wat onder amusement verstaan moet worden.

Inge Meysel: Die Richterin

1990 | Komedie, Mysterie

Duitsland 1990. Komedie van Jörg Grünler. Met o.a. Inge Meysel, Ursela Monn, Christoph M. Ohrt, Hans Peter Hallwachs en Sabine Kaack.

Hoofdpersonage Meysel, een gepensioneerde rechter, is verontwaardigd over de vrijspraak van een gewetenloze makelaar die een rentenierend echtpaar een waardeloos stuk grond op Mallorca heeft aangesmeerd. Zij gaat meteen haar neef Ohrt op Mallorca opzoeken, om alsnog het recht te laten zegevieren. Ondermaatse Duitse krimi-komedie.

Das zweite Leben Joseph Haydns

1987 | Drama, Biografie, Muziek, Historische film

Duitsland 1987. Drama van Peter Laemmle. Met o.a. Paul Mühlhauser, Johanna Bittenbinder, Jakob Fichert, Addi Hirschal en Michael Habeck.

In 1790 wordt Joseph Haydn (M[KA3]uhlhauser) als hij 58 jaar oud is, na dertig jaar trouwe dienst gepensioneerd door de vorst Esterhazy, bij wie hij werkte als kapelmeester. Voor het eerst in zijn leven voelt hij zich vrij. Hij wordt enige tijd later uitgenodigd om in Engeland te komen concerteren. Zijn vrienden, en vooral Mozart, raden hem ten stelligste af om een concertreis te ondernemen. Gelukkig voor het nageslacht heeft Haydn niet naar hen geluisterd, want in Engeland kende hij een bijzonder vruchtbare periode (1791 en 1794). Zijn twijfels en overpeinzingen over het verleden zullen beslissend zijn voor zijn toekomst. Een vrije interpretatie opgebouwd uit elementen uit het leven van Haydn, die schitterend wordt geportretteerd door Mühlhauser, die de film op zijn schouders torst. De soundtrack bevat een selectie van het bekendere werk van Haydn, die leefde van 1732 tot 1809. Het scenario van Peter Probst en regisseur Laemmle is nogal traag en statisch. Het camerawerk is van Jürgen Herrmann en heeft een soort vergeelde uitstraling.

Seitenstechen

1985 | Komedie

Duitsland 1985. Komedie van Dieter Pröttl en Dieter Pröttel. Met o.a. Mike Krüger, Susanne Uhlen, Claudia Neidig, Christian Wolff en Gert Haucke.

Een man stelt vast dat hij zwanger is. Na de aanvankelijke opwinding begint hij zich allengs op zijn moederrol te verheugen. Aan het slot van de film blijkt alles een nachtmerrie. Deze humoristische film stemt tot nadenken. Het scenario is van Mike Krüger en Joachim Hammann naar de roman van Bernd Späth. Het camerawerk is van Franz X. Lederle.

Der Besuch

1984 | Thriller, Drama

Duitsland 1984. Thriller van Jürgen Roland. Met o.a. Jürgen Goslar, Judy Winter, Horst Frank, Michael Habeck en Evelyn Opela.

Max Faber bewerkte het spannende verhaal van Francis Durbridge over het Amerikaanse acteursechtpaar Goslar-Winter tot tv-spel. Hun zoon is door schurk Diffring ontvoerd en ze raken steeds dieper in zijn netten verstrikt, totdat spitse politie- inspecteur Frank en zijn trouwe assistent sergeant Habeck de zaak oplossen als ze een overwacht onderzoek komen instellen in het landhuis van Goslar. Het camerawerk is van Klaus Günther.

Martin Luther

1983 | Biografie, Historische film

Duitsland 1983. Biografie van Rainer Wolffhardt. Met o.a. Lambert Hamel, Herbert Stass, Heini Göbel, Michael Habeck en Horst Sachtleben.

Portret van Martin Luther (Hamel) dat speelt in de periode van 1502-21. Als monnik, en later als priester, stuit het systeem van de aflaat (het verkopen van je zonden) door Tetzel (Habeck) hem tegen de borst. Luther heeft verregaande, democratische denkbeelden zoals het scheiden van staat en kerk, die hun tijd ver vooruit zijn. Als hij 34 jaar oud is, en gebelgd in 1517 zijn 95 stellingen op de kerkdeur in Wittenberg hamert, breekt de hel los over zijn voorstellen tot hervorming. Eerst moet hij zich verantwoorden tegenover Kardinal Cajetan (F[KA3]urbringer), de afgezant van Paus Leo X (Pfaff), die hem prompt in de ban stopt: exsurge domine. Luthers geschriften worden in het openbaar verbrand (dit leidde ruim driehonderd jaar later tot de `waarschuwing` van de dichter Heinrich Heine - een volk dat zijn boeken verbrandt, vernietigt zichzelf - en de boekverbranding honderd jaar later door de nazis). Als deze `ketter` niet tot inzicht kan komen, bemoeit tenslotte keizer Karel V (Pleva) zich met de zaak, dat tot gevolg had dat er doden vielen onder de bevolking. Luther geniet echter bescherming van de progressieve adel, die hem proberen te gebruiken voor persoonlijke doeleinden - de graaf van Hessen wil zijn bigamie goedgekeurd krijgen - en/of politiek gekonkel. Op de rijksdag te Worms in 1521 probeert men Luther te bewegen zijn hervorming te herroepen, maar Luther weigert. Hij verblijft daarop op de Wartburg bij Eisenach en sticht de eerste protestantse gemeente, treedt uit de kerk en huwt met Katharina von Bora. De Lutherse kerk is de kleinste groepering binnen de hervormde gemeenschap en het is nauwelijks bekend dat Luthers geschriften het anti-semitisme hebben bevorderd. Het scenario van Theodor Schübel beroert slechts de oppervlakte van de complexe persoonlijkheid van Luther, die er netjes, enigszins neutraal, vanaf komt. De rollen zijn naar behoren ingevuld en de regie is goed. Het camerawerk is van Rolf Romberg. Wordt meestal in twee delen uitgezonden.

Eisenhans

1982 | Drama

Duitsland 1982. Drama van Tankred Dorst. Met o.a. Gerhard Olschewski, Hannelore Hoger en Michael Habeck.

In een klein dorpje speelt zich de treurige geschiedenis af van Schroth, die vanwege zijn kracht Eisenhans genoemd wordt. Als door het noodlot gedreven komt hij ertoe incest te plegen met zijn geestelijk gehandicapte dochter Marga. Zijn vrouw geeft hem dan aan. Een met veel gevoel gemaakte film over de manier waarop zich in een kleine gemeenschap processen kunnen ontwikkelen, zonder dat de betrokkenen dat zelf werkelijk willen.