George Irving: cast.
Er zijn 30 films gevonden.

The Jazz Detective

1992 | Thriller

Verenigd Koninkrijk 1992. Thriller van Alan Clayton. Met o.a. Danny Webb, Marella Oppenheim, George Irving, Michael Povey en Anna Lindup.

Een jazzmusicus die nogal eens last heeft van black-outs is de hoofdverdachte als er een meisje verdwijnt. Deze heeft-hij- het-gedaan-zonder-het-te-weten-thriller van Crass is zwak in alle opzichten, maar het scenario kan bogen op een voorbeeld van ontstellende oneerlijkheid.

Born Kicking

1992 | Drama

Verenigd Koninkrijk 1992. Drama van Mandie Fletcher. Met o.a. Eve Barker, Denis Lawson, Sheila Ruskin, Julie Hewlett en George Irving.

De spelregels moeten op de helling voordat een groot rugby- talent bij een Engels top-team kan spelen - het talent in kwestie is namelijk een vrouw. Schrijver Barry Hines en producent Tony Garnett (KES) weten er een intelligenter film van te maken dan je zou verwachten, maar het is en blijft een ouderwetse jongensdroom in een nieuw jasje gestoken.

De Gelukkige vrouw

1984 | Komedie

Verenigd Koninkrijk 1984. Komedie van Colin Bucksey. Met o.a. Tim Curry, Debby Bishop, Billy Connolly, Dermot Crowley en Frances Tomelty.

Rond de rock-imitator Larry Gormley (Curry) wordt een quasi-humoristisch verhaal opgelepeld over een taxichauffeur die op de dag van zijn ontslag plotseling schatrijk wordt. Ook de onverwoestbare blijmoedigheid van Curry kan de onbenullige plot niet verhullen.

Three Days in Szczecin

1975 | Documentaire

Verenigd Koninkrijk 1975. Documentaire van Leslie Woodhead. Met o.a. Leslie Sands, Kenneth Colley, Patrick Durbin, George Irving en Neil Johnston.

Een gereconstrueerde documentaire over de staking op de Adolf Varsky-scheepswerf in de Poolse havenstad Szczecin in januari 1971. Woodhead vermengt journaalbeelden met door acteurs vertolkte ontmoetingen tussen de voornaamste stakingsleiders en de Poolse leider Gierek. Interessant, maar wel gedateerd.

King of the Mounties

1942 | Western, Fantasy

Verenigde Staten 1942. Western van William Witney. Met o.a. Allan Lane, Gilbert Emery, Russell Hicks, Peggy Drake en George Irving.

Serial in twaalf hoofdstukken. Net als van zijn voorganger KING OF THE ROYAL MOUNTED is het scenario van deze serial weer pure onzin, maar de serial zelf was onderhoudend en werd door Witney vol actie geregisseerd. De personages zijn gebaseerd op Zane Grey-personen. Lane speelt de mountie-sergeant King. Drie landen, Duitsland, Italië en Japan, hebben ieder een geheim agent naar Canada gezonden om met een vliegtuig het land te bombarderen. Lane moet het bombardement voorkomen. Republic zou Lane in 1944 als normale westernster lanceren, en dat zou hij tot aan het eind van zijn filmcarrière blijven. Bud Thackery deed het camerawerk en Mort Glickman zorgde voor de muzikale achtergrond.

Streets of New York

1939 | Drama

Verenigde Staten 1939. Drama van William Nigh. Met o.a. Jackie Cooper, Martin Spellman, Marjorie Reynolds, Dick Purcell en George Cleveland.

Goede B-film over een oprechte jongeman (Cooper) die een bewonderaar is van Abraham Lincoln en veel moeite moet doen om zich te handhaven op het asfalt van Newyorks Hell's Kitchen. Ook bekend als THE ABE LINCOLN OF NINTH AVENUE.

Smashing the Rackets

1938 | Misdaad

Verenigde Staten 1938. Misdaad van Lew Landers. Met o.a. Chester Morris, Frances Mercer, Rita Johnson, Bruce Cabot en Edward Pawley.

Simpel verhaaltje van Forrest Davis en Lionel Houser over Jim `Socker` Conway (Morris), een ex-bokser en voormalig medewerker van de FBI, die zijn tijd verlummelt op het kantoor van de officier van justitie. Hij leert Letty Lane (Johnson) kennen, het gangsterliefje van Steve Lawrence (Cabot). Het blijkt dat zij een nog veel schonere zus heeft, Susan `Pat` Lane (Mercer), op wie Jim verliefd wordt, maar dan moet hij eerst flink de bezem door gangland halen. Standaard B-film, die om drie redenen (nog altijd) de moeite waard is: primo, genieten van het originele dialoog, dat als snel mitrailleurvuur door de luidspreker roffelt; secondo, de relatief korte speelduur, waarin heel wat actie in vlot tempo over het witte doek raast en tertio, de uitgelezen zwart-wit personages. Lekkere ouderwetse cinema, snel geproduceerd, maar niet zonder vakmanschap.

Maid's Night Out

1938 | Komedie

Verenigde Staten 1938. Komedie van Ben Holmes. Met o.a. Joan Fontaine, Allan Lane, Hedda Hopper, George Irving en William Brisbane.

Fontaine is een van die erfgenamen uit de jaren dertig die voor huishoudster wordt aangezien in deze milde, goedkope komedie.

Ernest le rebelle

1938 | Komedie, Avonturenfilm

Frankrijk 1938. Komedie van Christian-Jaque. Met o.a. Fernandel, Mona Goya, Guillaume de Sax, Arthur Devère en René Génin.

Een muzikant op een plezierboot raakt steeds verzeild in een netelige situatie en blijft in de haven achter, wordt slaaf op een plantage, ontsnapt aan het vuurpeloton en wordt de leider van een geslaagde revolutie. Voor Fernandel noch voor de regisseur een hoogtepunt in hun lange carrière; er zijn slechts enkele echt leuke scènes, al geeft de film die al dateert van 1938 een bepaalde extra-charme.

There Goes the Groom

1937 | Komedie

Verenigde Staten 1937. Komedie van Joseph Santley. Met o.a. Burgess Meredith, Ann Sothern, Mary Boland, Onslow Stevens en William Brisbane.

Meredith is uitstekend als de goudzoeker die het fortuin heeft gevonden en na drie jaar zijn verloofde opzoekt. Hij doet alsof hij aan geheugenverlies lijdt als hij door haar familie - vanwege financiële moeilijkheden - met haar zuster wordt opgezadeld.

The Mandarin Mystery

1937 | Mysterie, Misdaad

Verenigde Staten 1937. Mysterie van Ralph Staub. Met o.a. Eddie Quillan, Charlotte Henry, Rita Le Roy, Wade Boteler en Franklin Pangborn.

De beroemde detective Ellery Queen lost het raadsel van de moord in de gesloten kamer op en vindt de gestolen postzegel ter waarde van 50.000 dollar terug. Een hopeloos verward scenario en het rampzalige besluit om de onbetekende Quillan de rol van Ellery Queen te laten spelen, saboteren dit low-budget mysterie. De tv-versie werd ingekort tot 54 minuten.

Damaged Lives

1937 | Drama

Verenigde Staten 1937. Drama van Edgar G. Ulmer. Met o.a. Diane Sinclair, Lyman Williams, Cecelia Parker, George Irving en Almeda Fowler.

Integer melodrama waarin gewaarschuwd wordt voor de gevaren van overspeligheid, die in dit geval leidt tot geslachtsziekte. Low-budget, maar geen rotzooi. Oorspronkelijk gevolgd door een halfuur durende medische preek over geslachtsziekten. In 1933 gemaakt, vier jaar daarna pas uitgebracht.

Border Cafe

1937 | Western

Verenigde Staten 1937. Western van Lew Landers. Met o.a. Harry Carey, John Beal, Armida, Walter Miller en Marjorie Lord.

In deze western met veel spanning en humor speelt westernster Carey een goede rol. Hij is een rancher die de uit het oosten afkomstige Beal als partner inhaalt. Voor de spanning zorgt een bende die de ranchers wil verhinderen een organisatie op te richten waarin zij hun belangen kunnen behartigen. Lionel Houser schreef het scenario naar de roman [KL]In the Mexican Quarter[KLE] van Thomas Gill. Nick Musuraca hanteerde waardig de camera, zoals hij dat al voor vele RKO-westerns had gedaan (die met George O'Brien). Hij zou ook het camerawerk voor veel Tim Holt-westerns doen.

The Sea Spoilers

1936 | Drama

Verenigde Staten 1936. Drama van Frank Strayer. Met o.a. John Wayne, Nan Grey, Fuzzy Knight, William Bakewell en Russell Hicks.

Wayne is de commandant van een kustwachtschip. De zaak wordt dramatisch als zijn meisje (Grey) door een bende wordt ontvoerd. De actie is miniem, het verhaal zozo (overigens is het scenario van de latere westernregisseur George Waggner) en de hele film weinig interessant.

Under the Pampas Moon

1935 | Western

Verenigde Staten 1935. Western van James Tinling. Met o.a. Warner Baxter, Ketti Gallian, John Miljan, J.Carrol Naish en Soledad Jimenez.

We zien het filmdebuut van Rita Hayworth, nog onder haar eigen naam, Cansino. Baxter is een Latijnsamerikaan, een type dat opnieuw werd gebruikt in de hoop het succes van zijn Cisco Kid- creatie te herhalen. Het mislukte: deze trage, langdradige western speelt zich af in Argentinië, waar Baxters paard gestolen wordt. De gaucho gaat nu richting Buenos Aires om het te zoeken. De nodige romantiek ontbreekt niet.

The Vanishing Frontier

1932 | Western

Verenigde Staten 1932. Western van Phil Rosen. Met o.a. Johnny Mack Brown, Evalyn Knapp, Zasu Pitts, Ben Alexander en J.Farrell MacDonald.

E[KA1]en van de weinige westerns die Brown maakte tussen 1930 en 1935, v[KA1]o[KA1]or hij een serie-western-acteur werd. Deze is maar matig, wel technisch goed afgewerkt (het was dan ook een Paramount-film) maar het scenario van Stuart Anthony is zwak. Een soort Spaanstalige en pianospelende prairie-Robin Hood leidt een bende waar iedereen voor rilt, daarbij inbegrepen het leger en de dochter van de generaal Knapp. James S. Brown was de man voor het camerawerk.

The Gay Diplomat

1931 | Komedie, Drama

Verenigde Staten 1931. Komedie van Richard Boleslawsky. Met o.a. Ivan Lebedeff, Genevieve Tobin, Ilka Chase, Betty Compson en Burnell Pratt.

Lebedeff, een zwierige Russische officier, reist af naar Boekarest om de strijd aan te binden met een vrouwelijke superspion. Nadat hij verliefd geworden is op Tobin, de eerste kandidaat, blijkt Compson de ware spionne te zijn. Een warrige en nu gedateerde verfilming van een verhaal van Benn W. Levy.

The Cisco Kid

1931 | Western

Verenigde Staten 1931. Western van Irving Cummings. Met o.a. Warner Baxter, Edmund Lowe, Nora Lane, Chris-Pin Martin en Willard Robertson.

Baxter had twee jaar eerder een Oscar gewonnen voor zijn Cisco-Kid-vertolking in IN OLD ARIZONA en Fox wilde een vervolg. Alfred Cohn schreef het verhaal rond het personage van O'Henry. De Kid komt nu in actie om Nora Lane te helpen haar ranch te behouden. Hij overvalt een bank en geeft haar de centen; de befaamde Robin Hood-situatie. Lowe is weer de man die natuurlijk vergeefs de achtervolging op Kid instelt. Het camerawerk van Barney McGill geeft de film een prima uiterlijk.

Graft

1931 | Thriller

Verenigde Staten 1931. Thriller van Christy Cabanne. Met o.a. Regis Toomey, Sue Carol, Dorothy Revier, Boris Karloff en George Irving.

Een jonge reporter wil zijn slag slaan met een opzienbarend verhaal over een politicus die corrupt is. Onrealistisch gebracht, waardoor de thriller vaak lachwekkend wordt.

A Free Soul

1931 | Komedie, Misdaad, Drama

Verenigde Staten 1931. Komedie van Clarence Brown. Met o.a. Norma Shearer, Lionel Barrymore, Clark Gable, Leslie Howard en James Gleason.

Een stevig drinkende, vrije advocaat verdedigt succesvol gangster Gable in een moordaanklacht. Hij ontdekt dan tot zijn verbazing dat zijn niet zó vrijdenkende dochter verliefd is geworden op de boef. Gedateerd zedenstuk, blijft boeiend vanwege de bezetting en vanwege Barrymore's beroemde slotscène in rechtszaal; hij kreeg een Oscar voor zijn rol. Naar het boek dat Adele Rogers St. John schreef over haar vader. Opnieuw gemaakt als: THE GIRL WHO HAD EVERYTHING.

Free Love

1930 | Komedie

Verenigde Staten 1930. Komedie van Hobart Henley. Met o.a. Conrad Nagel, Genevieve Tobin, Monroe Owsley, Bertha Mann en Ilka Chase.

Komedie naar toneelstuk Half Gods van Sidney Howard over een vrouw die naar de psychoanalist gaat en te horen krijgt dat haar echtgenoot haar domineert. Ze wil gaan scheiden.

Paris Bound

1929 | Komedie

Verenigde Staten 1929. Komedie van Edward H. Griffith. Met o.a. Ann Harding, Fredric March, George Irving, Leslie Fenton en Hallam Cooley.

Een echtpaar heeft moderne opvattingen en besluit andere verhoudingen aan te gaan zolang ze in gedachten maar bij elkaar blijven. De vrouw wordt het hof gemaakt door een musicus en de man vertrekt naar Europa waar hij een affaire heeft met een oude liefde. Philip Barry schreef dit successtuk, dat theorie en praktijk bij overspel aan de kaak stelt. Harding en March vormen een goed team en Griffith lukt het om de film uit de toneelvoegen te trekken.

Coquette

1929 |

1929. Sam Taylor. Met o.a. George Irving, Henry Kolker, William Janney, John Sainpolis en John Mack Brown.

Een echtpaar heeft moderne opvattingen en besluit andere verhoudingen aan te gaan zolang ze in gedachten maar bij elkaar blijven. De vrouw wordt het hof gemaakt door een musicus en de man vertrekt naar Europa waar hij een affaire heeft met een oude liefde. Philip Barry schreef dit successtuk, dat theorie en praktijk bij overspel aan de kaak stelt. Harding en March vormen een goed team en Griffith lukt het om de film uit de toneelvoegen te trekken.

The Drag Net

1928 | Misdaad, Drama

Verenigde Staten 1928. Misdaad van Josef von Sternberg. Met o.a. George Bancroft, Evelyn Brent, William Powell, Leslie Fenton en Fred Kohler.

Ex-detective Bancroft gaat aan de drank in de veronderstelling dat hij zijn vriend heeft vermoord tijdens een schietpartij. Wanneer blijkt dat hij de dodelijke kogel niet heeft afgevuurd, zet hij de fles neer en begint hij met eveneens goed spelende Brent aan de jacht op de dader. Een van de betere crimi's uit die jaren.

The Broncho Twister

1927 | Western

Verenigde Staten 1927. Western van Orville O. Dull. Met o.a. Tom Mix, Helene Costello, George Irving, Dorothy Kitchen en Paul Nicholson.

Terug uit de dienst bij de Amerikaanse mariniers tijdens de Eerste Wereldoorlog, merkt Mix dat een boze buurman probeert de ranch van zijn vader in te pikken. Maar aan Tom heeft hij dan de juiste tegenstander. Adele Rogers St.Johns leverde het verhaal, dat door John Stone werd bewerkt, en Daniel Clark was er voor het camerawerk.

Drums of the Desert

1927 | Western

Verenigde Staten 1927. Western van John Waters. Met o.a. Warner Baxter, Marietta Milner, Ford Sterling, Wallace MacDonald en Heinie Conklin.

Blanke schurken onder leiding van MacDonald willen de Indianen van hun land verdringen. Ze hebben buiten Baxter gerekend, die een vriend is van de rode man. Het leger maakt ditmaal korte metten met de blanke schurken in plaats van met de Indianen. John Stone bewerkte het verhaal DESERT BOUND van Zane Grey. C. Edgar Schoenbaum deed het camerawerk.

Desert Gold

1926 | Western

Verenigde Staten 1926. Western van George B. Seitz. Met o.a. Neil Hamilton, Shirley Mason, Robert Fraser, William Powell en Josef Swickard.

Frazer, een groentje uit het oosten, trekt naar de Mexicaanse grens om zijn vriend, Hamilton, een luitenant in het leger, te helpen de bandiet Powell te vangen. Lucien Hubbard schreef het scenario naar de roman Desert Gold, A Romance of the Border van Zane Grey, die precies 10 jaar later door Paramount nog eens verfilmd zou worden.

Wild Horse Mesa

1925 | Western

Verenigde Staten 1925. Western van George B. Seitz. Met o.a. Jack Holt, Noah Beery sr, Billie Dove, Douglas Fairbanks jr en George Magrill.

Lucien Hubbard bewerkte het verhaal van Zane Grey, dat eerst in 1928 in boekvorm verscheen. Holt is de held die alles doet om paarden te redden van een jammerlijke dood door toedoen van de bende van Beery, die probeert de wilde dieren in een prikkeldraadomheining te drijven. Dat mislukt door Holt. Beery vindt in deze verfilming echter de dood door de hand van een Indiaan, die zich wilde wreken voor de dood van zijn dochter - anders dus dan wat met Fred Kohler gebeurde in de herverfilming uit 1932. Bert Glennon deed het camerawerk.

Wanderer of the Wasteland

1924 | Western

Verenigde Staten 1924. Western van Irvin Willat. Met o.a. Jack Holt, Noah Beery sr, George Irving, Kathlyn Williams en Billie Dove.

De eerste verfilming van het boek van Zane Grey, door George Hull en Victor Irvin bewerkt. Holt is een jongeman die denkt zijn broer te hebben neergeschoten. Als hij later een nieuw leven wil beginnen en zichzelf aangeeft hoort hij dat zijn broer alleen maar gewond was. Een aanmerkelijk betere verfilming dan die van 1935.

North of 36

1924 | Western

Verenigde Staten 1924. Western van Irvin Willat. Met o.a. Jack Holt, Ernest Torrence, Lois Wilson, Noah Beery sr en David Dunbar.

Wilson laat haar vee dwars door Indianengebied heen drijven, met alle consequenties van dien. Holt staat haar terzijde, maar de schurk Beery weet hem van enkele nare zaken te beschuldigen, waardoor Holt eerst moet afrekenen met Beery teneinde daarna weer met Wilson in het reine te kunnen komen. Een goed gemaakte rolprent naar het boek van Emerson Hough, door James Shelley Hamilton bewerkt en met camerawerk van Alfred Gilks.